Délmagyar logó

2017. 01. 19. csütörtök - Sára, Márió -7°C | 0°C Még több cikk.

Nincs igény a hosszú napra

Csongrád megye - Nem aratott osztatlan sikert a megyében az a tavaly januárban bevezetett fogyasztóvédelmi rendelkezés, amely szerint minden szolgáltató köteles hetente legalább egy napon hosszított nyitva tartással várni az ügyfeleket. Makón, Hódmezővásárhelyen és Szegeden egyaránt csekély az érdeklődés.
A városi ivóvíz- és csatornaszolgáltatást biztosító makói Víziközmű Kft.-nél érdeklődésünkre azt mondták: tapasztalataik szerint nem volt sok értelme, hogy immár hetente egyszer – csütörtökönként – este nyolcig lehet betérni a Tinódi utcai székházba. Pedig komolyan vették a rendelkezést: kétmillió forintot költöttek egy új ügyfélfogadó kialakítására, hogy ne kelljen ilyenkor az egész épületet nyitva tartani, fűteni. Ehhez képest azt tapasztalták, hogy legfeljebb nyáron vannak, akik a „hosszú napon" este 6 után rájuk nyitják az ajtót – hét után még soha senki nem jött.

Közüzemi szolgáltatók ügyfélszolgálati irodája a hódmezővásárhelyi városházán. Várnak a sorukra. Fotó: Tésik Attila
Közüzemi szolgáltatók ügyfélszolgálati irodája a hódmezővásárhelyi városházán. Várnak a sorukra.
Fotó: Tésik Attila

Hódmezővásárhelyen az áramszolgáltató kivételével minden közüzemi cégnek egy helyen, a polgármesteri hivatalban van az ügyfélszolgálati irodája. Nyitva tartásuk egyébként a városházáéhoz igazodik, a hosszú nap hétfőnként van. Az egyik társaság, a távhőszolgáltatást végző Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt. számviteli vezetője, Szabó Zoltán lapunknak elmondta: a fűtési idény végén, április körül, amikor előfordul reklamáció, voltak, akik kihasználták az esti lehetőséget, év közben azonban nagyon kevesen – 4–5 ember jött délután 5 után. Amúgy különösebb beruházást nem igényelt az áttérés, csupán a bérköltség lett magasabb értelemszerűen.

Szegeden a lakossági hulladékszállítással foglalkozó környezetgazdálkodási non-profit kft.-nél érdeklődtünk. A társaság ügyfélszolgálati irodáját az ügyfelek a Dózsa utca és a Stefánia sarkán találhatják meg – a bővített nyitva tartás csütörtökönként van tavaly január óta, ilyenkor délután 5 óráig lehet intézni az ügyeket. Az itt dolgozók azért örülnek a pluszóráknak, mert ilyenkor tudják az esetleg felgyülemlett háttérmunkát elvégezni – az ügyfél itt is olyan ritka, mint a fehér holló.

Olvasóink írták

  • 12. CID 2010. január 10. 22:53
    „4Angel. Azért, ugye nem baj, ha nem vezetjük be ezt az írásmódot ? :) Kicsit kellemesebb olvasni, ha a betűk a hagyományos sorrendben követik egymást.”
  • 11. Pinaman 2010. január 10. 14:24
    „az is huje aki a demaszhoz jar ugyintezni”
  • 10. DeeJay1 2010. január 10. 08:32
    „Majd ha megismerik az emberek az új rendszert akkor majd lessz rá igény! Nevetséges, hogy vannak hivatalok bankok akik 15 órakor zárnak.”
  • 9. flexsnake 2010. január 09. 22:57
    „6. kihagytad: és mivel nem mindenki csinál mindent így bizonyos ügyek csak bizonyos ügyfelesnél rendezhetők.
    A magyar annyit ismer az ügyfélhívó rendszerből hogy nyom egy gombot, rendszerint teljesen mást mint amit kellett volna majd durakszik mert a számokat sem ismeri.”
  • 8. macs 2010. január 09. 19:51
    „4Angel,
    gratula, de nem baj, ha valaki az anyanyelvén hibátlanul tud irni.”
  • 7. 4Angel 2010. január 09. 18:17
    „A cmabrigde-i etegyemen kéüszlt eigyk tnuamálny aítllsáa sznreit a szvkaaon bleül nincs jlneestőgée annak mkénit rdeeözndenk el a btűek: eyeüdl az a fntoos, hgoy az eslő és az uolstó betű a hlyéen lygeen; ha a tböbrie a lgnoeyabb özeássivsazsg a jleezmlő, a sövzeg aokkr is tleejs mrtébéekn ovasalthó mraad. A jnleeésg mgáayzrataa az, hgoy az erbemi agy nem eyedgi btüeket, hneam tleejs sazakvat ovals.
    Íme a bzonytéik.
    Úhygoyg tnseseek mkneit bkébeén hyagni a hleysesáíi fmonisáokgkal.”
  • 6. 4Angel 2010. január 09. 18:07
    „Szia Mindenki

    Én tennék egy nagyon jó javaslatot minden intézmény 9 tól- 12 ó. ig tartson ügyfél fogadást és ha valaki 17. óráig dolgozik az meg nagyiívbe levan ejtve legfőbb nem tudja elintézni az ügyét és egy párszol fel lehet szolitani és ha még szabadságot sem kap az ügye elintézésébe akkor fel lehet jelenteni és a munkáltató a bíróságra hátha el engedi de ha még oda sem akkor kilehet küldeni a munkáltatóhoz a rendőrt,hogy vezessék elő bíróságra.

    szép jövő.”
  • 5. V42515 2010. január 09. 17:54
    „Kedves 5.,

    A sorszám és ügyfélhívó rendszernek két alapvető funkciója van. Egyrészt (amit látsz), felállítson egy sorrendet az érkezők között. Valóban, ha kevesen vannak, ennek nincs értéke az ügyfél részére. Másrészt azonban ez az ügyfélhívó rendszer ad egy statisztikai adathalmazt arra nézve, hogy az ügyfelek milyen ügyekkel jönnek be az irodába, egy ügyfélnek az adott ügy miatt mennyit kell várakozni, ez alapján tudja a szolgáltató megtervezni az adott ügyfélszolgálat ellátásához szükséges kapacitását, ez alapján tudja mérni az ügyfélszolgálati munkatársak teljesítményét. A telefonos ügyfélszolgálatoknál (Call Center) is hasonlóan működik, csak ott nem sorszámot húzol, hanem menüpontok között választasz.”
  • 4. varadipal 2010. január 09. 17:47
    „Csodamód ha két ügyfél/és négy ügyintéző/ van előttem, akkor is sorszámot kell húzni, és váratnak, mint a csendőrvilágban az előszobában. Azt hittem, nem hatósághoz, hanem szolgáltató, szerződő partnerhez mentem ügyet intézni. Lehet,hogy a fejekben kellene rendet rakni, ha kell kalapáccsal./ a hatóságot is beleértve, mert az meg az adómból él, és az elméletben már értem dolgozik, nem ellenem/.”
  • 3. hajnalka 2010. január 09. 15:13
    „A kép a vásárhelyi városházán készült. Tessék mondani, az áramszolgáltatónak miért is nincs ott ügyfélszolgálata? Vagy a DÉMÁSZ gázt szolgáltat?
    Valaki javítson már!”
  • 2. ValakiaSOKKözül 2010. január 09. 13:07
    „teljesen igazad van.....
    a buta kérdések a buta embereknek való.....mert tudatosan butítanak bennünket”
  • 1. igazságkereső 2010. január 09. 09:18
    „Nyilván mindenki tudja, hogy miért van ez így! Miután a munkanélküliek száma drasztikus mértékben növekedett,nincs pénzük az embereknek, így a szolgáltatási számláikat sem tudják kifizetni.Magyarul nincs miért tolongani a szolgáltatói ügyfélpultok és pénztáraik előtt.Nagyra becsülöm Szabó Imrét és munkatársát,Dombai Tündét és velük együtt a Délmagyarország legtöbb újságíróját írói munkásságukért,de mind a mai napig még egyetlen komoly újságcikket,riportot nem készítettek arról, hogy a szándékosan csődbe vitt cégek mind a mai napig nem fizették ki dolgozóiknak a végkielégítéseket, miközben a felszámolóbiztosok több éven át "jól elvannak" a felszámolandó cégnél!Ebből biztos, hogy nem lesz pénzük az ott foglalkoztatott volt dolgozóknak, így nincs is miből kifizetniük számláikat.Vajon megérjük-e azt, hogy az újságíróink lesznek oly bátrak és ebben a témakörben is felmerik tenni "odaillő" kérdéseiket,megmerik-e kérdezni azt,hogy mi az oka annak,hogy a volt dolgozók végkielégítési pénze - melynek összegét maguk a felszámolóbiztosok is saját maguk által írt levélben elismerik - végre kifizetésre kerül még mielőtt ismeretlen helyen landolnak a befolyt pénzek!Merik-e végre újságíróink - laptól függetlenül - kemény hangon a lapjaikban feltenni azt a kérdést,hogy mi lesz ezen cégek vezetőivel akik semmit nem tettek a csőd elkerülésére,önmagukat rendben elszámolva távoztak egy másik cég jól fizető állásába?!TV-s riporterek miért nem mernek interjúalanyaiknak odaillő,de témájában kemény kérdést feltenni,hiszen több millió ember válik munkanélkülivé,akik ennek következtében nyilván a számláikat sem tudják már kifizetni,de a hatóságok semmit nem tesznek a kilakoltatások megszüntetésére?Szóval itt lenne valóban az ideje annak, hogy a bugyuta kérdéseket,megállapításokat végleg mellőzék általam is nagyra becsült sajtómunkások és végre a lényegre kellene tapintaniuk úgy, hogy nem engedik meg kitérni az interjúalanyt a kérdés valódi lényegének megválaszolása alól.Ez lenne a komoly munka és nem is kevés......”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Betett a válság a műkereskedelemnek

Csongrád megye - Sok időbe telik, mire magához tér a gazdasági válság okozta sokkból a hazai… Tovább olvasom