Délmagyar logó

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 15°C | 27°C Még több cikk.

Nem oltatják be a lányukat

Ópusztaszer - Nem hajlandó beadatni 10 hónapos kislányának a kötelező védőoltásokat egy ópusztaszeri család. A hatóság 10 napot adott, hogy megkezdjék ezek pótlását, de az apuka kijelentette: soha nem kerül erre sor. Ha kell, még az országot is elhagyják, de „nem teszik ki felesleges kockázatoknak" a picit.
Nyílt levelet írt egy ópusztaszeri család a népegészségügyi hatóságnak, amelyben kijelentik: a felszólítás ellenére nem adatják be a kötelező védőoltásokat 10 hónapos kislányuknak. Az édesapa, a tájépítész végzettségű, de gazdálkodóként dolgozó Magyar Emil Roland ezt tegnap adta át a hivatal munkatársának.

A Magyar család 16 hónappal ezelőtt, a kislány megszületése előtt fél évvel eldöntötte: szaksegítség nélkül, tanyájukon szüli meg az asszony a babát. Magyar Csermely Szilvia így oltás nélkül kezdhette életét, amihez szülei azóta is ragaszkodnak.

– Nincs emögött semmiféle vallásos meggyőződés – sietett leszögezni az apuka.

– Egyszerűen úgy gondoljuk, nagyobb kockázatot vállalnánk az oltás mellékhatásaival, mint azzal, hogy rég letűnt betegségektől rettegünk. Sok olyan következménye lehet ugyanis ezeknek a beadott szereknek, amelyekről még a tájékoztató sem tesz említést – például autizmus vagy halál.

Az apa, Magyar Emil Roland szerint lánya autista lehet vagy meg is halhat egy védőoltástól. Fotó: Karnok Csaba
Az apa, Magyar Emil Roland szerint lánya autista lehet vagy meg is halhat egy védőoltástól.
Fotó: Karnok Csaba

A kislányt szülei orvoshoz is csak kétszer vitték eddig – leginkább azért, hogy bizonyítsák: a gyerek egészséges, és nincs szüksége oltásokra. A homeopatában bíznak egyedül, hiszen a természetes gyógymódok hívei.

– Ha Csermely megbetegedne, öngyógyítással, reflexológiával, talpmasszázzsal és gyógynövényfőzetekkel hisszük, hogy rendbe jönne – mondta Emil, aki arra is büszke, hogy még fájdalomcsillapítót sem tartanak otthonukban.

Volt már hasonló eset Csongrád megyében

Az apuka nyílt levelét fellebbezésnek tekintjük, amit már most tudok mondani: el fogjuk utasítani – mondta el Tombácz Zsuzsanna megbízott megyei tiszti főorvos. A család ezután a bíróságon keresheti tovább az igazát. A megyében volt már egyébként ilyen per: a szentesi Csizmadia Hajnalka esetében arra kötelezték a családot, hogy oltassák be a kislányt. Ez egyébként azóta sem történt meg.

A Csongrád Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve pénteken szólította fel a családot: 10 napon belül kezdjék meg az oltások pótlását. Ők azonban azt mondják, hacsak a kislány felnőttként nem dönt majd másként, soha nem kap meg egyetlen oltást sem. Sőt: azt szeretnék, ha esetükkel törvénymódosítást kezdeményezhetnének: legyenek a kötelező oltások is szabadon választhatók.

– Ha ezért nem mehet közösségbe, majd magántanuló lesz. Ha a bíróság kötelez bennünket erre, akkor pedig legfeljebb egészségpolitikai kivándorlóként elhagyjuk az országot – mondta az apuka, aki azt a lehetőséget pedig nevetségesnek tartja, hogy elvennék ezért tőlük a kislányt. – Amelyik jogállam ezt meg merné tenni, az nem való Európába.

Megkérdeztük az édesapát: miért tartanak jobban az oltás esetleges szövődményeitől, mint attól, hogy kiteszik súlyos betegségeknek kislányukat. Erre azt mondta: ha kiskorában el is kapná ezeket, szövődménymentesebben folynának le, mint felnőttkorban. Mit mondana a lányának, ha felnőtt korában egy olyan betegség támadná meg, amire létezik védőoltás? – kérdeztük tőle, mire széttárta a karját.

– Azt, hogy sajnálom, kislányom. Én vállaltam érted a felelősséget.

Kanyarójárvány van Európában az oltatlanság miatt

Kanyarójárvánnyal küzd Európa: az Egészségügyi Világszervezet szerint az utóbbi hónapokban a kontinens 33 országában több mint 6500 megbetegedést észleltek. Nyugaton számos vakcina beadatása önkéntes, vagyis a szülőkre bízzák annak eldöntését, hogy mi ellen kapjon védettséget a gyermek. Ennek következménye a mostani kanyarójárvány is. Felmérések szerint különösen a 10–19 évesek között sok a beoltatlan fiatal. Ahhoz, hogy hasonló járványokat el lehessen kerülni, a lakosság 90 százalékát be kell oltani – hívta fel a figyelmet a WHO.

Olvasóink írták

55 hozzászólás
  • 55. lixomus 2011. június 20. 00:47
    „Tisztelt Crowhouse (50)!

    Tökeléletesen egyetértek az általad írott mondattal: ´...ugyanis hihetetlen a lakosság tudatlansága ezen a téren. Esetleg ez érdeke bizonyos köröknek???????´ Neked mi az érdeked?
    Felsoroltál betegségeket, kedves irodalmi utalással színezted is. Az idézett mű szereplői teljesen más lehetőségekkel bírtak mint amivel a mai modern világban mi bírunk.
    A felsorolt betegségekről a tankönyvek azt írják, hogy gyenge immunrendszer esetén halálosak is lehetnek. A tankönyvek szerint a védőoltás elismerten gyengíti az immunrendszert. Nincs itt ellentmondás?

    Lássuk a felsorolást:

    TBC - bemásolom:
    A WHO 1969-ben nagyszabású vizsgálatot indított Indiában, hogy ellenőrizzék a BCG oltás hatékonyságát. Egy Madras környékén fekvő 260.000 lakosú tartományban valamennyi polgárt beoltották a BCG oltással vagy placeboval. Az eredmények kiértékelése a szakértőkre sokként hatott: "Az optimális körülmények között végrehajtott vizsgálat a BCG oltás teljes hatástalanságát mutatta ki."
    A valóságos eredmények azonban még megdöbbentőbbek: az oltott területen nem egyszerűen csak ugyanannyi volt a megbetegedések száma mint az oltatlanon, hanem magasabb.
    A vizsgálat eredménye nem lehetett teljesen új a szakértők számára, mivel egy korábbi, az Egyesült Államokban elvégzett vizsgálat már egyszer kimutatta az oltóanyag hatástalanságát.

    Van-e jogom választani, hogy ebből kérek vagy sem a gyermekemnek?

    tetanusz: mély szúrt sebek esetén jelent tényleges vesélyt. Ezen sebek beszerzésekor még lépni lehet, mielőtt kialaul a tényleges betegség. Az ilyen sebek megtörténte a mai világunkban az első pár évben igen ritka. Az oltás pár évig nyújt valamilyen védettséget. Aki ezt olvassa, nagy az esélye, hogy az oltás amit kapott, már jó ideje elvesztette hatását. Mégsem rettegünk, hogy meghalunk ha a vasvilla beleáll a lábunkba, de börtönt követelsz nekünk.

    Torokgyík: nem halálos betegség, konkrétan ismerek több gyermeket, aki minden gond nélkül él és virul.

    szamárköhögés : nem halálos betegség, ismerek két gyereket, aki él és virul. Egyike nem volt oltva, a másik oltva volt. Aki oltva volt ellene, az sokkal nehezebben birkózott meg vele.

    mumpsz: ´felnőtt korban,férfiaknál meddőséget szeret okozni´, írod. Én pedig döbbenten kérdem, hogy akkor valóban be kell oltani ellene a gyerekeket, hogy amikor eléri a férfikort, már ne legyen védettsége s el is kaphassa? Nem jobb, ha gyerekkorban elkapja, mint a mi időnkben tettük, 10 nap alatt letudja és egy életre kipipalhatja ezt a veszélyt? MMR oltás kombó része, ld alant.

    rózsahímlő: Ld. Mumpsz.

    gyermekbénulás: sajnos ez egy komplexebb téma. Annyit mondanék, hogy tudományosan teljesen billeg, hogy tényleg az okozza-e a gyermekbénulást, ami ellen oltanak (polio vírus). S nem igazán sikerült bizonyítani azt sem, hogy a gyermekbénulás fertőz. Cserébe, hogy nem bizonyított, s tényleg az ´ellenség´ ellen oltanak, az oltással sikerült teljesen másfajta kockázatokat és tényleges, addig nem észlelt betegségeket produkálni. Van-e jogom eldönteni, hogy ez kell-e a gyermekemnek?

    kanyaró: a láz az egy igen megnyugtató jele annak, hogy az immunrendszer dolgozik. A mechanizmus része a láz. Az, hogy 40 fok is lehet, önmagában nem ok a félelemre. Természetesen igazi gyógyítónak figyelnie kell és csillapítania azt, ha szükséges. Egyébként a kanyaró sem a garantált halál. A Koch Intézet 0,01 százalékra teszi a halálozási arányt. Ez azért nem olyan ijesztő, ugye? Ellenben az a gyanú ijesztőbb, hogy esetleg maga az oltás generál kanyaró járványt. MMR oltáskombó része.

    MMR (kanyaró, mumpsz, rózsahimlő ellen egy oltás):
    Élő vírusos oltás. Magyarországon nem igen foglalkoznak vele, de ilyen oltásoknál nagyon körültekintően kellene figyelni, hogy semmilyen betegsége ne legyen az oltandó gyermeknek, mert az élő vírus a legyengült szervezetben felerősödve oltási fertőzést okozhat. Az arra érzékenyeknek mondom, hogy abortált magzati sejteket is felhasználnak az előállításánál. A leghangosabb botránysorozat ezen oltás körül zajlott, zajlik. Gyanús, hogy közrejátszik súlyos betegségek kialakulásában: autizmus, más idegrendszeri betegségek, cukorbetegség, asztma, allergia, izületi gyulladás, akut bélgyulladás, autoimmun betegségek. Fentebb a konkrét betegségeknél látható, hogy milyen betegség ellen véd ilyen kockázatok mellett. Van-e jogom mérlegelni, hogy esetleg ebből a gyermekemnek nem kérek?

    Mindegyik oltásnál megtalálhatók ezek a komoly kérdőjelek. Mégsincs jogunk dönteni. MIÉRT???”
  • 54. Roxy08 2011. június 19. 18:09
    „crowhorse!
    Remélem, rövidesen eljön az idő, amikor azokat büntetik, akik eltitkolják egy-egy vakcina lehetséges következményeit. Megbüntetik a felelősöket, akik a "tudatlanokat" az egészségügy áldozatává teszik, s önös érdekeiket magasan fölé helyezik minden emberi érzésnek.
    A kanyaró elleni védőoltáshoz kapcsolódóan egy apró idézetet linkelek, s bízom abban, h hétköznapi emberek is olvassák.
    " Azoknál, akik megkapták a kanyaróoltást, két és félszer nagyobb valószínűséggel alakulhat ki fekélyes vastagbélgyulladás és háromszor nagyobb valószínűséggel a Crohn-betegség, mint azoknál akiket nem oltottak be kanyaró ellen."”
  • 53. Kisg 2011. június 19. 18:00
    „Crow, akkor én ezek szerint a kanyaróba nyomorodtam bele egy életre, miután megkaptam a védőoltást?????? Mert szerintem az volt az egyetlen dolog, amire nem vizsgáltak ki...

    Én személy szerint védőoltások erőltetése helyett a higiénés körülmények ellenőrzését forszíroznám. Prevenció, ha úgy tetszik. Régen a kismamákhoz jártak ellenőrizni, az újszülöttekhez szintén, hogy megfelelő körülmények között nevelkednek-e? Most ilyen miért nincs? Védőnők, szociális munkások, társadalmi rétegre való tekintet nélkül szúrópróbaszerűen ellenőriznének minden családot, ahol két év alatti gyerek van, és azért büntetni, ha valahol hiányosak a higiéniai viszonyok. Pl.: mocskos konyha, vécé, fürdőszoba stb. Ezt amikor én voltam kicsi, még ellenőrizték, ahogy azt is, hogy a gyerek feneke ki van-e pirosodva a pelenka alatt (azaz rendszeresen van-e tisztítva, tisztába téve). Meg lehet nézni, mára minden harmadik felnőtt rendszeresen (és szükségszerűen) szed egy vagy több, orvos által felírt gyógyszert. 40 éve ez elképzelhetetlen volt. A betegség, gyönge immunrendszer jó üzlet, és a pénz ma mindennél fontosabb: embernél, egészségnél.”
  • 52. pixlala 2011. június 19. 17:29
    „Bocsánat. A lentebb említett törvényi hivatkozás: 2002/VI. törvény (nem V.)”
  • 51. pixlala 2011. június 19. 17:20
    „A cikkben szereplő fiatalembere viselkedésében nem kis exibicionizmust vélek felfedezni. Ezzel a módszerrel nem tudok egyetérteni és így károsnak ítélem meg. Az oltásokkal kapcsolatban: Abszolut tájékozatlan a lakosság döntő része. Ami még aggasztóbb, hogy az orvostársadalom esetében sem jobb a helyzet! Habár ők tanulnak egy keveset az egyetemen róluk, de ez nem több mint pár óra. Ez nagyjából abból abban merül ki, hogy mi mire való, és egy kis elméleti hatásmechanizmusféle alapfogalmak megtanulása. Ezt kiegészítik néhány hiányos történelmi grafikonnal, mondjuk az 50-es évektől indítva és ezzel igazolva látszik az elmélet. A gond ott van, hogy ennél sokkal mélyebb ismeretanyagra van szükség ahhoz, hogy megértsük az oltások világát. Amit én látok az az, hogy rendszeresen, egymásnak ellentmondó érvek hadát hozzák fel az oltások mellett úgy, hogy hihető legyen az elmélet. Ebben nem kis adathamisítás és tényelferdítés van. Ez sajnos így van, és be lehet bizonyítani! Egy kis utánajárás kell hozzá, persze itt most nem csak a mainstream (fizetett) információanyagra gondolok hanem azokra az orvosi megfigyelésekre, melyeket az oltásokat kritikusan szemlélők egyre népesebb közössége publikál szerte a világban. Ezeket az embereket nem a rosszakarat hajtja, hanem a felismerés, hogy ez nem olyan fekete-fehér mint azt tálalja felénk a népegészségügy és "jól kiképzett harcosai" (többnyire fizetett hirdetéseken keresztül)! Ezen a téren, megmaradtunk az elmúlt rendszer tudati szintjén. Azt, hogy "méltán irigyli tőlünk a fejlett világ az oltási rendünket" ezt csak mi mondjuk magunkról. Erre lehet példa Svájc esete is, ahol soha sem volt kötelező oltás, még is élnek és virulnak (jó néhány kanyaró járvány után is - szerintem minden egészségügyi felmérésben vernek minket). Valószínűleg lenne miből finanszírozni a méregdrága oltóanyagokat!

    Crowhouse hozzászólása is ezt a mainstream (mindenki számára legkönyebben fellelehető) információforrást tükrözi. Nagyjából ez van leírva minden tankönyvben. Ezek közül a BCG és a tetanusz oltásról alkotott kép változott meg a legnagyobb mértékben a világban, olyannyira, hogy a BCG-t (indiai Madras tanulmány óta) a legtöbb országban nem adják (USA-ban sem) mert kiderült, hogy többet árt mint használ. Mellesleg a tüdőbaj elsősorban higiéniás betegség és újra kezdi (hazánkban is) felütni a fejét, ahogy romlanak az életkörülmények (pedig oltanak ellene)! A tetanusz esetében a vélt és várt védettség ideje (mára tudjuk) közel sem akkora mint azt sokan hitték (1-2 max. 3 év). A többi felsorolt betegségre nem akarok kitérni, mert van köztük olyan ami ellen egyszerűen értelmetlen védekezni, mert az immunrendszer fejlődése tekintetében inkább jobb átesni rajt gyermekkorban mint azt felnőttkorra kitolni, amikor is valóban komoly veszélyt jelenthetnek (kanyaró, mumpsz, rubeóla). Egyik oltás sem ad 100%-os, és ami a legfontosabb ÉLETRE SZÓLÓ védettséget. A leghatékonyabb oltóanyagok esetében is max 10-12 év. Ha működik is az oltás, felnőttkorra milyen védelmünk lesz? Ellentétben egy vadvírus általi fertőződés egész életre szóló védettséget ad, nem beszélve, a szoptatós anyák csak íj módon tudnak hathatós védelmet nyújtani csecsemőiknek a korai időszakokban. Ennek oka, hogy egy csecsemő, az anyától örökölt T2-es immuntúltengéssel jön a világra, nem képes ellenanyagot termelni, így minden böködés értelmetlen. Az adaptív immunrendszer csak 1-1.5 éves korra alakul ki. (Japánban 2 éves kor alatt nincs oltás, semmilyen sem!) A diftéria, szamárköhögés valóban gondot okozhat egészen fiatal korban de nem gyógyíthatatlan betegségek ezek. A gond legtöbbször az, hogy a kezelőorvos nem ismeri fel azt a tünetek alapján, így valójában félrekezeli a betegséget. Erre pont egy ismerős orvos apuka esete lehet a példa aki az (oltott) gyermekén nem vette észre a pertussist.
    Én mindenkinek azt javaslom, hogy egy kicsit jöjjön képbe az immunológia, táplálkozástan és vakcinagyártás területeiben. Fontos, hogy lássuk a történelmi adatokat is, hogy mikortól csökkent egy-egy betegség előfordulása és mikortól vannak oltások! Milyen hatással voltak ezek a betegségek eltűnésében (csak halkan jegyzem meg: nincs összefüggés). Nagyon izgalmas világ. Ezek a tudományágak szorosan összefüggenek egymással. Ezen információk birtokában láthatjuk, hogy milyen szerepet játszanak a sejtépítésben a bevitt tápanyagok, hogyan jön létre a helyes immunválasz és mivel lehet kondicionálni azt. Milyen, a helyes immunválasz kialakulásában meghatározó, létfontosságú szerveinken keresztül jut be egy kórokozó a szervezetbe, hogy kerülik ezt meg a vakcinák? Milyen anyagokat tartalmaz egy vakcina, milyen szöveteken tenyésztik, hogyan tisztítják meg a nem kívánt egyéb kórokozóktól, szennyeződésektől, mennyire megbízható a jelenleg alkalmazott technológia és tudásanyag, milyen anyagokkal konzerválják őket, stb... Amikor ezeken áthámoztuk magunkat akkor látni fogjuk, hogy van néhány oltóanyag ami használ és van ami egyszerűen felesleges. Minden vakcina eredendően immunrendszerromboló (nem lehet más /összetevők+gyártástechnológiából eredeztethető okokból/). Az, hogy mégis milyen esetben lehet szükséges vagy mérlegelendő az minden esetben az orvos és a szülő közös döntésének eredménye kellene hogy legyen. Erre van egy jó kis (EU-tól beemelt) törvényünk is: 2002/V. törvény.
    A legmagasabb szintű egészség az nem az oltóanyagokkal elért egészség, hanem a természet által adható, természetesen kialakult immunrendszer. Ez felnőttkorban hálálja meg leginkább önmagát. Hogy ki melyiket választja ill. akarja megadni gyermekének egy szabad döntésnek kellene lennie, mint ahogy ez a legtöbb demokratikus országban már jó ideje így is van. Ebből kifolyólag ott egy ilyen ügy nem lenne ügy! A börtönbüntetéseket, meg a hasonló diktatórikus bekiabálásokat el kellene felejteni, mert amikor egy vakcináról kiderül, hogy nem kevés embert segített a halálba (lásd. SV40 vagy éppen a HIV botrány, vagy az említett kanyaró (Leningrád) vakcina) akkor egyetlen tudóst, orvost vagy politikust sem vettek elő azért.”
  • 50. crowhorse 2011. június 19. 14:38
    „Oltások,nem a teljesség igényével,csak amelyek hirtelen eszembe jutottak : BCG : A TBC azaz tüdő gümő kór ellen véd. Mivel sajnos nem kötelező már az évenkénti tüdőszűrés,hazánkban is egyre több a tbc-s beteg,ráadásul nem szeret reagálni a gyógykezelésekre elég könnyen halálos betegséggé tud válni penicilin ide vagy oda.
    tetanusz: A mai napig csecsemők ezrei halnak bele azon országokban,ahol nem oltanak ellene.
    torokgyík : halálos kimenetelű gyermekbetegség, akinek nem rémlik olvassa el Móra Ferenc Kincskereső Kisködmön című regényét,a testvére abba hal bele.(De ezzel lehet lelőttem a poént)
    szamárköhögés : szintén halálos gyerekbetegség
    mumpsz: felnőtt korban,férfiaknál meddőséget szeret okozni.
    rózsahímlő: A terhesség első harmadában magzati károsodást okoz.
    gyermekbénulás: Jobb esetben végtagbénulással jár,általában a légzőszervek bénulását is okozza = halál.
    kanyaró: magas lázzal(!§fokos)jár,különböző szövődmények jöhetnek létre és mily meglepő bele lehet halni.
    Ezen betegségek nem tűntek el Európában,csak hála a keresztoltottságnak (amit külföldi orvosok irígyelnek,mint a magyar egészségügy vívmányát) nem öltenek járványos formát hazánkban. Nem mellékesen elég nagy kanyaró járványok szokták felütni fejüket néhány évente Európában.
    Az internet világában azért nem oly nehéz utána nézni.
    A magán véleményem: Itt lenne az ideje,hogy végre egy ilyen perben ítéletként letöltendő börtönbüntetést kiszabni,talán elgondolkozna a többi hasonlóan gondolkozó,finoman fogalmazva is tudatlan,felelőtlen "szülő".
    Az állami oktatásba pedig ismét bevezetném az egészségtant, mindjárt az általános iskolában betegségek,szövődményeik,gyógyításuk tárgykörben,ahogy ez a második világháború végéig volt,ugyanis hihetetlen a lakosság tudatlansága ezen a téren. Esetleg ez érdeke bizonyos köröknek???????”
  • 49. Kisg 2011. június 19. 07:55
    „Kedves Bambina! Városban születtem, egészségesen. Tanyán éltünk, akkoriban a bio volt a természetes. Mindent ettem, tejet, liszteset, zöldséget, mindent. Egészséges voltam, mint a makk. Aztán megkaptam a kanyaró elleni oltást, és egy hét múlva fulladni kezdtem. Rohantak velem a városi kórházba, ahol benn tartottak, a főorvos - mivel fogalma sem volt, mi bajom, csak azt látta, hogy nem kapok levegőt és nagyon magas a lázam -, tüdőtükrözést akart csinálni. Szegedre úgy kerültem két nappal később, hogy rohammentő hozott, kómában voltam, lélegeztettek. Az ügyeletes orvos teljesen kiakadt, először az intenzívre vittek, hogy legalább életben tartsanak, aztán kezdtek kivizsgálni. Tüdőgyulladásom, szívproblémáim voltak, máig megvan a papír, hogy milyen kezeléseket kaptam. Végül felnőttgyógyszereket, mert az enyhébbek semmit nem értek... (egy kis adalék: 20 éves koromban egy vizsgálatot követően egy belgyógyász annyit jegyzett meg: a szerveim úgy néznek ki, működnek, mintha 20 évvel idősebb lennék). Ezután mindenre allergiás lettem, ételre és környezeti tényezőkre, hiperaktív, hisztis, nyugtalan. Olyan sebek lettek rajtam időről időre, amire nem volt magyarázat, de hetekig tisztították, kezelték őket, mire rendbe jöttek. Aztán ugyanaz elölről, egyik pillanatról a másikra. Csodálatos orvosaim voltak, de tanácstalanok. Úgy kerültem haza a kórházból, hogy kipróbáltak mindent, már nincs ötletük, hazaadnak, a szüleim "gyönyörködjenek bennem, amíg lehet". Hazaadtak meghalni. Anyu vette észre otthon, hogy az egyik szemem nem lát... Irány a szemészet. Máig rejtély, fogalmuk sincs, miért nem látok. Mondtak már látóideg sorvadást, de nem mondták biztosra, egy biztos, hogy annak a "valaminek" a következménye. Nem eszem fehér lisztet, nem bírom. Nem eszek zsírosat, nem bírom, szinte mindenre allergiás vagyok.

    A lényeg. 13 évvel később bejelentették hivatalosan, hogy annak a szállítmánynak, amiből a korosztályom kapott, egy része "romlott" volt. Többen lebénultak, meghaltak, sok áldozata volt. Akik megmaradtak, kevés köztük az egészséges. Újraoltották azt a korosztályt. Nekem megmondták anno a gyerekklinikán, hogy soha többé semmilyen védőoltást nem kaphatok. A gimnázium vezetősége kicsapással fenyegetett, ha a szüleim nem engednek beoltani, nem érdekelte őket semmiféle professzori igazolás, hogy számomra milyen kockázatos. Asztmás vagyok, allergiás, 40 évesen keringési rendellenességben szenvedek, egy jóindulatú, nem operálható agytumort figyelnek a koponyámban az idegsebészek, amitől állandó egyensúlyzavarom van, közben lassan mindkét fülemre elvesztem a hallásomat. Az ok ismeretlen...
    Oltások... Ha valaki végiggondolja, az összes járvány az elégtelen higiénia, a rossz életkörülmények miatt alakult- alakul ki. Talán ezen kellene segíteni. H1N1 ellen fokozottan veszélyeztetettként sem vettem fel a védőoltást, de orr-szájmaszkban mentem orvosi rendelőbe, táskámban volt egy kis flakon víz nélkül használható univerzális fertőtlenítő gél. Elkerültem a tömeget. Nem kaptam el. Persze a higiénia kisebb üzlet, mint a gyógyszer és a védőoltások...”
  • 48. Roxy08 2011. június 18. 11:04
    „Szemif!
    Te! Figyelj! 2011-t írunk! EU-s tagsággal!
    Bízzál abban, hogy szűk-és tágabb értelemben sem fogod erősíteni az idióták táborát!”
  • 47. Szemif 2011. június 18. 10:54
    „De egy töketlen ország a miénk, csodálkozunk, hogy nem boldogulnak gyilkosok elfogásával, miközben még ezt a kérdést sem képes megoldani az állam, pedig egyszerű lenne, vagy beoltatja, vagy állami gondozásba veszik és akkor oltatják be. Aztán akár vissza is lehetne adni. Azt hiszi a naiv magyar, hogy erre van a rendőrség, egy járőr kimenne a tanyára egy ápolóval behozná a gyereket egy rendelő, sutty egy szúrás, gyerek hazaszállít, ha meg legközelebb nekiállnak dugdosni, akkor kiszabni egy pár évet felfüggesztve meg egy kétszázezres pénzbirságot. Így múködne egy normális ország. De nem nekünk minden sz.ron neki kell állni liberáliskodni. A védőoltás beadatása a gyermeknek a szülő felelőssége és kötelessége, ha ezt nem teszi meg, akkor vállalja a következményeit.
    Ja és még valami: Szigorúan szabályozni kellene, hogy azok az idióták, akik ellenzik az oltások beadását is megkapják a büntetésüket. Az oltások ellen kampányolni épp úgy törvénybe ütközőnek kellene lennie, mint nagy nyilvánosság előtt az abortuszra való buzdítás.”
  • 46. Roxy08 2011. június 18. 09:10
    „fLeTo!
    Ez a " hanyag" megfogalmazás téged minősít. Ameddig közvetett szemlélője vagy a témának, csak statisztikai tényező számodra, ha a védőoltás egészségi károsodást okozhat valakinél. Jogodban áll hinni! A Te döntésed!
    lixomus!
    Apró, de fontos "szösszenet", amit írtál. Remélem, legalább pár ember elgondolkodik és kutakodik a témában.
    Minden szülőnek meg kellene adni a szabadságot ahhoz, h elfogadja vagy megtagadja gyermekei beoltását. Meg kellene adni számukra a tájékoztatás utáni beleegyezés jogát éppúgy, mint bármely más olyan orvosi beavatkozásnál, amelynél fennáll a káros reakció lehetősége.
    Minden oltásnak lehetnek mellékhatásai. Az oltási reakciók és szövődmények az oltás helyén érzett fájdalomtól az agykárosodásig és halálig terjednek. Egyetlen oltás hosszú távú hatásai sem ismertek. Aggasztóak azon következtetések, melyek szerint az oltások pusztító hatással lehetnek a kisgyermekek kialakulatlan immunrendszererére. Sok betegség előfordulásának csökkenését nem az oltások okozzák. A jobb táplálkozásnak és a megnövekedett köztisztaságnak valószínűleg nagyobb az érdeme ebben. Az oltások egyike sem nyújt valódi immunitást. Sőt! Gyakran ennek az ellenkezője igaz. Növeli a megbetegedés kockázatát. Félrevezetőek lehetnek az oltások hatékonysági mutatói. Ezeket sokszor a szervezet ellenanyagszintjének mérésével értékelik, nem pedig az oltott és be nem oltott személyek közötti fertőzési arányok összehasonlításával. Sajnos, az egészségügyi-ipari összefonódások fenntartják az oltási reakciókkal nem törődő, félrevezető gyakorlatukat. Különösen kis hazánkban. Az orvosok azt a látszatot keltik, h joguk van új és kipróbálatlan oltások beadására azzal érvelve, h az oltások visszatartása etikátlan magatartás lenne.
    Kutatások bizonyítják,h egy kisbaba kialakulatlan immunrendszerét erősítik és fejlesztik a természetes fertőzésekre adott válaszok. Ha a csecsemő a környezetben lévő vírusokkal és baktériumokkal találkozik, az immunrendszer fejlődése valószínűleg normális módon zajlik. Ha azonban a fejletlen immunrendszert arra kényszerítik, h a közvetlenül a testbe injekciózott oltások záporára válaszoljon, kikerülve az immunrendszer külső védekezőrendszerét, ez elnyomja az im.rendszer belső védekező mechanizmusait. Ha a természetes immunitást korlátozzák és az im.rendszer kénytelen természetellenes módon működni, kérdéses, hogy képessé válik, h megvédi-e a gyermeket élete során.
    A lényeg, ne fizessen senki igen magas árat azért, h megismerje a védőoltások hatásmechanizmusát.”
  • 45. bambinaXX 2011. június 18. 08:48
    „Kisg - sajnálom, hogy így jártál. a gyerekkori oltásokat okolod? lehet, h változtak időközben, nem tudom. én népbutításnak tartom, hogy biz. dolgokról itthon nem lehet hallani, dönteni, megmondják mit tegyünk, mert mindenkinek így egyszerűbb. lásd: H1N1 frász - mindenki tukmálta az oltást, pedig csak olyanok betegedtek meg komolyan, akiknek egyéb komoly betegségük IS volt, azaz: gyenge volt az immunrendszerük - viszont ezt épp ki tudja pontosan magáról, a gyerekéről?? Semmi sem 100%.
    Rejtett allergiára a saját esetedben még nem gondoltál? lehet, hogy nem is tudsz róla, mi gyengít téged. A hazai táplálkozás színvonala (fehérkenyér, főzelékek, rántotthús kérdéskör) ált. a békassegét sem éri fel..”
  • 44. lixomus 2011. június 18. 08:36
    „41-es BambinaXX!
    tisztelettel jelezném, hogy a stratégiám nem az, hogy mindenki más oltassa a gyermekét es ezen ´biztonság´ oldalvizén a be nem oltott gyermekem nem kap el semmit. Az ilyet ugy hívják, parazita. Döntésemet kizárólag a védőoltást mint immunizációs technikát s annak sikerét vizsgálva hoztam. A ´kutatás´ eredményei mindenkire érvényesek. Együtt kell boldogulnunk egy társadalomban, nem egymás hátán taposva. Ezért mindannyiunk érdekében jobb lenne, ha oltás nem lenne. Egyszerűen egészségesebbek lennénk. Természetesen ezl együtt kell járjon egy tudatos életvitel változással. Nem elég megtagadni az oltást, hanem tudatosan erősíteni kell a védekezésünket, hogy azt tegye amire való.
    Az oltás jelenlegi ismeretem szerint nem azt teszi amire kitalálták. Lehet, hogy megváltozik a véleményem? Nem zárom ki, mert apaként teljes szigorral felül kell vizsgálnom a dolgot minden új adat birtokában. Ezt vállaltam, mikor őt vállaltam.

    Mint minden orvosi beavatkozás esetén, ez esetben is úgy kéne eljárni, hogy annak kell(ene) bizonyítani, aki alkalmazni akar egy eljárást. Ehelyett nekünk kell bizonygatni, hogy valami nem stimmel, az arogáns mindent tudó orvosvilág es hivatalnokok pedig visszautasítják, hogy bizonyítaniuk kéne bármit is. Nincs ez kifordulva önmagából?

    Én lennék a legboldogabbm, ha valaki végre bebizonyítaná, hogy a vakcináció jó és hasznos. Egy tűszúrás és mehetek vissza meccset nézni, elvégeztem apai teendőmet. De minden érv megbukott idáig. Tényleg kerestem, kutattam, mert erős a kísértés az oltásra. Olyan jól hangzik... De nem az. S az én döntésemben az a biztonságos, hogy visszafordtható: ha véletlenül mégis meggyőznek, hogy jó, akkor az oltásokat be lehet adni. De akinek beadták, annak a mellekhatások visszafordíthatatlanok. S nem csak azok a mellékhatások, amikről külföldön pár újsagcikk szól. Gyermekkorban kezdődő viselkedési rendellenességek, hiperaktivitás, koncentrálási képtelenség (ADD) stb is gyaníthatóan ezek közé tartozik. Jobb ha tudatosul, hogy a rák is az immunrendszer egyik működési zavara...”
  • 43. Kisg 2011. június 18. 07:27
    „Egy megjegyzés még: ugye a cikkben szereplő gyerekeket nem fogadja be egy közösség sem... Nos, én nem járhattam óvodába, mert taccsra ment az immunrendszerem olyannyira, hogy kicsit sarkítva, valaki a hatodik szomszédban eltüsszentette magát, én már el is kaptam... Jó- és rosszindulatú daganatok, tönkrement immunrendszer, többszörös központi idegrendszeri károsodás, egyoldali vakság, rengeteg műtét, állandó, 14 féle gyógyszer... Ráadásul mivel nem szocializálódtam közösségben, az összes közösségi pszichiátriai probléma, ami létezik. Normális szülő a gyerekét inkább halva látja, mint ennek kitegye. Bocs a nyers őszinteségért.”
  • 42. Kisg 2011. június 18. 07:18
    „40-re: valóban szépen összefoglaltad. Kellenének ilyenfajta tájékoztatók a szülőknek is...
    41-re: bocs, valóban nem fogalmaztam tisztán. Átfogalmazom: egy egészséges gyereknek nem kell oltás! Tudod, fura, hogy ugyan a kanyaró ellenitől voltam, ahogy voltam, de az összes, amit felkarba kaptam, gennyes sebbé alakult. A legtöbben már régen el is felejtették, amikor engem még mindig Szegedre hordtak be a gyerekklinikára kezelésre, mert semmitől nem múltak el a gyulladások. Máig nagy hegek vannak a vállamon, pedig anyu tényleg nem hagyta, hogy vakarjam, nem is tudtam volna, kötve voltak.
    Olvastam külföldi szakirodalmat a neten. Összefoglalókat angol, német, holland oldalakon, ahol a mellékhatások, szövődmények le vannak írva. Mit csináljak velük? Soha az életben nem fogja itt senki elismerni ebben az országban, hogy az oltásokkal "bajok" voltak, vannak. Óriási üzlet, ahogy a kialakuló krónikus betegségek kezelése is. Egy meglátás... Állandóan azzal jönnek a statisztikusok, hogy mennyivel több nálunk az egészségkárosodott, rokkant ember, mint nyugaton... Aztán jön a megállapítás, hogy biztosan nagy részük csaló, hiszen mitől lenne betegebb a magyar, mint a nyugaton élő? Nos, egy érdekesség... Hobbiból kifolyólag megismertem néhány embert az elmúlt évben. Korombeliek, 40 év körüliek. Én ugye, vagyok a csomó gyógyíthatatlan fogyatékkal, krónikus nyavalyával. DE. Ahogy beszélgettünk az újakkal (fizikai munkások), kiderült, hogy az egyik 42 éves srácnál nemrég diagnosztizáltak egy gyógyíthatatlan szembetegséget, pár évet jósolnak neki a vakságig. A másiknak gyógyíthatatlan, műthetetlen gerincdaganata van, az a ritka fajta, ami felemészti a csontot. A srác 37 éves. A harmadik 32 éves, fiatalkora óta cukorbeteg. A negyedik 38 éves, évek óta hiába próbálkoznak, hogy gyerekük legyen. Ez nem lehet véletlen! Egy kb. tízfős, véletlenszerűen összeállt fiatal emberből ötnek van gyógyíthatatlan elváltozása, ami fogyatékot okoz vagy ahhoz vezet? (Nem rokkantak, vagy rokkantnyugdíjasok!) Valaki kapjon már a fejéhez, hogy itt valami nagyon nem jó! Ezek az emberek különféle környezetben nőttek fel, mást tanultak, máshol dolgoznak, egyetlen közös bennük, hogy magyarok...”
  • 41. bambinaXX 2011. június 18. 04:51
    „34! "Ha valakinél felmerül annak a lehetősége, hogy nagyobb kockázattal jár a védőoltás beadása, mint az átlag"
    -És ez hogy merül fel, drága?? Szól vki előre?! gyerekorvosunktól tudom, hogy biz. oltásokban: MMR (és a H1N1-ben is) Hg-vegyület van, amit külföldön (pl. USA) összefüggésbe hoztak az autizmussal, sok esetben uis az MMR beadása után vettek észre tüneteket.. Sajnos nincs teszt rá, hogy vki érzékeny-e a Hg-ra, az esetek elenyésző részében fordulhat elő és nálunk ilyesmiről nem is hallani: Neked is azt tanítják, hogy milyen jó a "járványtani prevenció"-de azt nem, hogy van némi kockzata(érdemes lenne külföldi cikkeket olvasnod a témában). De ha épp a TE gyerekeddel történik, te sem leszel boldog..
    40! Szépen összefoglaltad. Oltatni a "zömnek" azért jó, hogy JÁRVÁNY ne alakuljon ki, mert minél többen védettek, annál kevésbé terjed 1-1 kórság. így a nem oltottak is védve vannak.”
  • 40. lixomus 2011. június 17. 23:49
    „Kicsit gondolkodjunk!!!

    Olvasgatva a cikket és a hozzászólásokat látható, hogy igen nagy rendetlenség és tudatlanság van az agyakban oltás témájában. Beleértve ezt a magányos oltásmegtagadó partizánt is. Döntése tudományos kritériumok szerint helyes, de az látszik, hogy nem azok mentén hozta meg. Hogy mi alapján döntött úgy ahogy, az itt-ott sejthető, de a koherens ismeretanyag észlelhetően hiányzik.
    Akinek gyermeke van, annak mind igen alaposan illene átnézni a témát, mert jól megvizsgálva, átlagembernek is kitűnik, hogy az oltások hatásossága és értelme eleddig még nincs tudományosan bizonyítva. A sok ´tájékozott´ hozzászóló biztos nekem esik most, hogy micsoda eredményei vannak az oltásoknak. Eredménynek tekintik, hogy az adott betegségek szinte eltűntek a modern nyugati világból. Sokat ástam a témában, bizonyos körökben jól ismert tény, de nem bizonyítható, hogy az oltások miatt javultak ezen betegségek statisztikái. Anélkül, hogy mélyen belemennék (ami ellen amúgy semmi kifogásom...), gyors megjegyzésként mondom, hogy mindegyik oltott betegségnél az oltás bevezetése előtt már jóval zuhanó tendenciában volt a megbetegedés és halálozás. Lehet-e tudományos igényességgel állítani, hogy az oltás a megváltás ha egy betegség eseteszáma 100-ról lecsökken 18-ra, ekkor bevezetjük a betegség elleni oltást, s ezután 2-re csökken? Nem lehetséges, hogy az életmód, jobb táplálkozás, higiénia miatt történt s nem az oltások okán? A kérdéshez érdekes adalék lehet a skarlát nevű betegség vizsgálata, melynek megbetegedési és halálozasi statisztikái pontosan olyan tendeciát követnek mint a többi hasonlóan ´rettegett´ ám oltott betegség esetében. Csendben megjegyzem, hogy skarlát ellen nem oltanak... Egyébként helyesen. Én is túléltem.
    Másik fontos tudatnivalóm a tisztelt errejáróval, hogy igen nagy statisztikai biztonsággal állíthatom, hogy azon betegségek ellen, amik ellen beoltották, már EGYIK ELLEN SEM VAGYUNK VÉDETTEK az oltás által. Ez bármelyikünkre igaz, aki itt hozzászólt. Az egy tudományos tény, hogy csak a ténylegesen átélt betegség ellen leszünk védettek életünk végéig. Külön kiemelve a BCG oltást, mert egy hozzászóló szivbemarkoló törtenetet írt le, hogyan nem oltották be a gyermekét. A BCG oltás specifikációjában és minden orvosi iskolában tanított TÉNY, hogy a BCG oltás kb. 2 év védettséget ad. Bárki is olvassa most ezt, biztosíthatom, hogy TBC ellen nem védett az oltás által. Nagy valószínűséggel azonban nincs TBC-je közületek senkinek. S ez igaz a többi oltott betegségre is. A leghosszabb védettség kb 10-12 év. Ez nem kitaláció, ez tény. Valószínűleg az orvosod sem fogja tudni ezt megerősíteni, mert régen vizsgázott belőle, s azóta soha nem nézett utána mit is fecskendez be a gyerekedbe. De ezt tanították nekik az iskolában. Tudom, mert most néztem meg az orvostanhallgató ismerős tankönyvében, mikor vizsgára készült. Azt is tanítják, hogy az oltás maga egy irdatlan sokk az immunrendszernek. Nem lehet, hogy ezen sorozatos sokkok után az egész immunrendszer örökre szét lesz zilálva, így nem azt és úgy teszi amire ´tervezve´ volt?
    Ezen gondolat folytásaként, van-e bármi értelme mupmsz, rubeola stb ellen oltani a gyermekeket? Ezek mind olyan betegségek, amelyek neve gyerekbetegség és fiatal korban nyomtalanul túlleszunk rajta. A ´célja´ pontosan az, hogy edzőtáborba küldje a fejlődő immunrendszert. Valószínű az olvasók nagy része túlélte s nem is nagyon emlékszik rá,hogy is folyt le az adott nyavaja. Gondolom általános műveltség részeként közismert, hogy ezen gyerekbetegségek felnőttkorban komoly szövődményekkel és bajokkal járnak. Kérdésem, hogy van-e értelme beoltani a gyerekeket ilyen betegségek ellen, hogy védettek legyenek abban az életkorban, amikor a betegség nem okoz nagy bajt, hogy utána majd védtelenül álljanak amikor már nagy galibát okozhat??? Felelős gyógyító-e az aki így tesz s irdatlan törvényekkel kikényszerítve esélyt sem ad, hogy aki gondolkodik, megmenthesse a gyermekét???
    Egy magyaros különlegességről szeretnék beszámolni. Magyarországon hivatalosan, hatósagilag kijelentve, NINCS mellékhatása az oltásoknak. A világ más országaiban viszont külön szervek hivatottak arra, hogy oda az orvosok bejelentsék az oltásmellékhatás eseteit. Ezen adatbázisok szabadon kereshetőek. Lásd USA, ahol koronként, betegségenként, reakció típusonként stb alapján szabadon vizsgálhatóak ezek az adatok bárki által az interneten keresztül. Magyarországon pedig nincs mellékhatása az oltásoknak... Elgondolkodik az ember, hogy a kemény gerincű, különleges magyar nemzet ellenáll minden ártásnak, vagy csak lesöprik az asztalról a témát? Cserébe tűzzel vassal oltatnak, esetenként olyan oltóanyagokkal, melyek más országokban rengeteg gyanús kérdőjel miatt már rég kivontak a forgalomból. Különös logika.
    Nagyszerű, hogy nemzetközileg irigyelt oltási gyakolat van hazánkban. Kérdem én, hogy általános népegészség tekintetében akkor fényévekkel a többiek előtt vagy után vagyunk? Európában általános gyakorlat, hogy az oltás szabadon eldönthető, ilyen-olyan okból megtagadható. Svájcban, Németországban s egyéb országokban, ahol az emberek szabadon ´veszélyeztetik´ egymást, elég jól elvannak, nem? Németországban megszűntették a kötelező oltást, mert túl sok volt a kérdőjel ahhoz, hogy a döntéshozók nyugodt lelkiismerettel kötelezővé tegyék. Minden oltás csupán ajánlott. Nem kellene Magyarországon is abbahagyni a mindenek felett álló, hamis igazságokat fröcsögő hatósági viselkedést s elgondolkodni, illetve hagyni szabadon gondolkodni s dönteni?
    A védőoltás egy nagy csapdája az emberiségnek: kis tűszúrás s azzal minden probléma megoldódik. Ez az ígéret. Hányszor kell még az emberiségnek jégre futnia, hogy megtanulja, ilyen megoldások nem léteznek? Jó lenne már észrevenni, hogy az egyre növekvő mennyiségű oltássokkal párhuzamban ugrásszerűen emelkednek a krónikus betegeségek mint pl. asztma, autizmus, allergia, cukorbetegség, autoimmun betegségek stb. Sok statisztikai elemzésben fellelhetőek párhuzamok konkrét oltások és konkrét betegségek között. De nem kell nagy nevű betegségeket találni, elég ha a nem múló mandulagyulladások, fülgyulladások, hurutok világát is megszemléljük a gyerekeknél. Ha ezeket a betegségeket az oltások okozzák, jó üzletet kötünk-e, ha néhány, gyaníthatóan magától visszaszorult, általában gyógyítható (vagy egészségesen hagyott immunrendszernél nem túl nagy galibát okozó) betegséget elcserélünk mindenféle krónikus nyavajára ezzel a jövő nemzedéket egyre degeneráltabbá téve?
    Mikor gyermeket vártunk, a környezetünkből látott számtalan példa okán (szemmel láthatóan sokkal jobb általános egészségnek örvendenek a nem oltott gyerekek) beleástam magam a témába. Miért? Mert apaként azt vállaltam, hogy erőmből tellően a legjobbat adjam a gyermekeimnek. Melyik a felelős atyai viselkedes? Beadni azt a pici tűszúrást egy csöppségnek, amiről gőzőm nincs micsoda, vagy utánaolvasva kitanulni azt, s az alapján felelős döntést hozni? Higyjétek el, sokkal egyszerűbb lenne elvinni a csöppségemet egy orvoshoz, ahol belefecskendezik a ´csodát´, mint küzdeni ellene Magyarországon. Ezt a törvények ismeretében és a hozzászólásokat olvasva nem kell bizonygatnom, ugye?
    Felelős, gondolkodó emberként nem lehet mésként dönteni, mint a cikkben említett ´harcos´. De ezt a döntést csak tanulva és gondolkodva szabad meghozni, mindenkinek magában. Sajnos a cikkben szereplő úr nyilatkozataiból és a nyílt levél, mint az ügyintézés módja arra utal, hogy az 5 perc hírnév is fontos, ám botor cél lett a folyamatban. Ezzel sokat árt azoknak, akik valóban tudományos igényességgel küzdenének a saját és mások gyermekei egészségéért.”
  • 39. bánki 2011. június 17. 21:43
    „Adva van egy ,,ájult" idióta ! Nyilván nem fizet adót ! Kap családi pótlékot ? Tegyük fel leég a tanyája, ne adj isten mentőt kell hívni ! Ki finanszírozza ?

    http://www.nlcafe.hu/noklapja/20110223/sok_elmeny_keves_penzbol_/
    ,,Az ópusztaszeri Echo Tanya tulajdonosai, Magyar Emil Roland és felesége lassan három éve fogadnak külföldi önkénteseket tanyájukon. Ázsián kívül a világ minden tájáról volt már vendégük. Azt mondják, a kéthetes tartózkodás ideális - ennél kevesebb idő alatt nem alakul ki igazi, mélyebb beszélgetés. ,,A woofing ugyanis a különböző kultúrák és a fenntarthatósággal kapcsolatos életformák megismerésének igényével jött létre. Tapasztalatelvű tanulási folyamat. A munkát adó és az önkéntes kölcsönösen nyitottak egymás véleményére, álláspontjára.
    Sokféle utazó jön hozzánk. Van, aki európai körúton van, és Magyarország csak egy állomás neki, de van olyan is, aki magyar gyökerekkel rendelkezik, azért kíváncsi ránk. Mi jobban értékeljük, ha valaki kifejezetten azért látogat ide, mert a tanyánk tetszett meg neki. Egyszerre két embert tudunk fogadni, akiknek szállást és étkezést biztosítunk napi hat óra munkáért cserébe."”
  • 38. fLeTo 2011. június 17. 21:02
    „37. Roxy08 2011.06.17. 18:01 36. Kisg 2011.06.17. 18:00

    Igen ne legyenek védőoltások... egyszer csak ki kell pusztulnia az emberiségnek. Sajnos voltak vannak vesztesei is ezeknek az oltásoknak. Az pedig, hogy nem tudnak alkalmazni fogyatékos embereket nem a védőoltás hibája.”
  • 37. Roxy08 2011. június 17. 18:01
    „A védőoltásokról évente ír a sajtó, esetleg említi a média. Nagy jelentőséget nem szeretnének tulajdonítani ennek a témának, hiszen bonyolult és összetett, főleg követhetetlen. Üzleti szempontból nem kívánatos téma.
    A hozzászólásokból látszik, milyen jó munkát végeznek ezen a területen. Ki az, aki megkérdőjelezhetné az eljárás (védőoltás) tisztaságát? Maga a fogalom pozitívumot sugall. VÉDőoltás! Arra sem tudok hivatkozni, mi a helyzet, ha a közvetlen környezetében valaki cstagja váratlanul megbetegszik. Olyan betegség, szervi elváltozás/károsodás lép fel, amire nincs magyarázat. Senkinek nem jut eszébe, h párhuzamba állítsa a védőoltással.
    Javaslom a kétkedőknek, s az elvakultan oltás pártiaknak, olvassanak kicsit a témában többet. Lehet találni a neten is anyagot. A bírósági fenyegetéssel kicsit óvatosabban. EU-s országban élünk. Miért van szabad választása egy holland, német, spanyol szülőnek? El kellene menni a hágai bíróságig? Érdekes!
    Két olvasmány annak, akit tényleg érdekel a téma:
    Dr.Robert Mendelsonh Gyermekorvos nélkül
    Neil Z. Miller Védőoltások”
  • 36. Kisg 2011. június 17. 18:00
    „Bocsánat az előző hozzászólásomért, indokolatlan volt.

    Nos, egy kérdés, amin érdemes elgondolkodni, legalábbis én megtettem...

    Adva van egy iszonyúan túlnépesedett világ, amiben a (nyersen) kedvező külsejű, egészséges, fiatal ember olyan előnnyel indul az életben, amit nagyon nehéz behozni. Adva van a szülő, akinek születik egy egészséges gyermeke (amilyen én is voltam az ominózus oltásig), akinek van jövője, kilátása, esélye. Ki hogyan döntene? Hagyná halni a gyermekét (a természet jól "kitalálta" a természetes szelekciót), vagy megkockáztatná, hogy egy életen át normális életet élni képtelen utódról kelljen gondoskodni akkor, amikor az öregek már magukról sem tudnak gondoskodni anyagilag, nemhogy egy sehová sem kellő (az hurrogjon, aki tud Szegeden olyan valós helyet, ahová akár minimálbérért folyamatosan van munkaerő-felvétel fogyatékosok, rokkantak számára). Én mint gondolkodó ember, úgy döntenék, hogy nem, nem akarom, hogy miután született egy egészséges gyermekem, bármilyen nem természetes kockázatnak kitegyem. Hogy ebben az embertelen világban fogyatékosként kelljen élnie. Mielőtt valaki kegyetlennek tartana: kicsit kevesebbszer gondolom ezt így, mint azt, hogy engem sem kellett volna mindenáron életben tartani. Megoldás? Olyan intézmények kezdve a bölcsődétől, amelyek ilyen gyerekek oktatására szakosodnak.”
55 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A gasztronómia rajongóinak: dallamok édességekre

Szeged - Az Indiáner Cukrászda, a Dugonics Kisvendéglő és Cukrászda és az A Cappella sikere… Tovább olvasom