Délmagyar logó

2017. 11. 18. szombat - Jenő 5°C | 8°C Még több cikk.

Nyomvályúk és repedések a fél éve javított sugárúton

Szeged - A felújítás ellenére a Kossuth Lajos sugárúton és a nagykörúton megint szaporodnak a nyomvályúk, reped a burkolat, csattognak az aknatetők.
– Megint repedések tátonganak a Kossuth Lajos sugárúton: 20-50 méterenként keresztben szétnyílt az aszfalt. Pedig még fél éve sincs, hogy javították! – egymást érik a telefonok szerkesztőségünkben a fölháborodott közlekedőktől. A lemezgyárnál nyomvályúsodik a vadonatúj burkolat. Ezt a szakaszt a Budapesti úttól a Kossuth Lajos sugárúton végig – mi is sokszor írtuk – 172 millióból tették rendbe tavaly ősszel. Autósok és lakók másfél hónapig tűrték az útlezárást, a terelési káoszt, és elviselték a feltorlódott sorkígyókat – úgy látszik, hiába.

– Tudunk a hibákról. Az ok nyilvánvalóan a rossz kivitelezés – tájékoztatott Rigó Mihály, az állami utakért felelős Magyar Közút Kht. megyei igazgatóságának osztályvezetője. – Amiatt nyílhatott szét az úttest, mert nem jól tömörítették az altalajt, vagy mert nem készült megfelelő útalap, vagy azért is, mert valamilyen közművezetéket nem ágyaztak be szabályosan. Egy a lényeg, hogy a kivitelezőnek rendesen meg kell csinálnia az úttestet. Erre kötelezi a három év garancia.

Repedések nyíltak a Kossuth sugárút féléves burkolatán. Fotó: Schmidt Andrea
Repedések nyíltak a Kossuth sugárút féléves burkolatán. Fotó: Schmidt Andrea

Bajok vannak az egy hónapja átadott nagykörúttal is. Lapunkban áprilistól szinte naponta beszámoltunk a másfél hónapos felújításról. A Kossuth Lajos sugárúttól a Bertalan hídig húzódó két külső sávot, valamint a 43-as út Deszk és Klárafalva közötti három kilométerét a Swietelsky Építő Kft. javította 114,7 millió forintért. Ez a cég felel tehát garanciában az aszfaltozásért és a több mint száz aknafedlapért. Márpedig az aknatetők jelentős részét nem rakták megfelelően rendbe. Ezeket – az érintett közműszolgáltatók bevonásával – speciálisan megerősített ágyba kellett volna beépíteni. Az eddigi felmérések szerint tíz fedlap megint csattog, mint a felújítás előtt.

– Ezek kivitelezése is rossz – tudtuk meg Rigó Mihálytól. Egyelőre folynak az egyeztetések a generálkivitelező és a szolgáltatók között, kit terhel a felelősség. A lényeg viszont a nagykörúton is ugyanaz, mint a Kossuth Lajos sugárúton. Helyre kell állítani. A kérdés, hogy mikor.

Az Anna-kútra várnak

A Magyar Közút Kht. a garanciális hibajavításokkal és minden más útépítéssel megvárja az Anna-kúti csomópont átépítését, amely miatt július közepétől a nyár végéig várhatóan jelentősen megnő a nagykörút forgalma – mondta a műszaki osztályvezető. Csak ezután fognak hozzá az előre jelzett útépítéshez is a szőregi úton és az 55-ösön, a Belvárosi temetőnél.

Olvasóink írták

33 hozzászólás
12
  • 33. dova 2008. június 30. 20:58
    „Vappe #17

    Ugye ezt Te sem gondoltad komolyan?
    Lenne szíved garanciális javításra hivatkozva pénzt kihúzni annak a zsebéből, aki előtte a tiédet tömte meg?
    Csak saját fikcióm, de szerintem a kenőpénzek NEM csak azt a helyzetet kezelik, hogy ki legyen a "befutó", hanem a későbbi problémák elé is mennek. Egyfajta biztosítások arra nézve, hogy ha valami bibi lenne az elfuserált munkával, akkor ne igazán legyen létalapja a megrendelői reklamációnak, mert akkor megbuktatják a megkent személyt is ,vagy valami hasonló.

    Hogyan másként lehetnének ilyen "szakemberek" akik átvesznek egy frissen aszfaltozott sportpályát (Tarján), amin az első esős időt követően áttör a fű.
    De lehet példa a szentmihályi kerékpárút, amit eleve sittből készült alapra aszfaltoztak. A makkoserdő sori szörnyűség amit már nem is tudtak/mertek kerékpárútnak keresztelni. És így tovább, és így tovább.
    A példák képei a Fotókkal a hülyeség ellen fórumban.”
  • 32. k 2008. június 30. 17:07
    „Lehet az alappal van gond, sőt....”
  • 31. Koszta Péter 2008. június 30. 15:22
    „Szerintem még az Anna-kút munkálatai előtt kellett volna kijavítani a hibákat a körúton... nem utána...
    Ugyanakkor a garancián túl valóban jót tenne némi kötbérszerűséget... avagy "fájdalomdíjat" is kikötni a kivitelezői szerződésekben... Hiszen a közlekedők a javítás alatt is dugókban fognak majd araszolni... ismét kellemetlenségeket kell elszenvedniük... a kivitelezői hanyagság miatt... ne adj Isten a javítás javításakor is...(?)”
  • 30. blossom 2008. június 30. 13:53
    „1-nem kellett volna szetlopni az anyagot meg kisporolni!
    2-milyen jol jar megint a munkafelvalalo ceg!!
    3-megint meghulyitettek minket!!!!”
  • 29. Tary Tamás 2008. június 30. 13:04
    „Én itt lakok a Nagykörút és a József Attila sgt. kereszteződésében.Épp a napokban néztem,hogy a a hídról lefelé jövő külső sávban már megint kezdődik a nyomvályúsodás.Arról nem is beszélve,hogy a sínek mellett -ahol szintén javítottak!- újra óriási kátyúk vannak.”
  • 28. kicsi ember 2008. június 30. 12:55
    „Én nem csak a garanciális javítást követelném,hanem az okozott kárt,kényelmetlenséget is büntetésként megfizettetném.Akkor biztos legközelebb nem így csinálnák!/sem ők,sem mások/

    Egyébként biztos a legolcsóbb anyagot használták fel!”
  • 27. Szabó Sándor 2008. június 30. 12:50
    „Nevetséges volt az egész útépítés, amikor kedvük volt dolgoztak, amikor meg nem, akkor nem... Nem tudom, hogy hol voltak a munkavédelmisek, mert ugye egy ilyen forgalmú utat, de akár egy kisebbet is, rendesen le kellene választani útjavításkor, Európai szinten kitáblázni és ejszaka is kivilágítani. Itt meg minden úgy nézett ki, mintha vak vezetett volna világtalant.”
  • 26. janka 2008. június 30. 11:18
    „nemcsekerno,

    a kihaló generáció kapcsán: én is sokáig bíztam abban, hogy a felnövő generáció tagjai, akik már a demokrácia gyermekei lesznek, és ez jelent is valamit számukra, majd másként csinálják. De elmerülve az élet sűrűjében nem ezt tapasztalom. Miért is lennének mások, amikor ugyanaz a közeg szocializálja őket, mint napjaink hőseit? A minimálbérre bejelentett vállalkozó és a korrupt rendőr szerinted mire neveli a gyerekeit, ha azt akarja, hogy boldoguljon is? És nincs igaza?”
  • 25. nemcsekerno_007 2008. június 30. 10:47
    „Vappe

    Értem. Akkor itt símán arról van szó, hogy nincs igény arra, hogy a pénzünkbôl a lehetô legtöbbet hozza ki az állam. Csak akkor tudunk nagyon sivalkodni ha valamely állami juttatásunkat akarják megnyirbálni, mert mi is csak az orrunkig látunk.

    Egyébként nem lehet kiemelni az útépítést, túl mély és összetett a probléma. Temessük újra Kádár Jánost. Arccal lefelé. :)

    Egy generációnak ki kell halnia, sajnos nem látok más kiutat. :(”
  • 24. Vappe 2008. június 30. 10:18
    „Nemecsekerno, én is azt mondom hogy a normális tényleg az volna ha az út nem menne szét 4-5 év alatt sem. Azért a Swietelsky csődjéről korai lenne beszélni, és ha jól tudom Magyarországon még soha nem fordult elő hogy útépítő cég felszívódása miatt végül állami pénzből kellett volna a garanciális hibákat javítani.”
  • 23. nemecsekerno_007 2008. június 30. 10:09
    „Vappe

    B*szhatom a garanciális kötelezettséget ha sz*r az út. Ez kicsit olyan "azért puha, hogy ne fájjon" érvelés :)

    Ne javítási garanciát kérjenek, hanem arra adjanak garanciát, hogy 10 évig nem kezd kátyusodni. Csak ezek 4 évben gondolkodnak. :) A havercsávó meg csôdöt jelent és jogutód nélkül felszámolja a céget ha mondjuk nem tudja a garanciális javítást elvállalni. :)
    Mondjuk az is igaz, hogy az útépítô nem tehet róla, hogy akkor politikai és nem szakmai döntés miatt vitték el az autópályát Röszkéig. Tehát nem ô tehet arról, hogy ekkora a kamionforgalom. Amíg ilyen birkák vagyunk, hogy meg lehet etetni bennünket ilyenekkel (13. havi nyugdíj, ingyensör, béremelés etc....) addig nincs min csodálkozni. :(”
  • 22. Mil 2008. június 30. 10:08
    „Nincs ebben semmi meglepő-bár ilyen korán azért nem vártam. Emlékezzünk a nagy 2001-es Rókusi krt felújításra, az se bírta egy évig sem.
    A kamionokkal meg vastagon ki kéne fizettetni. CSesszétek meg, mi fizetjük az adónkból, hogy ezek a balkáni tusk hazavágják az útjainkat, és még szemtelenek is, nemhogy meghúznák magukat, és örülnének, hogy nem olyan utakon kell közlekedni, mint náluk.. Az útdíjat fel kell nyomni a francba, hadd fizessen a parasztja.”
  • 21. egyszeru polgar 2008. június 30. 10:04
    „Az ok erkolcstelenseg. Gyors penzhezjutas, hitvany munkaval. Rovid ido alatt nem megfelelo technologia alkalmazasa, minel kevesebb koltseggel befejezni egy munkat. A kovetkezmenyeket majd a beruhazo /valoszinuleg az allam/ atvitt ertelemben a fizeto polgarok, es a kozlekedok nyelik le. Valoszinu a korrupcio, kulonben a beruhazo a folyamatos ellenorzesek soran kiszurhette volna a ballepeseket.”
  • 20. FOSSSS Swietelsky Építő Kft. 2008. június 30. 09:53
    „Ki kellene vonni a forgalombol ezt a fos Swietelsky Építő Kft -t egy bazi nagy buntetes utan, s utana megbuntetni azt is aki oket akarja megbizni akarcsak egy 5 meteres jardaval.....


    KAPJBA BE a Swietelsky Építő Kft............. szegyeljek magukat!”
  • 19. nemtudomka 2008. június 30. 09:44
    „Addig így is lesz amíg ugyanazt a kérdést tesszük fel évről-évre.
    Előre kell lépni! Ha nem tudja megcsinálni sikerrel a kivitelező akkor ott valami baj van.
    Magánemberként nem terveztetne , kiviteleztetne senki azzal aki már bizonyította, hogy nem tartós, rossz amit csinált!
    Akkor csere! Van elég jelentkező!
    El lehet gondolkodni azon is, hogy kinek felel meg az a minőség ami bosszant egyébként mindenkit.
    Ja és a mi pénzünkből!”
  • 18. mi lehet az ok? 2008. június 30. 09:39
    „Nagyon nem is érdekes, hogy minden hozzászóló tud valamit okosan jobbat lehetne tervezni, építeni.
    Évtizedek óta nem változik a minőség vagy nem a kellő mértékben.
    Megint tegyük fel a kérdést: MI LEHET AZ OKA?
    FÖLÖSLEGES! MINDEN MARAD ÚGY AHOGY VOLT!
    A válasz a gyökerekben rejlik!!!”
  • 17. Vappe 2008. június 30. 09:30
    „nemecsekerno_007: a garanciális javítási kötelezettség miatt éppen az általad vizionált "havercsávó meg a cimbi" jár nagyon, de nagyon rosszul mert mehet megint aszfaltozni, most már saját pénzből, saját kárára alapnyagot venni, gépet bérelni, stb.”
  • 16. nemecsekerno_007 2008. június 30. 09:21
    „Varga László
    Minden technológia adott, itt az a baj, hogy a havercsávó, meg a cimbi építi.
    Amúgy ha mondjuk a saját gyereked és egy másik ember jelentkezne az útépítô cégedhez akkor kit vennél fel? A saját gyereked aki nem nagyon tudja a szakmát és még lusta is v. azt a másikat aki szereti a szakmáját és szorgalmas? Nyílván ha ilyen utat is átvesz a drága állambácsi, akkor a saját gyereked is elég. Ha komoly verseny lenne akkor nem engedhetnéd meg magadnak, hogy egy rossz szakemberrel dolgoztass, mégha ez a fiad is.
    Bocs ez nem személyeskedés, csak egy példával próbáltam illusztrálni, hogy milyen nálunk a munkához, szakmához való viszony.

    Remélem nem túl nyakatekert a példám. :)

    Amúgy a technológiával kapcsolatban igazad van. :)”
  • 15. nemecsekerno_007 2008. június 30. 09:20
    „eptityu

    "A meglévô gyorsforgalmi útakat, megépítjük az országhatárig" Medgyessy Péter

    :)

    A közlekedési szakemberek már akkor mondták, hogy a forgalom 70%-a Románia felé irányul és ez még tovább fog nôni. :)

    Nem vagyok Fidesz-es, azok is ígérgettek orba-szájba, még mielôtt bárki ezzel vádolna.

    Jó lenne ha ez a hasbeszélô, kamugép, simlis magyar embertípus oda kerülne ahová való. (Pl.: porszívóügynök etc...)

    És nyílván olyanok döntenének akik felelôsen tudnak gondolkodni. Nem ezek a lóf*szjóskák.”
  • 14. édesanna 2008. június 30. 08:58
    „A lassan fénysebességgel közlekedő kamionok mellett ez nem is csoda...”
33 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kezdenek a régészek az M43-as nyomvonalán

Szeged - 822 millió forintba kerül a leletmentés, amely a közgyűlés jóváhagyása után július 15-én… Tovább olvasom