Délmagyar logó

2017. 02. 23. csütörtök - Alfréd 5°C | 14°C Még több cikk.

Nincs mosdó az államkincstár ügyfélszolgálatán

Szeged - Hosszas tortúra után tudott gyest igényelni egy háromgyermekes szegedi anyuka az államkincstárnál. A legbosszantóbb az volt, hogy nincs mosdó a Széchenyi téri ügyfélszolgálaton.
„Háromgyerekes anyuka vagyok, többször jártam már Szegeden, a Széchenyi tér 9.-ben, a Magyar Államkincstárnál (MÁK). Ott lehet intézni a gyerekkel kapcsolatos ellátásokat, mint a családi pótlék vagy a gyes" – írja Vasas Gabriella szerkesztőségünknek küldött e-mailjében. „Legkisebb gyermekem kétéves, háromszor indultam neki vele együtt, hogy gyest igényeljek. Jártam ott délelőtt, délután, de mindig elriasztott a kígyózó sor. Nekem csak nyomtatványra és némi információra lett volna szükségem. Űrlapot külön nem tudtak adni, kitéve nincs, interneten nem találtam. Többszöri próbálkozás után feladtam, hogy telefonon elérjem az irodát, hiszen nyilván ugyanaz az ügyintéző nem ér rá felvenni a kagylót, mint aki az ügyfeleket kiszolgálja. Végül rászántam az időt, sorba álltunk a kislányommal. Félóra ácsorgás után jelezte, hogy vécére kell mennie. Az ügyféltérben nincs vécé, a biztonsági őr közölte, hogy az emeleten van mosdó, de oda nem engedhet fel. Hosszas bosszankodás után az őr adott egy telefonszámot, ahol érdeklődhettem. A vonal végén egy hölgy javasolta, kérjem el az őrtől a vendégkártyát, és azzal menjek fel az emeleti vécére."

– A gyermekgondozási segély igénylésének legegyszerűbb módja, ha az ügyfél elektronikusan nyújtja be a kérelmét. A nyomtatvány a kincstár honlapján (http://www.allamkincstar.gov.hu/maganszemelyek/gyermekgondozasi_segely/2) található, postán beküldhető. A nyomtatvány és a tájékoztató szöveg egyértelmű eligazítást ad a kitöltéshez, illetve a csatolandó dokumentumokról – válaszolta olvasónk panaszára Kemény Béla, a MÁK elnöki titkárságának referense. – Természetesen személyesen is benyújthatja kérelmét. Erre Szegeden, a megyei kormányhivatal Rákóczi téri ügyfélszolgálatán is van mód. A MÁK megyei ügyfélszolgálatát naponta átlagosan 400 ügyfél keresi fel a Széchenyi téren. Ez a szám szeptemberben az átlagosnál is nagyobb volt a tanévkezdés miatt. A korszerűbb ügyfélfogadás érdekében a közeljövőben ügyfélhívó rendszert vezetünk be. Azoknak, akik személyesen szeretnék igényelni a gyermekgondozási segélyt, kollégáink biztosítják a megfelelő nyomtatványt, és a kitöltésre vonatkozó kérdésekre már előzetesen megadják a tájékoztatást. A kincstár call centere is szakszerű információt ad a 20/881-9535-ös, a 30/344-0045-ös, a 70/460-9005-ös, illetve a 60/262-3030-as számon hétfőtől csütörtökig 8 és 16.30, pénteken 8 és 14 óra között. A Széchenyi téri igazgatóság földszintjén sajnos valóban nincs mosdó; az ügyfelek a személyzet segítségével az emeleteken lévő mellékhelyiségeket vehetik igénybe. Az édesanyától az esetleges kellemetlenségekért ezúton is elnézést kérünk.

Olvasóink írták

  • 18. smalltown 2011. november 11. 01:17
    „OTP-ben sincs, nemzetbiztonsagi okobol:)”
  • 17. abai 2011. november 10. 22:35
    „Elég lett volna, ha az illetékes a wc-helyzetről beszél. és pont. A többi ez esetben csak babla.”
  • 16. eleonóra 2011. november 10. 21:45
    „Nem mindenki megy GYES-ért .A mozgássérült össze is csinálhatja magát, mert esélye sincs az emeletre fölmenni.”
  • 15. somas 2011. november 10. 18:45
    „Két napja én is végigcsináltam ezt a tortúrát, miután előzőleg háromszor fordultam ki az ügyfélváróból, mert még a csilláron is lógtak. A letölthető adatlapról csak annyit, Tisztelt Kemény Béla Úr, hogy én internetről letöltött és kitöltött adatlappal érkeztem, amire az ügyfélszolgálatos hölgy fintorogva közölte, hogy az nem jó és töltsek ki egy másikat. Vittem magammal az előzőleg lefénymásolt dokumentációt is (személyi, TAJ, adókártya, stb.), de az pl. sehol nincs leírva, hogy vinni kell egy igazolást a munkáltatótól, hogy honnan és meddig kaptam a GYED-et és persze ha nincs egyben az összes papír, akkor a szimpatikus ügyfélszolgálat nem veszi át az iratokat! ... és persze mindezt minősíthetetlen hangnemben... Minden elismerésem azoké, akik ott dolgoznak és értem én, hogy járnak oda olyan ügyfelek, akikkel nem lehet máshogy beszélni, de azért kérem szépen, szelektáljunk!!! Gondolják, hogy én azért megyek oda, mert éppen olyan kedvem van?”
  • 14. Zsoltee0716 2011. november 10. 18:20
    „Be kell perelni ezeket is aztán lesz WC. Mondtam volna a gyereknek wc a sarokba.”
  • 13. igazságkereső 2011. november 10. 17:35
    „Ha a személyzet segítségéve lehet igénybe venni az emeleti WC-t, akkor a biztonsági őr miért mondta a hölgynek azt, hogy oda nem mehet fel?! A másik dolog pedig az, hogy minden olyan közintézményben, ahol ügyfelezés folyik,külső segítség nélkül is elérhető WC-nek kell lenni, sőt mozgáskorlátozottak számára is lehetővé kell tenni a biztonságos elérhetőséget! Erre törvény kötelezi úgy a magán,mint az állami szerveket!! 2011-ben miért is okozott ez gondot a Magyar Államkincstár szegedi hivatalának!”
  • 12. X_Y 2011. november 10. 16:31
    „7. tron 2011.11.10. 13:25

    Vannak egyenlők - és vannak egyenlőbbek...”
  • 11. Dushbag 2011. november 10. 15:45
    „Én pont a héten jártam ott, első alkalommal nyomtatványt
    kértem, a második alkalommal a kitöltötteket adtam le.
    Kb. 15 percet kellett várni, pedig sokan voltak, az ügyintézők és a
    a biztonsági őr korrekt volt, még a sorszámokat is segített kérni
    illetve mondta is az aktuális számot.
    ui: igen sok számnak nem volt gazdája, ezért kellett szinte
    a legtöbbet várni, ja én is vihettem volna a családot, de inkább
    otthon hagytam őket, hamár pénzért megyek megoldom...”
  • 10. amina 2011. november 10. 15:01
    „Én is többször végig kellett álljam, szerintem is teljesen feleslegesen a sort, nyomtatvány miatt. Nekem legutóbb tartósan betegséghez kellett nyomtatvány, mert ezt ugyan az orvos igazolja le, de nálunk nincs nyomtatvány, azt előbb a szülőknek kell beszerezniük. Szerintem is felháborító, hogy egy nyomtatványért sorba kelljen állni, nekem fél órám ment el erre.”
  • 9. info 2011. november 10. 13:41
    „1. na 2011.11.10. 12:20- én szóvá tettem több helyen antsz, fogy védelem mind tiltakozott, hogy nem hozzájuk tartozik.”
  • 8. info 2011. november 10. 13:39
    „Újszegeden a társadalombiztosítónál viszont van-de kulcsra zárva és nem adják a kulcsot- a mozgáskorlátozottak részére!
    A Víztorony téren nincs nyilvános wc. csak az étteremben és csak akkor kapsz kulcsot- fizetés ellenében 200.- ft ha étkezel!!! és az egész városban egyáltalán sehol úgy- hogy össze vissza @hatod magad!”
  • 7. tron 2011. november 10. 13:25
    „Én úgy tudom ,hogy a versenyszférában meg sem lehetne nyitni olyan üzlethelyiséget ahol hiányoznak ezek az alapvető dolgok...érdekes ,hogy az állami intézményeknek nem kell?...”
  • 6. hm... 2011. november 10. 13:20
    „Én a TB-nél jártam így. Azok is megérdemelnének egy misét. Felvilágosítást akartam, de olyan lekezelők voltak, hogy felháborító. Nyomta a paragrafusokat, szabályokat, de a konkrét kérdésemre nem adott választ. Azt meg meg sem említem, hogy semmi segítőszándék nem volt benne. Mintha valami adócsaló, TB csaló lettem volna, pedig én becsülettel dolgoztam, fizetettem minden. Arról nem tehetek, hogy munkanélküli lettem a fityesz eszelése miatt. Én most is dolgoznék. Persze, ha bizonyos csoporthoz tartoztam volna, azonnal járt volna minden. :P”
  • 5. DMagóg 2011. november 10. 13:15
    „Ügyfél- és polgárbarát!”
  • 4. csmano 2011. november 10. 13:11
    „Én próbáltam felhívni őket, egyből felveszi a központ, és a menü kiválasztása után közölte, hogy sajnos nincs üres vonaluk.
    Addig próbáltam amíg egy feltöltő kártya ki nem ürült. Semmi sikerrel, a neten beadott igénylésem után érdeklődtem volna, ami már több mint 3 hónap alatt sem intéződött el.
    Sajnos nekem is menni kell sorba állni.”
  • 3. klj_54 2011. november 10. 13:00
    „No erről az jut eszembe, hogy az állatoknak jogaik vannak!
    AZ ember érdektelen?”
  • 2. deszkás 2011. november 10. 12:56
    „Kemény Úr! Akkor ez a cég évek óta szabálytalanul működik.”
  • 1. na 2011. november 10. 12:20
    „De egy kis lebúj kocsmába, mindent kér az ÁNTSZ!!!
    Hogy kaptak engedélyt?????????”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Villamos elé hajtott - oszlopnak csapódott a robogós

Információink szerint egy szürke robogós a Rózsa utcánál a Tarján felé tartó 3-as villamos elé hajtott. Tovább olvasom