Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Nem lesz gyorsabb a 47-es út

Szeged - Számításaink szerint 2–3 perccel rövidülne a Szeged és Hódmezővásárhely közötti, jelenleg 16 perces út, ha több szakaszon lehetne 100 kilométeres óránkénti sebességgel haladni.
2010 novemberében írtuk: Hódmezővásárhely kezdeményezésére a 47-es út vajháti tehenészet és az algyői Tisza-híd közötti szakaszon óránként 100 kilométeresre növelték a megengedett sebességet. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. korábbi kérdésünkre, hogy tervezik-e a teljes szakaszon a sebességkorlátozás kiterjesztését – azaz 100-zal közlekedhetnénk Szeged és Vásárhely között –, azt válaszolta: „a szabályozás kiterjesztésének lehetősége a jelenlegi megemelt sebességű útszakasz forgalombiztonsági helyzetének alakulásától függ".

A napokban újra elautóztunk Vásárhelyig, lemértük, szabályosan meddig tart az út, kiszámoltuk, meddig tartana 100-zal. A Google térképe szerint a városhatártól városhatárig 19 kilométeres utat 19 perc alatt lehet megtenni. A valóság üdítőbb: szabályosan 16 perc alatt Szegedről Vásárhelyre értünk. Algyő előtt megfigyeltük, a megengedett 90-et tartva sorra előznek minket a Vásárhely felé tartó autósok. A Tisza-híd után 100-ra gyorsítottunk, és 3,3 kilométeren – mintegy 2 percig – a megemelt sebességű szakaszon suhantunk. Kopáncsnál fék, 90-re lassítottunk, annak ellenére, hogy a kétszer két sávos utat középen szalagkorlát választja el, a kerékpárosokat pedig tábla kényszeríti az út melletti aszfaltcsíkra. A szabályokat betartva 7 perc alatt értünk a hídtól a Hódmezővásárhely tábláig – a teljes út 16 perc. Visszafelé úgy kalkuláltunk: ha 100-zal teljesítenénk a távot, 2–3 percet nyernénk.

Lesz-e több 100-as szakasz Szeged és Vásárhely között? – tettük fel a kérdést 2010 után ismét az útkezelőnek. – A 47-es számú főúton tavaly, az év vége előtt bevezetett sebességemelés forgalombiztonsági, egyéves felülvizsgálatát a rendőrséggel közösen a napokban elvégeztük – közölte Velkei Lilla, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs munkatársa. Megállapították, hogy az érintett szakaszon a bevezetést követő elmúlt egy év alatt balesetek nem történtek, ennek ellenére a főút további szakaszán mégsem tartják indokoltnak a 100-as sebességhatár engedélyezését. Kifejtette, a meglévő útcsatlakozások és szintbeli csomópontok már olyan közel vannak egymáshoz, hogy forgalombiztonsági szempontból, a sávváltások, kanyarodások és felhajtások jelentős száma miatt kizárt az emelés.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. DMagóg 2012. január 12. 13:59
    „7. tótkomlósi 2012.01.11. 16:47: "Egyébként meg aki csak attól fél, hogy elüt egy állatot, akkor az inkább ne üljön autóba!"

    "Vadveszélyes területen a forgalmi helyzet minden esetben szükségessé teszi a gépjármű sebességének megfelelő csökkentését; ennek elmulasztása esetén a gépjármű vezetője (üzembentartója) nem mentesülhet a balesettel okozott kárért való felelősség alól [Legf. Bír. P. törv. III.20 517/1972., BH 234/1973.]."

    Fizetsz a vadkárért is! Mondhatod-e, hogy no de kérem, 100-as tábla van kitéve. Ha nem, akkor meg mire fel tették ki?
    A 100-as tábla után mindjárt ott az "Állatok" tábla. Ismét kérdezem, normális?”
  • 24. vuk 2012. január 12. 10:45
    „Jaj ne mar, nem volt meg eleg baleset ezen a szakaszon (meg azota is, miota vegig 2x2 sav)?
    Tenyleg megeri azert a 2 percert?”
  • 23. joy 2012. január 12. 07:58
    „Alólam a Baktói csatornánál ütött el egy ittas szgk autós, állítólag fékezés nélkül. Csak azt nem tudom, akkor mi volt az az éktelen csikorgás, amit mögöttem hallottam? Nem rajta múlott, hogy "csupán" kompressziós csigolyatöréssel megúsztam.
    Szeged-Algyő között olyan sok a leágazás, hogy valóban fölösleges lenne a 100-as, hisz pár100 méter után fékezni kellene, majd megint gyorsítani.
    Az elméleti sebességszámítás nem azonos a valós közlekedéssel.
    2-3´ nyereség egy életért nem érné meg!
    Így is hullanak az autósok, mint a legyek az őszi hidegben.”
  • 22. klj-54 2012. január 11. 20:59
    „Még egy apróság úgy általában.
    Én kint melóztam, kinti pénzért.
    Kint vettem magamnak egy felspécizett kétliteres Opel Vectrát igencsak magasan a gyári teljesítmény felett tudott.
    Mielőtt ide adták volna megkértek menjek el egy kettő napos vezetéstechnikai tréningre, amin valóban sokat tanultam!
    Még a kamionnal használható dolgokat is.
    Nem sért a tudatlan fiatal szövege, mert helyén kezelem a dolgot.
    Én is voltam fiatal, nem sokkal voltam kevésbé szerény:)”
  • 21. klj-54 2012. január 11. 20:53
    „12. Zsanetta
    Azt hiszem olyat írok le amit még soha nem tettem!
    Én értek az autó vezetéséhez!
    XXI. századi szinten!
    Ha van kedved tartok számodra oktatást:
    Közlekedési ismeretekből,
    Vezetés elmélet + gyakorlatból, személy, teher, busz, nyerges, csuklós, forgózsámolyos járművek vezetéséből.
    Közlekedési jogból, régiókra (Közel kelet, nyugat Európa, Benelux, Anglia) lebontva,
    A közlekedő ember pszichológiájából,
    a jármű általános működéséről, ABS, EBS, EPS és egyéb segédeszközök vonzatáról,
    A jármű kinetikájáról,
    általános és elvont fizikából.
    Ezek ismerete ugyanis szerintem nélkülözhetetlen.
    Tudod én profi vagyok még ma is, bár a szív és cukor gondom miatt másfél éve nem vezetek:(
    De én szakember vagyok több szakmában!

    Próbáld már meg elképzelni, hogy rajtad kívül is létezik ember aki ért ahhoz amit csinál!
    Tudod, aki lenézi embertársát az bizony szakmailag is és emberileg is kérdéses.....
    Ismerek pár igazán nagy neves szakembert, de azok mind csendesen és szerényen nézik az ilyen hozzád hasonló titánokat.”
  • 20. nady 2012. január 11. 20:19
    „Szerintem elég lenne a hidat rendbe tenni!
    Szépek azok a táblák 60 40 20 !

    Röhej!!!”
  • 19. szentmiki 2012. január 11. 19:47
    „simán alkalmas kilóhúsz-harmincra, egy komoly bünti áráért komoly lézerblokkoló, radardetektorral és frissítéssel... , nem sipákolni, menni...(Majd a gép sipákol!:) )”
  • 18. newdog 2012. január 11. 19:46
    „Zsanetta!
    Klj mellett szólva, hidd el nem "begyöpösödés", ha valaki nem az eszetlen száguldás mellett teszi le a voksát. Ha 110 a megengedett, akkor 130-al fognak menni, és így tovább, mivel "nem megyek én olyan sokkal gyorsabban a megengedettnél".

    Más. Ahogy Zengő Zoli tud autót vezetni, Te sose fogsz, akármeddig is nézed. Arról nem is beszélve, hogy a közúton ő sem fog úgy vezetni, ahogyan azt a tréningen bemutatta. Ennyi erővel én is képzelhetném magam hétszeres világbajnoknak, mert évekig jártam nézni Forma-1-es versenyeket, köztük Schumit is.

    Elhiheted, hogy a sok év de legfőképp a sok 100000 km rutin előny azzal szemben, akinek nincsen! De sajnos a vezetés veszélyes üzem, és nem is mindig csak egyen áll a vásár! A modern autó legfőképp a kényelmet szolgálja, s ésszerű keretek között a biztonságot. A vezetési képességeket nem pótolja!”
  • 17. alfoldi 2012. január 11. 19:44
    „Miért is kellene gyorsabban menni?”
  • 16. THK 2012. január 11. 19:12
    „12,
    ha nem is hiszed el, de a mai autókra is pont ugyanúgy vonatkozik a fizika, és nem állnak meg hamarabb, mint egy karbantartott fékrendszerű régebbi típus!

    Márpedig óriási a különbség 90 és 110 között: 90-ről kb 60 m a teljes féktáv (a fékút nincs 40 m), 110-ről azonban már csak a fékút 60 m! A teljes féktáv 80 m fölött van...

    Vagyis több, mint 20 m-rel később állsz meg, illetve másként nézve: 70 km/h-val csapod el azt, aki/ami előtt 90-ről fékezve még pont megálltál volna... nagyon nem mindegy!”
  • 15. ifj. Nagy Gábor 2012. január 11. 18:48
    „2012: "Kifejtette, a meglévő útcsatlakozások és szintbeli csomópontok már olyan közel vannak egymáshoz, hogy forgalombiztonsági szempontból, a sávváltások, kanyarodások és felhajtások jelentős száma miatt kizárt az emelés."

    Akkor 2010-ben miért mondták azt, hogy "a szabályozás kiterjesztésének lehetősége a jelenlegi megemelt sebességű útszakasz forgalombiztonsági helyzetének alakulásától függ".

    Valaki eszerint nem mond(ott) igazat!”
  • 14. markusj77 2012. január 11. 18:34
    „12. Zsanetta
    A cikkből - és a hozzászólásokból -, amit belinkeltél, elég nagy valószínűséggel kiderül, hogy nem a buszvezető volt a hibás! Te amúgy vezetsz évi 50 ezer km-t, hogy ekkora tapasztalatod van? Megsúgom, ha Te ott sötétben épp 110-zel robogtál volna, és előtted mentek volna át, Te is simán elütötted volna a sötétben, sötét ruhában átszaladó gyalogosok valamelyikét!”
  • 13. spiler 2012. január 11. 18:30
    „a gyorshajtás Hvásárhely előtt 45 rugómba került,laktanyánál a lámpa előtt álltak,de nekem is feltünhetett volna,hogy mindenki a küső sávba akar menni......ja én dunántúli lakos vagyok,nem tudtam....2-3 havonta megyek a szülőkhőz
    hiába csináltál meg rengeteg a bekötő út,kerékpárosok áthajthatnak/aluljáró/,nyaralók,étteremnél megtudták csinálni rendesen,buszmegálló-ezért gyalogosok
    én is többre számitottam amikor épitették”
  • 12. Zsanetta 2012. január 11. 18:06
    „9.
    http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/halalos_baleset_a_47esen_a_korhazban_halt_meg_az_aldozat/2050588/
    8.
    Úgy tűnik, sikerült 34 év alatt begyöpösödni! Nem mindig előny a 34 éves jogosítvány! SŐT!
    Ez már a 21. század. A mai autók olyanokat tudnak, amit a vezetők nem is gondolnak (Te sem, a 34 éveddel!).
    Voltam kb. 2 éve a Maty éren egy vezetéstechnikai bemutatón, ahol Zengő Zoltán (talán ismerős a név, ha nem akkor: google) széria autókkal olyan manővereket mutatott be, hogy a szánk tátva maradt! Ezek már nem Moszkvicsok, Zsigulik és Wartburgok!
    Visszatérve az eredeti témára: lehetne menni 110-zel!”
  • 11. spityu54 2012. január 11. 18:03
    „6. Zsanetta
    Szerinted a 47-es már majdnem autópálya? A teljesség igénye nélkül ami ehhez hiányzik:
    -leállósáv
    -nem szintbeni kereszteződések
    -gyalogos alul vagy felüljárók
    -vadvédő kerítés
    -az út minősége azalgyői hídtól Szeged felé
    Ha neked ezek ellenére nem elég a100-as tempó hajrá, csak előtte írd alá a donor nyilatkozatot.”
  • 10. markusj77 2012. január 11. 17:45
    „Zsanetta
    Nem tudom, mikor okozott busz balesetet ezen a szakaszon? Arra emlékszem, hogy volt, amikor egy Tisza Volán busz baleset részese volt, de azt sem a buszsofőr okozta, hanem személyautó sofőrje, aki túl gyorsan hajtott és átszakította a megcsúszás után a szalagkorlátot. Azt hiszem, a legtöbb autó sofőr sokat tanulhatna a buszosoktól, hiszen ők nagyon sok km-t levezetnek ált. balesetmentesen és nagy a rutinjuk. Ők télen-nyáron vezetnek hóban, fagyban, ködben, hajnalban stb. Nem hiszem, hogy az állásukat kockára tennék jelentősebb szabálytalansággal. Úgyhogy szerintem ne a hivatásosokat hibáztasd, mert nincs igazad.”
  • 9. azigazitrebitsch 2012. január 11. 17:12
    „6. Zsanetta 2012.01.11. 15:54
    Melyik is volt az a legsúlyosabb baleset?”
  • 8. klj-54 2012. január 11. 17:11
    „6. Zsanetta
    Nem tudom mekkora vezetési gyakorlatod van?
    Nekem 34 év a bal elsőben buszautó, kamion és sok ország, persze eltérő közlekedés szervezés és sebesség határok.
    Az én szubjektív véleményem szerint tökéletesen elegendő a jogszabályi keret a sebességre.
    A miértjét oldalakon keresztül lehetne irkálni, mert azokat szakmai érvekkel és a megtapasztalt dolgok felidézésével tudnám árnyalni.”
  • 7. tótkomlósi 2012. január 11. 16:47
    „Lassan az állapota miatt fogják korlátozni 60-ra.....

    Egyébként meg aki csak attól fél, hogy elüt egy állatot, akkor az inkább ne üljön autóba!

    A teljes szakaszra kellene érvényesnek lenni a 100 vagy a 110-nek!

    Aki nem tud nem képes normálisan közlekedni annak meg úgyis teljesen tökmindegy!
    Aki 200-al jár annak tehetnek akármilyen táblát az akkor is barom fog maradni. A többit kéne alapul venni.”
  • 6. Zsanetta 2012. január 11. 15:54
    „Szerintem is lehetne akár 110-zel is menni, kivéve pár becsatlakozó részt, oda meg 80-as tábla kellene.
    Ez már majdnem olyan, mint egy autópálya, ahol 130-cal is repeszthetünk, csak a segélykérő telefonok hiányoznak.
    Nagyon ciki egy ilyen klassz úton 90-el döcögni. Személyautóknak engedélyezhetnék a gyorsabb hajtást, a teherautók és a buszok (ezek okozták idáig a legsúlyosabb balesetet ezen a szakaszon) döcögjenek 80-al, kizárólag a külső sávban!
    Na??????????????”
25 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Popey nyert, Londonba utazik

A szegedi Kati cukrászdának kedvezett a szerencse az EDF DÉMÁSZ Zrt. üzleti ügyfelei között szervezett sorsoláson. Tovább olvasom