Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 2°C

Olvadtak a hűtők – tévedésből kapcsolt ki a Démász

Május 27-én kedden 11 óra körül az EDF DÉMÁSZ munkatársai megjelentek olvasónk, Fürtön Tibor szegedi, Szabadkai út 42. szám alatti Kertvárosi ABC-jénél és számlatartozás címén lekapcsolták a boltot hálózatról.
– Próbáltam ellenállni, de tudtam, hogy a munkásoknak nincs mérlegelési jogkörük. Kinyomtattam a banki online rendszerből az elmúlt 3 hónapra érvényes utalásokat és berohantam az iratokkal a DÉMÁSZ Kossuth Lajos sugárúti ügyfélszolgálati irodájába – mondta portálunknak a Mini-Maxi Kft. ügyvezetője.

Szűk fél óra elteltével, délre sorra is került, a 10-es számú ügyfélfogadó ablakhoz szólították. „ A hölgy elkérte a nevemet, ő azonban nem volt hajlandó sajátját adni a munkájához. 5 percnyi időráfordításával kiderítette, hogy nem az EDF DÉMÁSZ kezdeményezte a kikapcsolást, forduljak Az E.ON-hoz, az alternatív hálózati szolgáltatóhoz, mondván május 23-án ők kértek kikapcsolást a Szabadkai úti boltra."

BNaponta többször is adatot szolgáltató, szupermodern villanyóra - de kikapcsolható
Naponta többször is adatot szolgáltató, szupermodern villanyóra - de kikapcsolható

Ezután Fürtön Tibor visszasietett az irodájába, telefonált az E.ON-os ügyfélreferensnek, aki gyakorlatilag azonnal közölte vele, hogy nem adtak kikapcsolási utasítást boltra, mert nincs szó számlatartozásról. Egyúttal segítséget is ígért, majd visszahívott 10 perc múlva, hogy egyeztetett a DÉMÁSZ-szal, és ott sem tudnak a kikapcsolásról.

– Ismét autóba ültem, visszarohantam az ügyfélszolgálati irodába, ahol legalább 12-en vártak előttem. Kértem a biztonsági őrt, hogy szeretnék soron kívül bemenni (egy órával korábban már voltam itt, és téves információt kaptam), hiszen élelmiszerüzletemben gyorsan kiolvadnak a hűtők, nem beszélve a forgalomkiesésről. Közölte velem, hogy olyan nincs, várjam végig a soromat. Érdeklődtem a neve után is, amit nem árult el, nyakában 20×10 centiméteres Tigers Security táblával – mesélte felháborodottan a történteket a Mini-Maxi Kft. ügyvezetője.

Szóváltás alakult ki közöttük, Fürtön Tibor nem akarta kivárni, hogy az előtte levő összes panaszos ügyfél dolgát elrendezik, mondván, ezt a kört ő egyszer már megfutotta. Így is történt, amikor legközelebb kinyílt az ügyfeles ajtó, bement és egyenesen a 10-es asztalnál ülő „kedves" hölgyhöz ment, hogy a hibát orvosolni tudják.

A felvágottas hűtőnak nem használ a rendkívüli leolvadás
A felvágottas hűtőnek nem használ a rendkívüli leolvadás

– A hölgy közölte, hogy nem tud velem foglalkozni, nem én vagyok soron. Addigra a biztonsági őr is odaért és a karomnál fogva próbált kiráncigálni az ügyfélfogadóból, ami, mélynövésű alkatomból kiindulva nem bizonyult eleve reménytelen vállalkozásnak. Ő meg biztos ezt a problémamegoldást sajátította el valamelyik tréningen. Ráadásul az irodavezető is bátorította – mesélte a történteket Fürtön Tibor.

Miután végigvárta sorát, a 11-es asztalhoz került. Elmondása szerint itt ismét csak addig jutott, hogy forduljon az E.ON-hoz. „Kértem a hölgyet, hogy itt van a telefonomban az E.ON-os ügyfeles száma, várja a hívásunkat, hogy egyeztetni tudjunk. Közölte, hogy ő bizony telefonálni nem fog, én pedig meg se próbáljam, mert zavarom a hangfelvételt. Nem hittem a fülemnek és egy kicsit felment a vérnyomásom."

A telefon nem, a számítógép azonban előkerült és sikerült kideríteni, hogy mégis az EDF DÉMÁSZ kérte a kikapcsolást. Fürtön Tibor, túllépve azon, hogy számítógépes tanfolyamot ajánljon az őt korábban fogadó, 10-es asztalnál ülő hölgynek, kérte, nyomtassák ki a számlaegyenlegét, hogy összehasonlíthassák az általa hozott bizonylattal. Kiderült, hogy két átutalt tételt a Démász folyószámlája nem tartalmazott, azokat tehát ott nem írták jóvá.

Megelőzés

A portálunkhoz forduló úr sem hibátlan, hiszen a kikapcsolók érkezését levél előzte meg, ő azonban újra megnézte az utalásokat és mindent rendben talált, így nem foglalkozott igazából az értesítéssel.
– Idegállapotom tovább javult, amikor közölték velem, hogy ilyen kivonatot bárki hozhat, nekik hivatalos banki pecsétes kell. Kértem, hogy legalább az estleges „tartozásról" adjanak információt, mi kifizetünk mindent, ha jogos, ha nem, csak kapcsoljanak vissza. Majd később a pénzüggyel elrendezzük a vitát. A munkatársammal behozattam a bankkártyát, hogy a helyszínen rendezni tudjuk, de mire beért vele, közölték, hogy elmúlt 14 óra lejárt a munkaidő. Vérnyomás 240/160, fej tűzoltóautó vörös – vázolta az izgalmakat a panaszos.

Ezt látván a hölgy vette a fáradtságot és mégis elvitte a nem hivatalos banki dokumentumot az irodavezetőhöz, majd rövid úton kiderült, hogy a hiba nem Fürtön Tibor „készülékében" van. Elnézést kértek és közölték, azonnal elindítják a visszakapcsolást, nem kell 24 órát várni rá.

– Semmi gondom ezzel a történettel, hibát csak az követ el aki dolgozik, amit viszont kifogásolok, az ügyfelesek, és a biztonsági őr hozzáállása. Javasolnám nekik, hogy az értelmező kéziszótárban tanulmányozzák a szolgáltatás című részt. Elnézést a cinikus hangvételért, de a bennem felgyűlt dühöt másként nem tudtam kifejezni – mondja Fürtön Tibor.

Az ügyben megkerestük az EDF DÉMÁSZ Kommunikációs Csoportját és az alábbi választ kaptuk:

„Az ügyfél hozzájárulása nélkül a konkrét esetről részleteket nem közölhetünk. Ugyanakkor általánosságban elmondható, hogy a leírtakhoz hasonló eset fordulhat elő akkor, ha nem megfelelő számlaszámra történik az áramdíj utalása. Amennyiben ügyfeleink utalással egyenlítik ki számláikat, akkor kérjük a kézhez kapott – vagy elektronikusan megküldött – számlákon feltüntetett bankszámlaszámokat és azonosítókat használják. Ez biztosítja a befizetés azonosítását.

Abban az esetben, ha valaki a kikapcsolást megelőző felszólító levelek és a kikapcsolási értesítő tartalmával, az azokban részletezett meg nem fizetett tételekkel nem ért egyet, kérjük mielőbb keresse fel az EDF DÉMÁSZ ügyfélszolgálatát. A befizetések igazolásával gyorsan lehet az esetleges hibákat és félreértéseket tisztázni és ezzel elkerülhető a későbbi kikapcsolással járó kellemetlenség.

A személyes ügyfélszolgálatra érkező ügyfelek irányítása ügyfélhívó rendszerrel történik. Sem a biztonsági szolgálatot ellátó személynek, sem az ügyintézőknek nincs módja arra, hogy egyes ügyeket soron kívül kezeljenek.

Az EDF DÉMÁSZ ezúton is elnézést kér a leírt esetben érintett ügyféltől."

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Miért titkolják, ha online olcsóbb, mint az áruházban?

Olvasónk fotós állványt vásárolt az egyik legnagyobb elektronikai szaküzletben. 13 ezer Forintot… Tovább olvasom