Délmagyar logó

2017. 11. 24. péntek - Emma 4°C | 11°C Még több cikk.

Nem okozott fennakadást a forgalmirend-változás

Szeged - Szórólapot osztogató hoszteszek és forgalomirányítók dolgoztak azon, hogy minden rendben menjen a Centrum Áruháznál és az Anna-kúti csomópontnál – kedden elkezdődött a 3-as, 3F-es és 4-es villamos közös vonalának felújítása. A Dugonics tér és Tarján között pótlóbusz szállítja az utasokat.
– A Centrumnál leszállunk a villamosról, átszállunk a buszra, azzal megyünk el az ABC-ig – magyarázta ölében ülő unokájának a 4-es villamoson kedd reggel egy nagymama. A Szabadkai útról a belváros felé tartó járaton nem volt mindenki ilyen tájékozott: egy középiskolás lány kikerekedett szemekkel kérdezett vissza: „Tényleg át kell szállni? Milyen korán kell mostantól kelnem, hogy beérjek a suliba?!" – kelt ki magából, majd hozzátette: ha páran támogatnák az ötletét, bérelhetnének limuzint, hogy míg tart a síncsere, azzal utazzanak.

Tegnap elkezdődött a 3-as, 3F-es és 4-es villamos közös vonalának felújítása Tarján végállomás és az Anna-kúti csomópont között, üzemkezdettől villamospótló buszok vitték az utasokat Tarján és a Dugonics tér között.

 Nem okozott fennakadást a forgalmirend-változás. Fotó: Karnok Csaba
Nem okozott fennakadást a forgalmirend-változás.
Fotó: Karnok Csaba

– Én ugyan le nem szállok – makacsolta meg magát a fiatal lány. A Centrum előtti megállónál azonban két sárga mellényes hosztesz pattant fel a tujára, és kedvesen letessékelt róla mindenkit. Így jártak a 3-ason utazók is. A tanácstalanoknak a lányok szórólapot adtak a forgalmirend-változással kapcsolatos tudnivalókról. Ha valaki mégsem értette a leírást, annak elmagyarázták: szálljon át a pótlóbuszra, azzal utazzon tovább.

Az Anna-kúti villamosmegállót szalaggal zárták le, hogy még véletlenül se ácsorogjon ott senki hiába. Itt, és a MÁV-igazgatóság mellett is rádióval felszerelkezett forgalomirányító állt. A villamosok az 1-es vonalára bekanyarodva fordultak meg, és álltak be a Szabadkai út felé tartó vonalra. Beszéltünk olyanokkal, akiknek meggyűlt a bajuk a pótló busszal, mert nem figyelték a kiírást: csak a Dugonics térig közlekedik. Így a Centrumtól egy megállót buszoztak, majd át kellett szállniuk a villamosra. Tapasztalataink szerint a járatok tartották a menetrendet, az átállás nem okozott fennakadást.

Baleset a Vadász utcánál

Személyautóval ütközött kedden fél egykor a Kossuth Lajos sugárút és Vadász utca kereszteződésében az 1-es villamos. Az autó sofőrje könnyebben sérült, az utasokat villamospótló buszok szállították.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. queenmargareth 2011. február 20. 18:26
    „nekem okozott, lassan göbbet futok a tömegközlekedés miatt, hogy leszokom róla, ennyit nem ér a bérlet, persze, mondhatnók:) nő vagyok:)”
  • 27. man 2011. február 19. 10:40
    „25. De okos vagy gabika, nyilván a fejed is világít... Azt még megértem, hogy az autósokat lehülyézed, mert ugye ez a hitvallásod, de hogy a tömegközlekedőket is lehülyézd (lásd egységsugarúzás), az már egy kicsit sok... az össze-vissza csalingázó kerékpáros, aki totál nem tudja, hogy merre megy, csak előre és két sáv szélességben, nyilván az evolúció csúcsa nálad...”
  • 26. ifj. Nagy Gábor 2011. február 17. 13:09
    „Ja, tegnap már az is látszott, hogy miért van az eddig felsoroltakon kívül áthelyezve a megálló, ugyanis ott fér el a tartalék villamos...”
  • 25. ifj. Nagy Gábor 2011. február 17. 10:10
    „20. man
    "9: "Te se találkoztál még ezek szerint egységsugarú utassal..."
    Egységsugarú biciklissel annál inkább..."

    Hát akkor szíves tájékoztatásul: a villamoson ki van írva inverzben, hogy "FORG. TERELÉS" alatta meg, hogy "Centrum áruház", és amikor odaér, akkor

    1. a megállóban állók minimum fele fel szeretne szállni rá,
    2. a villamoson ülők legalább fele nem száll le magától, mert nem tudja, hogy mi van.

    Na ezt a tényt vesd össze azzal a véleményeddel, hogy "Írják ki normálisan hogy mi hova megy, akkor nem keverik össze."

    ;-))”
  • 24. ifj. Nagy Gábor 2011. február 17. 10:05
    „19. Attis2
    "Le és felszállóhelyre gondoltam,és ezt úgy értem,hogy a Budapesti krt.-ról nem jobbra a csorba utcára,hanem balra a Murányi utcába"

    Értem. Hát nem mondom, hogy képtelenség, de amennyire ismerem a helyet, ott még nehezebb lenne megfordulni. Na de majd a napokban megnézem mindkettőt. Egyébként ott is felmerülne két elsőbbségadási kötelezettség az algyői úton befelé jövőknek, egyszer a balra kanyarodáskor, amikor elhagyja a főutat, egyszer meg jobbra kanyarodáskor, amikor kijön rá.”
  • 23. rozator 2011. február 16. 19:51
    „A sok ÁLLANDÓ fikázót kérdezném: mi a véleményük a harmadszorra elbukott Debreceni villamosprojektről? Hajrá Botka!”
  • 22. Hatt 2011. február 16. 19:16
    „21. fefeegy
    Ezen leszek, amennyire tőlem telik. Ez a cég már épített hasonlót, és határidőre el is készült, nem úgy mint az eddigiek.
    Alvállalkozó van, meg lesz is, de ahogy nézem, nem mindent azok csinálnak, meg őket is vezetik szakszerűen.
    Remélem a legjobbakat!-Mondom félve azért! Többi beruházást is így kellett volna kezdeni intézni, nem tapasztalat nélküli, meg csúszott határidőkkel végző cégeket megbízni. Csak sajnos ilyen a közbeszerzési törvény, a legolcsobb a nyerő....”
  • 21. fefeegy 2011. február 16. 17:22
    „Istenem, csak lenne meg határidőben és jó minőségben!!”
  • 20. man 2011. február 16. 15:45
    „9: "Te se találkoztál még ezek szerint egységsugarú utassal..."

    Egységsugarú biciklissel annál inkább...”
  • 19. Attis2 2011. február 16. 14:28
    „Ifj.Nagy Gábor

    Le és felszállóhelyre gondoltam,és ezt úgy értem,hogy a Budapesti krt.-ról nem jobbra a csorba utcára,hanem balra a Murányi utcába,és onnan párhuzamosan lenne a megálló,a villamosmegállóval! Ezt azért mertem felhozni,mert amit ma láttam,annyi erővel arra is vihették volna! Lásd.14 hozzászolásomat! Egyébként azt megértem,hogy 3 csúklos busz egymás mögött a Kati cukrászda előtt nem fér el,mert akkor már kilogna a főutra is,de akkor tették volna 100 méterrel arrább a felszállohelyet,és meg van oldva a probléma! Nem pedig,hogy beviszik a kis utcába megfordulásképpen,ahol csak tolatni tud,180 fokban megfordulni nem,és még parkolni tilos tábla sincs!”
  • 18. daveedbrown 2011. február 16. 14:18
    „17!
    A Murányi utcára gondol...”
  • 17. ifj. Nagy Gábor 2011. február 16. 14:09
    „16. Attis2
    "Az lehet,hogy nagy a forgalom,sőt biztos is! De akkor azt mondd meg nekem,hogy miért nem lehetett a panelsorok mögé vinni a buszt?"

    Leszállóhelyre gondolsz vagy más útvonalra?”
  • 16. Attis2 2011. február 16. 13:50
    „daveedbrown

    Az lehet,hogy nagy a forgalom,sőt biztos is! De akkor azt mondd meg nekem,hogy miért nem lehetett a panelsorok mögé vinni a buszt? Ne mondja azt senki,hogy az szűkebb,mint ami most van!”
  • 15. daveedbrown 2011. február 16. 13:34
    „14!
    Már meg is válaszoltad magadnak!
    Kérdés: "Miért nem lehetett úgy megcsinálni,mint máskor,hogy le-és felszállohely egyben a Kati előtt?"
    Válalsz: "3 csuklós busz elvolt de rendesen!"
    A másik kérdésed teljesen jogos, bár van egy tippem (mivel itt lakok, ezért tapasztalom, hogy) nagyon sokáig tart onnan kikanyarodni, reggel meg végképp, mikor Algyő felől jönnek be dolgozni, az halál mert 1szerűen nem lehet kifordulni. A sólyom utcánál (rejtély) ki lehet fordulni, utána meg a lámpa segít.”
  • 14. Attis2 2011. február 16. 13:27
    „Ma olyat láttam,hogy tátva maradt a szám! A Csorba utcai végállomásnál a Kati cukrászda előtti rész csak leszállóhely,a felszálló hely pedig bent van a kisutcában,ezért úgy csinálják,hogy abban a szűk parkolóban 3 csuklós busz elvolt de rendesen! Miért nem lehetett úgy megcsinálni,mint máskor,hogy le-és felszállohely egyben a Kati előtt? Ha helyszüke miatt,akkor csinálták volna úgy,hogy pár méterrel arrább gurul,és kész! Ennyi erővel tényleg lehetett volna a panelsorok mögött a végállomás! A másik:ha már így csinálták,akkor miért megy feleslegesen egy nagy kört a Solyom utca felé,amikor kitudna rögtön fordulni a főútra is?!”
  • 13. antikos 2011. február 16. 12:37
    „11. Ha még köt akkor nincs kész? Vagy akkor??? :DDD
    Vicc ez a város...”
  • 12. Mil 2011. február 16. 12:02
    „1. Figyelő 2011.02.16. 08:13

    A 2-es vilinél az a gond, hogy nem fizetnek. Néhány hónapja elcsípett beszélgetés fél füllel, miközben átkeltem a lövészárkon a TEsconál:
    -"....45 napja nem fizettetek..."
    Vagyis, hagyományos körbetartozásos a buli, valszeg ezért nem épül hónapok óta, noha voltak fagymentes időszakok, és fagyban is lehetne csinálni(ha az Árkádot lehet betonozni, na ja, ott van pénz, mert német a befektető..).”
  • 11. totha 2011. február 16. 11:38
    „8. antikos 2011.02.16. 10:36
    " A Bartók téren azt a 10 négyzetméter betont sem tudják már 1 hónapja elkészíteni. "

    A Bartók téren már elkészítették a betont két hete. Most köt.”
  • 10. szpalika 2011. február 16. 11:11
    „minden építkezésnek más a gazdája.
    Ezt legalább időben elkezdték, így van remény arra, hogy idén befejezik.
    Ha netán tudják tartani a határidőt, akkor meg azt fogják sokan írni a itt a fórumon, hogy ezt kevesebb idő alatt is meg lehetett volna csinálni.”
  • 9. ifj. Nagy Gábor 2011. február 16. 10:46
    „7. man
    "Írják ki normálisan hogy mi hova megy, akkor nem keverik össze."

    Te se találkoztál még ezek szerint egységsugarú utassal...”
28 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

˝Minden lében kanál vagyok˝

Megállás nélkül dolgozik Fábri-Ivánovics Tünde népdalénekes. Fellép, tanít, felkészít, szervez, kapcsolatokat ápol. A Szeged Kultúrájáért díj megállásra késztette, elgondolkodott. Tovább olvasom