Délmagyar logó

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 14°C | 24°C Még több cikk.

Nem dolgoztak az építők

Szeged - A szegedi 1-es villamos épülő új Kossuth Lajos sugárúti vonalán tegnap egy teremtett lelket sem láttunk. A módosított határidő szerint szűk három héten belül készen kell lennie.
Négy nap kimaradt a szegedi 1-es villamos új vágányainak építéséből a tegnapi nappal együtt, holott január 15-éig be kell fejeznie a kivitelezőnek, hogy megint járhasson rajta a tuja. Tegnap is üresen tátongtak a munkagödrök. Kerek négy hónappal a vágányok lezárása és felbontása után aggasztónak tűnik a helyzet.

Az Anna-kútnál még nem érnek össze a sínek, ott egy rövid szakaszon mély vájat kiált alapozás után. Még a közművezetékek is kilátszanak a 90 centi mély gödörből. A Bocskai és a Vadász utca közötti részen kész az új vágány, de még ott is hiányzik az utolsó réteg beton. A nagykörúthoz érve látni a két rövid szakaszon lefektetett és leburkolt új vágányrészeket. Erre terelik rá mától a forgalmat, hogy a körút közepén is dolgozhasson a kivitelező A-Sz-E Konzorcium. A „parton" építőanyagok hegyei sorakoznak bevetésre készen. A Kossuth Lajos sugárút többi szakaszán hol 90 centis krátereket, hol pedig 40 centis, már lealapozott, széles barázdát látni.

Nem dolgoztak az építők. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

A rókusi csomópontban – ezt kell legkésőbb február végén átadnia a kivitelezőnek – a legnagyobb a csatatér. Elhagyatott közműlyukak, feltúrt burkolat, sár, törmelék. Egy-egy sávra szűkítették le az építkezés miatt az Izabella hídról jövők és az arra felmenők útját, és még azt is széthasználta a rengeteg autó. Itt lépésben araszolt mindenki az ünnepek alatt.

A Pulz utcában szintén néma csönd

A Rókusi pályaudvar előtt látszik egy új sínkezdemény, amit a régi módszerrel – nem precíz felfüggesztéses technikával, hanem betontalpfákkal – fektettek. Ez gyorsan haladna, már ha csinálnák. Összességében sok helyen hiányzik az alsó réteg stabil alap, van, ahol a közvetlen vágányalapot kell befejezni. Ha elkészült, akkor jöhet vagy két kilométer hosszan az új sín fektetése, ami a technológia miatt napi 200 méter „sebességgel" haladhat. Nincs kész a felsővezeték. Vágányok híján nem lehet kész az úttal összekötő burkolat. Utolsó mozzanat lesz még a járdaszigetek és akadálymentes peronok építése.

Olvasóink írták

43 hozzászólás
  • 43. török 2009. december 29. 16:01
    „Tünci, "nagyon" optimista csajszi lehetsz, ezt meg a nagykörúti kereszteződéses cikkedet olvasva. Nem ülnék be veled egy kávéra a Virágba, mert asszem, elmenne az életkedvem. :D”
  • 42. Abakusz 2009. december 29. 01:09
    „Tudjátok, mi a különbség az aradi és a szegedi villamosépítés között?
    Aradon a villamosvonalat kivitték az új gyárakhoz, hogy a dolgozók könnyebben meg tudják közelíteni a munkahelyüket.
    Szegeden a Tescot köti össze a Plázával.

    Hülyék ezek a románok!”
  • 41. Zsoltee0716 2009. december 29. 00:03
    „Indítson egy vissza számlálot!!!”
  • 40. varadipal 2009. december 28. 20:43
    „Dopmbai Tündike! 27-én éjjel 1.00 órakor dolgoztak a Rókusiról a Kossúthra jobbra kihajtó sávon. Kátyúztak, két géppel és 6 munkással.Csak úgy döngött az éjszakában. Ki is bírta 28-án 12.00ig a sáv. Azóta a kocsit a szöcskével simán össze lehet téveszteni.”
  • 39. varadipal 2009. december 28. 20:39
    „Nyugi fiatalok, kifelé megyünk a téli kátyúból, jön a tavasz, új év, új kátyú, új körforgalom, új villamos. Most már kivárom, ha belepusztulok is./Kocsit bezsíroztam, leponyváztam, akkut, kerekeket felhoztam az erkélyre és még jó a tavalyi túrabakancsom, meg a termoszom is/. Csak a gyönyörű Merci csuklósokat sajnálom, kár egy év alatt szétveretni őket.”
  • 38. macs 2009. december 28. 19:06
    „Frakk,
    "lenne egy javaslatom : még tervezési szakaszban miért nem lehet a városi polgároknak is javaslatokat tenni, hozzászólni a tervezett elképzelésekhez.?? Ha már nekünk építenek, miért zárnak ki az előzetes egyeztetésekből bennünket?? talán nem lenne ennyi bírálat itt a fórumokon, ha előtte nyilvánosan lehetne reflektálni az interneten bemutatott előzetes tervekre."
    Végig gondoltad mit javasolsz? Amennyiben erre sor kerülne, soha, semmi nem épülne meg, mert olyan még nem volt, hogy valami mindenki tetszését megnyerje. Nem tudom miért, de képtelnek vagyunk erre.”
  • 37. Walaky 2009. december 28. 17:11
    „Az ünnepek alatt keresztülvergődtem Szögeden.
    Aki ezt így engedte megtervezni (az építés ütemezése, útvonalterelés, kitáblázás) az nem teljesen százas:(
    A kőcicik (aza bizonyos kődomborulatok az úttesten) az én szememben nem más, mint szándékos emberölésre felbújtás. Ugyanis a menekülési lehetőséget veszik el a közlekedőktől!
    Ami tetszett, az a temető tisztasága, ahol Gregór József sírja van.”
  • 36. ifj. Nagy Gábor 2009. december 28. 16:20
    „35. frakk 2009.12.28. 15:56
    "Ha lehetne kérni , igenis szedjék fel a felesleges kőcicákat,( legalább 5m-es szakaszokban) és biztosítsák az adott iskola előtt az időszaki megállási lehetőséget."

    Akkor leírom még egyszer.

    Legutolsó információm szerint az Aradi vértanúk tere és a Vitéz utca között megállási, onnan kifelé parkolási lehetőség lesz és ez amúgy is független a gömbsüvegsortól.”
  • 35. frakk 2009. december 28. 15:56
    „Úgy látom van itt egy két értelmes ember, akik végre a dolog lényegét is látják. Bírálni is kell ahogy én is megteszem , de a lényeg a jobbító szándék. A közlekedés értünk legyen átalakítva, ne ellenünk, és mind ezt a legkevesebb pénzből csináljuk meg. Ne csak azért költsük el ész nélkül a pénzt mert junijós projektből jött esetleg talált pénz, mert az inkább vall egy hazárdőr, felelőtlen gondolkozásra, mint egy környezettudatos, megfontolt, takarékos öntudatra. Ha lehetne kérni , igenis szedjék fel a felesleges kőcicákat,( legalább 5m-es szakaszokban) és biztosítsák az adott iskola előtt az időszaki megállási lehetőséget. A másik problémának találom a járdaszigetek előtti szélesebbre hagyott terelőket. Az elhaladó oldalon szükséges lenne a lekerekítés, vagy szűkítés. Megint az imént felsorolt teendő a fontos(, nem a magyarázat.”
  • 34. flexsnake 2009. december 28. 15:55
    „Ha kátyu van azért ugatsz, ha felbontják azért ugatsz, ha hideg van akkor azért ha szunyog akkor meg azért. Atom kell neked nem felújítás baszod :D”
  • 33. randok 2009. december 28. 15:20
    „Sajnos ez egy felgyorsult világ és mindenki siet kitenni a gyerekét az álltala jónak mondott iskolákban, ami sokszor a város másik felén van, és persze késésben van mindenki.
    Ha már ezeket tudjuk csináljuk úgy az útakat hogy akik használják azoknak jó legyen!
    Az iskolák elött igenis lenni kéne biztonságos megállóhelyeknek ahol pár percre, parkolószelvény nélkül lehet megálni. Az iskolák minden kisdiáknak adhatnának kártyát és igy csak azok állhatnának meg akik oda járnak, ami nem parkolásra csak egy gyors gyerek kirakásra jogasítaná öket.
    A szabályok értünk vannak és nem ellenünk, már mint én azt gondolom, de ez nállunk úgylátom nincs igy!!!”
  • 32. ifj. Nagy Gábor 2009. december 28. 15:16
    „30. frakk 2009.12.28. 14:32
    "27 Re. Csak azt nem értem, ha villamos, és elektromos fejlesztés, miért kell a gyalog járdán szintbeli térkővel elválasztott bringa sávot kijelölni?"

    Hát azt sajnos én se... Illetve hát rövidre fogva azért, mert a kőcici miatt nem lehet a sínre húzódva előzni a kerékpárost - vagyis valamit kellett csinálni:

    - ki lehetett volna tiltani a kerékpárost - ez azért nem túl barátságos megoldás, szerencsére fel sem merült

    - fel lehetett volna húzni egy sárga csíkot a járdára - ezt is leginkább csak szidni szokta mindenki, hogy micsoda sz@r látszatmegoldás, ez felmerült ugyan, de el lett vetve

    - ennél valamivel jobb, ha erőteljesebb elválasztást alkalmaznak (épp, mint a villamos és a forgalmi sáv között), ez a szintben elválasztott gyalog- és kerékpárút - ez van most

    - az úttest átalakítása is megtörténhetett volna, parkolók számának némi csökkenése, fák közeibe betolása, hogy a kerékpáros jól elférjen továbbra is az úttesten - na ez az, ami azért nem lett, mert drágább lett volna, mint a járdát átalakítani

    "Továbbá akkor miért kell a nagy Á előtti körforgalomnál a szegélypadkát duplán letett kövekkel drágítani?"

    Ahol kerékpárút is érintett a szegélypadka-buliban, a Magyar Kerékpárosklub kifejezett kérése volt, hogy nemhogy dupla szegély, de semmilyen szegély nem kell, szintben össze kell aszfaltozni aztán áldás, békesség.

    "Az iskolák előtt (Ságvári is)+ igenis parkolókat kellett volna kialakítani, hiszen a szülők ott teszik le a gyerekeket."

    Ha ott teszik le a gyerekeket, akkor arra megállási lehetőség kell. Az pedig adott lesz.”
  • 31. antikos 2009. december 28. 14:38
    „A helyzet fokozódik! A mai napon a Párizsi körút és a Kossuth Lajos sugárút felbontása közben máig harcoló II. világháborús szovjet alakulatokat találtak. Ezért az európai junió hoz kellett tanácsért fordulni:)
    Este a BBC is lehozza...”
  • 30. frakk 2009. december 28. 14:32
    „27 Re. Csak azt nem értem, ha villamos, és elektromos fejlesztés, miért kell a gyalog járdán szintbeli térkővel elválasztott bringa sávot kijelölni? Továbbá akkor miért kell a nagy Á előtti körforgalomnál a szegélypadkát duplán letett kövekkel drágítani? miért kell úgy tervezni, hogy további rendszeres munkát adjunk a városgazdálkodási Kft embereinek.,? Bizonyos részeket az eredeti megoldáshoz képest túlépítenek, más részeket (Úttest) miután tönkretettek befejezetlenül hagynak
    Csak azt ne mondja egy okos sem, hogy most jobb lett a Boldogasszony, mint előtte!!!! Csomó pénzt elszórtak, gyakorlatilag a semmiért. Az iskolák előtt (Ságvári is)+ igenis parkolókat kellett volna kialakítani, hiszen a szülők ott teszik le a gyerekeket. sajnos itt sokan abban a tévhitben vannak , hogy nehezíteni akarják egyes csoportok (szülők-diákok) közlekedését, pedig jó szándékkal jobbítani is lehetne. Miért van ez a gyűlölet embertársainkkal szemben? Nincs senkim a Ságváriban, de nem haragszom azokra a szülőkre akik autóval megállnak a suli előtt. Sajnos a városvezetés ellenünk van, a tervezők önmaguknak terveznek a meleg szobákban, a gyakorlatiasság, a tények számukra lényegtelenek.”
  • 29. 1702 2009. december 28. 14:22
    „Tündike!
    Érzek egy kis ellentmondást az alábbiakban:
    "amit a régi módszerrel - nem precíz felfüggesztéses technikával, hanem betontalpfákkal - fektettek" Itt igen komoly, hozzértő szakembernek tűnsz!
    De fentebb mégsem:
    "közműlyukak, feltúrt burkolat"
    "széthasználta a rengeteg autó"
    Erre most rászakértettél...”
  • 28. geza 2009. december 28. 14:18
    „# 27. Sajnos ez a szégyen. Nyilván pénzkérdés minden, de miért nem lehet európai módra megcsinálni?
    Egybéként nem lepődök meg, anno a csatorna fektetéskor pl a Bakay-t is feltúrták helyreállították, de hogy a hullámos aszfaltot ki vette át....(pedig ebben a pénzben ha jól tudom a helyreállítás is benne volt)”
  • 27. ifj. Nagy Gábor 2009. december 28. 13:46
    „21. Mustang 2009.12.28. 12:12
    "ja, tényleg gáz...
    állítólag nem lesz újra aszfaltozva a Boldogasszony sugárút, mert arra nincs pénz, ez az igazi gáz, csillivilli villamos, mellette kátyú - kátyú hátán"

    Mivel ez egy elektromos közlekedésfejlesztési pályázat, ha közben elfelejtettük volna...

    Vagyis: pálya, felsővezeték, megállók, járművek, remíz, áramellátás.

    A mellette lévő úttestnek nem sok köze van a villamoshoz. Arra máshonnan kell pénzt keríteni.”
  • 26. neménvoltam 2009. december 28. 12:50
    „Azért, mert itt mindenki önjelölt várostervező, építész, kőműves és orvos. Szegeden mindenki mindenhez ért.”
  • 25. mentelmi-jog 2009. december 28. 12:48
    „23. hozzászólás frakk 2009.12.28. 12:26

    Nem az autósok elleni gyűlölet szól belőlem, hiszen rendszeresen közlekedek autóval én is - többek között Szegeden. A Ságvári előtti részről írtakat viszont továbbra is fenntartom, lévén személyes tapasztalat az az őrület ami ott (és a többi iskola pl.: Madách) előtt folyik. A tiltásokat pedig igenis semmibe veszi az autósok nagy többsége! Szokott vezetni Ausztriában vagy Németországban? Ott sokkal kevésbé szabálytalankodnak az autósok, viszont ráadásul intézkedő rendőröket is lehet látni. Majd ha ide eljutunk, megszabadulhatunk a betonrendőröktől - szerintem.”
  • 24. frakk 2009. december 28. 12:43
    „lenne egy javaslatom : még tervezési szakaszban miért nem lehet a városi polgároknak is javaslatokat tenni, hozzászólni a tervezett elképzelésekhez.?? Ha már nekünk építenek, miért zárnak ki az előzetes egyeztetésekből bennünket?? talán nem lenne ennyi bírálat itt a fórumokon, ha előtte nyilvánosan lehetne reflektálni az interneten bemutatott előzetes tervekre. Én legalábbis nem azért mondok más véleményt , mert politikai beállítottság, vagy feltétlen vitatkozási szándékom lenne. Egyszerűen a jobbik megoldás az érdekem, az hogy olcsóbb legyen a városnak,és mindenki könnyebben, akadálymentesebben tudjon közlekedni. Érdekeim , megegyeznek a gyalogosokéval, a bringásokéval, a tömegközlekedési eszközökön utazókéval, és az autósokéval is. Ebből kellene valahogy kihozni a legjobb megoldást. A Kőcica csak a tervezőnek, és megrendelőnek , jó megoldás, hogy drágább legyen minden.”
43 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Karácsony utáni cserebere-akció

Főként a karácsonyra kapott pénzt és ajándékutalványt költötték el az emberek az üzletekben az ünnep utáni első nyitvatartási napon. Tovább olvasom