Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Nem bírnak a kátyúkkal

Szeged - Nincs utca Szegeden kátyú nélkül. Az úthiba minden formájával találkoztunk a város főcsapásain. A városi útkezelő már javít, az állami áprilisban kezdi a foltozást.
Szeged 650 kilométernyi útjából tegnap 60 kilométert autóztunk. A kátyúk számolását a Vásárhelyi Pál utcában feladtuk; az önkormányzati kezelésű úton egymást érik a repedések, lyukak, gödrök, málló szegélyek. A Felső Tisza-parton kátyúk és korábbi aszfaltfoltok érnek össze. A rakparton az árvíz utáni útjavítás nyomai váltakoznak a frissen tátongó mélyedésekkel.

A Tisza Lajos körúton a legnagyobb aszfalthiányokat az árvízi emlékműnél találtuk és a nagyáruház mögött. A Belvárosi híd újszegedi lábánál is okoz balesetveszélyes meglepetést egy jókora kátyú, ha figyelmetlenül belehajt egy autós.

Az állami utak közül örökzöld témánkkal kezdtük a mustrát, a nagykörúttal. Ott az aszfalthullámokban bukdácsolnak a közlekedők, legrosszabb a helyzet a Római körúti részén, mert buszmegállók és csatornatetők fokozzák a problémát. A József Attila sugárúton egész autókerék tűnik el a töltésen átvezető részen, ha nem néz a kereke elé a sofőr. A Szilléri és a Csongrádi sugárúton háborús állapotokat okozott a fagy és a sózott hólé. Ezekhez képest a Petőfi Sándor sugárúton lehet közlekedni.

Egymást érik a kátyúk a szegedi Vásárhelyi Pál utcában. Fotó: Karnok Csaba
Egymást érik a kátyúk a szegedi Vásárhelyi Pál utcában.
Fotó: Karnok Csaba

A városi utakat kezelő Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. januárban hideg aszfalttal foltozott, márciustól meleg burkolattal dolgoznak. Makrai László ügyvezető igazgató tájékoztatása szerint eddig összesen félezer helyen kátyúztak; a burkolatjavításra 5 millió forintot költöttek. Várhatóan idén 130 milliót költenek útjavításra. Ezen a héten helyreállították az aszfaltszőnyeg hibáit többek között a Szent Ferenc utcában, a Felső Tisza-parton a Novotelnél, a Retek utca és a Szilléri sugárút kereszteződésében. Tegnap a Tisza Lajos körúton tüntettek el hézagokat. Jövő héten a Kereszttöltés utca, a Budapesti, a Makkosházi és a Rókusi körútra kerül sor.

Télen már megírtuk az állami kezelésű utakról: nem bír a kátyúkkal, a 30 ezer kilométernyi hálózattal a Magyar Közút Zrt.; folyamatosan nyílik több tízezer kátyú. Útjavítást legkorábban áprilistól ígérnek, amikor meleg aszfaltkeverékkel dolgozhatnak. Éves tervük alapján Szegeden 884 tonna, Csongrád megyében 3413 tonna aszfaltot dolgoznak be az utakba.

Mi a teendő kár esetén?

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége ajánlása szerint 3 dologra kell feltétlenül ügyelni, ha a járművünk megsérül egy úthiba miatt.

1. Kerüljük el, hogy a kátyú vagy a sérülten álló autó további balesetet okozzon!
2. Dokumentáljunk alaposan a helyszínen! Készítsünk fényképet a kátyúról, a sérülésről és a helyszínről, ha lehet, mérőszalaggal jelölve az arányokat!
3. Hívjunk rendőrt akkor is, ha személyi sérülés nem történt; a hatósági jegyzőkönyv bizonyíték lehet! Vagy szerezzünk tanúkat, akik alátámasztják állításunkat.

Buktató lehet a kártérítési eljárásnál:
1. ha a károsult nem tudja egyértelműen igazolni a kárt,
2. ha a kátyús útszakaszra figyelmeztető táblát helyeztek ki,
3. ha a károsult nem tartotta be a vonatkozó sebességkorlátozást,
4. ha a kárról utólag szerez tudomást.

Olvasóink írták

33 hozzászólás
12
  • 33. CzinkocziJeno 2011. március 17. 03:57
    „Izabella hidról lejövet szeged felé a pláza behajtójával szemben 5 éve van egy négyzetméteres kátyu szépen hellyel közzel jelölve először majd azt javitják és 5 mulva a többit”
  • 32. Csonka László 2011. március 16. 20:32
    „Most küldtem a képviselőnknek (N.Tibor) Kecskés István telep (4.-es szektor) Kátyú leltár:
    Kénytelen sor - Szabadkai út, kihajtó - kátyú
    Vak Bottyán u. 2a-2b. - útalap törés
    Szondi Gy. u. 7a - vízbekötés - kátyú
    Csantavéri u. 1-3. - útalap törés
    Bori M. u. 8. - vízbekötés - kátyú
    Ecsedi G. u. 8. - útalap törés
    Cseh I. tér 3. - vízbekötés - kátyú
    Bódi V. u. 11. - útalap süllyedés + csatorna törés”
  • 31. Nátrix73 2011. március 16. 15:19
    „Csak egy ironikus megjegyzés a kátyúk védelmében: tapasztalataim szerint egy igazi jó kis kátyúnál még azok a hímtagok is lelassítanak a csodaverdáikkal, akik a fekvőrendőrön lendületből szaggatnak át. Mint ahogy az néhány éve valamelyik kabaréban elhangzott: "A drága, elavult fekvőrendőröket olcsó, korszerű kátyúkkal helyettesítettük." Ráadásul a kátyút nem kell karbantartani, sőt, az idő múlásával a forgalomszabályozó hatás csak növekszik! :)”
  • 30. Moon 2011. március 14. 21:59
    „Javítanak?? De hol? Ez itt a kérdés, de hol a válasz (mint a reklámban)?”
  • 29. qrumpli 2011. március 14. 04:25
    „Javaslat:
    Kihelyezni a város több pontján konténerbe a javítóanyagot!
    A következő lépésben mindenki vérmérséklete ,szerint utat javíthatna!
    Amolyan csináld magad mozgalom.
    Ha rossz csak magadat okolhatnád!
    Akkor végre meglenne az első ötéves terv!!!!!
    Előre a "Lenini" úton!”
  • 28. sevenof9 2011. március 13. 17:18
    „Palmer2011
    egyik sem.
    szep lenne,ha a fogdoki is csak belezuhintana a szuvasodasba egy kis amalgamot...

    a katyut legalabb 20 centire a lathato lyuktol negyszog alakban korbe kell gyemantvagoval szabni.
    majd johet a ragaszto majd a jo minosegu bitumen.
    igy a luk kornyeken levo mikrorepedesek nem gyongitik a tomes erosseget.
    ugyanis a vizazur! siman beszivarog a gagyijavitot katyu kornyeken,bomlaszt,repeszt, es ket het alaltt kiverik az autosok a javitast!”
  • 27. Palmer2011 2011. március 13. 16:08
    „Arra lönnék kíváncsi, vajon melyik foltozási technológia a helyes:

    A. 1. luktisztítás, 2. bitumenes ragasztóval körbeönteni a likat ott, ahol érintkezik az eredeti burkolattal (amolyan tessék-lássék módon) 3. a foltozóanyagot rápaskolni, 4. úthenger

    B. 1. luktisztítás, 2. bitumenes ragasztóval TELJESEN BEÖNTENI a folt alatti részt + az eredeti útburkolati rész peremét a luknál, 3. a foltozóanyagot rápaskolni, 4. úthenger

    Nem lehet, hogy már a foltozásnál is gondok vannak ? Egyszer egy szakit vegyenek már elő a közútkezelőtől, aki megmutatja, milyen a szabályos foltozás !!!! A Délmagyaro. napi hatalmas témái mellet (mint pld. hogy tavaszodik) ez egy tök jó cikk lenne.”
  • 26. kjoc 2011. március 13. 15:54
    „Emlékeztek még a következő szövegre amit kb 15-20 évvel ezelőtt lehetett olvasni minden útépítésnél,útfelújításnál:

    -Önöknek,Önökért az útalapból!

    Hát ez lett belőle.Útból már csak kátyú van,és minden évben meghajgatjuk hogy hány száz tonna hideg és meleg foltozó anyagot használtak el.<moderálva>”
  • 25. johnconnor 2011. március 13. 14:12
    „1X kell normálisan!!! megcsinálni az utakat nem toldozgatni-foldozgatni
    mint ahogy a németek csinálják(vagy a "fejlett" országok)
    elmondanám ott kb. 20 évente cserének ki 1-1 szakaszt (legalább 1 utcányit
    a Nyugati országokban tudják hogy az útépítéssel nem éri meg "kóklerkodni"....”
  • 24. deszkás 2011. március 13. 13:14
    „Tehát a gépkocsi kötelező tartozéka (szerintem) egy fényképezőgép, (vakus) egy kb méteres léc, egy hagyományos collstok (mérővessző) amely kinyitva a gödörbe helyezve (háromszögre nyitva igy nem dől el)egy fényképet is tudsz egyedül késziteni körültekintően a forgalmat nem zavarva. Fénykép készitése ajánlatos még a kihelyezett táblákról is az adott útszakaszon. Opcióként egy beépitett video mely visszajátszva az "eseményeket" rögziti (azt is hogy esetleg te vagy a hunyó.”
  • 23. Csonka László 2011. március 13. 08:14
    „22. jay_és_néma_bob 2011.03.12. 22:23 Adunk kölcsönbe, utca, házszám !! (kac-kac!)”
  • 22. jay_és_néma_bob 2011. március 12. 22:23
    „hehe, az én utcámban nincs kátyú, hehehe”
  • 21. helsinkirokker 2011. március 12. 22:22
    „ebben az országban a kátyu a perpetuum mobile. megoldhatatlan probléma. :)”
  • 20. Csonka László 2011. március 12. 22:21
    „Nógrádi Tibi kátyútérképét Szegedre rávetítve, lás csodát, már Szeged sem látszik, csak egy nagy kátyú! De majd befoldozzák, bírja vagy következő télig, talán ??????”
  • 19. Katyvaszka 2011. március 12. 19:16
    „Javaslom az illetékeseknek, hogy a Tisza Lajos krt. - Attila u. sarkára az Attila u. folytatásának teljes szélességében tegyenek ki kátyús úttest táblát, mert tankon kívül más járművel a villamossín mellett található gödrökön nem lehet futómű sérülés nélkül áthajtani. A Kossuth L. sgt.-ról és a frissen felújított Kálváriáról ne is beszéljünk (meg az egész városról) Amúgy Szeged én még mindig így szeretlek!!!”
  • 18. zero 2011. március 12. 18:46
    „Szavaz Botkára ha gumis vagy .”
  • 17. catroot 2011. március 12. 18:39
    „10. Történész 2011.03.12. 14:00

    Erre is céloztam, hallottam róla...”
  • 16. Busdriver 2011. március 12. 18:33
    „A nagyállomás környéke úgy néz ki, mintha légicsapást mértek volna rá.. De ez elmondható egyes buszmegállókról is.”
  • 15. zoltanszabo 2011. március 12. 17:26
    „T. 10. Történész.
    Igen én is olvastam.
    " terror veszély van. ov fél . joggal.Közbeszerzés nélkül, baráti cégeken át költötték el a 800 millát.
    " A fidesztől kell megvédeni az embereket..."
    " orbán győzelme Magyarországra veszélyes..."
    " Orbán előre megy,de tekintetét a múltba fordítja..."
    Ha az ember visszafelé néz,könnyen megbotlik..."
    " OV. baloldali liberális volt--most jobboldali nacionalista...."
    Ezeket az EU képviselők nyilatkozták Orsós Valterról. ---ez ov. leánykori neve.
    Van mitől félnie--nem csípik a búráját az EU-ban se !!!!”
  • 14. qrumpli 2011. március 12. 16:31
    „Szerintem ez valami káosz iránti vonzalom .

    Ez már betegség .
    Évek óta olyan a város mintha támadás érte volna.
    Valaki vágja már nyakon azt aki felelős ezért!”
33 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Díjazták a legszorgalmasabbakat

Szeged - Átvehette nyereményét az ország második legszorgalmasabb osztálya, a Szegedi Ipari,… Tovább olvasom