Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Népszerűek a zsúrok Szegeden

Szeged - Az iskolakezdéssel a gyerekzsúrok is beindulnak. Ilyenkor könnyebb „összegyűjteni" a társaságot. Szegeden egyre nagyobb divatja van a kicsiknek szervezett buliknak, amire akár bohócot is rendelhetnek a szülők. A határt csak a pénztárca szabja meg.
Éppen Halász Judit Boldog születésnapot! című dala szólt, mikor megérkeztünk Bagi Imola Éva zsúrjára. A vendégek körbeülték az asztalokat, az ünnepelt előtt szülinapi torta. A szobában lampionok és papírdíszek, a gyerekek fején pedig színes papírcsákók garantálták az igazi partihangulatot.

– A tavalyi házibulimon szétvertük az egész lakást – nevetett a huncut szemű, 9. szülinapját ünneplő leányzó. – Idén csak azt kértem anyáéktól, hogy megint legyen bulim. Remélem, semmi nem rontja el a hangulatot!

A 9 éves Imola csak a bulit kérte szülinapjára Fotó: Segesvári Csaba
A 9 éves Imola csak a bulit kérte szülinapjára
Fotó: Segesvári Csaba

A kilencfős zsúron megállás nélkül fogócskáztak és labdáztak a vendégek. A szobában színes fények cikáztak, a zene folyamatosan szólt a lejátszóból. Az asztalok roskadoztak a süteményektől és az üdítőktől. A szülők pedig a „kis bulizók" minden kívánságát lesték.

– A lányomnak a buli volt minden vágya, mást nem is kapott a szülinapjára. De ez is éppen elegendő költséggel járt – magyarázta Újfalvi Imola, aki szerint azt látni, hogy a lánya örül, minden pénzt megér.

Extrák

Egy bohóc két órán keresztül körülbelül 6000-ért szórakoztatja a kicsiket, arcfestésért minimum 5000 forintot kérnek, egy bűvész 10-12 ezerért varázsol 20 percig. Igaz, a gyerekek legszívesebben szaladgálnak, és együtt játszanak.

Körbejártunk néhány üzletet: a lufikat, szerpentineket és konfettiket összesen 5-6 ezer forintért bármelyik írószerben megvásárolhatjuk. A papírdíszek darabja 4-800 forintba kerül, egy fejdísz ára minimum 400.

Egy hagyományos torta 3000-nél kezdődik, a formatortákért azonban akár 10 ezer forintot is otthagyhatunk a cukrászdában. Erre jön még az üdítők, ropik és szendvicsek ára. Összesen minimum 15-20 ezer forintba kerül a vendéglátás (10-15 gyereknek), ha otthon tartjuk a zsúrt.

A szülinapi bulik a legnépszerűbbek a gyerekek körében. Az iskolakezdés után indul be a „szezon": ilyenkor könnyebb meghívni a barátokat és az osztálytársakat, mint a nyári szünetben – tudtuk meg Oraveczné Hegedűs Andreától, a Játékdzsungel Játszóház vezetőjétől.

Olvasóink írták

  • 12. egyszeru polgar 2008. október 07. 21:23
    „Kedves "micuko" igaza van. Ezert irtam, hogy a tartalom es a forma nincs szinkronban. Ismerni kell a kulonbozo korosztalyok igenyeit. A kerdes, gyermekeinknek rendezzuk-e az osszejovetelt, vagy inkabb tehetossegunket akarjuk villogtatni? Az elmenyt foleg a tarsas egyutlet es jatek teszi felejthetetlenne. A mellekszereplok pedig hazilagosan is megoldhatok.
    "nagyi 1" -nek is teljesen igaza van. Persze, hogy oromet akarunk szerezni gyermekeinknek, ez termeszetes. Nem ez a kerdes, hanem az, hogy boldogga tenni egy embert, emberket csak sok penzzel lehet? Ez tevedes. Tapasztalatom szerint a kevesbb jovedelmu csaladoknal sokkal nagyobb az osszetartas, megbecsules es szeretet. A boldogsaghoz pedig ezek kellenek.”
  • 11. micukó 2008. október 07. 17:55
    „Még emlékszem a gyerekkori házibulijaimra.A bakelites lemezjátszót áthúztuk a szobámba,szendvics,aprósütemény,málna vagy jaffaszörp, bömbölt a Hungária,Dolly Roll és tánc minden mennyiségben.A mostani "szárnyaljuk túl a barátnő zsúrját " c. rongyrázás totálisan nem arról szól amiről kellene.Lehet mondani hogy változnak az idők de ha választanom kellene én szívesebben buliznék úgy ahogy valamikor réges régen.”
  • 10. nagyi1 2008. október 07. 16:35
    „A gyerekbuli lehet jó is, meg rossz is. A szándék a fontos. Ha a szülő kivagyiságból rendezi akkor inkább tragédia, mint együttünneplés. De ez lehet nagyon jó is, és együtt vannak a gyerekek, akik esetleg nemcsak az iskolában fognak már találkozni. Lehet az egyik módja annak, hogy megismerjük a gyerek barátait .”
  • 9. Egy lány 2008. október 07. 15:51
    „Ki a f...érdekel egy kiscsaj bulija, de most komolyan.Én nekem, se vot rendezve soha zsúr minek egy pénzkidobás 2 a Bűvés is kamuzik majd ha david cooperfield-et látom akkor elhiszem.
    Amúgy inkább nézném azt hogy 15-16 éves csajok korombeliek rohangálnak meztelenűl a lakásban és durr.Annak legalább van haszna.:)
    Bocs leszbi vagyok és.?.Nekem igy jó a pasik kihasználnak.”
  • 8. mindegy 2008. október 07. 13:51
    „Egyetértünk! Erről beszéltem kicsit tömören és sarkosan... de hát mégiscsak a szülő a hibás, mert a gyermek boldogsága "minden pénzt megér"... igen, de nem feltétlenül pénzügyekben kellene gondolkodni...”
  • 7. egyszeru polgar 2008. október 07. 13:04
    „felre ne ertsek, itt nem a teheti, nem teheti a kerdes, hanem, hogy gyermekunk hasznara tesszuk-e amit teszunk?
    A szulo es iskola feladata a gyremekek jovore valo felkeszitese. ebben az esetben a tartalom es forma egysege a kerdes. A gyermekeknek valoban mar kiskorukban kell erezni a penz szagat?
    Szemelyesen ismerek nehany olyan embert, akik hasonlo vagy mas kenyeztetes miatt keptelenek voltak felnott korukban az eltero szituaciok adaptalasara. Idegklinika, sot meg rosszabb vart rajuk.
    Kicsit szelsosegesen hoznek fel egy peldat. A ciganysaggal kapcsolatban hatalmas a tarsadalmi elegedetlenseg. Miert, mert nem az atlagos elfogadott tarsadalmi normak szerint elnek. Ez onnan ered, hogy kisgyermek korukban barmit ugy tesznek, ahogy kedvuk tartja. Cigaretta 5 eves korban , alkohol kiskamaszkorban es megszerezni konnyen masok karara barmit amit akar. A szulo pedig mindig az ellenkezo oldal ellen fordul, hiszen ez naluk a norma. Termeszetesen az igy nevelkedett gyermekek nem lesznek kepesek sohasem beilleszkedni a tarsadalomba./ Tisztelet a kivetelnek/
    A hamis illuziok kozott nevelkedett gyermekek ugyanigy nem fogjak megtalalni helyuket a tarsadalomban. Mindig masokat fognak hibaztatni serelmeikert, igaz baratsag es szeretet helyett a formasagokat fogjak keresni. Kozossegbe illeszkedesi gondjaik lesznek, hiszen nem alkul ki az az egeszseges empatia bennuk, ami masok megertesehez es elfogadasahoz szukseges.
    Gyakran es koran valnak kiegett , maganyos emberekke.”
  • 6. mindegy 2008. október 07. 11:55
    „Hihetetlen milyen buta egy anyuka. "Csak" egy bulit kért a lányom. Megáll az eszem, utánanéztem, egy ilyen buli 20 000 Ft alatt nem áll meg. Jó olcsó ajándék egy kilenc éves gyereknek.:D
    Tényleg nem vagyunk egyformák. És ez jó.
    Aztán csodálkozunk ha a gyerek egyre többet akar, ha nem kapja meg, ellopja, elveszi.... ezt generálja szerintem.
    Szegény magyar ember....”
  • 5. bizly 2008. október 07. 09:38
    „Nem vagyunk egyformák. Megteheti, bulizzon. Mi is megtehetnénk, de ha megkérdezném a lányomtól, hogy szeretnél-e születésnapi bulit, kinevetne. Nem így neveltük. Ő minden felkínált ajándékot kicserél egy könyvre. Mindenkinek más az értékrendje. De az is lehet, hogy mire eljön a serdülő kor, ez a kislány már megutálja a bulikat, az enyémmel meg problémák lesznek. Mindenki a legjobban szeretné nevelni a gyerekét, de senki nem látja a jövőt.”
  • 4. egyszeru polgar 2008. október 07. 08:44
    „Velemenyem szerint ez a stilus amerikai eredetu. Az utobbi evekben folyamatosan jonnek elo a bizonyitekok , miszerint az amerikai tarsadalom hamis ertekeken alapul, hitelpolitikan.
    Meglehet nezni az amerikai oktatasrendszert, az amerikaiak zome onzo, kover es muveletlen. Az amit a filmek alomvilagaban latunk, csupan kirakat. Vannak persze kivetelek, ez termeszetes.
    Maradjunk az europai kulturanal es szinvonalon . Ne akarjuk bebizonyitani, hogy kolbaszbol van a kerites, hiszen magunk is tudjuk, ez nem igaz. Nem szegyen magyarnak lenni, es ne akarjunk masnak latszani , mint akik vagyunk. maradjunk kereteink kozott,azokat fejlesztve. A tartalomra legyunk buszkek, a magyar nep tehetsegere, mint mas nemzetek.”
  • 3. klj_54 2008. október 07. 08:29
    „1. hozzászólás egyszeru polgar 2008.10.07. 08:04

    Ahogy írod:"A nyugati szellem nem a kulsőségeket jelenti,hanem gondolkodásmódot."
    Fején találtad a szöget! Csak sajnos ez is általánosítás:(
    Melyik kultúrára gondoltál?
    Mert bizony kint is jellemző a cikkben említett stílus.
    Az is igaz, hogy a többség ott is elutasítja, ugyanis a Lajtán túl sem kolbászból van a kerítés.”
  • 2. Jo bacsi 2008. október 07. 08:26
    „AMEN !”
  • 1. egyszeru polgar 2008. október 07. 08:04
    „Oszinten szolva, ezt megint egy felesleges penzszorasnak tartom. Sok szulo kivagyisagbol komoly osszeget fordit egy-egy ilyen rendezvenyre. Ez is csupan a tarsadalmi feszultsegek fokozasara szolgal, hiszen mar a gyermekek kozott kialakul a tarsadalmi ellentet, torz ertekeket kifejlesztve.
    Eppen ilyen boldogok es jokedvuek lehetnek a gyermekek egy otthon rendezett, hazi keszitesu tortaval es aprosutemennyel is. A gyerekek ertekrendszere nem a formalitasban, hanem a tartalomban rejlik. Bohocnak feloltozhet egy apuka, barat , ismeros es kozel sem kerulne annyiba, mint egy berelt szemely.
    Ez tapasztalhato a jatekokat illetoen is. Sok egyszeru es olcso jatek hasznosabb es fejlesztobb, mint meregdraga tarsaik. Sajnos itt kezdodik a felre neveles, a valos ertekek helyett latszati ertekekre terelodik a hangsuly. A mai szulok negyresze a csaladi es ember kapcsolatokat penzzel igyekszik megoldani, ez pedig helytelen. A nyugatiak inkabb hasznosabb dolgokra forditjak penzuket, sokkal takarekosabbak es megfontoltabbak mint az otthoni emberek. A nyugati szellem nem a kulsosegeket jelenti,hanem gondolkodasmodot.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Részleges sztrájkban a szegedi kézbesítők fele

Szeged - Az ellen tiltakoznak, hogy a küldemények mellett sorsjegyet és biztosításokat is kell… Tovább olvasom