Délmagyar logó

2017. 01. 21. szombat - Ágnes -11°C | 0°C Még több cikk.

Nem akarják a trolit

Ma nem lehet tömegközlekedni Öreg-Rókuson és a franciahögyi lakóparkban, a két sugárút és két körút határolta területen, ahol húszezer ember él. Ezen hiányosság pótlására, egyben útfejlesztésre a város 200 millió forintot áldozna, trolit vezetne át a Körtöltés és a Jakab Lajos utcán, de az ott élők visszautasítják a tervek azon részét, amelyek a tömegközlekedést érintik.
Két nap, két lakossági fórum egyazon témával kapcsolatban: milyen fejlesztéseket tervez a város Öreg-Rókuson, valamint a franciahögyi és a Harmónia lakópark környékén. Az öreg-rókusit csütörtökre hívták össze, a másik tegnap lapzártakor még javában tartott. Mivel a fejlesztések két, egymással határos választókerületet érintenek, Kalmár Ferenc (Fidesz) és Solymos László (MSZP) városatya mindkettőre elment: egyik végigülte a másikét és fordítva.

A tervek, amelyekkel a lakókat szembesítették – és amelyek egy részéből azok nem kértek –, egy élhető és járható Körtöltés utcát ábrázolnak, kiegészítő beruházásokkal. Mintegy 200 millió forintból megnyitnák a jelenleg lezárt Körtöltés utcát, felújítanák az aszfaltot, forgalomlassító terelőszigeteket építenének. Mivel a közeljövőben a város a mainál több környezetkímélő trolit látna szívesen az utakon, a megbízott tervezők az elektromos tömegközlekedésre tették volna alkalmassá a Körtöltés és a Jakab Lajos utcát.

Egy városrész nem sziget

A városi közlekedés szakértője, a budapesti Csorja Zsuzsa egyetemi tanár ismeri a szegedi terveket. Szerinte hiba, ha ez a városrész fehér folt marad a tömegközlekedésben, nem lesz átjárható, nem csatlakozik a hálózathoz. Ha egy területen nincs tömegközlekedés – mondja –, egyre többen kényszerülnek arra, hogy autóval járjanak, és ez ahelyett, hogy csökkentené a városi forgalmat, még tovább növeli.

A trolit azonban leszavazták a lakók. Kovács-Krassói Norbert, aki a Sík Sándor utcában lakik, társaival hatszáz aláírást gyűjtött össze a troli ellen. Elmondta, a keskeny Jakab Lajos utca alkalmatlan arra, hogy egymással szemben ekkora és ilyen terhelésű járművek közlekedjenek. Nem akarják, hogy a kicserélendő fakandeláberek helyére olyanokat állítsanak, amelyek a felső vezeték tartóoszlopai lehetnének. Trolit nem, de kis gázbuszokat el tudnának képzelni a jövőben – mondta a férfi. Az a véleménye, hogy ezen a területen nem kell tömegközlekedni, a nagykörút, a Kossuth Lajos és a Csongrádi sugárút megállói öt perc alatt elérhetők.

Kalmár Ferenc egyetért a lakókkal: a troliközlekedést nem pártolja, viszont kisbuszok szerinte is járhatnának. Solymos László – aki egyben Szeged alpolgármestere – elmondta, az ott élők véleménye számít. Tudomásul veszi, hogy az útrekonstrukcióra igény van, viszont a tömegközlekedés megoldására egyelőre nincs.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átvilágítják a kórházat

A rendelőintézet után a szegedi kórházat is átvilágítják. László Gábort, a szakrendelő volt… Tovább olvasom