Délmagyar logó

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 17°C | 31°C Még több cikk.

Névtelen a kisteleki vasútállomás

Kistelek - Semmiféle helységnévjelzés nincs hetek óta a kisteleki vasútállomáson. Több utas pórul járt már az utóbbi időben: vagy hamarabb, vagy később szállnak le a vonatról. A MÁV néhány héten belül (!) pótolja a hiányosságot.
– Kiskunfélegyházára szerettem volna utazni Szegedről – mesélte néhány nappal ezelőtti bosszúságát olvasónk. Nem sűrűn jár errefelé, nem ismerős neki egyik állomás sem. – Kissé bizonytalan voltam, hogy hányadik megállónál járunk, helyiségnévjelző táblát pedig sehol nem láttam, így leszálltam. Mint később kiderült, Kisteleken. Ezen az állomáson csak néhány pillanatra áll meg a vonat, így mire szétnéztem, kalauzt már nem is láttam, nem tudtam megkérdezni tőle, hol vagyunk. Ott álltam este, szakadó esőben, de fogalmam sem volt, hol vagyok.

Ennyiből csak a vasútbarátok tudják, hogy képünk Kistelek vasútállomáson készült. Fotó: Karnok Csaba
"Ennyiből" csak a vasútbarátok tudják, hogy képünk Kistelek vasútállomáson készült. Fotó: Karnok Csaba


Az asszonyt végül a forgalmi irodában tájékoztatták, hogy még csak Kisteleken jár. Készségesek voltak, térítésmentes jegyet adtak neki a következő vonatra, amellyel tovább tudott menni. – Azt mesélték, hogy naponta több utas jár így, köztük olyanok is, akik az esti utolsó vonattal mennek tovább vagy szállnak le hamarabb, így esélyük sincs arra, hogy eljussanak oda, ahova szeretnének. Az állomáson az egyetlen tájékoztató a hangosbemondó. Aki a vonatról nem hallja – én például az utolsó előtti kocsiban semmit nem értettem belőle –, annak esélye sincs megtudni, melyik állomáson vannak.

A MÁV kommunikációs igazgatóságától megtudtuk: az állomás épülete felett lévő helységnévtáblát, annak jelentős korrodáltsága és veszélyessége miatt elbontották, az oszlopokon pedig korábban sem volt itt felirat, ahogyan több más állomáson. A csere október 11-én indult. Az új, arculati kézikönyvnek megfelelő formátumú névtáblákat már gyártják, azokat 2-3 héten belül szerelik fel. Egyúttal perontáblákat is kap a kisteleki állomás. Szatymazon ugyanez a helyzet, ott sincs jelenleg felirat, de azok is készülnek.

Olvasóink írták

47 hozzászólás
  • 47. Chegevara 2012. október 25. 15:40
    „Ott még a forgalmiban sincs senki.A pénztár egész más.Azért jó ha ki is írják az állomás nevét,csak el ne lopják.”
  • 46. CsImre 2012. október 24. 22:11
    „Ha meg lehet kérdezni az utastáraktól, hogy ki, merre jár, akkor minek tábla akármelyik állomásra?

    Ha viszont ez nem helyes út, akkor hogyan lehetséges, hogy egy tábla sincs egy vasútállomáson? Az pedig mindent elmond, hogy nem tudtak kartonra, vagy egy ótvaros doboz oldalára ráragasztani pár kinyomtatott feliratot. Igaz, ahhoz nem kell közbeszerzés, se kiszervezés, sem ilyen-olyan mutyi ismerős vállalkozásokkal... (ez persze mind nagyon távolt áll a MÁV-tól, és annak minden klónszerveződésétől)”
  • 45. azmegszeged 2012. október 24. 21:20
    „41. dendri 2012.10.24. 19:25

    Undorító a gondolkodásod! Süt belőled a mások iránti gyűlölet, és bármennyire is tagadod, igen is a "megdöglött a tehenem, dögöljön meg a szomszédé is" mentén gondolkozol. Komolyan a helyesírásába kell belekötni, ez a nagy érved a mondandója ellen? Lehet hogy van diplomád, de hogy értelmiségi nem vagy, az fix.

    Hogy te keveset keresel, arról nem a vasutasok tehetnek, egy bruttó (ezt a szót most elegánsan elhagytad) 300-as fizetést meg ne nevezzünk már soknak úgy általában sem, pláne egy speciális szakismeretet igénylő szakmában. És bármennyire nem hiszed, piszok kemény meló az. Én eddig betudtam a tájékozatlanságodnak, de te elég erősen lenézel másokat, ráadásul teljesen alaptalanul.

    "Harmadszor pedig ahogy említettem a buszsofőröket tudom gyönyörű példaként említeni. Egy helyi járatos sofőr naponta 5ször annyi embert mozgat meg, mint te egy héten, ugyanúgy egy 15-20+ millás géppel, nem is kötött pályán, hanem centizgetve a többi agyament sofőr között, valahogy mégsem kapnak 300ezres fizut. És igen, hétvégén, ünnepekkor ugyanígy dolgoznak. És még a rendetlenkedő utast is nekik kell letenniük."

    Itt megint tételesen nincs igazad. Felesleges összehasonlítani a két szakmát, bár kétlem hogy valaha el fogod hinni, hogy legalább ugyanolyan nehéz a mozdonyvezetők dolga is. Az ugyanúgy egy 15-20+ millás gép, az speciel a vasútnál 4 milliárdost jelent (új IC szerelvény, mozdony+8 vagon), egy új városi busz értéke meg olyan 60 millió. Csak hogy érzékeld az arányokat. És most remélem elnézed azt, hogy új értéken hasonlítom össze, de sem a Volánoknak, sem a MÁV-nak nincs pont vadonatúj járműve. Azt meg ilyen formán semmi értelme méricskélni, hogy ki hány utast szállít _naponta_, hiszen a vonaton 2,5 óráig nagyjából ugyanaz az 5-600 ember ül, egy helyi járatos buszon meg folyton cserélődnek...

    "Negyedszer pedig hidd el volt szerencsém a Nyugatiban órákat várni, és nem csak a hasamra csapok, mikor a 15-20 perces óránkénti munkát ecsetelem. Közben szotyiznak (fel nem söprik), dumálnak, hajtják a büfés csajokat."

    Igen, valószínűleg egy "előnyös" szerződéssel ott dolgozó magáncég takarítóit, vagy biztonsági őreit láthattad. Nyilvánvalóan akkor minden vasutas, különösen a mozdonyvezetők munkája is így telik...

    "Ötödször pedig lesz még itt olyan világ, mikor a fizetéseket a valós képzettség, kompetencia, befektetett munka és felelősség fogja meghatározni, nem pedig a szakszervezeti lobbi és sztrájkkal való fenyegetés. Akkor majd leolvad a 20 éve szilárd vigyor a vasutasok arcáról. Mi fizetünk, ők zsebre teszik, fenyegetőznek ha nem kapják meg a jussukat. Nem épp a becsületes hozzáállás jut az eszébe az embernek az ilyen módiról."

    Undorító ez a hozzáállás, szégyellhetnéd magad. Valós képzettség?! Komolyan nem sül le a képedről a bőr?”
  • 44. azmegszeged 2012. október 24. 20:31
    „42. GAgyi 2012.10.24. 20:06

    Na jó, de ha az állam megrendel tőle egy szolgáltatást, akkor azt illik kifizetni is. A magyar gyakorlatot ismerve szerintem nem véletlen hívja fel a figyelmet erre. És az sem véletlen (pont emiatt nagyrészt), hogy a külföldi vasutak (és úgy általában tömegközlekedési szolgáltatók) nem érdeklődnek Magyarországon.

    Szóval egyáltalán NEM papíron létezik az a nyereség, sőt, ha az aránytalanul magas pályahasználati díjat is figyelembe vesszük, akkor nyilvánvaló hogy a pályafenntartó céget keresztfinanszírozzák vele. Hogy a könyvelés meg mit miért úgy csinált nem tudom, nem az én asztalom, de az Ernst & Young-nál nyilvánvalóan értik a dolgukat.”
  • 43. Egyolvasó 2012. október 24. 20:20
    „"Névtelen a kisteleki vasútállomás"

    Miért névtelen?? Hát nem az a neve, hogy: V A S Ú T Á L L O M Á S ???:)”
  • 42. GAgyi 2012. október 24. 20:06
    „32. azmegszeged 2012.10.24. 15:28

    Köszi a linket, ez alapján tényleg lehet, hogy __HA__ az állambácsitól megkapja azt a __158 mrdFt-t__ akkor, de csak akkor 1,2mrdFt nyeresége lesz........ A könyvvizsgáló fel is hívaj erre a figyelmet töbször!!!
    Egyébként meg nem is értem, hogy ezt miért nem __követelésként__ tüntetik fel? Na majd egy könyvelő megmondja...
    PAPÍRON tényleg nyereséges.....az mindent elbír....”
  • 41. dendri 2012. október 24. 19:25
    „37. barca1223

    Nézzük sorba: "hogy" kis h-val, "bírnál" hosszú i, "felelősség" két s, "újabb" ezt nem is kommentálom.
    De nézzük csak sorba: én is kíváncsi lennék, hogy a 60 hónapos egyetemi képzés hanyadik vizsgaidőszakában adnád fel, a helyesírásodból ítélve ezt a döntést megkönnyítenék neked a tanárok. A többsége ennyi hiba után már bele se néz a válaszokba.
    Másodszor nem csak te 12órázol, hanem mások is még ebben az országban, veled ellentétben mindenféle túlórapénz nélkül. Hétvégén és ünnepnapokon valóban megvan az a kiváltságom, hogy otthon lehetek, és dolgozhatok. Sajnos ez a hétvégi plusz 10-12 óra sem jelenik meg a béremben, sem a nyilvántartásomban sehol.

    Harmadszor pedig ahogy említettem a buszsofőröket tudom gyönyörű példaként említeni. Egy helyi járatos sofőr naponta 5ször annyi embert mozgat meg, mint te egy héten, ugyanúgy egy 15-20+ millás géppel, nem is kötött pályán, hanem centizgetve a többi agyament sofőr között, valahogy mégsem kapnak 300ezres fizut. És igen, hétvégén, ünnepekkor ugyanígy dolgoznak. És még a rendetlenkedő utast is nekik kell letenniük.

    Negyedszer pedig hidd el volt szerencsém a Nyugatiban órákat várni, és nem csak a hasamra csapok, mikor a 15-20 perces óránkénti munkát ecsetelem. Közben szotyiznak (fel nem söprik), dumálnak, hajtják a büfés csajokat.

    Ötödször pedig lesz még itt olyan világ, mikor a fizetéseket a valós képzettség, kompetencia, befektetett munka és felelősség fogja meghatározni, nem pedig a szakszervezeti lobbi és sztrájkkal való fenyegetés. Akkor majd leolvad a 20 éve szilárd vigyor a vasutasok arcáról. Mi fizetünk, ők zsebre teszik, fenyegetőznek ha nem kapják meg a jussukat. Nem épp a becsületes hozzáállás jut az eszébe az embernek az ilyen módiról.”
  • 40. azmegszeged 2012. október 24. 18:55
    „35. dendri 2012.10.24. 16:24

    "A kedvedért ránéztem a ceglédi csatlakozásra. Standard 1 percet késnek a debreceni IC-k pályakarbantartás mellett. Szóval akkor maradhatunk a szegedi vonal késéseinek okaként a trehány munkánál?"

    Hát nem igazán. Egyszerűen azt nem akarod megérteni, hogy Szeged felé egyvágányos pálya van, és hogy emiatt egy késés százat csinál. Nagyon feszes a menetrend, elég valahol egy lassújel, műszaki hiba, egy keresztbe csattogó tehervonat vagy egy nagyobb iskoláscsoport és az kihat az egész vonalra.

    "Mellesleg minek itthonra az a 7000km? Minek fenntartani a kigazdálkodhatatlan vonalakat? Elvégre 1km Pest-Szeged vonal ugyanannyiba kerül, mint 1km Karakószörcsög-Bokorugrópuszta vonal, mégsem hozza ugyanazt a bevételt. Persze tudom én azért, mert akkor jön a sztrájk meg a tüntetés... Meg vonalat be lehet zárni, de embert nem szabad elküldeni. Még ha nem is marad munkája, akkor sem. Nevetséges."

    Hát ha az állam nem fizeti ki a teljes költségeket, akkor persze hogy kigazdálkodhatatlan. És nagyon tévedsz, ha azt hiszed, hogy ugyanannyiba kerül a kettő. Még csak nagyságrendileg sem! Pont, ahogy az autópálya is jóval drágább, mint a bekötőút. Az EU-s korridorvonalak manapság közel 3 milliárd/km-ért épülnek (ugyanis ilyen műszaki tartalom mellett jár a támogatás), ennek csak az ÖNRÉSZÉBŐL kb. 5-6x annyi mellékvonalon lehetne csodát tenni.

    A szakszervezetnek meg az a dolga, hogy a munkavállalókat védje. Én sajnálom hogy téged nem véd senki, de ne vitasd el mástól ezt a jogot. A sikeres társadalmak erre épülnek. Annak semmi értelme, hogy nyugdíj előtt álló embereket elküldjenek, gyakorlatilag 0 megtakarítás reményében. Azt kellene megértened, hogy a vasút működése speciális (lévén hálózati iparág), emiatt a költségek gyakorlatilag függetlenek attól, hány vonat közlekedik. (Ahogy az internetszámlád sem lesz kevesebb, ha kevesebbet netezel.) És amellett hogy a bezárás ellen vannak jelentős érvek (például a horribilis, új pálya építésével megegyező rekultivációs költség), a szakszervezet sincs általában ellene. De amellett viszont igen, hogy rendszerszinten 0 megtakarítás mellett a vasutasok munkafeltételei veszélybe kerüljenek.

    "Lehet demagóg vagyok a nyugdíjasokkal kapcsolatban, de tény ami tény, hozna bevételt, tisztázódnának a valós vasúthasználati arányok, és csökkenthetőek lennének a fölöslegesen futott km-ek, futtatott kocsik száma. "

    Nem csak hogy nagyon demagóg vagy, de a hozzászólásaidból tisztán látszik, hogy magad is simán felülsz a legmélyebb demagógiának is. Az nem tűnt fel például, hogy a Volán járatokon is ingyen utaznak a nyugdíjasok? Ez nem a vasút ügye, a kormány határozott így, ezt persze lehet vitatni, de amíg így van illene kifizetni ennek az ellenértékét.

    "A Volánoknál valahogy sosem látok lézengő munkásokat, semmit sem csináló vasútőröket munkaidőben, sem túlfizetett sofőröket. Valahogy ritkábban is hallani, hogy veszteségesek lennének, pedig a dízel árának emelése őket valahogy jobban megcsípi."

    Fogd már fel, hogy a MÁV-Start sem veszteséges! Attól függetlenül, hogy te kiket meg hol látsz lézengeni, 2008-ban a Volánoknál egy utaskm-re eső költség 27,8 forint volt, míg a vasútnál 27,1. Viszont ha ez utóbbiból levonjuk a pályahasználati díjat, akkor 10 forintnál járunk. Ezt lehet osztani, szorozni. Ja meg azt se felejtsük már el, hogy a Volánok nyeresége nem kis részben a párhuzamos járatokból adódik, tehát gyakorlatilag a vasút zsebéből húzzák ki a pénzt. Például az, hogy csak Veszprémből Budapestre a 2 órás vasúti kapcsolat mellett LEGALÁBB fél óránként busszal is el lehessen jutni, több mint 1 milliárdba kerül önmagában az államnak.

    "A párhuzamosság valóban vicces, szerintem is meg kellene szüntetni. Csak ha már a vonat-busz versenyében az emberek ilyen szinten preferálják a buszt, hogy 84 buszpárt is lehet rentábilisan üzemeltetni, akkor minek is tartjuk fel ott a vasúti közlekedést? Az a baj, hogy ti nagyon úgy gondolkoztok, hogy szüntessük meg a MÁV konkurenciáját, miközben a konkurencia sikeres. Így könnyű, de eljön majd még az az idő, mikor a józan ész nevében ilyen helyeken a MÁV lesz megszüntetve. Akkor aztán majd leolvad a mosoly a magabiztos nagyképű lókötők arcáról."

    Na de hogy sikeres az a konkurencia?! Már megint elveszel a részletekben, rendszer szinten nagyon nem rentábilis ez. Úgy sikeres, hogy 20 éve arra lejt a pálya. Miközben a MÁV-ból folyamatosan lapátolják ki a pénzt, az elmúlt 15 évben teljesen átépült a 47-es út, a Volánnak jártak támogatások buszbeszerzésre. Nyugati országokban ez úgy működik, hogy a busz a várost feltárva a vasútállomásig közlekedik, az emberek meg átszállnak. Meglévő vasúti infrastruktúra mellett iszonyatos pazarlás busszal szállítani az embereket. Egyszerűen ez lenne a busz funkciója.

    Ráadásul itt nem csak térben hanem időben is párhuzamos a szolgáltatás, ugyanennyi pénzből mehetne egy fél órával eltolva is, akkor legalább többletet nyújtana. De nem, és ebből is látszik hogy erősen épít ez a modell a vasút utasaira. Az is elgondolkodtató, hogy pár évnyi buszos többletköltségből jelentősen ki lehetne pofozni a Hódmezővásárhelyi vasútállomást, megint csak színvonalasabb szolgáltatást nyújtva, ehelyett szépen elpöfögjük az árát a 47-esen.”
  • 39. klj-54 2012. október 24. 18:05
    „@szegedivagyok:
    Itthon vagy kint? :)
    No, mindegy, nem rád haragszom hanem azokra akik munkájukat sehogy el nem végzik (MÁV vezérkar!) de hatalmasat kaszálnak!”
  • 38. szatyi 2012. október 24. 17:04
    „36. aradi 2012.10.24. 16:40

    Mi bajod van velem???”
  • 37. barca1223 2012. október 24. 16:50
    „13. dendri 2012.10.24. 11:26

    Kezdjük a legelején,Hogy jössz te ahoz hogy teljes ismeretlenség mögé bújva véleményt alkoss bizonyos munkakörökről???
    1.Mozdonyvezető: nagyon kiváncsi volnék én arra a te általad emlegetett 18 hónapos Okj-s képzés hányadik hónapjában válnának meg tőled a tanfolyamon vagy mondanád azt hogy neked ez nem kell neked ebből elég.Vagy ha ne adj isten valami csoda folytán elvégeznéd a tanfolyamot akkor hanyadik éjjel 1-2-3-4 órás kezdés után nem birnál állva maradni és 12 óra múlva ugyanez kezdődik elölről összesen havi 21 alkalommal.És igen semmi felelőség rajtuk mert mondjuk mint a tegnapi napon ami vasárnapi közlekedésnek felelt meg 11 kocsis vonatok közlekedtek(1 kocsi 80 férőhelyes,nem beszélve a a folyosókon áldogálló utasokról)ki lehet számolni mennyi emberért felel nem beszélve arról a pár forintos járműállományról amiken az utasok vannak és a mozdony.
    Ezek után lehet véleményeket alkotni nem a nagy világba belebeszélni teljes hozzáértés nélkül.
    2."A pályaudvarokon ücsörgő, óránként 10-15 percet dolgozó kerékütögető":Azért mert te 15-20 percet töltessz el egy állomáson utasként és ennyit látsz a munkájukból az egy dolog,attól ő is ledolgozza a 12-13 óráját naponta legyen az ünnepnap karácsony szilveszter.
    De te gondolom otthon leszel már mire a hozzászolásom megjelenik a családoddal. meg egész hétvégén otthon voltál velük.De én addigra indulok(este 18 órára) egy újjab teljesen felelősség nélküli éjszakai szolgálatba.”
  • 36. aradi 2012. október 24. 16:40
    „+Kedves szatyi ha a fejedre esettvolna a darabja vagy a befészkelt darazsak összecsiptek volna akkor más véleményed lenne s akkor mekkora lenne a felháborogásod.”
  • 35. dendri 2012. október 24. 16:24
    „33. azmegszeged

    A kedvedért ránéztem a ceglédi csatlakozásra. Standard 1 percet késnek a debreceni IC-k pályakarbantartás mellett. Szóval akkor maradhatunk a szegedi vonal késéseinek okaként a trehány munkánál?

    Mellesleg minek itthonra az a 7000km? Minek fenntartani a kigazdálkodhatatlan vonalakat? Elvégre 1km Pest-Szeged vonal ugyanannyiba kerül, mint 1km Karakószörcsög-Bokorugrópuszta vonal, mégsem hozza ugyanazt a bevételt. Persze tudom én azért, mert akkor jön a sztrájk meg a tüntetés... Meg vonalat be lehet zárni, de embert nem szabad elküldeni. Még ha nem is marad munkája, akkor sem. Nevetséges.

    Lehet demagóg vagyok a nyugdíjasokkal kapcsolatban, de tény ami tény, hozna bevételt, tisztázódnának a valós vasúthasználati arányok, és csökkenthetőek lennének a fölöslegesen futott km-ek, futtatott kocsik száma.
    A Volánoknál valahogy sosem látok lézengő munkásokat, semmit sem csináló vasútőröket munkaidőben, sem túlfizetett sofőröket. Valahogy ritkábban is hallani, hogy veszteségesek lennének, pedig a dízel árának emelése őket valahogy jobban megcsípi.

    A párhuzamosság valóban vicces, szerintem is meg kellene szüntetni. Csak ha már a vonat-busz versenyében az emberek ilyen szinten preferálják a buszt, hogy 84 buszpárt is lehet rentábilisan üzemeltetni, akkor minek is tartjuk fel ott a vasúti közlekedést? Az a baj, hogy ti nagyon úgy gondolkoztok, hogy szüntessük meg a MÁV konkurenciáját, miközben a konkurencia sikeres. Így könnyű, de eljön majd még az az idő, mikor a józan ész nevében ilyen helyeken a MÁV lesz megszüntetve. Akkor aztán majd leolvad a mosoly a magabiztos nagyképű lókötők arcáról.”
  • 34. dendri 2012. október 24. 16:05
    „32. azmegszeged

    Persze, állami 50milliárdos adósságkonszolidációval a mérleg szerinti eredmény pozitív. Ajánlom figyelmedbe az üzemi szemléletű mérleget (-27,4 milliárdon állt tavaly). Nameg persze a MÁV-csoportból ne csak a Start-ot emeld ki, amíg az állam az egész csoportot támogatja a pénzemből, addig az egész MÁV csoport eredménye a mérvadó. Még hogy nyereséges, az agyamat eldobom... Ezt nálatok bent a cégnél tényleg elhiszik?

    Javaslatom google keresésre: "Nyereséges a MÁV! Ha máshogy nem, hát papíron"”
  • 33. azmegszeged 2012. október 24. 15:59
    „30. dendri 2012.10.24. 15:00

    "Nézd az autóbuszoknak nincs ráhatása a dugókra. A vasúti késésekre ezzel szemben komoly ráhatása van a MÁVnak és a dolgozóknak. Mint mondtam ez egy totál átlagos, baleset és rendkívüli időjárási körülményektől mentes, utasszegény nap. Ennyire nehéz tartani ilyen körülmények között a menetrendet? Vagy csak nem dolgoznak rendesen egyesek?"

    A szegedi IC-knek Cegléden csatlakozásuk van, a 100-as vonalat meg épp átépítik, egy Debrecen felől megcsúszó vonat simán okozhat késést Szeged felé. Az hogy itt a környéken nem volt baleset, fennakadás, az nem jelenti azt hogy máshol sem.

    "Pályahasználati díjat minden országban fizetnek (ahogy amúgy a buszok is útdíjat), de tőlünk nyugatabbra nem jellemző az, hogy év közben a már így is 41 milliárdos állami támogatást további 25 milliárd forinttal kelljen kiegészíteni, hogy nullára jöjjön ki a MÁV (5 napos hír, nézz utána). Máshol persze az sem jellemző, hogy a szomszéd macskája is ingyen utazik, mert apu naponta 10 jegyet elad 8 órás munkában."

    Nem kell utánanéznem... Igen, Nyugat-Európában is van pályahasználati díj, ellenben ez jóval alacsonyabb mint itthon. És igen nem jellemző, ott ugyanis előre kifizetik rendesen az infrastruktúrát fenntartó céget. Csak hogy ezt a 65 milliárdot tudd hova tenni, nézzük meg a Holland helyzetet! Azért azt, mert az toronymagasan a leghatékonyabb vasútnak számít Európában. Ott ~2800 km vasútvonalat kezelnek (a MÁV-nál több mint 7000 km), ezért az államtól 2006-ban 1 milliárd eurót (tehát 280 milliárd forintnál járunk) kaptak, a vasúttársaságoktól beszedett pályahasználati díjból meg 200 millió euró jött be.

    "Ha már itt tartunk, akkor a nyugdíjasok ingyenes utazását sem teljesen értem. Legyen nekik akár 95%os állami támogatásuk is, legyen 70 forint a jegyük Pestig, de könyörgöm valamit fizessenek már. Most az megy, hogy a nagyi a barátnővel felmegy ingyen vonattal pestre, elmegy ingyen BKV-val a Váci utcára, elnyalnak egy fagyit, megnéznek néhány kirakatot és visszajönnek, mert az egész napos program, fűtés, csevej megvan egy fagyi árából. Nem normális dolog ez."

    Egyrészt nagyon demagóg vagy, sokkal kevésbé jellemző ez, mint ahogy terjesztitek. Másrészt nem az ingyenes utazásukkal van a gond, hanem azzal, hogy ezt a bevételkiesést a vasúttársaságnak az állam nem téríti meg teljesen.

    "És nem irigy vagyok, csak az idegesít, hogy abban a 61 milliárd forintban, amiből a középszinten képzett dolgozók középszerű munkáját kiemelten díjazzák, benne van az én adóm is. A gyereknek meg nem tudok hétvégén kétszer húst venni-főzni diplomásként. Ezt csak a szakszervezeti vakbuzgók gondolják úgy, hogy teljesen normális dolog."

    Ez a 61 milliárd forint is édeskevés, mint láttad. A közút fenntartása is hasonló összeg, csak azt (még) senki sem firtatja, a Volánokon meg aztán nyilván nem keresi senki. Az például miért nem szúrja a szemed, hogy Szeged és Hódmezővásárhely között napi 82 busz jár _irányonként_? Miközben mellette fut a vonat gyakorlatilag ugyanolyan menetidővel. Az itt buszon utazók pénze ezáltal a Volán egyenlegét javítja, miközben az állam kétszer fizetett ugyanazért a szolgáltatásért. És messze nem egyedi esetről van szó. Azt meg végleg ne gondold, hogy ha ezt a 61 milliárdot nem adják oda a vasútnak, akkor majd neked bármivel is jobb lesz, sőt.”
  • 32. azmegszeged 2012. október 24. 15:28
    „28. GAgyi 2012.10.24. 14:33

    http://www.mav-start.hu/res/vegleges_konyvvizsgaloi_jelentes_2011_final.pdf”
  • 31. NP1 2012. október 24. 15:17
    „Rugózhattok itt a történet hitelességén, a pénztár helyén de a lényeg a következő:
    - Kellene föliratnak lennie - Igen!
    - Van fölirat - Nincs!
    A többi hablaty, amit egy magára valamit is adó cég a világ boldogabbik végén nem engedhet meg magának. Ne kelljen már a méregdrága jegy mellé mellé az utazás előtt még egy itinert is készítenünk.”
  • 30. dendri 2012. október 24. 15:00
    „22-23. azmegszeged

    Nézd az autóbuszoknak nincs ráhatása a dugókra. A vasúti késésekre ezzel szemben komoly ráhatása van a MÁVnak és a dolgozóknak. Mint mondtam ez egy totál átlagos, baleset és rendkívüli időjárási körülményektől mentes, utasszegény nap. Ennyire nehéz tartani ilyen körülmények között a menetrendet? Vagy csak nem dolgoznak rendesen egyesek?

    Pályahasználati díjat minden országban fizetnek (ahogy amúgy a buszok is útdíjat), de tőlünk nyugatabbra nem jellemző az, hogy év közben a már így is 41 milliárdos állami támogatást további 25 milliárd forinttal kelljen kiegészíteni, hogy nullára jöjjön ki a MÁV (5 napos hír, nézz utána). Máshol persze az sem jellemző, hogy a szomszéd macskája is ingyen utazik, mert apu naponta 10 jegyet elad 8 órás munkában.

    Ha már itt tartunk, akkor a nyugdíjasok ingyenes utazását sem teljesen értem. Legyen nekik akár 95%os állami támogatásuk is, legyen 70 forint a jegyük Pestig, de könyörgöm valamit fizessenek már. Most az megy, hogy a nagyi a barátnővel felmegy ingyen vonattal pestre, elmegy ingyen BKV-val a Váci utcára, elnyalnak egy fagyit, megnéznek néhány kirakatot és visszajönnek, mert az egész napos program, fűtés, csevej megvan egy fagyi árából. Nem normális dolog ez.

    És nem irigy vagyok, csak az idegesít, hogy abban a 61 milliárd forintban, amiből a középszinten képzett dolgozók középszerű munkáját kiemelten díjazzák, benne van az én adóm is. A gyereknek meg nem tudok hétvégén kétszer húst venni-főzni diplomásként. Ezt csak a szakszervezeti vakbuzgók gondolják úgy, hogy teljesen normális dolog.”
  • 29. Kircsi 2012. október 24. 14:36
    „Ez a térítésmentes jegy abszolult hihetetlen. Sántít ez a történet...”
  • 28. GAgyi 2012. október 24. 14:33
    „22. azmegszeged 2012.10.24. 13:36

    A MÁV-START nyereséges?????? Linkeld már ide, honnan veszed? Elég hiehetetlennek tűnik. (nem néztem utána)”
47 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Milliókat spórolnak a napenergiával

Az elmúlt évben a legtöbb közintézményre került napelem vagy napkollektor Mórahalmon. Hamarosan a városközpont közvilágítása is napenergiával működhet. Tovább olvasom