Délmagyar logó

2017. 12. 14. csütörtök - Szilárda -1°C | 9°C Még több cikk.

Nem lehet menekülni a dugókból

Szeged - A szegedi hiába keresi a menekülési útvonalakat: dugóból dugóba jut, aki autóval vagy kerékpárral szeretné kikerülni a nagykörúti felújítás miatt összetorlódott kamioncsordát.
A körút ívét követő utcácskákban, illetve a sugárutakon húsznál is több útfelbontás és szűkület lassítja a forgalmat. A megpróbáltatások júniusban is folytatódnak.

Öt útfelbontást és útszűkületet számoltunk össze tegnap a szegedi Petőfi Sándor sugárúton. De a Boldogasszony sugárúti közlekedési akadályok száma se kevesebb. Aztán a rakpart felé araszolva a klinikák bejáratánál hetek óta dolgozó munkagép miatti útszűkület fogta vissza az autózó lendületet, majd az ifjúsági ház felújítása miatt nehezen belátható kereszteződés hátráltatott a haladásban. Azzal próbálkoztunk, hogy az autópályáról Szegedre érkező, Újszegedre igyekvő, helyismerettel rendelkező autós miként kerülhetné ki a nagykörútnak a Kossuth Lajos sugárúttól a Bertalan hídig tartó szakaszán az útfelújítást és az azzal együtt járó dugósort.

A nagykörúti felújítással járó dugókat kicselezni a Föltámadás utca felé se lehet Fotó: Karnok Csaba
A nagykörúti felújítással járó dugókat kicselezni a Föltámadás utca felé se lehet.
Fotó: Karnok Csaba

Az Izabella hídon átjutó, a „harmadik körúti" kereszteződésben megtorpanó autósorban tegnap 14 óra tájt 7 kamiont, 5 személyautót és 2 buszt láttunk. Lassította a sort, hogy ki kellett kerülniük a múlt hét csütörtök óta ott tátongó, körbekerített, de el nem tüntetett gödröt, ahogy továbbindultak. Egyetlen terelőtábla se adott ötletet a balra kanyarodásra, vagyis a fölmart úttestű nagykörút elkerülésére – legalább a Makó felé tartó személyautóknak.

Szerdától a belső sávot marják

A kopóréteg aszfaltozásánál tartottak tegnap a szegedi nagykörúton a Juhász Gyula utcától a Szilléri sugárútig a Swietelsky Építő Kft. szakemberei. Az építésvezető, Vass Árpád elárulta: szerdától a hídig tartó szakasz belső sávjába is „belemarnak", mert a beruházó ott is rendbe akarja hozatni a legrosszabb állapotú 300 méternyi szakaszt. Ettől függetlenül a tervek szerint halad a munka: június elejére megújul a szegedi nagykörút ezen szakasza.

Haditervekkel próbálkoznak április vége óta a szegediek, illetve a helyismerettel rendelkező környékbeliek, hogy túléljék az utakon tapasztalható hadiállapotokat, illetve a nagykörút rekonstrukciója miatti dugókat. Ám május közepe óta a környező kis utcákban egyre szaporodnak a víz- és gázvezeték, esetleg a csatornahálózat felújítása miatti „lövészárkok". Ilyenre bukkantunk például a Kossuth Lajos sugárútról a Föltámadás utca felé „menekülve" a Zákány utcai kereszteződésben – ahol egyszerre csatornáznak, víz- és gázvezetéket újítanak.

A város két pontján (a Petőfin és a Zákány utcában) tervezte, és szeptemberre fejezi be az útfelbontást a Szegedi Vízmű Zrt., de a közel húsz egyéb lyuk és gödör oka: csőtörés – tudtuk meg Maróti Tibor hálózati üzemvezetőtől. Láttunk ilyen körbekerített mélyedést például az Oskola utca közepén és a Bakay utcában, az okmányirodánál is. A gázvezeték-rekonstrukció miatt a Dégáz Zrt. megbízásából árkokat ásó Sade Kft. ügyvezetője, Szabó Tibor az aszfaltburkolat tíz „folytonossági hiányáról" számolt be a Thököly utcától kezdve a Batthyány utcán át a Mars térig, illetve a júniusban „sebesedő" Szentháromság, Nemes takács és Jósika utcáig, Szilléri sugárútig, Felső Tisza partig.

A Zákány utcában egyszerre csatornáznak, víz- és gázvezetéket újítanak Fotó: Karnok Csaba
A Zákány utcában egyszerre csatornáznak, víz- és gázvezetéket újítanak.
Fotó: Karnok Csaba

Szervezetlenség a köbön – mondja ki a laikus kerekező, mert a biciklist is akadályozza a haladásban, hogy senki se hangolta össze az államinak számító, Szegeden a megyei rendőr-főkapitányság épületénél kezdődő 43-as főútnak az „új hídig" tartó, jó 2 kilométeres szakaszán a felújítást, valamint az önkormányzati utak és utcák feltörésével és persze ott sebességkorlátozással járó akciókat. S akkor még nem szóltunk a Móravárosi körúti bevásárlóközpont építése, a kapcsolódó körforgalom kialakítása miatti útszűkületről és korlátozott sebességről – poros káoszról.

Nyáron folytatódik az útfelújítás

A 43-as főút szegedi szakaszának felújítása köbméterenként 50 ezer forintba kerül. De május után se vonulnak le Szeged állami útjairól az építők – tudtuk meg Rigó Mihálytól. A Magyar Közút Kht. műszaki osztályvezetője sorolta: terveik szerint a nagykörút Mars tértől a Petőfi Sándor sugárútig tartó szakaszán a csatornafödlapok körüli legrosszabb burkolatrészeket szintezik, aztán a Belvárosi temetőtől a nyugati elkerülőig, illetve Újszegeden a gyermekklinikától Szőregig tart az aszfaltszőnyegezés. Két körforgalom is megépül: az egyik Szőregen, a másik Makón. Közben a Szőregtől Klárafalváig tartó 2,5 kilométeres út felszíne megfiatalodik.

Olvasóink írták

31 hozzászólás
12
  • 31. dova 2008. május 27. 22:43
    „#27 !

    " (...)decemberi "nagysikerű" élőlánccnál ahol 3!!! bicajos gyerek körözött (...)"

    Ezek szerint te hiszel Botka László polgármesternek?
    Rajta kívül senki sem állította, hogy csak hárman tekertünk volna.

    Persze nem ez a lényeg, de a tények is így sikkadnak el.

    Az nem zavarta a "többségi képviselőt", hogy ő is megszavazta az ál-kerékpáros infrastuktúra fejlesztésre szánt önkormányzati önrész megduplázását, annak ellenére, hogy egy szakmai szerv és egy szervezet is túl költekezőnek tartotta a nyertes pályázatot?
    Milyen érdekes!”
  • 30. ifj. Nagy Gábor 2008. május 27. 21:29
    „Na de gyerekek!

    Az igaz, hogy az átmenőforgalomnak és a biciklizésnek sok köze nincs egymáshoz.

    Viszont tisztelettel kérdezném, hogy az említetteket nyilatkozó képviselő ki volt? Örülnék, ha elárulnád, mert komolyan érdekelne, és a Magyar Kerékpárosklub szegedi szervezetének vezetőjeként felvenném vele a kapcsolatot, hogy jobban megértse a céljainkat, illetve megkérdezném, szerinte mikor vett ki bárki is "rengeteg pénzt" a város zsebéből kerékpáros célra, mert ilyenről sajnos nem tudok, pedig már hét-nyolc éve folyamatosan figyelem az ezirányú fejleményeket.

    Az élőlánc egy rosszul szervezett, sikertelen akció volt, én csak a vége felé voltam ott, de sem 10 rendőrt, sem 20 közterület felügyelőt nem láttam... az elején lehet hogy voltak, de hogy sokáig nem maradtak, az elég valószínű.

    Ami pedig a fejlesztés irányát illeti: a kerékpáros közlekedést lehet fejleszteni a (bel)városban. Az autóst nem, mert nincs rá hely, ha belegebednek a közlekedéshez nagyon értő és az autósoknak mindenáron megfelelni akaró képviselők, akkor sem!”
  • 29. karcos2 2008. május 27. 20:57
    „Ez a téma olyan, mint a magyar foci. Mindenki ért hozzá, csak megoldást nem tud mondani. Imádom az ilyen cikkeket, kavarják a
    lekvárt, hátha meg lehet édesíteni egy kis politikával. Gratulálok!”
  • 28. tahoszeged_i 2008. május 27. 18:11
    „Ti teljesen megvagytok zakkanva, hát nem látjátok, hogy elindult a "kampány" a 2010-es választásokra?
    Netalán-tán egy időközire is jó lesz Botka vörösfejű László.

    Felmérések igazolják, hogy egy átlagos választópolgár politikával kapcsolatos emlékei maximum 3 hétig élnek, aztán csak emlékeztetik ;-)”
  • 27. Na de gyerekek! 2008. május 27. 17:09
    „A bicikli fanok örülnek a dugónak. Lám Mi megmondtuk, szenvedjen aki nem bicajozik, kárörvendők! Ha nem autózna Szeged lakossága, akkor mennyivel lenne kevesebb az átmenő kamionforgalom? Semennyivel! Még több lenne, mert aki nem erre járt az is erre menne, mert elterjedne romániabulgáriában, hogy itt csak kamionok közlekednek.

    A városházán hallottam egy többségi képviselőtől, hogy "pár takony gyerök terrorizálni akarja az autósokat és rengeteg pénzt vesznek ki a város zsebéből az álmaik megvalósítására, mert ezek Amszterdamig akarnak kerekezni "...mondta ezt az decemberi "nagysikerű" élőlánccnál ahol 3!!! bicajos gyerek körözött és 10 rendőr, meg 20 közterület-felügyelő biztosította a rendezvényt.

    Olvasva 1-2 hozzászólást, kezdek hinni neki.”
  • 26. kötekedő 2008. május 27. 16:58
    „Józsika!
    "Nagyon rövid időn belül bűzös, undorító hajléktalantelep lenne belőle."
    Már miért kellene annak lennie? Ha a Kárászról ki lehet őket tiltani, akkor az aluljárókból is. Vagy ez neked nem világos?
    Véleményem szerint egy rakás ember jobban tenné, ha valóban fontolóra venné a biciklizést. Hatékony , gyors és környezetkímélő. Mindezek mellett még fogyni is lehet vele.
    A város helyezhetne ki olyan biciklitárolókat, ahol nyugodt szívvel ott hagyhatnám a kerékpárom és máris használnám. Persze így is csak a legritkább esetben teszem tiszteletemet a Kossuth sgt , nagykörút és a Belváros táján. Majd ha kész lesz a M43.
    Addig is kitartás, bicikli vagy tömegközl..”
  • 25. susezo 2008. május 27. 16:57
    „a mars teren rendes utra lenne szukseg...hihetetlenek azok a buckak amik vannak...”
  • 24. dasdsa 2008. május 27. 16:32
    „jooozsi? Hat akkor? Feluljaro?”
  • 23. Józsika 2008. május 27. 16:14
    „A gyalogos aluljáró tényleg nem a legjobb ötlet, a "gyalogossal a föld alá!" típusú várostervezés már inkább a 60-as évek emléke. Nagyon rövid időn belül bűzös, undorító hajléktalantelep lenne belőle. (Ha valakinek ez tetszik, költözzön Pestre).”
  • 22. ifj. Nagy Gábor 2008. május 27. 16:09
    „Talán összekeveredtek a dolgok: a közösségi közlekedési fejlesztésekkel kapcsolatos forgalomkorlátozást a belvárosra gondoltam, a nagykörúton egy széles külső buszsáv, ami kerékpározásra is alkalmas, tökéletesen megfelelő lesz az "M43 utáni időszakban".

    És nem akarok mindenkit biciklire ültetni. Egy 20-30%-os arány már nagyon jó lenne.”
  • 21. man 2008. május 27. 15:29
    „Gábor, nem vitatom azt hogy értesz a témához, látszik a hozzászólásaidon hogy nem vagy hülye hozzá, de kérlek ne akard már levetíteni és másra erőltetni az "azért rossz a világ mert az emberek autóznak és nem bicikliznek" látásmódot.
    2008ban nem lehet ennyire leegyszerűsíteni ezt a dolgot, azt meg remélem nem gondolod hogy a nagykörútról is ki kell tiltani az autókat és csinálni kell 2x2 sávos biciklisztrádát. Tudom hogy mindent meg lehet magyarázni, olvastam már kerékpáros kiskátét.
    És hidd el nekem, erőszakkal nem lehet az autósokat biciklire vagy tömegközlekedésre szoktatni, ahhoz terv kell, sok pénz és egy jól kiépített hálózat, megfelelő árakkal, nem csak egy kalap szar meg pár lezárt utca, főként nem mocskos járművek és bunkó személyzet.”
  • 20. man 2008. május 27. 15:16
    „"Hiszen látótávolságba került az, hogy jobb lesz és utána egyrészt mi lesz az ellenérv?

    Te ezt az egészet honnan szülted??? Álmodik a nyomor...”
  • 19. Nyehenyoce 2008. május 27. 12:22
    „Igen, biciklivel semmi gond. A nagykoruton atkelni nem kellemes, de atlagban kb. ugyanannyi ido, mint amennyit a lampara kellett varnom.”
  • 18. kötekedő 2008. május 27. 11:48
    „Ugyanmár! Ha a sétálóról ki lehetett paterolni a kéregetőket, akkor miért pont itt ne lehetne velük mit kezdeni? Különben meg 2008-at írunk és a közlekedésől van elsősorban szó nem a hajléktalanokról.”
  • 17. El Nyomottka 2008. május 27. 11:34
    „(4.) kötekedő: ".. a Mars térnél évek óta szükség lenne egy gyalogos aluljáróra."

    Aztán a halmozottan kátrányos helyzetűek leköltöznének az aluljáróba, a nép meg inkább átszaladgálna az úton, mint hogy lemenjen közéjük...

    Egy kis nosztalgia:
    URH zenekar, 80-as évek(!) ;-)

    Bon Bon Bon Bon Si Bon Bon
    Bon Bon Bon Bon Si Bon Bon

    Csak egy parti
    De jó lapokat hozzá
    Nem garantál senki

    Ez egy igen-igen kemény, kemény világ
    Ez egy igen-igen kemény, kemény világ

    A Blahán, a Blahán
    Ott szült meg engem az anyám
    Olykor-olykor, ha arra haladok
    Még ma is gyakran könnygázra fakadok

    Ez egy igen-igen kemény, kemény világ
    Ez egy igen-igen kemény, kemény világ

    A Blahán, a Blahán
    Egyszer ott végzem talán

    Ez egy igen-igen kemény, kemény világ
    Ez egy igen-igen kemény, kemény világ

    Túl sok a rendôr
    Túl sok a spicli
    Kevés a kurva
    Kevés a strici
    Kevés a rendôr
    Kevés a spicli
    Túl sok a kurva
    Túl sok a strici

    Ez egy igen-igen kemény, kemény világ
    Ez egy igen-igen kemény, kemény világ

    A zene nem zene, a szöveg nem szöveg
    Senki nem tudja, hogy jön vagy megy
    A zene nem zene, a szöveg nem szöveg
    Senki nem tudja, hogy jön vagy megy

    Ez egy igen-igen kemény, kemény világ
    Ez egy igen-igen kemény, kemény világ”
  • 16. kötekedő 2008. május 27. 11:16
    „na ezt jól megfogalmaztam. pfúj.”
  • 15. kötekedő 2008. május 27. 11:15
    „Ha már aluljárót építünk, akkor az egész marstéri közlekedést át lehetne szervezni úgy, hogy az mindenki hasznát szolgálja. Nyilván bosszúságot okozna a rutinból vezetőknek, de ez amúgy sem ajánlott a közlekedésben. Pont az ilyenek miatt kell hatalmas narancs színű táblákon hírdetni, hogy a közlekedési rend megváltozott. Pedig a KRESZt elvben minden közlekedő ismeri.”
  • 14. ifj. Nagy Gábor 2008. május 27. 11:01
    „A Mars téren a tömegközlekedés legkülönfélébb irányú kanyarodó mozgásai miatt úgyis kell egy csomó olyan lámpafázis, amely nem engedi a nagykörúti irányt, tehát egy aluljáróval a körút forgalmát szerintem érdemben nem lehetne gyorsítani. A piacra járó idősek meg nyilván díjaznák a lépcsőzést...

    A város feltúrása pedig nem a "hülye szkt" miatt van, hanem azért, hogy legyen normális színvonalú közösségi közlekedési kínálat. Most persze nyilván ágálnak ez ellen a legkülönfélébb indokokkal mindazok, akik azt szokták mondani, hogy "rossz a szegedi tömegközlekedés, én ugyan nem járok vele". Hiszen látótávolságba került az, hogy jobb lesz és utána egyrészt mi lesz az ellenérv? másrészt meg a jobb kínálat megléte esetén majd végre lehet korlátozni az egyéni gépkocsiközlekedést, ami ugye szintén nem jó... már akiknek...

    Ja, Brüsszelből meg úgy tudom, éppen most adnak és később nem adnának (mert kifutnánk a költségvetési ciklusból talán?).”
  • 13. Vega 2008. május 27. 10:16
    „azabaj ha csinaljak azabaj ha nem csinaljak:)”
  • 12. Mil 2008. május 27. 10:07
    „Ja, egyébként a nagykörúton nem csinálták meg a buszmegállókat, holott arról volt szó, azokat is megcsinálják.. Némelyik igen szar állapotban van.”
31 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tizenöt gyilkos és öt holttest ismeretlen Csongrád megyében

Szeged - Hogy egy gyilkos tette elkövetése után öngyilkosságot követ el, és rövid időn belül ne tudnák kideríteni, ki volt – ilyen a május 14-i mórahalmi postásgyilkosság előtt még nem fordult elő a megyében. Tovább olvasom