Délmagyar logó

2017. 09. 20. szerda - Friderika 10°C | 19°C Még több cikk.

Nevelőszülőket várnak, nem botrányt

Szeged - Botrányt kavart Budapesten egy magzatot ábrázoló plakát. Kothencz János szerint sajnálatos, hogy egy régebbi abortuszellenes kampánnyal mossák össze a családból kiemelt gyermekek ügyét.
Ezúttal hazai forrásból fizetik az abortuszellenes plakátokat – számolt be pénteki számában a Népszabadság. A cikk állítja, hogy az „Emberi Erőforrások Minisztériuma 25 millió forinttal támogatja az Ágota Alapítvány Minden gyermeknek családban van a legjobb helye címmel indult, nevelőszülői hivatásvállalást népszerűsítő kampányát, ehhez tartoznak ezek a plakátok is". Az anyaméhben lévő magzatot ábrázoló plakát 2011 tavaszán botrányt kavart egy kormányzati, abortuszellenes kampány során.

Örökbefogadást szorgalmazó plakátok – magzatot, illetve családot ábrázoló képpel
Örökbefogadást szorgalmazó plakát – magzatot ábrázoló képpel.
Fotó: Reviczky Zsolt (Népszabadság)

– Nekünk semmi közünk a korábbi botrányhoz. A cikkben említett plakát az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) tulajdona, ez az ő plakátjuk – szögezte le Kothencz János. Az Ágota Alapítvány alapítója kifejtette, „a minisztériumi plakát szándéka, hogy alternatívát kínáljon a döntés előtt álló nőknek". Kothencz János szerint sajnálatos, hogy egy régebbi abortuszellenes kampánnyal mossák össze a családból kiemelt gyermekek ügyét.

– A nevelőszülői hálózat népszerűsítésén dolgozunk, ennek eddi-
gi eredménye, hogy a Dél-Alföldön csaknem négyszer annyi nevelőszülő jelentkezett, mint azelőtt. Célunk, hogy gyermekotthon helyett családban éljenek a gyerekek. A kampány immár országos szinten, az EMMI támogatásával folyik. A gyermekek örökbefogadását, a nevelőszülői hálózat erősítését mi nem provokatív, hanem családokat ábrázoló képekkel is szorgalmazzuk – mutatta saját plakátjukat Kothencz János. A gyermekvédelmi szakember kifejtette: a minisztérium biztosítja a jogi hátteret.

Kothencz János szerint sajnálatos, hogy egy régebbi abortuszellenes kampánnyal mossák össze a családból kiemelt gyermekek ügyét. Fotók: Reviczky Zsolt (Népszabadság), Segesvári Csaba
Kothencz János szerint sajnálatos, hogy egy régebbi abortuszellenes kampánnyal mossák össze a családból kiemelt gyermekek ügyét. Fotó: Segesvári Csaba

– Az Ágota Alapítvány nem tör pálcát senki fölött, nem fogalmaz meg erkölcsi ítéletet. Azt gondoljuk, hogy ne intézetekben, hanem családokban nőjenek fel a gyermekek. Ezért jöttünk létre, a kampányban a legoptimálisabb körülményt próbáljuk elérni, a családba kerülést. Nem szeretnénk, ha a politika eltorzítaná az eddigi munkánk eredményét – tette hozzá. Elmondta: az Ágota Alapítvány családközpontú plakátjai Budapesten és több megyei jogú városban is megjelentek, Szegeden viszont a már elért eredményekre tekintettel felesleges lenne plakátolni.

Olvasóink írták

  • 20. öreglány 2013. február 19. 13:39
    „18.Traktato! Mond, te hol voltál ez előtt 2 évvel, mikor munkatársakat vadásztak a Szőregi utra??? Mért nem jelentkeztél? Ott be bizonyíthattad volna hogyan kell "gyereket" nevelni, mikor repül feléd a szék, meg a konyhai kés
    mert nem adsz cigit a sajátodból,vagy nem adsz pénzt a sajátodból! Lett volna rá lehetőség hogy bizonyitsd emberséged,de a leirtak szerint igen magas nevelési tudásodat is.De nyugi voltak ott sikerélmények is.”
  • 19. bánki 2013. február 18. 11:42
    „Ma Sopronban csápolnak !

    Utoljára Szegeden a ,,Napfény Mutyi" fürdő 150 000 Ft/kop bulija volt aktuális ,,PR" projekt.

    Hajrá SZTE média - kommunikáció szak -a szart is el kell adni !”
  • 18. Traktato 2013. február 18. 09:46
    „Azt előre lehetett látni, hogy Kothencz tevékenységéből konfliktusok lesznek az intézményrendszeren belül. Az ő felfogásában ez a munka meglehetősen kreatív és önazonos embert kíván, ugyanis a gyerekeket folyamatosan motiválni kell, a büntetés mint nevelési eszköz nem jöhet szóba, miután ezek a gyerekek már széjjel vannak büntetve. Nyilván kutya nehéz ügy velük boldogulni, pláne ha valaki nem kreatív és nem önazonos, hanem gépies és frusztrált. Ugyanakkor ennyi pénzért maximum jószándékú amatőröket kapni, akik az első nehézségnél nyúlnának vissza a legkönnyebb metódushoz, a nádpálcához. Kothencz meg úgy gondolja, hogy aki erre szerződik, az csinálja rendesen, vagy keressen más szakmát.
    És hát ezzel nem is könnyű vitatkozni.
    "mert az ő "bandájának" kellett a hely,akiknek állitólag a génjeikben van hogy hogyan kell nevelni az etnikai kissebbséget" Az ilyen hozzászólások nagyon is jól mutatják, mivel szemben menetelnek Kothenczék. Nyilván a hozzászóló úgy véli, ő, vagy a kirúgott Gyivisek tudják, hogyan kell nevelni az etnikai kisebbséget. Csak már a célcsoport meghatározásából látszik, hogy teljes tévedésben vannak. Nem etnikai kisebbséget kell nevelni, hanem gyereket.”
  • 17. vmagdi 2013. február 17. 10:55
    „szeretném látni hogy egy 15 drogos és alkesz boldogan játszik az általad adományozott plüssmacival.”
  • 16. vmagdi 2013. február 17. 10:53
    „15. fogadj be egyet közülük.”
  • 15. MichaelKnight 2013. február 16. 22:45
    „Kedves Mindenki! Nekem volt szerencsém találkozni Kothencz Jánossal. Biztos, hogy nem tökéletes ember, de mivel ő maga is nevelőotthonban nevelkedett, így azt gondolom, hogy teljes mértékben ismeri és átlátja a rendszert, sőt azt is tudja, hogy min és hogyan kellene, lehetne változtatni. Én magam el sem tudom képzelni, hogy milyen lehet szülő nélkül felnőni és remélem ha egyszer lesz gyermekem, akkor jó szülője leszek..
    Mint minden rendszer, nyilván ez sem tökéletes. Itt a lényeg az, hogy az Ágota már több, mint 200 településen van jelen, és így vagy úgy segítenek a gyerekeknek. Ahelyett, hogy itt okoskodtok, tépitek a szátokat és próbáljátok megváltani a világot, inkább tegyetek ti is valamit. Gyűjtsetek játékot, ruhát akármit. És adjatok. Még jobban is fogjátok magatokat érezni!”
  • 14. picipest 2013. február 16. 22:16
    „vmagdi, pontosan így van, és még nagyon finoman mutattad be a jelenlegi helyzetet...semmi, de semmi kötelességtudatuk nincs a most bent lévőknek, alázzák szavakkal és tettekkel a nevelőket, akik tehetetlenül tűrik, mint a marhák, hogy újra és újra beléjük rúgjanak a bentlakók..erről miért nem születnek újságcikkek?ezt miért kell a szőnyeg alá söpörni?erről miért nem lehet beszélni??”
  • 13. öreglány 2013. február 16. 22:01
    „Voltak a GYIVI-ben jó szakemberek,csak mikor a fent nevezett "ÚR" hatalomra jutott mindenkit menesztett mert az ő "bandájának" kellett a hely,akiknek állitólag a génjeikben van hogy hogyan kell nevelni az etnikai kissebbséget. Az új nevelőszülőkről meg csak annyit,hogy aki most kivisz egy olyan gyereket aki idáig otthonban nevelkedett /12.évétől/ ember legyen a talpán ha meg tudja nevelni. Fegyelmezni nem lehet a gyereket mert ha panaszkodik az urnak akkor a nev.szülő van elővéve hogy miért bünteti a gyereket,de őt nem kérdezik meg hogy mit csinált a büdöskölke.”
  • 12. bánki 2013. február 16. 21:05
    „Ja csak a 25 millás pénzünk kell ?”
  • 11. kiss.juli70 2013. február 16. 19:03
    „Jujj, a 3-ashoz meg a másik oldal: nagyon sok rászoruló pedig egyenesen anyagi érdekből lesz nevelőszülő, azaz azért az alamizsnáért veszik magukhoz a gyerekeket!”
  • 10. deszkás 2013. február 16. 17:52
    „Helyesbítek: A fenti úrnak meg nemcsak most kellene nyilatkozni.”
  • 9. vmagdi 2013. február 16. 17:52
    „deszkás, a régi nevelőotthonok a múlté, meglepődtem, mikor a hajdani csodaszépen berendezett bal fasori otthonban jártam, kiszakított ajtófélfák ajjjj, borzasztó, de másutt sem jobb, az otthont fűtik, világítják, főznek, könyvtár van, nevelő van, szakács van, pszichológus van, orvos van, gyerek meg sehol, mert úgy dönt, hogy csavarog és neki vannak jogai egy nevelő nem akadályozhatja meg ha menni akar. Már az iskoláig se jutnak el. Annak idején zárt kapuk volt, ellenőrzés, nem volt zsebpénz, nyáron munka, aztán jutalmul kirándulás stb. Nem mondom, hogy gyöngyélet volt, de aki bizonyos szabályokon belül maradt, annak nem volt földi pokol. Most komoly zsebpénz kapnak, amit elcigiznek, drogoznak, mennek amerre látnak.... ááá nem is folytatom. Nincs a gyerek számára akadály vagy gát, a lelkiismeret lenne, ha lenne... nevelőszülőnek lenni kész harakiri...”
  • 8. deszkás 2013. február 16. 17:27
    „EMBERSÉGETAVILÁGNAK! ( 4 hsz ) Hangzatos nicked ellenére voltál már egy nevelőotthonban? Szerintem még a közelébe se. A fenti úrról meg nemcsak most kellene nyilatkozni.”
  • 7. vmagdi 2013. február 16. 14:36
    „olyat is hallottam, hogy tudta a gyamhivatal, hogy a gyerek mar eletkozossegben el valakivel, tehat nem is akart a neveloszulovel klakni.. na most igy hogy vallajon valaki felelosseget, rengeteg bajt hoz a hazhoz? penz? hat az eletkozossegben elo gyerek eleve elvitte neki a csaladi potlekot... aztan kajeert hazajar... ez egyaltalan nem penz kerdes szerintem”
  • 6. Utazo 2013. február 16. 14:17
    „Csak az legyen neveloszulo, akinek kotelbol vannak az idegei, tud allando stresszben leni, es aki vallalja, hogy atjarohazza valik az elete, mert a hivatal a <moderálva> is benez, mert joguk lesz hozza, kornyezettanulmany, alkalmassagi vizsga neven, felevente!
    Es higgyuk, el, nem a gyerek erdekei az elsok! A Gyermekvedelemi Hivatal berkein belul a gyerekek szamitanak legkevesbe!Lampaval kell keresni a jo szakembereket, akik hivatastudatbol, gyerekszeretetbol dolgoznak, nem pedig a fizeteset, es a gyerek nem csak egy adat a sok kozul!”
  • 5. zsóka 2013. február 16. 14:02
    „vmagdinak igaza van.
    A nevelőszülőnek alá kell írnia egy kb. 4 oldalas szerződést, aminek minden bekezdése úgy kezdődik, hogy Kötelessége...
    Ezen kívül a gyivi beleüti az orrát mindenbe, kivéve a fontos dolgokat, akkor csak a vállukat vonogatják. 12 évig voltam (hivatalosan) nevelőszülő, a gyerekekkel a mai napig nagyon jó a kapcsolatom, de ez a visszás helyzet sok keserűséget okozott nekem.
    Nyilván kell felügyelet, senki sem akarja, hogy Árvácskák "keletkezzenek",csak kellene valami jó megoldás.”
  • 4. Emberségetavilágnak 2013. február 16. 13:57
    „Ebben az országban még nem volt olyan kezdeményezés, amelybe valaki vagy valami más bele ne verte volna a csúfot.
    Azzal jelezte, hogy létezik és buzgón tevékenykedik, így támasztotta alá a markát, amivel pénz után kapaszkodott.
    Mert ez egy ilyen ország, a demokrácia és szólásszabadság nevében szabadon lehet utálkozni, irigykedni és minden következmény nélkül bele lehet böfögni abba, amit mások csinálnak, hiszen itt a puszta ugatás a legjövedelmezőbb foglalkozás. A jog alapból adott, kötelesség nuku.”
  • 3. kiss.juli70 2013. február 16. 12:58
    „Egész jól össze lett mosva a gyámügy, a magánalapítvány, a GYIVI! Ja és az egyházi büdzsé!”
  • 2. tomidzsí 2013. február 16. 12:17
    „Én csak azt nem értem, hogy a 2011-es plakátban mi olyan botrányos? "Jujj, egy magzat van a képen, de undi!". Vagy micsoda? Nem így néz ki egy magzat? Nem valós a probléma? Nem lenne valóban egy megfelelő alternatív megoldás az abortusz ellen az örökbeadás?

    Mondom ezt úgy, hogy nem vallok pártpolitikai nézetet, és nem tartom magam aktív abortusz-ellenzőnek, még ha a véleményem meg is van a dologról. Amúgy Jánosékkal és a kormányzat szándékával, kellő óvatossággal, de egyet tudok érteni, ám remélem azt, hogy tényleg nem pénzért jönnek a nevelőszülők, mert az eddigi hálózatból is buktak ki sajnos rossz példák. Igaz, számos jó példa is akad, ne mindig a rosszból induljunk ki.”
  • 1. vmagdi 2013. február 16. 11:56
    „van egy ismerosom, aki neveloszulo, meselt.. ja.. hol a endorsegen, hol a nogyogyasznal ult a nevelt lanyaval. Sajnos a szulonek semmi de semmi joga nincs, lassan meg ra se szolhat a gyerekre, igy csak annak ajanlatos, aki mazochista es szereti a problemakat. Ha esetleg a szulonek is lehetne valamennyi joga... hat addig meg ez iszapbirkozas.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Verdi népszerű operája átértelmezve - Las Vegas-i Rigoletto

A New York-i Metropolitan Opera HD-live közvetítéssorozatában a szerb baritonista, Zeljko Lucic címszereplésével Verdi
Rigolettóját adják ma 19 órától a szegedi Belvárosi moziban. Tovább olvasom