Délmagyar logó

2017. 08. 20. vasárnap - István 19°C | 34°C Még több cikk.

Nincs pénzünk olcsó autókra

Szeged - Éppen azoknak nincs pénzük új autót venni, akiknek a legolcsóbb típusokat kínálják: az alsó kategóriás személygépkocsik eladása 12-13 százalékkal csökkent tavaly Csongrád megyében. Országosan 5,8 százalékos a visszaesés. A luxuskategóriás járművekből viszont egyre több fogy.
– Minél olcsóbb legyen, minél kevesebb törlesztőrészlettel, nagy csomagtérrel. És számítsuk be a használt autót – sorolja az új gépkocsit vásárlók legfontosabb igényeit Bokros Róbert, az Ikesz Autó értékesítője. Nem véletlen, hogy a kereskedésben jól látható helyen olvashatók a „0 százalékos kezdőrészlet" vagy a „roncsautó-beszámítás" feliratok.

Hazánkban az új személygépkocsik értékesítése így is 5,8 százalékkal csökkent tavaly: összesen 176 ezer 978 személyautót és terepjárót adtak el – közölte tegnap a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete. Legkorábban 2009-re várható javulás, ám a csúcsot jelentő 2004-es 208 ezres értékesítést megközelíteni sem lehet majd.

Idén a Kisvakond sem vett új autót.
Fotó: Miskolczi Róbert

Szegeden is hasonló a helyzet: a számok 12-13 százalékos csökkenést mutatnak, de csak a kiskategóriás autók esetében. – A jelenséget egyértelműen az emberek gazdasági helyzetével magyarázhatjuk – fogalmaz Nagy Attila, az autókereskedés vezetője. Vagyis akiknek az olcsóbb autók készülnek, éppen azoknak nincs pénzük a vásárlásra. A közép- és luxuskategóriák esetében ugyanakkor nincs visszaesés, sőt enyhe emelkedés tapasztalható.

– A megyei 12-13 százalékos csökkenés ellenére mi ugyanilyen arányú növekedésre voltunk képesek – tájékoztat Ifkovics Zoltán, a Ford Hovány ügyvezető igazgatója. A sok munka mellett jó termékpaletta és kedvező feltételek is kellettek a sikerhez. Ahogyan a korrekt tájékoztatás és a szolgáltatások, a biztosítás, a finanszírozás, a szerviz is – teszi hozzá Ifkovics Zoltán. Rámutat: míg országosan a kiskategóriás autók eladása esett vissza leginkább, ők pont ennek a rétegnek a bizalmát nyerték el. Idén pedig további pozitív tendenciát remél: országosan 4-5 százalékos növekedést vár, sőt szerinte Szegeden is utolérheti magát a piac.

Cseh csúcs, német gödör

Az újraegyesítés, 1990 óta nem adtak el olyan kevés személyautót Németországban, mint tavaly. A történelmi mélyponton 2006-hoz képest 9,2 százalékkal kevesebb, 3 millió 148 ezer jármű kelt el. Csehországban viszont egy esztendő alatt 12 százalékkal nőtt az új autók száma, összesen 198 ezer 580 darab talált gazdára a tízmilliós országban.

Olvasóink írták

  • 3. PG 2008. január 16. 19:48
    „jo bácsi: eddig sem a fizetőképes kereslet miatt szárnyaltak az új autó kereskedések, hanem az emberek butasága, és a vállalhatatlan hitelek bevállalása miatt. semmi köze ahhoz amit Ön irt”
  • 2. mandy 2008. január 16. 15:36
    „hmmmmmmm ... jó kép;)”
  • 1. jo bacsi 2008. január 16. 08:39
    „Ne varjatok javulast 2009-re se hanem meg tobb csokkenest. Az epitoipar es az autoipari kereskedes be van tiltva az allam alltal a magas adok miatt. Nem akarjak hogy a vilagot elore lendito kereskedelmi tevekenysegei magyarorszagon is jovedelmezzenek az embereknek. Nem fer bele az Utonallo Gazdalkodas filozofiajukba.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Végrendelet - csak ha formailag helyes

Szeged - Rengeteg bonyodalom megelőzhető azzal, ha az örökhagyó még életében elrendezi a vagyoni ügyeit. Tovább olvasom