Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 5°C

Nem a hatóságok elől menekült el a pilóta

Szeged - Mindenben a hatóságok rendelkezésére áll, és visszatér majd Magyarországra az az ausztrál férfi, aki vitorlázógépével július 29-én szállt bele egy kamionba az 55-ös úton – állítja ügyvédje. A versenyző csütörtökön hagyta el Magyarországot még azelőtt, hogy bíróság elé állíthatták volna, ezért nemzetközi körözést adtak ki ellene.
– Ügyfelem nem zárkózik el a vizsgálattól, és mindenben a hatóságok rendelkezésére áll. Mivel nem vették el az útlevelét, szabadon távozhatott az országból, de kész visszatérni, amikor szükséges. Ezért tartom érthetetlennek, hogy nemzetközi elfogatóparancsot adtak ki ellene – közölte lapunkkal Sz. Kovács István ügyvéd, aki azt az ausztrál pilótát képviseli, aki vitorlázórepülőjével július 29-én landolás közben ütközött neki az 55-ös úton egy ott elhaladó kamionnak.

A balesetben – ahogy azt korábban megírtuk – a 31 éves szegedi sofőr súlyos szemsérüléseket szenvedett. A vitorlázó-világbajnokságon részt vevő férfi ellen légi közlekedés maradandó fogyatékosságot okozó gondatlan veszélyeztetése gyanújával indítottak eljárást, amit a bíróság gyorsított eljárásban akart tárgyalni, ám az ausztrál férfi csütörtökön elhagyta az országot. A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság ezután kezdeményezte a nemzetközi körözés kiadását.

– Ez egy sajnálatos és véletlenül történt közlekedési baleset volt. Ügyfelem vallomása szerint nem látta a kamionost, és még a légügyi szakértői véleményekre is legalább 2 hónapot kell várni. Korai lenne bárkire is rásütni a bűnösséget – vélekedett a férfi ügyvédje.

Gyöngyösi András versenyigazgató, a Magyar Vitorlázórepülő Szövetség elnöke lapunk kérdésére elmondta, hogy a szervezők a baleset után nem követték figyelemmel az ausztrál pilóta lépéseit, mivel az repülőjének megsemmisülése miatt a világbajnokság feladására kényszerült.

– Innentől kezdve nem számoltunk vele versenyzőként, és az ügy sem volt beszédtéma a versenyzőtársak között. Az, hogy elhagyta az országot, a saját döntése volt – mondta Gyöngyösi, aki szerint a szombaton befejezett vb az időjárás viszontagságai és a baleset ellenére sikeres volt.

Olvasóink írták

34 hozzászólás
12
  • 34. horvathi 2010. augusztus 10. 10:58
    „Én már a balesetet követő napon értetlenségemet fejeztem ki a Délmagyar fórumán, hogy a vétlen áldozattal való együttérzés jegyében miért nem állították le azonnalk ezt a versenyt, továbbá a vétkes ausztrál pilóta útlevelét miért nem vonták be? Sőt mivel a schengeni határon át mindenféle papír nélkül is elhagyhatja az országot, akár egy előzetes letartóztatás, de legalábbis egy háziőrizet kiszabása is indokolt lett volna.

    A magyar igazságszolgáltatás újabb hatalmas hibát kövbetett el, amikor csak az EU területére érvényes körözést bocsájtott ki és nem az egész világra kiterjedőt.

    Ausztrál állampolgárról lévén szó biztosak lehetünk benne, hogy már régen Ausztráliában szürcsöli a hideg Foster söröket és röhög a markába. Esze ágában sincs az életben többé az EU területére lépni, nehogy elkaphassák őt ott.”
  • 33. SP 2010. augusztus 10. 10:47
    „Csak pénz kérdése a dolog
    mikor és hogy kapcsol be a piros lámpa. Pl: a repülő tanszponder vagy/és a gép rádió adóvevő vivője vezérelné a lámpát. Esetleg a veszélyes magasságban infra kamera, infra mozgásérzékelő indítaná a piros lámpát.
    Van 1 olyan létező magyar szabadalom, amit a megkülönböztetett járművek részére dolgoztak ki, miszerint a járműben (pl. mentőben) van 1 vezérlő jel forrás. Ez vezérli a forgalmi lámpákat, mintegy zöld hullámot biztosítva magának, azaz a megkülönböztetett jármű részére.
    De lehet direktebb is a dolog, nyárfa erdősáv telepítve védené az adott útszakaszt. Llimitálva ezzel a magasságot.
    Engem a gépet vezetve talán nem is zavarna, ha a kerítés mögött szeretnék leszállni a 16-os irányra. Persze ez azért összetettebb dolog.
    A baleset sem a sima szokványos leszállásból adódott, ha jól tudom. A szántóföld felett haladva az útnál rántotta fel a vitorlázót kissé elkésve a balesetes pilóta.”
  • 32. jozko 2010. augusztus 10. 08:09
    „31-ewan:
    Bármennyire hihetetlen is az eddigiek alapján, de a repülőtéren -ha nem is a klasszikus repülésirányítási módszerekkel- többé, kevésbé áttekinthető munka folyik a "toronyban".
    vagyis a veszélyeztetett útszakasz két végén felállítandó jelzőőröket lehetne értesíteni-pontosan a megfelelő időben, hogy a kritikusnak látszó időszakra állítsák le a forgalmat.
    A rádióösszeköttetéést torony-pilóta, torony-jelzőőrök irányában működtetni talán nem gond a XXI. szd-ban....
    Ezt egy 6-6 fővel dolgozó, félpályát lezáró, időszakosan változó irányú forgalmat engedélyező útépítő csapat is képes megtenni....
    Szóval már megint a szervezés !szervezetlenség/ témakörénél tartunk.
    A baleset megtörtétekor elhangzott védekezés, miszerint lelkesedésben, jóindulatú hozzáállásban nem volt hiány: kevésnek bizonyult.
    Előrelátás is kellett volna- a szervezők és az engedélyezők részéről egyaránt.
    Csak a véleményemet mondtam. Nincs jogom ítélkezni!”
  • 31. ewan 2010. augusztus 10. 05:46
    „Aki vagy ami a lámpát átkapcsolná pirosra, honnan tudja, hogy túl alacsonyan fog érkezni a repülő ? Esetleg minden leszállásnál piros lesz a lámpa ? Akkor is amikor 30 méterrel az út felett száll át a gép ? Akkor menni fog az anyázás, hogy miért állítják meg feleslegesen a forgalmat.”
  • 30. kékvili 2010. augusztus 09. 23:14
    „28. hozzászólás Grabowsky 2010.08.09. 22:00

    Akiről beszélünk jelen esetben Csabikém, a sérült kamionos.
    A rallyra önként mész. Ő (Csaba) munkavégzés közben és nem szórakozás alatt érte a baleset!
    Erre próbálok rávilágítani, hogy ez rossz példa, amit felhoztok( rally vagy bármilyen szabadidős sport).”
  • 29. joci10 2010. augusztus 09. 22:52
    „27. szerintem a rally is egy szórakozás... és igenis felelősek a szervezők is nem csak a pilóta.”
  • 28. Grabowsky 2010. augusztus 09. 22:00
    „27 na ezzel mit akartál mondani?”
  • 27. kékvili 2010. augusztus 09. 21:49
    „24. hozzászólás provocator 2010.08.09. 20:28

    Igazad van, de a ( rally- verseny ) gépkocsivezető nem szórakozásból, hanem a munkavégzése közben érte a baleset! A rally- versenyre önként megy el az ember és tudja, hogy veszélyes is lehet.
    ennyit szóltam volna hozzá.”
  • 26. mentelmi-jog 2010. augusztus 09. 20:41
    „25. hozzászólás A80 2010.08.09. 20:37

    Hát igen. Ráadásul mindezt Aussieként, egy exkomcsi, balkáni országban.”
  • 25. A80 2010. augusztus 09. 20:37
    „Ti mit csinálnátok hasonló helyzetben? Van egy rakás töketlen hatóság, aki még az útleveledet se veszi el, meg van egy érvényes repülőjegyed? Nincs ingyen ám az itt-tartózkodás sem.”
  • 24. provocator 2010. augusztus 09. 20:28
    „RE.: 21. 23.
    Pontosan arra gondolok, hogy amennyiben a szervezők nem tudták garantálni a biztonságot,
    akkor nem kellett volna VB-t rendezni.
    Azt, hogy a biztonságot forgalom-eltereléssel, vagy közlekedési lámpákkal lehetett volna elérni,
    az valóban a szakemberek feladata lett volna.
    Ha egy rally versenyen kicsúszik egy autó, az természetes. Amennyiben ott nézők tartózkodnak,
    akkor az a rendezők sara, föl sem merül, hogy letartóztassák a pilótát.”
  • 23. jozko 2010. augusztus 09. 20:13
    „Így elnézve a kommenteket, úgy látom ügyészre, szakértőkre nem kell költenie az Igazságszolgáltatásnak......
    Bőven akad önkéntes...
    Lehet, hogy a repülőgép vezetője a verseny hevében túlméretezte a lehetőségeit / minden versenyző nyerni akar/-az is lehet, hogy megpróbálta a lehetetlent, mert nem akarta késő este a kukoricásból vállon kihordani a szétszedett gépet-sokminden lehetséges....
    Egy biztos: kötözni való bolond lett volna, ha nem borít le pár nap után, mert úgy látszott, bírósági eljárás helyett lincselés vár rá!
    És nem jogellenesen távozott!
    Az el/nem/járó hatóságok osztozkodhatnak a saját felelősségükön. A pilóta felett /akit egyelőre még nem lehet bűnösnek nevezni/ a Bíróság jogosult ítélkezni, a szakvélemények és a Védelem meghallgatása után.
    Bármelyikőnket ugyanez a jog illetne meg hasonló helyzetben.”
  • 22. Filctoll 2010. augusztus 09. 18:33
    „Azt hidtem előzetesbe vágták vagy kitoloncolták!”
  • 21. egyemberke 2010. augusztus 09. 18:31
    „16. hozzászólás provocator 2010.08.09. 14:54

    Persze, ki kellett volna állniuk a Bajai útra, kezükben óriási táblákkal: BOCS SKACOK, DE LEZÁRJUK AZ UTAT, HOGY TUTI NE LEGYEN SENKINEK BAJA! Végül is tényleg igazad van, és aki arra akart volna menni, az így járt. Ám arról mindenki mélyen hallgat, hogy ha tényleg 60-al mennének az emberek a reptér mellett (ahogyan a tábla is jelzi), akkor.....
    De te biztosan jobban meg tudtad volna oldani, hisz itt is olyan nagyon okos vagy.”
  • 20. LukSzusz 2010. augusztus 09. 16:26
    „Meg telefonáltak hogy kész a kávé.”
  • 19. na 2010. augusztus 09. 16:21
    „Ezek az ügyvédek!
    Kinek kellett volna látni a kamiont? Napszámosnak a földben?
    És mit hoz ki a légügyi vizsgálat?
    -1.miért járt arra a kamion
    -2.lehet a naplemente aznap korábban volt
    -3.lehet akkor épp elfogyott a levegő a gép alól
    Ezt fel kellett volna vállalni a szervezőknek, mint Balatonöszödön: Elkúrtuk!!! ENNYI”
  • 18. windsor 2010. augusztus 09. 16:00
    „Hát akkor talán nem kellett volna szervezkedni...Vagy bebiztosítani a helyet és csak le kellett volna záratni azt az utat...vagy nem főútvonal felett kellett volna landoltatni...
    De végül is mossák csak a kezüket, nem az ő életükről van szó...”
  • 17. Esovaro 2010. augusztus 09. 15:03
    „"Kinek a feladata lett volna gondoskodni a leszállások biztonságáról?"

    Megis a szervezok hogy tudtak volna, a bajai utat nem zarhatjak le, a szelet nem ok fujjak, es nem az o kezukben van a magassagi kormany”
  • 16. provocator 2010. augusztus 09. 14:54
    „Re.: 14.
    "A szervezőknek nincs miből kimosniuk magukat!!!!! Mivel nem ők okoztak balesetet, hanem egy tőlük külön álló ember."

    Na ne viccelj már!
    Kinek a feladata lett volna gondoskodni a leszállások biztonságáról?
    "egy tőlük külön álló embernek???"”
  • 15. varadipal 2010. augusztus 09. 14:08
    „A 6. Hozzászóló Titanilla véleményével értek egyet azzal a kiegészítéssel, hogy a hatóságok ismét birtokban hagyták az útlevelet, szinte buzdítva a baleset okozóját arra, hogy pattanjon le. Vagy talán kértek egy komoly anyagi biztosítékot /óvadék/ tőle? Vagy a hatóságok balfácánsága megint egy Ciaran Tobin ügyet kreál, ahol a külföldi halálra röhögi magát. Ideje lenne a közigazgatásból elzavarni egy csomó tehetetlen csókos koma rokon hülyét.”
34 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

17 üstben rotyogott a tarhonya Tápén

Szeged - 17 szakácscsapat mérte össze főzőtudományát szombat délelőtt a szeged-tápéi Heller Ödön… Tovább olvasom