Délmagyar logó

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 10°C | 16°C Még több cikk.

Összeért a híd a Tisza fölött

Szeged, Algyő - Már át lehet sétálni az M43-as sztráda Tisza-hídján az egyik partról a másikra: összeért a két oldalról párhuzamosan épített szerkezet. Munkatársaink tegnap ott voltak, amikor az utolsó zömöt is belehegesztették az acélszerkezetbe.

Elkészült a Móra Ferencről elnevezett új Tisza-híd acélszerkezete. Azzal, hogy a hét végén az utolsó zömöt is beemelték a helyére, és tegnap összehegesztették a meglévő acélszerkezettel, akadály nélkül át lehet sétálni Európa első kiemelt kábeles, 660 méteres hídján.

– Már csak az alsó vasbeton elemek és a pályalemez megépítése van hátra, de ezzel is végzünk a jövő héten – mondta nem csekély büszkeséggel Mátó Sándor, a Hídépítő Zrt. építésvezetője, aki a kezdetektől felügyelte a munkát. – Ekkor lehet majd teljesen késznek nyilvánítani a mederhíd szerkezetét – magyarázta a szakember.

Európa első kiemelt kábeles átkelője 660 méter. Fotó: Schmidt Andrea
Európa első kiemelt kábeles átkelője 660 méter.
Fotó: Schmidt Andrea

Mivel a két ártéri híd acélszerkezetének építését már korábban befejezték, a mederhíd „utolsó láncszemének" beemelését nagy várakozás előzte meg. Az átkelőt a mérleg elve alapján építették, a két pillértől két oldalról haladtak a folyó közepe felé. Minden egyes zöm beemelésével 250 tonnás darabbal lett súlyosabb a különleges híd, és szerencsére nem mozdult el az alakja. A két oldal úgy találkozott, ahogy azt a tervezőasztalon megrajzolták.

Az építőkre azonban még további feladatok várnak: elkészítik a dilatációs szerkezet vasbeton részét, szegélyeket építenek, szigetelnek, aszfaltoznak, korlátokkal, belső szerelvényekkel öltöztetik fel a hidat, és festenek. Az a terv, hogy még ebben az évben forgalomba helyezik. Az ünnepeket leszámítva hétvégeken is dolgoznak.


A híd két oldala úgy találkozott, ahogy azt a tervezőasztalon megrajzolták. Fotó: Schmidt Andrea
A híd két oldala úgy találkozott, ahogy azt a tervezőasztalon megrajzolták.
Fotó: Schmidt Andrea


Az 1. szakaszon a hétvégén már lehet autózni

Információnk szerint pénteken főútként ideiglenesen forgalomba helyezik az M43-as sztráda első szakaszának azt a majdnem 3 kilométeres darabját is, amelyik a Sándorfalvi úttól a 47-es főútig ér el. Ezzel egy időben a Makót elkerülő 7 kilométeres utat is birtokba vehetik az autósok.

Összeért a Móra híd a Tisza fölött. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

A 2. és 3. szakasz

Az M43-as második szakaszán, a 47-es út utáni területen szeptemberben a betonburkolat alaprétegét építették, a Tisza-híd utáni területen pedig már az aszfalt kötőréteget is lerakták – tájékoztatott a NIF Zrt. kommunikációs irodája. A harmadik szakaszon az autópálya burkolatán dolgoztak: elkészült a pályaszerkezet alaprétege, a beton alap- és aszfaltrétegei, a kopóréteget pedig hamarosan teljes egészében lerakják. A pályán átívelő hidakon jelenleg a szigetelés védőrétegein dolgoznak, a munkálatok hamarosan befejeződnek.

Olvasóink írták

109 hozzászólás
  • 109. Gerard 2010. október 08. 19:26
    „sziasztok...
    igen..végre valami ami jó lesz..remélem..köszönet érte az összes dolgozónak.... 1 szegedi..”
  • 108. macs 2010. október 06. 19:20
    „Ebgondolat,
    tudod veszíteni is tudni kell.”
  • 107. macs 2010. október 06. 19:18
    „Most láttam egy hídépítésről szóló filmet. Kicsit fájt a szívem, mert nálunk egy ekkora dolgot így csendben tudomásul veszünk. Ott a település lakói izgatottan várták az összekapcsolódást.
    Tudom ez a híd messze van, az idő sem jó, de biztosan lettek volna olyanok akik kimennek "szurkolni".
    Gratulálok az építőknek!”
  • 106. andreasz 2010. október 06. 16:36
    „18. asdiob
    Fentebb a cikkben
    "..Az a terv, hogy még ebben az évben forgalomba helyezik. Az ünnepeket leszámítva hétvégeken is dolgoznak..."

    Ha jól értem akkor az idén átadják Makóig?

    74. unknown
    Az M9-es tervezett nyomvonala:
    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/szeged_fele_bovul_az_m9-es/2173593/”
  • 105. Ebgondolat 2010. október 06. 16:25
    „Akiknek még voltak kétségei a fidesz kicsinyességéről:

    http://nol.hu/belfold/esztergom__az_uj_polgarmester_eloszobazik__a_fidesz_ov”
  • 104. Rosmary53 2010. október 06. 16:02
    „Remélem, rajtam kívül van aki örül is ennek a hírnek, mert látom, a fejekbe is befolyt a vörös iszap, megy a fikázás rendesen. Már el sem olvasom a kommenteket, ugyanazok és ugyanazt szajkózzák. Unalmas...”
  • 103. Melitta 2010. október 06. 15:32
    „Igen, az M9-es is nagyon fontos lenne, a főváros kihagyásával közvetlen eljutni a Dunántúlra. Annyi biztos, hogy a szekszárdi hídról lejövet már folytatáják a építkezést az 51-es és 54-es út közt, és készülnek a tervek tovább is az 53-astól az M5-ig. Valahol az M43-as csomőpontjában csatlakozna az M9-es is. Ez kolosszálisan jó lenne. Sajnos egyelőre az anyagi háttér nincs meg. És ha a fideszes agytrösztökön múlik, akkor félő, hogy annyi utat fognak építeni, mint 2002-ig..Maga a felcsúti Nagyvezír mondta, hogy az EU-s támogatásokat át akarják strukturálni..Ajjaj. Ez magyarra fordítva annyit jelent, hogy országos érdekű infrastruktúrára szinte biztosan nem áldoznak pénzt.. Majd esetleg lesz több focipálya, meg követhetetlen "vállalkozói támogatás.." Még szerencse, hogy az EU nagyon is meghatározza, mire osztogat milliárdokat.”
  • 102. Melitta 2010. október 06. 15:22
    „Egészen meg vagyok hatódva, hogy zömében örvendező beírásokat olvasok. Már annyira hozzászoktunk a komcsizó, fanyalgó fikázásokhoz, hogy most szinte üdítő látvány olvasni az elismeréseket. Nem olyan régen, gyerekkoromban még csak álmodoztunk arról, milyen lenne egy autópálya Budapesttől Szegedig. Hát az már szinte természetes mindenkinek. És pár napon, vagy héten belül megnyílik a M43-as is. Azért nagy dolog, mert tényleg iszonyúan rossz időjárási viszonyok közt is folyt a munka. Emberemlékezet óta ennyi víz nem állt az ártéren, meg a földeken. És az se baj, hogy a már annyit bizonyított polgármester kompromisszumkészen dolgozhat tovább. Botka tényleg hangsúlyozta, hogy nem a pártszínek érdeklik, hanem az, hogy épüljön a város tovább. Az egy más kérdés, hogy a beteges agyú fityesz pártközpontban "ellenséges tűzfészeknek" titulálják azokat a városokat, ahol nem ők győztek. Ez sajnos orbáni téveszme, de erre nem nagyon van orvosság.”
  • 101. Léni 2010. október 06. 14:48
    „Csirén és elv-társai! Savanyú a szőlő?”
  • 100. Léni 2010. október 06. 14:43
    „77. dondongó! Nagyon tetszik a problémafelvetésed! Én is elgondolkoztam már azon, hogy
    mostantól Budapest ismét a NEMZET FŐVÁROSA lett, ezek szerint az elmúlt időszakban nem
    a nemzethez tartozóké volt Bp? Akkor kik voltak a nemzet tagjai, illetve most kik a nem nemzet
    tagjai ? Én pld. bemehetek-e a fővárosba, ha kiderül ,hogy jelenleg nem tartozok a nemzethez?
    Beutazási engedély fog kelleni?”
  • 99. AlbertZ 2010. október 06. 14:42
    „Hehe ez tetszik, aki eddig azért osztotta a kormányt (meg Botkát meg mindent ami az aktuális fejlesztésekkel kapcsolatos), hogy csúszik a munka meg ugyse lesz kész meg ilyenek, most meg hogy már látszik a vége, más fogást nem találva a határidőt támadják ahol tudják xD Nem baj, ész az van, tudjuk...
    btw le van írva, hogy tervek szerint idén át lesz adva. Nagyagy. Inkább örülnétek, hogy nem lesz tranzit a városban.”
  • 98. THK 2010. október 06. 13:47
    „97,
    sajnos tényleg döbbenetes, mennyi humortalan és frusztrált ember írogat az itteni fórumokra! Máshol ez nem jellemző, nem kell magyarázni a nyilvánvaló iróniát”
  • 97. Csirén 2010. október 06. 13:35
    „88. Jesszusom! Ti azt hiszitek, hogy én látványberuházásnak tartom?
    Azt vártam mikor kezdik el ezt a beruházást is szapulni a nagyeszűek!!!!!”
  • 96. szunyi 2010. október 06. 13:08
    „95,

    Kizárt dolognak tartom, csak a 47-től a bajai behajtóig lehet ingyenes.”
  • 95. ízizí 2010. október 06. 13:05
    „Remélem a mostani tervek már teljesíthetőek lesznek és még idén ki lehet tiltani a városból a tranzit kamionokat. Szeged-Makó köözött esetleg elképzelhető, hogy ingyenes lesz a sztráda személy gépjármű részére?”
  • 94. tüsök 2010. október 06. 13:03
    „Csodálkozom,hogy ezt nem támadták,mint Pesten a körgyűrű bizonyos szakaszát.Ha megépül a 43-as szakasza a határig, akkor Szeged egy nagyon jól lakható élhető város lesz.Ez nem az új kormánynak köszönhető.”
  • 93. Church 2010. október 06. 12:58
    „Szép munka! Jó látni, hogy szépen halad a Híd!”
  • 92. gyalogkakukk 2010. október 06. 12:37
    „Le a kalappal ezen vállalkozók előtt, akik ilyen kevés csúszással el tudtak készülni a híddal holott a Tisza mennyit volt kint az ártérben, ezzel hátráltatva a munkájukat. Minden tiszteletem az övék, látványosan profi csapat.”
  • 91. mitudomain 2010. október 06. 11:37
    „88. zoltanszabo: ezt mondotta neki az Ura és parancsolója a mi megváltonk!
    A harmadik szegedi híd egészen addig nem volt látványberuházás míg BN reklámozta vele magát..”
  • 90. vuk 2010. október 06. 11:14
    „A lenyeg lemaradt: mikor lesz KESZ?”
109 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elfogyott az út a kerekek alól

Nem elég megépíteni a bicikliutat, a karbantartás is fontos, különben a kerékpárútnak tíz év alatt csak a romjai maradnak. Tovább olvasom