Délmagyar logó

2017. 02. 28. kedd - Elemér 5°C | 17°C Még több cikk.

Nem veszik komolyan a piros jelzést Szegeden

Szeged - Két nagyon veszélyes vasúti átjáró van a megyében, az egyik a Mindszent melletti – szombaton itt ketten meghaltak –, a másik a kamaratöltési, Szőreg közelében. Egyikben sincs sorompó. Ahol meg van, ott sokszor a piroson mennek át a gyalogosok, autósok.
A Csongrád megyei vasúti átjárók felében nincs fénysorompó, sem csapórúd, tehát körülbelül százharmincban csak andráskereszt figyelmeztet arra, hogy vonat jöhet. A biztosítatlan kereszteződések egyike sem esik bele egyetlen menetrend szerint közlekedő busz útvonalába sem. Személyautók, kerékpárosok és gyalogosok viszont rendszeresen használják ezeket. Az andráskeresztesek közül az egyik legveszélyesebb kereszteződés a Mindszent határában lévő Déli utcai, ahol szombaton két fiatal szörnyethalt, amikor autójukat a Szentes felől érkező motorvonat maga alá gyűrte. Mindkét áldozat környékbeli volt, így elvileg tudniuk kellett, hogy ennél az átjárónál nagyon kell vigyázni. Kiemelten balesetveszélyes a kamaratöltési átjáró is, Szőreg közelében. Nehezen belátható, és itt sincs sorompó.

Hatvankét baleset idén

A vasúti átjárókban idén országosan hatvankét baleset történt – ebben nincs benne a szombati mindszenti eset. Harminckilenc kereszteződésben fénysorompó, kilencben fény- és félsorompó, egyben teljes csapórúd működött. Tizenhárom átjáró nem volt biztosítva. A MÁV Zrt.-től kapott tájékoztatás szerint a sorompók felszerelését a Nemzeti Közlekedési Hatóság rendeli el, a vasúttársaság csak üzemelteti azokat. Egy fénysorompó 30-35 millió forintba kerül. Úgy tudjuk, a megye két legveszélyesebb átjárója 2009-re sorompót kap.

– Parázok a vonattól. Ha a kamaratöltésin megyek át, megállok, lehúzom az ablakot, ha nem hallok zakatolást, gázt adok, és olyan gyorsan megyek át, ahogy csak tudok – számolt be módszeréről egy sofőr.

Szerkesztőségünk mögött, a Szabadkai úti vasúti átjáróban fény- és félsorompó is van. Mégis naponta látjuk, hogy autók hajtanak át a síneken akkor, amikor a lámpa már pirosan villog. Többnyire ketten „csúsznak át", mielőtt a kar lecsukódna.

– Kivédhetetlen. Amikor elindultam, még fehér volt, de mire harminccal átértem, piros lett – védekezett egy autós. Más azt mondta: a kart sosem kerülné ki, de a piroson még áthajt, ha siet.

– Ha látom, hogy nem jön a vonat, és nincs a közelben rendőr, nekem az már zöldnek számít. Illetve fehérnek – fogalmazott a szabálytalankodó autós. Aki megállt, azt mondta: nem kockáztat, nyilván nem véletlenül piros a lámpa.

Bagi Pál rendőr százados, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának munkatársa elmondta: előfordul, hogy áthajtanak a piroson, de még gyakoribb szabálytalanság a gyorshajtás. Nem ritka, hogy lakott területen kívül 80-90-nel robognak át a síneken az autósok a megengedett 40 kilométeres óránkénti sebesség helyett. A tilos jelzés figyelmen kívül hagyása a százados szerint inkább a gyalogosokra jellemző. Tegnap délután mi is szemtanúi voltunk, amint két babakocsit toló nő futott át a síneken, miközben a lámpa már pirosat mutatott.

Bagi Pál figyelmeztetett: a fehér fény azt jelenti, hogy működik a sorompó, de ettől még nem biztos, hogy szabad az út. A sofőröknek mindig ellenőrizniük kell, hogy nem jön-e vonat. Az andráskeresztes átjárókban meg kell állni, és ha nincs vonatveszély, lassan kell áthajtani a síneken.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szegedi Elvis-imitátor

Szeged - Édesanyja nevezte be a szegedi Várkonyi Zoltánt az egyik kereskedelmi tévécsatorna zenei… Tovább olvasom