Délmagyar logó

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 1°C

Nehéz elérni a reggeli gépet

A „fapados" légitársaságok hazai megjelenésével olcsóvá váltak a repülőutak az átlagkeresetűek számára is. Problémát okozhat azonban, ha kora reggel indul a gépünk, és aznap szeretnénk Szegedről eljutni Ferihegyre – vagy késő este érkezünk, de nem akarunk megszállni a fővárosban.
Illusztráció: Schmidt Andrea
Az első gépek Ferihegyről már hajnali ötkor startolnak, de hét és nyolc között több mint húsz járat indul. A legutóbbi hírek szerint ráadásul a reptérre az indulás előtt legalább két órával tanácsos kiérni, a fokozott biztonsági ellenőrzés miatt.

Szegedről Pestre az első vonat 5.20-kor indul, 7.43-ra ér Kőbányára, ahonnan húsz perc alatt érünk ki a ferihegyi egyes vagy kettes terminálra. Így pedig csak a délelőtt 10 óra körüli gépeket érhetjük el. A Tisza Volán hajnali 3.20-kor indít járatot a fővárosba, ami 6.25-re ér a Népligethez, ahonnan kis szerencsével 7-re kiérünk Ferihegyre. A reggeli járatokról tehát ezzel is lecsúszunk.

Csaba István, a Tisza Volán vállalkozási divízióvezetője szerint évekkel ezelőtt ugyan volt egy korábban induló reptéri járatuk, az alacsony kihasználtság miatt azonban megszüntették. Mint mondja, a fapados társaságok piaci megjelenése átírta a helyzetet, így most az újraindítás gondolatával foglalkoznak.

Addig is például a szegedi utazási irodák jelentős része egy minibuszokat üzemeltető magántársasággal szállíttatja a kora reggeli gépekkel utazó, vagy késő estiekkel érkező ügyfeleit. Vannak irodák, ahol az utazás ára tartalmazza a reptéri transzfert is, de a legtöbb helyen pluszköltség fejében – utanként és fejenként három-, háromezer-hétszáz forint közti áron – szállítják a reptérre illetve a reptérről az utasokat.

Autóval se könnyű

Gyakori probléma, hogy a Ferihegyre kocsival érkezők vagyonokat fizetnek a parkolásért az utazásuk alatt. Ferihegy 1-en egy hét parkolás több mint ötvenezer forintba kerül, ugyanez a kettes terminálon „csak" huszonegyezer. Van azonban már olyan, a reptértől öt percre lévő szálloda, ahol az indulás előtt eltöltött éjszakához egy hét ingyenparkolás jár. Itt egy kétszemélyes, internetes, klímás szoba egy éjre tizennyolcezer forintnyi euróba kerül. Nemrégiben megnyílt egy háromszáz férőhelyes „fapados parkoló" is a két terminál között, ahol jelenleg egy heti parkolásért 12 ezer 500 forintot kérnek.

A jegyek akkor is megvehetők, ha magánúton utazunk – de csak az utazási irodákon keresztül foglalhatók le. A cég az igényeknek megfelelő méretű buszt indít a szegedi Tescótól hajnali 3-kor, ami 5-re ér Ferihegyre. Az Albabus társtulajdonosa, Buliczka Péter szerint a télen naponta oda-vissza háromszor – nyáron négyszer – induló járataikkal az idei főszezonban közel ezer utast szállítottak a Szeged–Ferihegy vonalon. A legnépszerűbbek persze a hajnali szegedi és a késő esti budapesti járataik.

Dudás Gábor és cége inkább a luxusigényeket célozta meg: kényelmes kisbuszával legfeljebb nyolc embert visz a reptérre Szegedről vagy fordítva – viszont akkor és onnan indul, ahogyan a megrendelő kéri. Dudás azt mondja, a másfél éve működő szolgáltatást főként a tehetősebbek veszik igénybe, gyakran szállít külföldi vendégeket Szegedről vagy Pestről, az utat nagyjából másfél óra alatt teszi meg. A luxusért 21 ezer plusz áfát kér, akár egy embert visz, akár nyolcat. Mint mondja, akinek megéri, hogy a leszállástól számított két óra múlva az ágyában pihenjen, kifizeti.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elbúcsúztatták Gregor Józsefet

Több mint másfél ezer ember kísérte tegnap utolsó útjára a szegedi Belvárosi temetőben a múlt héten… Tovább olvasom