Délmagyar logó

2017. 10. 18. szerda - Lukács 10°C | 24°C Még több cikk.

Őskáosz a Szabadkai úton

Szeged - Az állami közútkezelő ismét amatőr megoldásokkal próbálkozott, aki még segíthetett volna a közlekedési káosz oldásában – rendőrség, építők, város –, mosta a kezeit.
30-40 percet is várakoztak a kocsisorok tegnap, mert a lámpák egyszerre legfeljebb 5-6 autót engedtek át az épülő Szabadkai úti körforgalomnál. .

Amatőrök! Őskáosz! – ez a két szó tűri a nyomdafestéket abból a sűrű anyázásból, amit tegnap a Szabadkai úton közlekedők szórtak az útépítők fejére.

Hétfő óta áll a bál a Horgosi úti kereszteződésben. Akkor – megírtuk – próbálták kitalálni az autósok, hogyan kell használni a még el sem készült körforgalmat úgy, hogy kerülgetjük a feltúrt utat, a munkagépeket és az építőket. Tegnap ennél is cifrább helyzet alakult ki. A kivitelező Colas–Debrecen Zrt. lezárta a Horgosi útról kivezető szakaszt, hogy egy szintbe aszfaltozzák a Főszer irodaház előtti részt és a körjáratot. Lámpák irányítják a forgalmat, kétpercenként engednek át öt-hat autót.

Eredmény: megint bedugult a Szeged déli főútja. Kifelé beállt a Móravárosi körút és a Petőfi Sándor sugárút, ott 25 percet vártak a buszok, kamionok, munkába autózók. Befelé a szentmihályi elágazásig kígyózott a kocsisor, 40 perc alatt ért be a vége a jégpályáig, a sorban számtalan, a Pickhez élő állatot szállító kamionnal. Dél körül a helyzet némileg enyhült, akkor 10-10 percet kellett a dugóban várni a 40 fokos hőségben.

A munkagép az úr – az autók meg várnak. Fotó: Schmidt Andrea (Képgaléria)

Sehol semmilyen tábla nem közölte: ki mit csinál. Sokan nyilván kerültek volna a Bajai út–Kálvária sugárút felé. Mivel semmiféle információ nem volt a megelőző nagyobb kereszteződésekben, mindenkiben felszaladt a pumpa, kiszálltak nézelődni, megfordultak a vasúti töltésen, vagy éppen előztek türelmetlenül. Forgalomlassító 30-as táblát és a forgalmi rend megváltozott táblát már csak az láthatott, aki egészen előre araszolt az útfeltúrásig. Ott pedig, ha elég jól figyelt, még időben rájött, hogy – a körforgalom szabályaival ellenkezőleg kell mennie, különben zsákutcába fut.

Három irányban két-két tábla megoldaná a bosszúságot – gondoltuk. De a kivitelező helyi építésvezetője, Vrabé Róbert csak elismételte, hogy teljes útzár nélkül csak így képesek teljesíteni határidőre a megrendelést. A rövid időközönként váltó lámpák bevetését azzal magyarázta, hogy mivel állandóan váltani kell az irányokat – ez a legkézenfekvőbb megoldás.

A közlekedők a rugalmasabb rendőri irányítást áhították volna. A megyei rendőr-főkapitányság közleményt adott ki, mely szerint többször körbenéztek a terepen. Kérdésünkre, hogy a felmerült kaotikus helyzetben egyeztetnek-e a közútkezelővel, az volt a válasz: ez nem feladatuk.

Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester széttárta a kezét: a Szabadkai út állami kezelésű.

Ahogyan Pestről látják

A Magyar Közút Kht.-tól megkérdeztük, miért nincsenek a megfelelő helyeken figyelmeztető vagy terelő táblák. Hosszú válaszukat úgy összegezhetnénk: nem foghatják egyenként az autósok kezét. A megrendelő gyors munkát kért, de nincs teljes útzár, ezért nem jelöltek ki ajánlott terelőutat. A Magyar Közút Kht. pesti ügyeletes szóvivője a következőket közölte: „a helyszínen szerzett tapasztalataink szerint a munkaterület előtt az 5-ös számú főúton 5-10 perces várakozás után át lehet jutni". „Mint ismeretes, a nemzetközi tranzitforgalom ma már nem az 5-ös számú főutat, hanem az M5-ös autópályát veszi igénybe Szerbia felé."

Olvasóink írták

  • 14. Egy lakó 2008. augusztus 16. 17:02
    „Valaki mondja meg nekem, hogy a lakóparkból hogy lehet bejutni Szeged belvárosába úgy, hogy nem hagyom el Szeged belterületét, és szabályosan közlekedek? Csak úgy, hogy az épülő OBI-Főszer közötti szervízúton a lámpa előtt megpróbálok "betolakodni" a sorba - úgy hogy anyukámat ne sokan emlegessék - és a Horgosi úton megyek tovább? Vagy valakinek van más ötlete?
    És ha nekem Szeged másik oldalán lenne elintéznivalóm?
    A kerülőút miatti többlet benzinköltségemet kinek nyújthatom be?
    Igaz nem vagyok jogász, de ez lassan kimeríti a személyi szabadság korlátozását.
    Szerintem nem én vagyok az egyetlen autóval rendelkező lakó a lakóparkban akinek ez problémát jelent.”
  • 13. x.y.z 2008. augusztus 16. 11:23
    „Miután végigolvastam az összes kommentet, gondoltam én is hozzászólok, mert mindenki csak arról beszél, hogy így szar meg úgy szar autóval közlekedni...belegondoltatok már, milyen lehet 80 fokban a buszon ülni, 10-15 percet egyhelyben állni?? Nem tudom, ki volt ez a nagyokos, aki kitalálta azt a körforgalmat a lakóparkhoz...nem lett volna egyszerűbb egy zebrás, jelzőlámpás részt kialakítani? Szerintem olcsóbb lett volna, nem lenne ekkora felfordulás...tudom, hogy azért építkeznek, mert volt egy pár baleset...de egy körforgalom mire megoldás? Hol fog elférni az a sok autó, amikor 2szeres sorompó lesz? beállnak a körforgalomba? Mindenesetre csak gratulálni tudok annak, aki kitalálta ezt...szerintem hozzám hasonlóan sokan díjazzák az ötletet...végülis....a 76-os busz nem késik csak átlag 15 percet így is...és ezután mi lesz? 6kor el kell indulni munkába, hogy 8 ra beérjek? Alig 8 km-ről? NEVETSÉGES....”
  • 12. nanemaaa 2008. augusztus 14. 21:48
    „Az nem igza, hogy a rendőrség nem tett meg minden tőle telhetőt. Én pl 20 percet aszalóstam, a sor se előre, se hátra, és miután úgy döbntöttem, hogy nekem ebből elegem van (vagy 15 sorstársammal együtt), szépen megfordultam a Szabadkai úton. Érdekes módon egyből előkerült egy hős járőrpáros, hogy megbüntesen a záróvonal átlépéséért. Így megvolt a szolgálat, no meg a védés is. Én csak gratulálni tudok hozzá. .... a helyett hogy irányították volna a forgalmat. :(”
  • 11. ganxta 2008. augusztus 14. 20:01
    „Én csak egy dolgot nem értek.

    A vasúti pálya a MÁV-é, a Szabadkai út állami kezelésű, de azért gondolom a városháza megfelelő irodájával egyeztetni kell, ha valamilyen munkát végeznek. De ha nem, akkor is a MÁV-nak biztos kellett egyeztetnie a Közútkezelővel amikor az átjárót újította fel.
    Mi a büdös francért nem jutott eszébe senkinek, hogy a két dolgot egyszerre végezve (átkelőfelújítás+körforgalom) sokkal kevesebb bosszúsággal meg lehetett volna oldani?
    De megint csak az látszik, hogy mi városlakók és környékbeliek (emberek) le vagyunk szarva.”
  • 10. dova 2008. augusztus 14. 18:59
    „#6 zuzu,
    "Pár hét szívás, elkészül, és hurrá örül mindenki, hogy milyen csodálatos dolog készült el megint. Ez tény. "

    Ha ez így lenne, akkor még jó is lehetne, de nem így van.
    A végtermék olyan selejt, ami csak nagyon rövid távon lesz használható. A romlást követően (1-1,5 év) nem lesz behajtható(nem akarják majd behajtani) a garancia és az egész kezdődik előről.
    A ne autóval közlekedőkre pedig ismételten nem gondoltak, vagy ha gondoltak, akkor közben röhögtek.

    "Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester széttárta a kezét: a Szabadkai út állami kezelésű.
    "
    És akkor mi van?
    Szegeden van?
    Igen.
    Ki a felelőse Szeged fejlesztésének?

    Nem lesz ez így jó.
    Egyre jobban úgy tűnik számomra, hogy a fejlesztési iroda munkatársai egyre többet fognak bíróságra járkálni a jövőben mert amit mostanában csinálnak az kimeríti a közúti veszélyeztetés fogalmát.”
  • 9. Darkina 2008. augusztus 14. 15:34
    „Az autósoktól elvonatkoztatva - a tömegközlekedés szempontjából - a busz is hosszú perceket áll a sorban és a villamospótló sem tud kikanyarodni egyből a Szabadkai útra.. így például nem nehéz elkésni a munkából reggel, illetve élmény egy fülledt buszon várni a hazajutást.. Mellesleg a városban felborult közlekedés miatt már így is 15-20 perccel hamarabb kell elindulni, ha pedig a mostani dugót is beleszámítja az ember, akkor már 30 percnél tartunk (jó esetben).. Rövid távon még mindenki elnézi tán, de az utóbbi hónap olyan volt, mintha direkt az ezen környéken lakókkal akarnának kiszúrni.. Épülnek a multik, nincs villamos, a busz töb mint egy hétig kb. 30 perces kerülővel közlekedett, ami alatt a vasúti átjárón dolgozó munkások furfangosabbnál furfangosabb megjegyzéseit hallgathattuk nap mint nap (ha a villamospótlótól való sétát választottuk inkább a kerülő helyett), néhány napig a Petőfi sugárúton állt meg az élet, most pedig a körforgalom.. Szintén nem az eredménnyel van problémám, a kivitelezés a bosszantó..”
  • 8. maci52 2008. augusztus 14. 13:12
    „Az a pesti buzi ne ugasson Pestről,a klimatizált irodából,vagy valamelyik balatoni villából.Botka-Szemétgyörgyi biztosan Kinából figyelik műholdról az eseményeket.Szakadjanak meg ott ahol vannak.”
  • 7. Fánika7 2008. augusztus 14. 13:05
    „Bizonyára aki ezt az útlezárást és elterelést kitalálta, ami csak az útépítés közelében van kitáblázva, nem a lakóparkban lakik és nem is közlekedik a Szabadkai úton. Még aki itt lakik is össze-vissza keringél, hogy kijusson a lakóparkból, nehogy az, aki csak betéved. Mint pl. ma reggel egy örült hosszú, óriási kamion a Hiúz utcába a Kenguru köz és a Panda tér közé. Előtte és mögötte egy-egy teherautó, a Kenguru közben és a Panda térnél pedig egy-egy személyautó várakozott arra, hogy kijusson. Hogy sikerült neki bejutni, azt nem tudom, de jó néhány percbe és egy másik sofőr segítségébe került, mire visszatolatott és megfordult. Max. a kanyart egyenesítette le egy kissé, hogy a parkoló autókat ne sértse meg. Mi lesz itt még 20-ig?”
  • 6. zuzu 2008. augusztus 14. 12:38
    „Ha csak egy kicsit is hozzáértő ember szervezte volna meg ezt az egészet, talán nem lenne ilyen káosz. De hát szokott ilyenre példa lenni? Mindenki hümmög, széttárja a karját és lesza.ja az egészet. Nem létezik, hogy ezt csak így lehetett megoldani. Pár hét szívás, elkészül, és hurrá örül mindenki, hogy milyen csodálatos dolog készült el megint. Ez tény. Maga a kivitelezés módja hibádzik egy csöppet.”
  • 5. CsImre 2008. augusztus 14. 10:32
    „A város kerékpáros közlekedői éek óta őskáoszban közlekednek, tereléseiket soha, senki nem jelzi, mindenki ehet amerre lát, ha jövőlátó képességievel kitalálta, hol lesz teljes bicikliútzár előtte. Most más közlekedők is megtapasztalják, milyen, amikor kib.sznak velük, ami nem jó, csak tény.”
  • 4. Lakó 2008. augusztus 14. 09:23
    „A lakóparkból kijutni sem egyszerű feladat. A Hiúz utca vége azaz másik oldalról a horgosi út végén van az építkezés. Le van zárva. Ott a pékség felé terelik a forgalmat ahonnan szintén nem lehet kijutni a dugó miatt. További lehetőség a Főszer és az épülő OBI közötti szervízút, ahol kitették a kötelező haladási irány jobbra táblát, de arra az épülő körforgalom van, vagyis szabálytalanul a lámpánál várakozókat kikerülve balra fordulva lehet esetleg kijutni a Szabadkai útra. Utolsó esély a Móravárosi körütra kivezető épülő TESCO mögötti út.Csupa öröm a közlekedés a környéken....”
  • 3. Safranek 2008. augusztus 14. 08:57
    „Szakmailag ugyan nem tudok hozzászólni, hisz még autóm sincs.
    De ennél nagyobb baj az, hogy akik "pozíciókban" vannak, azok sem értenek hozzá.
    Még mindig ott tartunk, hogy nem szakmai szempontok alapján neveznek ki valakit, hanem, hogy mennyire jó "elvtárs" v. sógor, koma, cimbora.
    Ők pedig féltik a "pozíciójukat", ill. rettegnek attól, hogy kiderül, hogy alkalmatlanok.
    Ezért nem kérik ki a civil szervezetek véleményét, ill. hatalmi helyzetüknél fogva nem engednek beleszólást a "bizniszeikbe".”
  • 2. micsibucsi 2008. augusztus 14. 07:19
    „A sok okos nem hogy végre megcsinálták volna a kecskéstelepi átjárót alul vagy felüljárós megoldásra. Mert egyáltalán nem ritka, hogy Shell kútig ér a sorompó miatt feltorlódott kocsisor vége, kíváncsi leszek arra, hogy olyankor hogyan lesz majd használható a remekbe szabott körforgalom? Hmmm?”
  • 1. nagypappa 2008. augusztus 14. 04:10
    „A baj az, hogy az E5 elkerülő útnál lévő körforgalomnál nincs kinn egy sárga elterelő tábla, a kocsikat hosszabb ideg kellene egy irányba engedni, kevesebb lenne az az idő ami ahhoz kell, hogy az irányválás miatt ki kell "üríteni" a kereszteződést. Tehát hosszabb idejű lámpaváltás már segítene a bajon.El kell gondolkodni, hogy a helyjárat nem járna-e jobban ha megint a vasúti útzár idején alkalmazott elkerülést alkalmazná.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hűtőgép a könyvtár tetejére

Szeged - Három órába telt, mire tegnap reggel egy emelődaru feltornázta a Somogyi-könyvtár 22 méter… Tovább olvasom