Délmagyar logó

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Néhány kilométer már nagy eredmény

Idén a nagy összegű megyei útberuházásoknak Szeged a legnagyobb haszonélvezője. Folytatódik a nyugati elkerülő építése, az algyői Tisza-híd fölújítása. Makó két körforgalommal gazdagodik az állami pénzből, Derekegyházon településkapu épül, a bokrosi utat kijavítják.

A kátyúzásra fordítható pénzt idén már elhasználta a megyei közútkezelő – írta lapunk. Útfenntartásra nagyon szűk keret áll rendelkezésre. A felezővonalak újrafestése, a fűnyírás és sok más munka az idei 400 millióból ki kell hogy jöjjön az 1350 kilométeres megyei úthálózaton.
Nagyobb szám áll a beruházások és felújítások soránál a közútkezelő kht. költségvetésében: idén 4,3 milliárd forintból bővül és újul meg a megye úthálózata. Ez azonban nem azt jelenti, hogy megyeszerte látványos változások várhatók, a beavatkozások néhány tíz kilométernyi útszakaszt érintenek. A legnagyobb falat idén a szegedi elkerülő út második ütemének építése. A beruházás pontos összegét még nem tudni, most várják az ajánlatokat, de milliárdos nagyságrendről van szó. Várhatóan augusztus közepétől dolgozhatnak majd az építők a bajai út és a dorozsmai út közötti szakaszon, illetve annak folytatásaként a ROLA terminál vonaláig.

A második legjelentősebb felújítást Algyőn végzik. A Tisza-híd rekonstrukciójának harmadik üteme 550 millió forintba kerül. Rigó Mihály a Csongrád Megyei Állami Közútkezelő Kht. műszaki igazgatója örömmel mondja: nemrég teljesen megfiatalították a szegedi Bertalan hidat, most Algyőn végeztek nagy értékű rekonstrukciót.

Jelentős tétel még, hogy Makón két körforgalom épül a település belterületén, így válik biztonságossá a forgalmas út városi szakasza. A beruházás összege 160 millió forint.

A regionális operatív program (ROP) keretében pályáztak és nyertek a megyei közutasok. Így a Masterfoods bokrosi gyárától induló kamionok által használt bekötőutat rendbe teszik. A 4,7 kilométeres, az elkerülő úttól a 451-es főútig tartó szakasz felújítása 386 millió forintba kerül. A másik ROP-os útépítés a megyehatár és Forráskút közötti útszélesítés és felújítás, amely 3700 méteren 590 millió forintba kerül. Harmadik ilyen pályázott útmunka Kardoskút és Vásárhely között egy hat kilométeres szakaszt érint, és félmilliárd forintba kerül.

Két főúton dolgoznak majd a tavaly először kipróbált hatalmas gépláncok. Úgynevezett meleg remixszel újítják föl a 43-as út burkolatát Klárafalvánál, és a 451-es főúton Csongrád és Szentes között.
Ezen túl már csak apróbb munkákra jut pénz. Derekegyházon sebességcsökkentő településkapu épül. Ez elsősorban az Orosháza és az autópálya között közlekedő kamionosok kedvét veszi el a faluban a száguldástól. Szegeden pedig a Makai úton próbálnak segíteni a gyalogosoknak azzal, hogy szigeteket építenek a buszmegállóknál. Így a gyalogosok talán könnyebben találnak egy-egy „lyukat" a végtelen autófolyamban, hogy átkelhessenek a túloldalra.


Remix

A remix környezetbarát módszer. Úgy kell elképzelni, hogy egy óriási gép fölkaparja a burkolatot, azt fölmelegíti, és az út saját anyagát visszaforgatva új alapréteget készítenek belőle. Erre friss kopóréteg kerül, így kevesebb anyag fölhasználásával, kevesebb hulladéktermeléssel tudnak fölújítani egy útszakaszt. 

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Törvényesített forradalom: Pozsony mérsékelte Pest radikalizmusát

Szeged - Jókai így sóhajtott fel: Pestről képtelenség befolyásolni a hatalmat, mivel a király, a… Tovább olvasom