Délmagyar logó

2016. 07. 30. szombat - Judit, Xénia 18°C | 30°C

Oldtimer akció: 5 millióért árulják a több mint száz éves Ford T-modellt

Oldtimer akció: 5 millióért árulják a több mint száz éves Ford T-modellt
AZ 1914-es, felújított autót egy internetes portálon árulja szegedi tulajdonosa.
Egy több mint száz éves, 1914-ben gyártott Ford T-modell árulja tulajdonosa egy internetes portálon. A ritkaságszámba menő felújított autóért közel ötmillió forintot kér a tulajdonosa. Az 2900 köbcentis méregzöld cabrio igazi gyöngyszem lenne Szeged közlekedésében.
5 millióért árulják az 1914-es Ford T-Modellt. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt  - GALÉRIA
 
Amit a T-modellről tudni kell a Wikipédia szerint:

"A Ford T-modell elnevezésű autót 1908 szeptemberétől 1927 októberéig gyártotta Henry Ford cége, a Ford Motor Company. Beceneve Bádog Böske (Tin Lizzy) volt. Ez az autó tette lehetővé a középosztálybeli amerikaiak számára az utazást, és ez számít ez első megfizethető autónak is, ami többek között a Frederick Winslow Taylor által feltalált futószalagnak volt köszönhető.

Az autó páratlan sikerének alapja a konstrukció egyszerűsége és célszerűsége volt, amelyet az akkori viszonyok között újdonságnak számító anyagok és technológiai alkalmazások is segítettek. Népszerűségének okán több mint tizenötmillió darabot gyártottak belőle. 1914-ben a Ford több autót gyártott, mint az összes többi járműgyártó együttvéve. A gyártókapacitás csúcsát 1925 jelentette, amikor napi 9–10 ezer autó gördült le a gyártósorról, és ez éves szinten már a kétmilliót is meghaladta. A gyártott darabszám tekintetében más autótípus egészen 1972-ig nem tudta ezt felülmúlni, akkor elsőként a Volkswagen Bogár volt képes megelőzni.

Ez a modell magyar szempontból is nagy jelentőségű, hiszen tervezői csapatában két neves autókonstruktőrünk is jelen volt, Galamb József és Farkas Jenő. Ellentmondás is kialakult körülötte, hiszen a T-modellt egy nemzetközi szakzsűri szavazása során a 20. század autójává választották. Ugyanakkor szerepel a világ ötven legrosszabb autójának listáján is, ahol az egyszerű karosszéria és belső tere miatt a Zastavához hasonlították, holott éppen ez volt az előnye, mivel így alacsonyan lehetett tartani az árát. Az autó mindenesetre legendássá vált, amelyből magánszemélyek és múzeumok is sokat megőriztek. Magyarországon a Közlekedési Múzeumban, valamint a Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar (ahol Galamb József folytatta tanulmányait) épületében egy-egy tökéletes állapotú, a makói Galamb József Szakközépiskolában pedig egy felújításra váró T-modell látható."

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gondja volt nyaraláskor a fizetéssel? Ezekre figyeljen, ha külföldön használja a bankkartyáját!

Gondja volt nyaraláskor a fizetéssel? Ezekre figyeljen, ha külföldön használja a bankkartyáját!
Fontos, hogy külföldi vakáción a bankkártyánkra is odafigyeljünk - javasolja a Visa Europe. Önnek… Tovább olvasom