Délmagyar logó

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 13°C | 23°C Még több cikk.

Ölben viszik ki a havat éjjelente Szegedről

A Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. külső vállalkozók bevonásával, megkezdte a kezelésében lévő utakról a hó és a jég elszállítását.

A munka hétfő éjjel elkezdődött, kollégánk a helyszínen járt, és hamarosan fotós tudósítással számol be  a rendkívüli hóeltakarításról. A városon keresztül autózva kedd reggel látszott, hogy maradt még hó, a Dugonics téri buszmegállóhoz beálló troli például nem tud olyan közel menni a járdához, hogy mellette elférjen egy személyautó. Hiába van nagyon kevés kocsi, ha valaki elcsíp két három buszt, sok időt eltölt várakozással a le- és felszállás alatt.

Korábban írtuk:

A hóelszállítás 22.00 és 6.00 között, a Belvárosból kifelé haladva, elsősorban a forgalmas, tömegközlekedést érintő szakaszokon folyik majd. A helyszínekre felvonuló 6 nagyteljesítményű géplánc akadálytalan munkavégzése, és az esetleges kár elkerülése érdekében, kérik a parkoló autók tulajdonosait, hogy járművüket erre az időre távolítsák el. A célra kitűnően alkalmas a megtisztított rakparti parkoló.


A munkában 6 géplánc, 6 nagyteljesítményű rakodógép, 17 három- illetve négytengelyes szállítójármű vesz részt.

1. nap - Február 6. Helyszínek, útvonalak:

1., Tisza Lajos krt. végig, a parkolósávval együtt (Felső-Tiszapart – Árvízi Emlékmű)
2., Belváros (Feketesas u., Somogyi B. u.,)
3., Kossuth Lajos sgt. (nagykörúti csomópont – Stefánia körforgalom),
4., József Attila sgt. mindkét oldal (nagykörúti csomópont –Tisza Lajos körút)
5., Petőfi sgt. (nagykörúti csomópont – Dugonics téri körforgalom)
6., Mikszáth Kálmán u. – Bartók tér – Attila utca – Mars tér.

Olvasóink írták

89 hozzászólás
  • 89. abri47 2012. február 09. 22:02
    „Milyen kár, hogy nem lehet eltenni a nyári aszályos időkben locsolni.”
  • 88. TomTaylor 2012. február 09. 10:14
    „"Ölben viszik ki a havat éjjelente Szegedről"

    Azután meg vissza is hozzák... Mert nem nagyon fogy ez a hó.”
  • 87. Lakos 2012. február 08. 17:38
    „"külső vállalkozók bevonásával"
    Tessenek már megkérdezni Bohácsot mennyi pénz ment a "külső" vállalkozókhoz.”
  • 86. vasember 2012. február 08. 15:43
    „hihetetlen néhány ember. Mit össze morfondíroztok egy kis hóesésen ami a kis szürke életetekben 1x előfordul. Mégis mit vártok felseprik az utcákat a hótól, h ki tudj bújni a panelodból. Kérdések:
    Miért csak a városban lakók (tengődők) verik itt magukat? Egyetlen tanyán élő nyugdíjast nem látok itt ugatni, pedig nem gondolnátok milyen helyeken van már internet :D ;D.
    Sok hó---> kell a hely neki, mégis hova rakják okosok? Tél van! Tudsz okoskodni, akkor miért nem költöztél még olyan helyre ahol nem szokott esni soha ;D
    Milyen milliárdos gépekről beszéltek, ha van lapát az elején mindegy mi tolja az úton?
    Ja a kis utcák....ha minden társasház előtt csak egy ember lapátolna negyed órát, nem csak a járdán egy hörcsögjáratot, hanem az úton is, mennyivel könnyebb lenne mozogni, gyalog kocsival?
    Nagyobb léptékben gondolkodjatok (kamion nem fogja feltakarítani a házad elejét), ne elégedetlenkedjetek!”
  • 85. szöszmő 2012. február 08. 11:54
    „Volt türelmem végigolvasni mind a 85 hozzászólást. Ember legyen a talpán aki ennek a 85 véleménynek eleget tud tenni. És hol van még a többi kb 170 000 lakos?!”
  • 84. zazie 2012. február 08. 08:52
    „egy nap alatt nem sikerült megcsinálni a képriportot? Vagy kiderült nincs is mit mutogatni?
    Kedves DM fényképészek, el kellene menni sétálni egyet, és lefényképezni a gyalogátkelőhelyeket, és buszmegállókat... Csak ennyit, nem kell messzire menni, elég a Petőfin csinálni pár képet...”
  • 83. FodiDe 2012. február 07. 21:55
    „Tekintsünk a dologra pozitívan. A tömegközlekedési bérlet kondibérlet is egyben:)) egy kérdés. miért nem először a tömegközlekedési sávokat túrták le?”
  • 82. Ebgondolat 2012. február 07. 17:09
    „81. Kutya11 2012.02.07. 15:12
    Hogy mire gondolok? SZERVEZÉSRE!
    Egyfolytában azt írod, 5cm alatt nem lehet tolólapozni ill. hogy -10 fokban semmit nem ér a "sózás".
    Ehhez képest pénteken délután, amikor már 7-10 cm hó esett ill. -12 fok volt, az a három hótakarító gép, amit pénteken láttam, mind felemelt tolólappal haladt, ellenben 2kg/m2 anyagot "sóztak" el! Pont az ellenkezőjét csinálták, mint ami az előírás. És ez nem pénzkérdés!
    Mint ahogy az sem pénzkérdés, hogy az amúgy út jobboldalára történő "hótolás" az egyirányú utcában miért a bal oldalon elhelyezkedő garázsok elé történik immár harmadik alkalommal, miközben a jobb oldalon kiváló lehetőség van a hó eltúrásának.”
  • 81. ifj. Nagy Gábor 2012. február 07. 15:51
    „77. Khts
    "A Nagykörút, sugárutak és villamos megállók nem a cég kezelésében vannak, mint ahogy a honlapunkon látható!"

    A közösségi közlekedési sávok (és megállóik: busz+villamos) kié? SZKT?”
  • 80. Kutya11 2012. február 07. 15:12
    „59. ebgondolat
    a felkészülést hogyan is érted?
    ja, venni kellett volna 3 nap alatt 5-10 modern gépet (bízva a katasztrófavédelem előrejelzésében) az kb: 2-400 millió Ft; +közbeszerzés 3 hónap (nem 3 nap) JA, és pénzecske is kellene, ha jól értettem a cégnek évi 25 millió Ft-ja van hómunkára támogatása a várostól. Ebből telik talán a homokra meg sóra.

    vagy a 20 éves IFA-k felkészítésére gondolsz, mint felkészülésre??”
  • 79. egydelmagyar 2012. február 07. 14:48
    „Tisztelt kollégák!

    Csak egy rövid kérdés: Mindenkihez
    Látta mostanság valaki az autópályát? Nem kell ráhajtani, csak úgy mondjuk a domaszéki felüljáróról.
    Ott nem hogy hó, még latyak sincs, de még a leállósávban sem.

    Felejtsétek már el ezt a sózást.
    Tegnap a DunaTV-n este mutatták a környezetgazdálkodás igazgatóját. Öt zsákban mutatta miket lehet szórni télvíz idején. Csak hát ugye ilyen hideg időben, ennyi hó mellett, egyik sem jó, így hát nem is használják egyiket sem.
    A hatodikat a riporter kérdezte (az nem volt ott): " és a Kalcium-klorid?"
    A válasz: "Ja, hát az is van, az ilyenkor is működik, csak nagyon drága."

    Lehet tanulmányútra kellene küldeni az autópályára a környezetga(rá)zdálkodás néhány dolgozóját, hogy ott hogyan sikerült teljesen eltünteni a havat....”
  • 78. Ebgondolat 2012. február 07. 14:15
    „76. Kutya11 2012.02.07. 12:26
    Úgy látszik, pénteken nem csak hozzászóló nem voltál még, de a kommenteket se olvastad. Egész péntek délután arról írtam, hogy már a 3.-4. úttisztító megy el, tolólap mindenhol fenn, ellenben őrült módjára sózzák az utat!
    Noha ekkor már 7-10 centis hó és -12 fokos hideg volt. Ezért írtam pénteken arról, hogy teljesen dilettáns társaság: noha már dúrni kéne a havat (7-10 centi) nem dúrják, ellenben nem kéne sózni, mint a bolond (,12C), mégis ezt csinálják. Kit érdekel a jégborda. Én már annak is örülnék, ha nem kellene 10-20 centis hóban baktatni!
    A politikát te kevered bele: azért írtam a Victor Hugo utcáról, mert arra jártam, ellenben a Belvedere-nél nem. De már vasárnap (vagy hétfőn) is arról értekeztem, noha a város útjai járhatatlanok a Városháza előtt már a hó elszállításával foglalatoskodtak! Mert azt szintén láttam.
    És még egy dolog a dilettantizmusra: noha a hódúrók mindig jobb oldalra tolják a havat (már amiket láttam), mára immár harmadszor fordult elő, hogy az út bal oldalán lévő garázsom elé tolják a méteres havat, miközben a jobb oldalon semmi nincs!”
  • 77. Herli 2012. február 07. 13:46
    „Sok gondjuk van, itt elmondják:
    http://www.szeged.hu/hirek/tema/13134-tenyleg-felkeszueltek-a-telre-az-illetekesek-hanganyag.html”
  • 76. Khts 2012. február 07. 12:45
    „acidrain: 37 jármű a rakodógépekkel és a hóekék nélküli, oldalszórós IFA-kkal értendő, ezekkel ugye nem lehetett ill. felesleges kiállni -11 fokban. Így marad 25 jármű amelyből 3-5 kisebb javításokkal 1-3 órára kiállni kényszerül a műhelybe, ahol72 órája vannak talpon a szerelők.
    A technológia adottságok 20 éve alig változtak. Idén annyival vagyunk felkészültebbek, hogy az összes rendelkezésre álló gépet fel tudta a műhely őszre készíteni.
    10 évente egyszer van ilyen hóhelyzet erre egy többszáz milliós gépparkot, amely 340 napig áll nem rentábilis fenntartani. Az éves támogatás csak az évi szóróanyagra futja, technikára, üzemanyagra, emberre már nem.
    A Nagykörút, sugárutak és villamos megállók nem a cég kezelésében vannak, mint ahogy a honlapunkon látható!”
  • 75. Kutya11 2012. február 07. 12:26
    „ebgondolat:
    látod itt zárul dilettáns okfejtésed mert a tolólapokon gumiperem az viszont nem tudja feltörni a jégbordákat, és tovább okosítalak a tiszta só sem -10 C fok alatt. Ezért dolgoznak éjjel vasperemű tolólappal, de az ugye dugót okoz, mert mert menet közben a forgalomban ezt alkalmazni
    Victor Hugo: Csak elárultad politikai beállítottságod! (Megjegyzem a Belvedere-nél is serény munka fojt, hüha..)
    DE,ha ismered Szegedet akkor pontosan tudod hogy a Belvároson keresztül Szeged dél felé a Régihíd-Deák Ferenc u- Victor Hugo u- Kelemen u útvonalon lehet átjutni. Vissza meg az Oskola utcán, ahol tegnap szintén serényen dolgoztak. Ott mi is van?”
  • 74. Mil 2012. február 07. 11:52
    „Kutya, 10-20 centi hó azért szinte minden évben van, emlékezz, tavaly is volt. És minden évben ugyanez van, és meg kell hogy mondjam qrvára tele van a t..öm vele, hogy fél-1 órával hamarabb kell elindulom munjába, meg ennyivel később érek haza, mert alap dolgot csesznek megcsinálni rendesen azok, akiknek ez lenne a dolga. Lehet hápogni hogy de így meg úgy, de mondd már meg nekem: Szeged minden útján gömbsüvegsor van? A Mars térről miért nem durták már el 4 nap alatt a hókását?? Ember, vastagon áll az úton, a buszok elakadnak a Mikszáthban. Egyes helyeken meg miért tudják rendesen ledúrni?”
  • 73. windsor 2012. február 07. 11:47
    „Kutya11: Ne ordíts már. Kapcsold ki azt a rohadt Caps Lock-ot mert ha a stílusod nem lenne már így is idegesítő, a beírásod akkor is zavaró lenne.
    A hóréteg nem 5 cm az utakon, mert az autóm alját is súrolta már néhol, és nem mellékúton. Elvileg 5 cm-re kell felemelve tartaniuk a tolólapátot, eddig erről magyaráztak. Arról nem beszélve, hogy terepes ifát nem olyan drága beszerezni. Tudom, mert van az ismerettségi körömben olyan, akinek van. HA meg ezen is túllátunk, akkor most voltam egy mezőgazdasági kiállításon, és a traktorok sem olyan drágák, viszont hóeltakarításra nagyon is alkalmasak, még bizonyos esetekben mentésre is. Nnna nem John Deere-ben kell agyalni. Azonban nyilvánvaló, hogy a kedves cégvezetésnek nincs érdeke ilyen irányban javítani a helyzetet, csak akkor tesznek bármit is, ha az x milliárdba kerül, mert akkor a cégvezetés baráti köre is jól járhat... erről ennyit.”
  • 72. Ebgondolat 2012. február 07. 11:34
    „Tegnap este 8 körül a Victor Hugo utcában is nagyon serénykedtek a munkagépek. Nem is tudtam, hogy az a pici utca ennyire fontos szerepet tölt be Szeged közlekedésében, miközben az összes főút majdhogynem járhatatlan.

    72. Kutya11 2012.02.07. 11:03
    Adod itt a szakértőt mindenféle szakértelem nélkül:
    "ÉS MI LESZ A CSATORNAFEDLEPOKKAL A TERELŐ GÖMBSÜVEGEKKEL FEKVŐRENDŐRÖKKEL NYOMVÁJÚKKAL HAD MENJEN AZ IS?"
    Tudod, jobb helyeken "gumifüggönyt" szerelnek a tolólap alá, így úgy tudják eltolni a havat, hogy az általad említett tárgyak nem sérülnek!

    "LEGUTÓBB 2002-BEN VOLT ENNYI ELŐTTE MEG 1987-BEN. AZÓTA KB ÉVI 10 NAP VOLT HAVAS, MIRE IS RUHÁZNÁL BE?" Ez nem érv, hanem demagógia! Egyfajta Pató Pál úr hozzáállás!

    "MAKRAI ALIG 1 ÉVE VAN A CÉGNÉL.."
    És egy év is kevés volt ahhoz, hogy megtanulja, mit kell csinálni télen? Ezek szerint nem szakember!
    Bár már többször leírtam, de mégegyszer: 1-2 éve a nagyá mögött a félcentis latyakot is tolólapozták!”
  • 71. Kutya11 2012. február 07. 11:03
    „ACIDRAIN: ÉVRŐL ÉVRE HÓHELYZET? LEGUTÓBB 2002-BEN VOLT ENNYI ELŐTTE MEG 1987-BEN. AZÓTA KB ÉVI 10 NAP VOLT HAVAS, MIRE IS RUHÁZNÁL BE?? ERRE TE HOGYAN OPTIMALIZÁLNÁL, KÖLTSÉGHATÉKONYKODNÁL, MIBŐL IS?? HM?? MIRŐL BESZÉLSZ???
    A JEGET SZERINTED MIVEL LEHET LETÚRNI TEREPFOKOZAT NÉLKÜLI IFA-KAL?
    ÉS MI LESZ A CSATORNAFEDLEPOKKAL A TERELŐ GÖMBSÜVEGEKKEL FEKVŐRENDŐRÖKKEL NYOMVÁJÚKKAL HAD MENJEN AZ IS??? EGYÁLTALÁN NEM ÉLETSZERŰ AZ IGÉNYED!!
    MAKRAI ALIG 1 ÉVE VAN A CÉGNÉL ELŐTTE KÖZEL 20 ÉVIG EGY ELISMERT (KHM...) IGAZGATÓ VOLT. KI IS A FELELŐS A JELENLEGI NDK-s IFA HIGH-TECH-ÉRT??? SZ-BÓL MELÓS VÁRAT ÉPÍTENI...”
  • 70. Mil 2012. február 07. 10:52
    „Hát. a Mikszáthon és a Centrumnál, Tisza LAjoson, de még a Mars téren sem látszik semmiféle hóeltakarítás. Az út szélén ugyanúgy hóhegyek, az úton pedig vastagon áll a simán dúrható hókása. 4 nappal a havazás után.
    Ugyanakkor érdekes dologra figyeltem fel: a Vásárhelyi a Volántól vissza szinte hómentes a körforgalomig. Láttam jönni egy dúrót, tolta a már tiszta utat, majd kisvártatva visszairányban is tolta. Miközben a severnél még mindig áll a hókása az úton, ahogy a Rókusin is végig, Mars tét detto, megjegyzem elég ciki hogy a város központja, a buszpályaudvar és környéke így néz ki..
    tehát a kérdés: mi a ..... folyik itt??
    Amúgy híre ment már adolognak, egy nem szegedi fórumon olvastam:

    "Asszonykám elment Szegedre 3 napra (főiskola).Meséli,botrányos a közlekedés a városban.Takarításnak semmi nyoma,a gyalogosok esnek-kelnek,villamos nem jött.Egy hóekét látott,azt is felemelt tolólappal.."”
89 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Három 48-as kiállítás a Móra-múzeumban

Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes, nemzetpolitikáért felelős tárca nélküli miniszter nyitja meg a Volt egyszer egy múzeum – Válogatás az egykori Aradi Ereklyemúzeum kincseiből című kiállítást. Tovább olvasom