Délmagyar logó

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 10°C | 20°C Még több cikk.

Őrült mutatványok a motor nyergében

Szeged - Egykerekezés lelógó lábbal, motorbőgetés, füst és égett gumi szaga: Szabó Ákos szerint ezek a legfőbb ismérvei a mutatványos motorozásnak.
Hétköznap a szabályos, megfontolt motorozásra tanítja a fiatalokat Szabó Ákos, aki társaival hétvégén őrült mutatványokat hajt végre nagy teljesítményű járművével szerte az országban. Legutóbb Sándorfalván járt.

– A mutatványos motorozás, amit angolul stuntridingnak hívnak, a legmegfelelőbb szó arra, amit csinálunk. Kezdetben sima biciklivel próbálgattam az egykerekezést, amit később a motor váltott fel. Minél őrültebb trükköket próbálunk bemutatni a közönségnek – magyarázta a 36 éves budapesti férfi. Szabó Ákos heti 8 órát gyakorol, specialitása az egy keréken ülve motorozás, miközben a járműről lelóg a bal lába.

– A legújabb mutatványomban felülök a motor tankjára, miközben a lábam a villaszárak mellett lóg. Így körözök egy keréken – mondta. A piruettek és a lélegzetelállító trükközések a motor nyergében azonban mit sem érnek, ha nem bőg a motor, és nem ég szét a gumi. – A gumi elfüstölését szereti legjobban a közönség. Szerencsére a gumikat a szponzorunk állja – mondta Szabó Ákos, akinek ugyanolyan versenyzői licence van, mint Talmácsi Gábornak.

– A magyar motorsportszövetség tavaly hivatalos sportágként ismerte el a stuntridingot. A versenyeken ugyanúgy pontozóbírók vannak, mint a műkorcsolyában – mondta Ákos. A versenyzés miatt számtalan átalakítást végzett el kétkerekűjén, de elmondása szerint a jármű így sem kerül többe 700 ezer forintnál. A hétköznapokon is mindenhova motorral jár.

Szabó Ákos, a trükkös motoros. Fotó: Veréb Simon
Szabó Ákos, a trükkös motoros.
Fotó: Veréb Simon

– Magyarországon sajnos sokan összekeverik a motorozást a közlekedéssel. A motorozás legideálisabb helye egy lezárt terület. Ha valaki a forgalomban kezd el keménykedni, abból nagy problémák lesznek. A motorosok 98 százaléka ráadásul járműve működésével és képességeivel sincs tisztában – magyarázta a mutatványos-oktató, akinek egy bemutató előtt saját testi épsége érdekében komoly harci díszbe kell bújnia.

– Szinte minden ízületemre kerül védőfelszerelés, hiszen naponta 4-5-ször dőlünk el a motorral. Nagy esésből szerencsére kevesebb van: ha valaki nem lépésről lépésre tanul, esetleg túlzottan elbízza magát, nagyot zuhanhat – magyarázta. Legnagyobb bukását Németországban szenvedte el, amikor Hamburgban a nyakába esett a motorja.

– Első keréken gurultam, amikor előreestem. A motor a hátamra zuhant, feltépte a nyakamon a bőrt, és eltörte két-két bordámat mindkét oldalon. Hazafelé már én vezettem az autót – mondta mosolyogva Szabó Ákos. Megéri kockáztatni az egészségét egy-egy trükkért?

– Ha a mutatványai után az ember csupa mosolygós arcot lát maga körül, a legnagyobb eseményeken pedig a közönség üvöltve rázza a kerítést, már megérte nyeregbe szállni –

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jobbik: a kormány gőgből bünteti Szegedet

A Jobbik helyi szervezete szerint a Fidesz–KDNP-kormány gőgből bünteti Szegedet a szocialista Botka László miatt, ezért nem ad pénzt a szúnyogirtásra. Tovább olvasom