Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Nem járt sikerrel a dugómentesítés

Dugómentesítéssel próbálkozott a rendőrség tegnap Szegeden. Öt csomópontban irányították a forgalmat, de a szűkebb utcákban óriási volt a torlódás. A rendőrség elismerte: ezt a módszert sem lehet alkalmazni. A közlekedés gyorsításával a Szegedi Rendőrkapitányság már több alkalommal próbálkozott.
A Belvárosi híd szegedi lejárójánál, a kereszteződésben rendőri irányítással gyorsabban áthaladt a forgalom. Fotó: Karnok Csaba
Minden hétköznap reggel óriási a forgalom Szeged belvárosában, több helyen dugók alakulnak ki. Héttől nyolc óráig nehéz áthajtani a Belvárosi hídon Újszegedről. Szinte minden mellékutcában egymást érik a járművek. A rendőrök tapasztalata szerint a Belvárosi hídon áthajtók hetvenöt százaléka balra befordul a Deák Ferenc utcába, majd tovább lavírozik a Kelemen utcában a villamossíneken. Innen igyekeznek az autósok elérni a Kálvária, a Boldogasszony és a Petőfi Sándor sugárutat, illetve a Szentháromság utcát. A járművek lépésben haladnak, ami a híd forgalmára is kihat.

A közlekedés gyorsításával a Szegedi Rendőrkapitányság már több alkalommal próbálkozott. Tegnap öt csomópontban rendőrök irányították a forgalmat: a Belvárosi híd szegedi hídfőjénél, a bíróságnál, Tisza Lajos körút és az Attila utca kereszteződésében, a „nagy SZTK"-nál, és a Hősök kapujánál.

– Sikerült elérnünk, hogy a hídon gyorsabban haladt a forgalom, de sajnos ez túl sokat nem ért, mert az egyirányú, szűkebb utcák, mint a Deák Ferenc utca, a Kelemen és a Somogyi, bedugultak – mondta Kónya Zsolt, a Szegedi Rendőrkapitányság közlekedés-rendészeti osztályvezetője.


Húsz perc késés

A reggeli csúcsforgalomban az ötös troli majdnem annyi időt – 15-20 percet – vesztegel a Belvárosi hídon, mint amennyi a menetideje. A Szegedi Közlekedési Társaság igazgatójától, Dózsa Gábortól megtudtuk: a kilencesnél valamivel jobb a helyzet, a Radnóti gimnáziumtól a Mikszáth Kálmán utcáig csak öt percet késik. – A járműveink kihasználtsága a napi 40 százalékról ilyenkor 60-70 százalékra nő – tette hozzá az igazgató, aki szerint olyan intézkedéseket kell hozni, hogy az autósoknak elmenjen a kedve a belvárosi furikázástól. Példaként a Tisza Lajos körút felújított szakaszát említette, ahol már megteremthető a korszerű tömegközlekedés.  
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A pszichiátriára költözik a fertőző

Átalakítják a nemrégiben több százmillió forintért felújított szegedi kórház pszichiátriai… Tovább olvasom