Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Névben él tovább a cipőgyár, a Délép

Szeged - A törzsutasoknak sem mindegy, minek hívják a megállóhelyet „Sajtóház" lehetne a „Kecskéstelep végállomás" neve! Ez tükrözi a hely és a kor szellemét. Több mint húsz megállóhely máig őrzi már nem létező létesítmény nevét. A változtatás önkormányzati hatáskör.
„Cipőgyár" – figyelmeztet a buszsofőr a következő megállóhelyre, ahogy járművével a Szilléri sugárútról a Római körútra befordul. A törzsutas persze tudja: a cipőgyár már rég bezárt, helyén a Szeviép építkezett. Ám például az augusztusban albérletre vadászó gólyát mint alkalmi utast megtévesztheti a valóságnak nem megfelelő, legfeljebb „hagyománytisztelő" elnevezés. Számára fontos, hogy egy adott megállóhely elhelyezkedése egy városi térképen egyértelműen beazonosítható legyen.

– Panasz nem érkezett hozzánk amiatt, hogy egyes megállóhelyek elnevezése fölött eljárt az idő, de nem zárkózunk el a változtatásoktól – mondja Fejes Miklós. A Tisza Volán Zrt. forgalomszervezési szakmai vezetője elismeri: hivatalos menetrendjükben valóban szerepel például a Dorozsmai úton a „Délép Központ" elnevezés, holott a cég rég megszűnt, ott ma társas telephely működik. A Fonógyári úti „Ikarus-gyár" megállóhely is inkább a város ipartörténetét föltáró könyv egyik fejezetcíme lehet, mert a gyártelep egy részén fémtechnika kft. dolgozik. Hasonlóan zavaró, hogy máig Védőnőképző az újszegedi Népkert sori „állomás", holott a patinás épület immár a szegedi universitas egészségtudományi és szociális képzési karának központja.

A már nem létező cipőgyár nevét naponta bemondják az autóbuszokon. Fotók: Miskolczi Róbert

A már nem létező cipőgyár nevét naponta bemondják az autóbuszokon.
Fotó: Miskolczi Róbert


– Közszolgáltatási szerződés alapján a szegedi önkormányzat rendeli meg a tömegközlekedési szolgáltatást a Tisza Volán Zrt.-től és az SZKT-tól. E cégek feladata a megállóhelyi hirdetmény elhelyezése, de hogy arra mi kerül, így a megállóhelyi elnevezésről is az önkormányzat dönt – jelenti ki Oláh Miklós. A városházi közlekedési referens úgy véli: a köztudat része az elavultnak minősíthető több mint húsz buszmegálló elnevezése. Ezeket nem célszerű megváltoztatni, mert nagy úr a megszokás.

Sajtóház megálló – végállomás.
Sajtóház megálló – végállomás.
Fotó: Miskolczi Róbert

Nyitott a változásra az SZKT: a bezárt konzervgyár helyén viruló Szilánk immár az ottani villamos-megállóhely neve is. Az SZKT ügyvezetője, Dózsa Gábor hangsúlyozza: partnerek lennének abban is, hogy a kecskéstelepi végállomást ezentúl hívjuk inkább Sajtóház megállónak.

Utastájékoztató

Az öregeken nem, de az új és felújított trolikon és villamosokon többnyire mindig írják és mondják is a közelgő megállóhely nevét. Hasonló a helyzet a volános buszokon. A közlekedési nagyprojekt eredményeként három év múlva már minden SZKT-járművön lesz akusztikus és vizuális utastájékoztatás, illetve a forgalmasabb megállóhelyeket is „intelligenssé", vagyis információs ponttá fejlesztik.

Olvasóink írták

  • 3. savos 2009. augusztus 07. 09:09
    „A tájékoztatás legtöbbször félretájékoztatás. A legtöbb esetben a 2-3-mal előző megálló nevét mondják be, mert a sofőr arra is lusta, hogy megnyomjon egy gombot. Ojacknak igaza van; a hozzászólásoktól semmi nem fog megváltozni, mert ezeket egyszereűen figyelmen kívül hagyják az elvtársak.
    Más: Szegeden sohasem volt szokás, hogy a villamoson is jelezni kelljen a leszállási (újabban a felszállási)szándékot. Amikor nem fűtenek és nem is hűtenek a járműveken, erre semmi szükség. A legszebb az volt, amikor a végállomáson is csak akkor nyitotta ki az ajtót a (gondosan válogatott és pszichológiai teszten átment, tanult) villamosvezető, ha megnyomtad a gombot.”
  • 2. Zsoltee0716 2009. augusztus 06. 17:36
    „"Több mint húsz megállóhely máig őrzi már nem létező létesítmény nevét."

    Ez idáig szép és jó felsorolt 4db-ot és a többit nem árulja el? Vagy ez egy folytatásos tele regény!”
  • 1. ojack 2009. augusztus 06. 14:58
    „Nagyon sok panaszal élnek a tömegközlekedési járművön utazó emberek a jármű vezetője felé,de úgy látszik,hogy faganatja nincs.Nincs már itt semminek sem gazdája a fejetlenség országosan súlyos majdnem minden fronton.Mi lesz itt abba bele gondolni is fájdalmas!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Versenyben az év szakdolgozata címért

Szeged - Egy országos logisztikai társaság 1998 óta nyolcadik alkalommal hirdeti meg versenyét az év szakdolgozatáért. Tovább olvasom