Délmagyar logó

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos -2°C | 7°C Még több cikk.

Nem bizonyítható a szeged-csanádi püspök ügynökmúltja

Az Élet és Irodalom és Az Este című műsor megsértette Kiss-Rigó László jó hírnevét - mondta ki jogerős ítéletében szerdán a Fővárosi Ítélőtábla.
Az elsőrendű alperest, az Élet és Irodalom szerkesztőségét arra kötelezte a Fővárosi Ítélőtábla, hogy 15 napon belül tegye közzé: 2006 márciusában valótlanul állították, hogy Kiss-Rigó Lászlónak évek óta módjába állt volna leleplezni beszervezőjét, s valótlanul közölték, hogy tartótisztjét ma is védi, mert "a valóság ezzel szemben az, hogy beszervezésére nem került sor, tartótiszttel kapcsolatban nem volt és jelenleg sincs".

A másodrendű alperest, a Magyar Televízió Az Este című műsorát az ítélőtábla arra kötelezte, hogy 15 napon belül hangozzon el: valótlanul adták közre, hogy Kiss-Rigó Lászlót ügynökként beszervezték, beszervezési nyilatkozatot írt alá, mert "a valóság ezzel szemben az, hogy beszervezésére, beszervezési nyilatkozat aláírására nem került sor".

A harmadrendű alperest, Ungváry Krisztiánt, aki az Élet és Irodalomban a Kiss-Rigó Lászlóval kapcsolatos cikket írta, az ítélőtábla ugyancsak arra kötelezte, hogy a lapban jelentessen meg az előzőekhez hasonló tartalmú közleményt, miszerint a hetilapban és a tévéműsorban valótlan állításokat tett a püspök beszervezéséről.

Az ítélőtábla ezen kívül az alpereseket 1 millió forint 15 napon belüli megfizetésére kötelezte Kiss-Rigó László jó hírnevének megsértése miatt.

Megsértették Kiss-Rigó László szeged-csanádi megyés püspök jó hírnevét. Fotó: DM/DV
Megsértették Kiss-Rigó László szeged-csanádi megyés püspök jó hírnevét. Fotó: DM/DV

Az ítélet indoklásában a bíró megjegyezte: az alperesek részéről az állításaik bizonyítására nem került sor, ugyanis a felperes tagadásával szemben kellett volna hitelt érdemlően bizonyítaniuk Kiss-Rigó László érintettségét a beszervezéséről.

A nem vagyoni kártérítésre térve a bíró rávilágított: "nyilvánvalóan hátrányosan érintették" a püspököt a médiumokban vele szemben tényként felhozott adatok, amelyek abba az irányba hathattak, hogy személye iránt megrendüljön a bizalom.

A Fővárosi Ítélőtábla mindhárom alperest kötelezte arra, hogy fizessék ki az elsőfokú ítélet megfellebbezéséhez szükséges illetéket is.

"Nem normális, hogy a bíróságok úgy hoznak ítéletet, mintha Magyarországon egyetlen emberről sem tudhatnánk, hogy ügynök volt" - fogalmazott Ungváry Krisztián.

Kiss-Rigó László szeged-csanádi püspök korábban úgy fogalmazott, hogy a jogerős ítéletben neki megítélt pénzt egyházi oktatásra fordítja.

A Délmagyarországban többször is írtunk a témáról, egyebek mellett idéztünk Kiss-Rigó László 2005-ben kelt közleményéből, amelyben visszautasította, hogy a neve szerepeljen az internetes, úgynevezett Antall-féle ügynöklistán: „Nevem ilyesmivel történő összefüggésbe hozását nemcsak aljasnak és cinikusnak, hanem nevetségesnek is tartom, mivel éppen az ellenem irányuló ügynöki tevékenységet lepleztem le többször is, egy alkalommal látványosan tanúk előtt." Ungváry Krisztián egy évvel később vádolta meg.

Olvasóink írták

46 hozzászólás
  • 46. Sarastro 2009. április 18. 15:33
    „8-9 éve én is kutattam, mi igaz abból, amit békepapság néven aposztropfálnak. Olyan - nemrég elhunyt - atyának a nevét is megtaláltam, akit személyesen ismertem, éppen ezért nyugodtan állíthatom, hogy egy megnevezés egy adott levéltári iratban még nem bizonyíték. Erről az atyáról el nem tudtam volna képzelni, hogy bármikor is ügynök lett volna. Püspök úrról még kevésbé. Ha csak fele annyira ismerné a kutatás módszertanát Ungi úr, mint amennyire nagyszerű ember a püspök úr, akkor nem követett volna el rágalmazást (történészként és teológusként merem állítani, hogy az adott műsor kimerült sárdobálásban, ugyanakkor megdöbbentő, hogy még az m1 is ilyen szintre süllyedt). Mivel személyesen ismerem püspök urat, ezért nyugodtan merem állítani, hogy nagyon jó pásztora egyházmegyéjének (püspöksége elmúlt 2,5 éve alatt jelentős munkát végzett akár a szeminárium felújítása terén, akár az oktatás terén - az utóbbira nagyszerű példa a nemsokára induló futballakadémia, ahol olyan gyermekek is lehetőséget kapnak, akik egyébként sosem kerülhetnének még zöld gyep közelébe sem - hátrányos helyzetük miatt). Nézzétek: ha majd annyit letesztek az asztalra, mint a püspök úr, és annyira érzékenyen képesek lesztek reagálni a szegény, többszörösen hátrányos helyzetű gyermekek felkarolásában, akkor talán közelébe kerültök annak, valami nagyon pozitív dolognak... De addig marad a sárdobálás.”
  • 45. sörpocak 2009. április 03. 07:30
    „Minek törődni mi volt ezelőtt. Ha meg egyházi személy, és tényleg az volt, az isten megbünteti. Nem zörög a haraszt szokták mondani! Flexinek igaza van, hozzátéve, hogy Szentesen a református templomot-némi huzavonával-az önkormányzattal együttműködve újították fel. És szép lett, nem az a ronda romhalmaz, ami volt. Ha az önkormányzat nem pályázott volna, akkor az ingatlan , illetve a templom szétrothadt volna, mert az egyház nem vergődött vele. És ha nem lenne az 1%, akkor az állam sem adná mellé a másik 1%-t.”
  • 44. maci52 2009. április 02. 20:24
    „Ez egy jó fej,nem egy begyöpesedett fejű impotens vén aggastyán,akinek oxigént kell adagolni mise közben.Kár az egyházat támadni,főleg alaptalanul,iszonyatosan nagy tömegeket tud megmozgatni.A komcsik is óvatosan bántak velük.”
  • 43. cselac 2009. április 02. 13:21
    „Ne nyissunk vitát, ebben a kérdésben nem vagyunk egy súlycsoportban, bocs.

    Mircea Eliade: A szent és a profán”
  • 42. flexsnake 2009. április 02. 12:03
    „Ha lakást építesz azt gondolom magadnak építed. Innentől már sántít a példád. Ha egy könyvtárat építek az a céljából adódóan ugyebár egy közművelődési épület. Szedhetek belépődíjat, bevezethetek szabályokat. De mondjuk ha valaki szeretne könyvet kölcsönözni akkor visszamenőleg 1évvel nem szedhetem be tőle a tagsági díjat sőt, nem is szabhatom azt feltételnek hogy neki tudnia kell olvasnia. A katolikus egyház képtelen levetni az évszázados dogmáit.
    Sok olyan épület van amit vissza kellett adni az egyházaknak mert tőlük államosították. Olyan épület is van amiben már iskola működött majd miután egyházi tulajdonba került az iskola bezárt és azóta is hajléktalanok lezüllött éjszakai szállása. Semmilyen módon nem hasznosították az épületet arra hivatkozva hogy nincs rá pénz.
    Ezért célszerű a templomokat is úgy kezelni hogy miközben egyházi tulajdon, a hívők és a nemhívők ugyanúgy használatba vehessék. Nyilván senki nem kívánja hogy kecskeáldozásra adják kölcsön de a funkcióját tekintve tökéletesen beleférnek bizonyos rendezvények. Ilyenek például az esküvői szertartások. Amihez azt a feltételt kötni hogy hittanoktatáson kell részt venni és még pluszban fizetgetni nem csak hogy nem helyes de korlátozza a szabad vallásgyakorlást. Hiszen kényszeríti az embert egy olyan dologban a részvételre ami lehet hogy a hitével ellentétes. A templomban esküdők jelentős része ateista.”
  • 41. flexsnake 2009. április 02. 12:03
    „Ha lakást építesz azt gondolom magadnak építed. Innentől már sántít a példád. Ha egy könyvtárat építek az a céljából adódóan ugyebár egy közművelődési épület. Szedhetek belépődíjat, bevezethetek szabályokat. De mondjuk ha valaki szeretne könyvet kölcsönözni akkor visszamenőleg 1évvel nem szedhetem be tőle a tagsági díjat sőt, nem is szabhatom azt feltételnek hogy neki tudnia kell olvasnia. A katolikus egyház képtelen levetni az évszázados dogmáit.
    Sok olyan épület van amit vissza kellett adni az egyházaknak mert tőlük államosították. Olyan épület is van amiben már iskola működött majd miután egyházi tulajdonba került az iskola bezárt és azóta is hajléktalanok lezüllött éjszakai szállása. Semmilyen módon nem hasznosították az épületet arra hivatkozva hogy nincs rá pénz.
    Ezért célszerű a templomokat is úgy kezelni hogy miközben egyházi tulajdon, a hívők és a nemhívők ugyanúgy használatba vehessék. Nyilván senki nem kívánja hogy kecskeáldozásra adják kölcsön de a funkcióját tekintve tökéletesen beleférnek bizonyos rendezvények. Ilyenek például az esküvői szertartások. Amihez azt a feltételt kötni hogy hittanoktatáson kell részt venni és még pluszban fizetgetni nem csak hogy nem helyes de korlátozza a szabad vallásgyakorlást. Hiszen kényszeríti az embert egy olyan dologban a részvételre ami lehet hogy a hitével ellentétes. A templomban esküdők jelentős része ateista.”
  • 40. cselac 2009. április 02. 10:19
    „Ez a templomos dolog nekem azért zavaros...egy hozzáértőt azért én megkérdeznék...tudom, de mindenhez értesz, meg mindent tudsz, meg ilyenek...de azért ez sántít...

    ha én építek egy lakást és az olyan rohadt szép, hogy nemzeti kincs lesz belőle, akkor az már nem az enyém? Ki dönti el? Na...szóval...

    Amúgy meg én is jelentettem, meg ügynök voltam. Vagy még alig éltem? Nem baj...akkor is...bizonyítsák. Ha meg nem, akkor fizessenek rágalmazásért...”
  • 39. flexsnake 2009. április 02. 09:11
    „35 nincs virusom már néztem az egér mikrokapcsoloja bugos :D De majd ha vesz nekem a délmagyar rádióst-lézerest akkor cserélem.
    Nem tudom mi a bajod gyurcsánnyal, ő is csak a befizetett pénzből gazdálkodott.... :D
    A katolikus egyház nagyon sok ingatlanra rátette a kezét amihez egyébként nem lett volna joga. A templomok nagy része nemzeti műkincsnek számít és mint ilyen kizárólag az állam tulajdonát képezheti. Ha megkapom A hősök terét akkor visszamenőleg fogom megfizettetni a rendezvények alkalmával a területfoglalási díjat. Hiszen miért is ne. Aki szeretne ott lenni az fizessen.”
  • 38. Power 2009. április 02. 08:42
    „Flexi! Ez nagyon értelmes: "Az szerintem az én dolgom hogy a befizetett adómból hol és milyen rendezvényt szervezek."
    A "befizetett adó" már csak VOLT a tied.”
  • 37. cselac 2009. április 02. 08:32
    „A jogsiért fizetünk-e? :))) Az állam is a mi pénzünket használja, aztán mégis van egy csomó dolog, amiért ennek ellenére fizetünk....és ez még csak nem is egy zárt közösség.”
  • 36. cselac 2009. április 02. 08:25
    „Flex: mi vaaaaan? :))))

    Változatlanul nem értem, de nem baj. Amúgy meg tudtommal egyházellenes vagy, akkor meg főleg.

    Ellenben csinálj valamit a vírusoddal.”
  • 35. AN 2009. április 02. 08:16
    „Gyerekek, már megint lépre mentek! Most is valami olyasmivel foglalkoztok, aminek semmi értelme sincs! Ébresztő! Nem mindegy, hogy a püspök mit csinált 40 éve? Nem mindegy már, hogy bárki bármit csinált valahány éve? Attól, hsogy ezen csámcsogunk, nem fog megváltozni a MA.”
  • 34. flexsnake 2009. április 02. 08:11
    „29. hozzászólás cselac 2009.04.02. 01:24
    Az szerintem az én dolgom hogy a befizetett adómból hol és milyen rendezvényt szervezek.
    Mivel ezek az egyházak nem saját pénzből gazdagodnak, én is ugyanúgy igénybe vehetem a szolgáltatásukat.”
  • 33. flexsnake 2009. április 02. 08:11
    „29. hozzászólás cselac 2009.04.02. 01:24
    Az szerintem az én dolgom hogy a befizetett adómból hol és milyen rendezvényt szervezek.
    Mivel ezek az egyházak nem saját pénzből gazdagodnak, én is ugyanúgy igénybe vehetem a szolgáltatásukat.”
  • 32. redstar 2009. április 02. 08:03
    „30. már azt hittem, szabadságon vagy...:))
    Egyébként minek ezzel foglalkozni?Húsz évvel avalamiváltás után?Ha az volt az volt, ha nem, nem.Miért éppen a katolikusok lennének különbek mint az átlagemberek?Nem védem őkett, mert szerintem a XXI. szd-ban vallásosnak lenni egyfajta tudati defekt, de ennyi erővel fel lehetne emlegetni a sok volt párttitkárnak hogy miért járt templomba stb....
    Azzal kellene foglalkozni már, hogy mi lesz, nem azzal, mi volt...A románok, szlovákok sem foglalkoznak már azzal, ki vol Secu-s, vagy STB-s./majd mindenki:)))/ Ők már rájöttek, a jövő a fontos, nem a múlt.
    Előttünk is járnak...:(((
    Egyébként sem érdemes túl buzgón rostálni, mert aztán már csak a rosta marad....hacsak azt is el nem lopják...”
  • 31. eldorádó 2009. április 02. 08:02
    „ma Magyarországon a <liberális> szinonímája az <aljas>”
  • 30. bo 2009. április 02. 07:49
    „"20" Magyarországon nem igazságszolgáltatás van, hanem jogszolgáltatás! Sajnos!”
  • 29. cselac 2009. április 02. 01:24
    „Flex: mi a búbánatért kell templomi esküvő, ha nem vagy hívő? Ha meg nem vagy hívő és mégis akarsz, akkor, barátom, fizess...ugyanígy van a temetéssel is...jó dolog szidni, hogy a szemét, némmá, még követelődzik...de ha huszon-x éven át nem volt fontos, akkor akkor sem legyen az...nemá....most komolyan.

    Amúgy meg Ungváry foglalkozzon a boraival Tokajban, mert úgy néz ki, ahhoz jobban ért.”
  • 28. Logaritmus 2009. április 01. 23:42
    „Annyira vartam mar, Gyurcsanyt valaki, nagy erolkodesek mellett beemelje ebbe a parbeszedbe is! :-)”
  • 27. Power 2009. április 01. 22:04
    „Felháborító, hogy Kiss Rigó László püspök urat ilyen méltatlan helyzetbe hozzák olyan emberek, mint Ungváry Krisztián.
    Ungváry (Gyurcsányhoz hasonlóan) a bíróságokat ostorozza. Ungváryt állandó "látomásai" miatt első fokon mind a polgári, mind a büntetőperben már elmarasztalta a bíróság. Az ellenséget látta Nemeskürty Istvánban, Raffay Ernőben, Koltai Gáborban, stb. is. Ungváry Krisztián szerintem sürgős orvosi kezelésre szorul.”
46 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Téglával dobták meg a magyar szurkolókat Albániában

Szeged - Magyar – köztük szegedi, szentesi és makói – szurkolókat dobáltak meg téglával Tiranában, az Albánia elleni labdarúgó-világbajnoki selejtező helyszínén. Az egyiküknek betört a feje. Tovább olvasom