Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

Öt éven belül megépül a harmadik Tisza-híd

Biztosan megépül 2020-ig a harmadik Tisza-híd Szegednél – ezt mondta Csepreghy Nándor a napokban egy zártkörű rendezvényen. A hírt több mint egy héttel később megerősítette lapunknak a Miniszterelnökség fejlesztési sajtóosztálya is, részleteket azonban nem közöltek.
Csepreghy Nándor fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkár volt a vendége másfél hete a Szent-Györgyi Albert Rotary Club soros ülésének. A politikustól előadása végén megkérdezték: lesz-e valaha harmadik Tisza-hidunk, mire az eddig kommunikáltakhoz képest meglepő válasz érkezett.

Biztosan megépül 2020-ig a harmadik Tisza-híd Szegednél.
Biztosan megépül 2020-ig a harmadik Tisza-híd Szegednél.

– Az új uniós ciklus végéig biztosan megépül a híd, az szerepel a jóváhagyott fejlesztési tervben – mondta el az államtitkár-helyettes. Szavai azért voltak megdöbbentőek, mert májusban még arról volt szó: a Szegednek nevesített uniós támogatásból nem lehet költeni a déli Tisza-híd megépítésére, ezért a 34 milliárd forintot óvoda-, iskola- és rendelőfelújításra, kerékpárutakra, parkosításra és gazdaságélénkítésre fordítják.

Megkérdeztük a Miniszterelnökség Fejlesztéspolitikai Tájékoztatási Főosztály Fejlesztési Sajtóosztályát, milyen forrásból, mekkora összegből épülhet meg a régen várt híd, illetve mikor kezdődhetnek el a munkálatok. Múlt hétfőn elküldött e-mailünkre, melyre „részletes és kimerítő" tájékoztatást ígértek, péntek délután érkezett válasz, abban azonban csupán megerősítették Csepreghy Nándor szavait.

– A „Szeged–Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyesforgalmú Tisza- híd építése" projekt szerepel a jóváhagyott Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program projekteket tartalmazó listán. Ez azt jelenti, hogy az új uniós ciklus végéig megépül a híd – áll a közleményben.

Az új szegedi déli Tisza-híd tanulmányterve 2001-ben készült – akkor egy 540 méter hosszú, 14 méter széles építményt álmodtak meg gyalogos- és bicikliúttal. Később már vegyes forgalmú hídról volt szó a Szeged–Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése részeként. A tervezett híd egyébként a városi körút hiányzó déli zárását teremtené meg.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Táblát és Vénuszt álmodott a díszpolgár

Trogmayer Ottó, Szeged néhai díszpolgára javasolta, hogy emléktábla magyarázza el a partfal egyedülálló díszítését. Tovább olvasom