Délmagyar logó

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 11°C | 21°C Még több cikk.

Nyeregben a kenubajnok, a vízügy- és a vízművezér

Szeged - A víz tölti ki mindennapjaikat. A feszes munkatempót, amint tehetik, a kötetlen szabadságra cserélik, adrenalinfröccsel – motoroznak. Víz és motor kitűnő kombináció, értett egyet Dobi László Atikövizig-igazgató, Bajúsz Gábor, a vízmű első embere és Vajda Attila olimpiai bajnok kenus.
Nehezen hoztuk tető alá a téli pihenő előtti utolsó motorostalálkozót a „vízügyek" miatt. Vajda Attila életét az evezés töltötte ki őszig. Azóta a 25 éves olimpiai bajnok újra edz, miközben a fogorvoskari órákon bizonyít. Dobi László, az Alsó-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 51 éves vezetője ki sem látszik az értekezletek, konferenciák sodrából. Csak úgy, mint Bajúsz Gábor, a Szegedi Vízmű Zrt. 36 esztendős vezérigazgatója, akinek naptárja felügyelő bizottsági ülést és megbeszéléseket terel mederbe. Ezért szemlátomást örültek, hogy – mivel profi vizes életük miatt hanyagolták idén a szenvedélyüket – legalább gondolatban együtt motoroztak. Felidézték, gyerekkorukban égett életükbe a kétkerekűláz.

– Barátokkal nálunk régóta fiús program a motoros túra – hallottuk Bajúsz Gábortól. Az ivóvíz embere azt mondta, legkeményebbnek két éve az osztrák Alpok legmagasabb csúcsának a „megmászását" érezte. 3-4 fokos, jeges, szeles esőben kapaszkodtak fel. Arcára fagyott az életérzés, de másnap kárpótolták a tiroli szerpentinek. Egyetértett a szintén régi motoros Dobi Lászlóval, hogy 120-130 kilométeres sebességnél érvényesül igazán a kötetlen száguldás. Azt azért egy autóversenyzőt idézve megjegyezte: amióta a kislánya megszületett, minden kör hosszabb egy másodperccel. A Tisza embere hosszú idő után mostani felesége aktív támogatásával ült újra nyeregbe.

Vajda Attila, Bajúsz Gábor és Dobi László nyakig merült a motoros sztorikba. Fotó: Schmidt Andrea
Vajda Attila, Bajúsz Gábor és Dobi László nyakig merült a motoros sztorikba.
Fotó: Schmidt Andrea

Legmesszebb Olaszországban jártak együtt. Komfortosan Toscanáig utánfutón vitték a motort, ott pattantak a nyergébe. És mert „véletlenül" épp akkor rendezték a MotoGP aktuális futamát, azt is megnézték.

– Az úton nincs bennem versenyszellem, ott nem szeretem a sebességet – árulta el Vajda Attila. – Legfeljebb 90-100-zal túrázom. Motorral nem létezik kis hiba, csak nagy baleset. Esőben emiatt nem is vezetek. A dinamika a legjobb benne. Az, hogy tudom, erő van alattam, amit kiengedhetek vagy visszafoghatok. Ez semmihez sem fogható szabadság, adrenalinfröccsel. Sűrű napirendem miatt egyedül motorozok. Amúgy, bár szóló vagyok, nem csajozós gép, hisz ki sem látszunk a sisakból. Viszont nem véletlenül választottam tavaly a világkupa-győzelem után arany motort. Ha felülök rá, akkor is szuggerálom magamba, milyen éremért hajtok a vízen. Az Európa-, a világbajnokságon és az olimpián bejött.

Dédelgetett kedvencek

Dobi László BMW 2005-ös K1200-asát, Vajda Attila egyéves Honda Hornet CDR600-asát hagyta a garázsban az eső miatt. Bajúsz Gábor a 10 éves Honda VTR1000-esét áztatta el. A „vizesek" mesélték: egy kisebb kocsi árán már hozzájutni jó hobbimotorhoz. Dédelgetve keveset kell rá költeni, aranykezű szerelővel a háttérben hosszú életű lehet a kétmázsás kedvenc. A fenntartása olcsóbb az autóénál, parkolni gyerekjáték vele. Fogyasztása a gépkocsiéhoz mérhető, de motorral napi maximum 200 kilométert vezetnek le kényelmesen. A motorosok összetartók; köszönnek egymásnak, segítenek előzni, és megállnak, ha társuk segítségre szorul az út szélén. Becsülik egymást, legyen robogós vagy chopperrel közlekedő társuk az úton.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Iskolát vettek 5 millióért

Zsombó - Tanyai iskolát vett Zsombó önkormányzata, ifjúsági szálláshelyet csinálnának belőle, vagy… Tovább olvasom