Délmagyar logó

2017. 09. 23. szombat - Tekla 11°C | 19°C Még több cikk.

Összetörték a Kölcsey utcát

Szeged - A frissen felújított Gutenberg utcát három hete nyomvályúkkal tették tönkre, azóta zárva van. Most a Kölcsey utcában is rongálás nyomait látni: póznákat és márványlapokat törtek.
Tavaly november közepén adták át a felújított szegedi Gutenberg utcát, pár hét múlva, karácsony előtt mutattuk be: tönkretették a díszburkolatot, nyomvályúk és kifordult dísztéglák látszottak. A kivitelező nagy erőkkel nekiállt, hogy ideiglenesen rendbe tegye, de azóta mintha megállt volna az idő, nem változott semmi. Továbbra is zárva az utca Jósika és Bolyai utca közötti része. Ez azért problémás, mert a párhuzamos Attila utcát is le kellett zárni; ott a Bartók téri buszmegállóban történt csőtörés miatt az egész burkolatot cserélni kell.

A belváros-rehabilitációs projektet lebonyolító Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatójától, Máté Tamástól azt a tájékoztatást kaptuk: még vizsgálják a Gutenberg utcát, az első eredmények egy héten belül várhatók. A kivitelező által vállalt garancia kiterjed a hibás teljesítésre – beleértve a rossz minőségű anyagok beépítését is –, ezért a javítás miatt a várost nem terheli többletköltség. A végleges javítások elvégzéséig ideiglenes forgalmi rendet vezetnek be. Az utca változatlanul a nagykörúttól a Jósika utcáig használható. A belső felére csak az ott lakók hajthatnak be; a Bolyai utca felől balra bemehetnek a zsákutcának kijelölt zsinagóga melletti részre, illetve jobbra kijutnak a Tisza Lajos körútra.

A fémpóznát rongálók tették tönkre, hamarosan javítják. Fotó: Frank Yvette
A fémpóznát rongálók tették tönkre, hamarosan javítják.
Fotó: Frank Yvette

Pár napja a Kölcsey utcában is látványos sérüléseket vettünk észre. A város tavaly májusban átadott új korzójának Kárász utcai sarkán letörték az autók behajtását akadályozó fémpollereket. Egy díszrudat pedig tövestől döntött ki valaki. Az utca Royal Szálló felőli végén a márványlapokat szecskázta fel valaki úgy, hogy kifordultak a burkolatból. A párhuzamos nyomokból úgy látni, mintha ott is egy méretes jármű ment volna keresztül.

A frissen felújított Gutenberg utcát három hete nyomvályúkkal tették tönkre. Fotó: Frank Yvette
A frissen felújított Gutenberg utcát három hete nyomvályúkkal tették tönkre.
Fotó: Frank Yvette

A Pólus válaszából kiderül: a fémpóznát rongálók tették tönkre, hamarosan javítják. A burkolat és az utca többi hibáját javítja a kivitelező, erről folynak az egyeztetések.

Olvasóink írták

118 hozzászólás
  • 118. tol 2011. január 15. 20:17
    „oly egyszerű ám, mint a faék: ki kell írni szép nagy kani betűkkel a kivitelező nevét. Ennyi.”
  • 117. Fremen1 2011. január 15. 19:13
    „Ez Botka.”
  • 116. barkzso 2011. január 15. 11:26
    „Én a napokban (is) jártam a Kölcsey-n és semmiféle rongálást nem láttam viszont a nagy kö lapok mint a libikóka billegtek sok-sok helyen és nem kicsit balesetveszélyesek voltak.
    Mindig a hazudozás, xarul volt megcsinálva rohammunkával a választási brosúrába ez az igazság.
    De, a pénz már a zsebekben...”
  • 115. tol 2011. január 15. 08:21
    „tanulság: jól tanuló gyerekekkel kell megcsináltatni az utat...”
  • 114. szilléri 2011. január 14. 19:03
    „Azt a pénz amit Laci <moderálva> lovas szobor forgatásra, csicsára és díszburkolatra talán hasznosabb lenne ha belvízvédelemre fordítottuk volna! Tegnap nem dőlt volna be 3 tanya Domaszéken, esetleg Subasán sem kéne szivattyúzni!

    Na jó ez lehet, hogy ,,demagóg" duma de kb. 40 % igazságtartalma van !”
  • 113. kovácsnééscsaládja 2011. január 14. 15:24
    „Megint itt áll (Kölcsey, Royal felől) a police..., vajon meddig?
    365 nap/24óra?”
  • 112. papsajt 2011. január 14. 09:36
    „Ez az eredménye a rohammunkának.

    A lófaránál is ilyen a Feketesas u felőli oldala.”
  • 111. műstoppoló 2011. január 14. 09:23
    „Szóval olyan ez a Gutenberg meg Kölcsey utca, mint a "szocializmus ut-ja": rámegy egy kukásautó és sz...amócává megy. Kár ezt mentegetni, adja vissza a pénzt a ki kitalálta és aki csinálta.”
  • 110. Gumbacsi 2011. január 14. 02:54
    „Egy buta kamionos bosszúja az egész, mert megtiltották az előzést az autópályákon!”
  • 109. Wacky 2011. január 13. 23:29
    „108. hozzászólás Lackó50 2011.01.13. 22:44

    Jobb hogy itt nem próbálkoznak föld alá vinni... és bár rég volt már, de emléxem hogy az a sárga tégla a marson nem volt éppen egy szintben... oké hogy ívesnek kell lennie hogy a víz lefolyhasson, de az huplis volt ott inkább mint íves... tény hogy vannak helyek ahol a munkások nem olyan precízen rakják le a téglákat mint mondjuk pl.: a Kárász utcánál, vagy a Klauzár téren... ez elég nagy baj

    az alapozást meg végképp nem értem, ha tudják, hogy szar lett akkor miért nem akkor javítják ki?? hisz utána a garancia végéig folyamatosan javítgatni kell(mint ahogy most látjuk is) és véleményem szerint az többe kerül, mintha az elején jobban odafigyeltek volna!!

    Egy kis párhuzam:

    Ha van egy tantárgy és azt a tanár végigzúzza a gyerekeken mert haladni kell, akkor az nem vezet sok jó eredményre, ha viszont az elején jól megalapozza, utána már halad a dolog, és ha végeztek akkor meg is marad tudás később is!!”
  • 108. Lackó50 2011. január 13. 22:44
    „Az előző beírásomban véletlenül KLINKERT téglát írtam KERAMIT tégla helyett. Ezért elnézést kérek.
    107. Wacky
    Igazad van, de a meghatározott útvonalán nagyobb a mozgástere és ezért nem akadályozza annyira a forgalmat. A villamos viszont szinte mindenhol teljesen zárt pályán mozog. Ennek akkor volna jelentősége, ha a föld alatt menne. Nagyobb városokban nem véletlen, hogy (az anyagiaktól függően) próbálják a föld alá vinni.”
  • 107. Wacky 2011. január 13. 22:12
    „"106. hozzászólás Lackó50 2011.01.13. 22:01
    Ennél már a troli is jobb, mert nem kötött pályás és ezáltal kevésbé akadályozza a forgalmat."

    Lehet hogy nem a kerekei vannak megkötve, de van annak a szerencsétlennek egy felső vezetéke!!
    így mondható kötött pályásnak is, mert nem tud bármerre menni(pl.:egy kis utcába lefordulni), csak arra amerre a felső vezetéket kihúzták!!”
  • 106. Lackó50 2011. január 13. 22:01
    „Ez nagyjából jellemző az itteni munkavégzésekre. Semmi nem készül el a megadott határidőre és ha kész akkor jönnek a problémák. Arról most nem beszélek, hogy ezzel a nagy díszburkolat mániával lassan a város szélére ki lehet tenni a behajtani tilos táblát. Lassan sehol nincs egy menekülő útvonal, ha valami probléma van, akkor a fél várost körbe lehet kerülni. Ha ne adja isten valami baj van (mondjuk tűz van), akkor azok a szép nagy tűzoltóautók felszántják a díszburkolatot, vagy ha van egy csőtörés, akkor a gépek után az egész utcát fel lehet újítani? Nem hiszem el, hogy nem lehet normális alapokra helyezni azokat a téglákat. Régen a macskaköves utcák miért nem mentek tönkre? Én még emlékszem arra, mikor a Mars téren is (és még sok helyen) évtizedeken keresztül klinkert tégla volt és bírta a strapát. (Annak csak az volt a baja, hogy vizesen nagyon csúszott) nem azt mondom, hogy ahhoz térjünk vissza, de ott az alapok is normálisan meg voltak csinálva. A másik probléma közlekedésbiztonsági szempontból, hogy minden le van már szűkítve. Mechanikai akadályokkal elérték, hogy ha valami váratlan esemény történik (mint pl. a Kálvária sugárúton a Mercédesz ajtónyitás) akkor esélyem se legyen, hogy esetleg egy kormánymozdulattal elkerüljem a balesetet. (Bár láttam már azt is, hogy ennek ellenére (szintén a Kálvárián) a frissen lerakott gyeptéglákat is letaposták autóval a Jósika utca magasságában. De hát a lényeg, hogy praktikusnak ugyan nem mondható a legnagyobb jóindulattal sem, de szépülünk. Mint a karácsonyfa. Gyakorlati jelentősége nincs, de szépen csillog. Mi pedig vigyorgunk alatta. Minél jobban sikerül a forgalmat lelassítani annál több káros anyag jut a levegőbe és az majd kompenzálja a villamosok "környezetbarát" hatásait. Ennél már a troli is jobb, mert nem kötött pályás és ezáltal kevésbé akadályozza a forgalmat. (Egyébként megjegyezném, hogy a villamosáram előállítása se kevésbé környezet kímélő, csak a hatásai kicsit távolabb szennyezik a környezetet.”
  • 105. Wagnerúr 2011. január 13. 21:41
    „jéé az a Lada Níva sejtem, hogy kié...:D”
  • 104. Okoskatörp 2011. január 13. 21:28
    „minek a flanc,parasztnak a föld út való...abban szebben mutat a nyomvájú,és a 40tonnás teherautó elakadva...”
  • 103. kovácsnééscsaládja 2011. január 13. 20:10
    „És ugyanott beleépítették az alapba és a számításba a lakatlan Royalba ki-be hajtókat? Mert a parkolás ott is dívik.”
  • 102. szatyi 2011. január 13. 20:08
    „100. hozzászólás dmonline1 2011.01.13. 19:40

    Csak azért volt furcsa, mert egyes cikkek napokig láthatók, ez meg néhány óra múlva eltűnt a látókörből.”
  • 101. kovácsnééscsaládja 2011. január 13. 20:06
    „Én is arra dolgozom és a Kölcsey utcában a Royal fala mentén végig parkolnak, fordulnak, tolatnak azok, akik nem szeparkos jegyekkel bajlódnak..., tényleg, hol a kamera és az ellenőrzés, számonkérés, kártérítés a rendszámok alapján!?

    Kinek a kije az összes ott nap, mint nap? Hol vannak az önkormányzat ellenőrei, közterületesek, rendőrök?

    Legutóbb mikor ugyanezért kellett kijavítani pár hétig ott parkolt a rendőrautó, utána semmi. Ennyi!?”
  • 100. dmonline1 2011. január 13. 19:40
    „szatyi! Azért annyira nem tűnt még el, de akár törölhető is, mert már le van mentve :-)
    http://www.delmagyar.hu/tudosito/pofatlan_parkolas_rokkantkartyaval_allt_a_magyar_garda-matricas_auto_a_keresztezodesben/2198391/”
  • 99. na_mit_talaltam 2011. január 13. 19:37
    „Ne nevezzük Logaritmust egyenesnek, mert nem is az :-)
    lásd: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/hu/thumb/7/78/Logaritmus.png/300px-Logaritmus.png
    Szerinted akkor az mszp által pénzelt déem micsoda? Mert ha te ilyet mondazs, én meg még ilyenebbet!
    Pártatlan, objektív déem? Szaladj, kérdd el a kommentedért járó alamizsnát a Belvedere palota első emeletéről. Balra az első iroda, minden ki van írva az ajtóra! :-)”
118 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Már a tanórákon is lájkolnak

Régen az SMS-írás volt menő. Tovább olvasom