Délmagyar logó

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 13°C | 21°C Még több cikk.

Öt jármű ütközött az M5-ösön - Képgaléria

Szeged - A baleset a kisteleki csomópont előtt történt.

Baleset történt csütörtökön este az M5-ös autópályán a kisteleki csomópont előtt. Egy ember súlyosan, több pedig könnyebben sérült meg, amikor kamionok és két másik jármű ütközött össze a sűrű ködben csütörtök este Kisteleknél.

A legfrissebb infromációk

Egy külföldi rendszámú Volkswagen személygépkocsi haladt az esti órákban Budapest irányába. A kisteleki lehajtó közelében a nagy köd miatt egy kamion hátulról nekiütközött, majd ezt követően a tehergépjárműbe egy további kamion is belerohant. A soron következő kamion vezetője a balesetet látva intenzíven fékezett, ebbe szaladt bele egy ugyancsak külföldi rendszámú Mercedes mikrobusz, valamint egy személyautó.

A baleset során a mikrobuszból a tűzoltók 1 súlyos sérültet (egy holland férfit) vágtak ki, a VW-ben négyen sérültek könnyebben, ők román állampolgárok.

Öt jármű ütközött az M5-ösön. Fotó: MTI (galéria)

A helyszínelés és műszaki mentés idejére a teljes pályatest le van zárva, a forgalmat az E75-ös főútra a rendőrség már Szegednél tereli. A pályatest lezárásába a katasztrófavédelem több járművével is besegít, valamint az autópálya fenntartó is közreműködik.

A pályatest ezen szakaszának lezárása várhatóan közel éjfélig fog tartani. Az autópálya-kezelő munkatársai a forgalmat a régi 5-ös útra terelik.

Az M5-ös autópályára a főváros felé nem lehet felhajtani a Szeged-észak és Szeged-nyugat csomópontnál, az M43-as autópályára pedig a 47-es úti, illetve a sándorfalvi úti csomópontnál.

Korábban a hírek arról szóltak, hogy négy kamion és egy kisbusz ütközött.


A baleset során egyik kamion keresztbe fordult az autópályán, ezért az utat a műszaki mentés idejére teljes szélességében lezárták. A Budapest felé haladó oldalon nagy a torlódás.

A rendőrség Szegednél az ötös úti kettőskörforgalomnál, az autópályára felhajtó sávot lezárta. Az M43-asról is leterelik a forgalmat, és minden autóst a régi 5-ösre terelnek.

Azoknak, akik Röszke felől jönnek azt tanácsolják, hogy a Szeged-Nyugat lehajtónál menjenek le a sztrádáról.

A sűrű ködben minimálisra csökkent a látótávolság, és emiatt több koccanásos baleset is történt. Fokozottan figyeljenek a közlekedők - kéri a rendőrség. 

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. biztonságminek 2010. november 20. 16:44
    „kispanci (31),
    igen vannak nálunk is barmok, nem is kevés. Sajnos ezeket nem ritkítja senki. Tudod ezek a "fontos, sürgős" emberek, akik Istent-embert nem ismerve mindenkin legszívesebben átgázolnának, és teszik is ha lehet. Mindezek mellé van nagyképük, nagymellényük, ja és nagy pénztárcájuk!
    Ezek ellen sajnos még a DDT sem segítene, csak egy TT, de az sorozattal!”
  • 34. biztonságminek 2010. november 20. 09:58
    „Semmi, semmi, csak hajtanak, mint vadbarom!
    A nemzetiség nem számít ez esetben (sem!), állat mindenhol, minden nemzetben van; állampolgárságtól is függetlenül!
    Mit számít a látási és útviszony? Semmit!
    Relatív gyorshajtás? Mi az?
    Biztonságos közlekedés? Mi az?
    Közlekedési morál? Mi az?
    Egyáltalán: "ÉN KÖZLEKEDEK! MINDENKI MÁS, A FIIZIKA IS ALKALMAZKODJON HOZZÁM!"
    Nos, mindenkit megnyugtatok a fizika, és a közlekedési viszonyok soha nem fognak alkalmazkodni hozzá, azok csak a saját törvényeiket ismerik!
    Az meg, hogy kinek mekkora mellénye, és mennyi esze van, az csak mások életét veszélyezteti, a fizika törvényei - már bocsánat! - lesz@rják!
    Egyszóval állatok!”
  • 33. Smerdis_of_Arshak 2010. november 19. 21:37
    „a cikkben az szerepel, hogy ROMÁN ÁLLAMPOLGÁR, de ettől még lehet, hogy MAGYAR NEMZETISÉGŰ. nagyokos banda... vagy nem hallotatok még magyarokról, akik román állampolgárok?”
  • 32. deszkás 2010. november 19. 19:04
    „És ugye a gyorshajtásért egyéb szabálysértések elkövetésének elnézése miatt (is) mert technikailag nem megoldható a büntetések foganatositása (XXI sz.) azaz azt csinál amit akar.Mi ebben a csoda? Traffipax kiértékelésnél csak a magyar autóst tudják azonositani. A többit miért nem azt a képviselőink tudják cinkosságot is vállalva. Ha nekik is állna a zászló min.100 rugóért másképp viselkednének.”
  • 31. kispacni 2010. november 19. 14:36
    „És az is Magyarországon történt amit pesti barátom mesélt, hogy megállt a sárga lámpánál, mert már nem érezte biztosnágosnak az átmenést, errefel a mögötte érkező (MAGYAR autó) sofőrje kiugrott és nekiesett elképesztő káromkodások közepette, hogy mit képzel, hogy megáll a sárgánál és csak ezért nem ütötte meg, mert bezárkozott az autóba.”
  • 30. lilongwe 2010. november 19. 14:35
    „27. kispacni

    Ott a pont! :-)”
  • 29. lilongwe 2010. november 19. 14:30
    „11. online

    Szerintem meg jellemzően azért történik, mert a T. sofőrök nem képesek az időjárási és útviszonyoknak megfelelően közlekedni.
    Az alapvető szabály, hogy mindig úgy megyek, hogy látható távolságon belül meg tudjak állni.
    Az, hogy autópályán mész, nem feltételezi azt, hogy bármi is van, 130-cal kell menned...

    Ismétlem: KÖZLEKEDÉSI KULTÚRA...
    :-)”
  • 28. ValakiaSOKKözül 2010. november 19. 13:39
    „27. hozzászólás kispacni 2010.11.19. 12:43

    teljesen igazad van.....
    Itt szegeden a szegediek nem igen ismerik a közlekedésben a kölcsönös udvariasságot.....
    van még mit tanulni, hogy könnyebbé tegyük a közlekedésünket”
  • 27. kispacni 2010. november 19. 12:43
    „20.
    nekromobger,

    Ha figyelmesen elolvastad volna mait irtam rájönnél, hogy arra próbáltam célozni, hogy mi magyarok sem vezettünk sokkal jobban. Itt a délmagyaron mindemki készpénzként kezeli, hogy balesetet csak barom bunkó magyar, török, bolgár okozhat.

    Érdekes módon belém Szeged belvárosában hátulról magyar rohant belém (megálltam a zebránál, hogy átengedjek gyalogosokat), mert a kiskutyáját kereste a pedálok közt :-)

    Ha naponta közlekedsz Szegeden, Magyarországon azt láthatod, hogy legalább 3 magyar autós suhan gyorsan még a piroson, bizony fakultatív tevékenység lett a magyaroknál is az indexelés sávváétáskor, és továbbra is magíar népsport ha sávot szeretnél váltani, akkor gázpedálra lépnek, hogy még esélyed se legyen sávot váltani.

    És ezzel nem védeni akartam a küldöldi vezetőket, csak ne ugy állítsuk be magunkat, mint akik szabályosan, ne adj isten udvariasan előzékenyen vezetünk.”
  • 26. ValakiaSOKKözül 2010. november 19. 12:34
    „20. hozzászólás nekromonger 2010.11.19. 11:18
    "Ha két autó összeütközik "ráfutás" során, akkor a hátsó járműnek miért alszik ki a hátsó világítása?!"

    pl az ütközést követően kifordul a menetirányból....vagy lefullad és az elektronika leveszi a gyújtással együtt a világítást.....
    jobb lett volna úgy fogalmaznom, hogy a baleset bekövetkeztekor sok esetben hirtelen megszűnik az addig látható fényforrás :)”
  • 25. ValakiaSOKKözül 2010. november 19. 12:31
    „17. hozzászólás csafe 2010.11.19. 10:02

    "9. ValakiaSOKKözül
    Pont az ilyen módon gondolkodók mint te, miatt vannak az ilyen ráfutásos balesetek!
    Azért mert lassan megy, nem akar kockázatot vállalni mint egyesek, azért még nem kellene belerohanni!!
    Az hülyeség, hogy nem megfelelő a fényereje és nem mer menni. Mint NTK írja, az erős első lámpa semmi előnnyel nem jár. Aki jár ködben az tapasztalhatja, hogy a nagy fény visszaverődik és még jobban vakít, ezért nem lehet látni előre. Az infra fény, az segítene, vagy köd radar. Ha ez nincs akkor marad a lassú tempó. Még mindig gyorsabb félórával órával később odaérni, mint szétrongyolva ácsorogni a pályán."

    Persze igazad van... DE nem a lassú tempó miatt van a ráfutásos baleset, hanem azért mert nem lehet észrevenni csak 15m távolságból, hogy csordogál (vagy épp a lehajtó előtt gondoskodik...).....Egy 50m látotávolságú ködben a ködfényzárós autót 150m ről is simán látod....
    felvéve a tempóját követheted..... ha elédvág egy gyér megvilágítású, parázsló fényerejű autó, akkor még az 50m es érzékelési távolság sem biztos, hogy helytálló”
  • 24. ValakiaSOKKözül 2010. november 19. 12:24
    „14. hozzászólás NTK 2010.11.19. 08:50
    ...." Alapvető tévedésben vagy. Legalább a hülyeséget ne magyarázd. Ez nem a félve haladásról szól, hanem a relatív gyorshajtásról. Sajnos az autósok nagy hányada nem képes tudomásul venni, hogy ha 50-60 méter a belátható távolság, akkor életveszélyes 120-130-cal (33,3-36,1 m/sec) hajtani. És ezen még a ködlámpa sem segít. Az elsők szinte semmit sem érnek, csak a hátsók hasznosak"

    Ha semmi nem megy előtted, akkor ha biztonságosan akarsz haladni (meg tudj állni a váratlan akadály előtt...pl felborult autó a pálya közepén), akkor ilyen ködben 20-25 km/h sebességgel kellene haladnod....ez kicsit betarthatatlan, mert hosszabb távon nem jutsz sehova, ha ettől gyorsabban mész, akkor meg kockáztatsz...
    Viszont, ha jól kivilágított (műszakilag megfelelő) autóval közlekedsz és tartod az előtted haladó tempóját és sebességét, akkor akár 80-al is mehetsz, mert a ködfényzáró lámpa és közötted bőven van akkora távolság, hogy meg tudj állni, ha ő fékez, vagy megáll.....

    A konvoj első autója van gyakorlatilag veszélyben.....az ő kockázata természetesen igen magas, bár ritkán fordul elő, hogy belső sávban 10- el lekapcsolt lámpával mennek, vagy szembehaladnak, vagy kereket cserélnek...vagy elfolyik a hűtővíz és otthagyja a kocsiját....

    A baj továbbra is az, hogy elvétve van 1-1 akinek nem látható a kocsija a többi autóhoz képest, mert lassan magy és nincs megfelelően kivilágítva”
  • 23. ValakiaSOKKözül 2010. november 19. 12:16
    „11. hozzászólás online 2010.11.19. 07:26
    " Jellemzően azért történik, mert az autók jelentős része használja a ködzáró fényt és jól látható a helyzetjelzője..... Ezt akartad írni? "

    Szia
    Igen, ezt akartam írni... azaz ezzel azt akartam mondani, hogy a ködben ezek az autók már messziről is jól láthatóak és ha pl a belső sávban 100-al mennek, akkor te tisztességes távolságból (még látod) a szélső sávban. felveszed ezt a tempót, akkor az nagyon kockázatos, mert megtörténhet, hogy hopp ott terem előtted egy nem megfelelően kivilágított autó a szélső sávban, míg a belsőben jóval messzebb autót simán látod a normális megvilágítása miatt...”
  • 22. vuk 2010. november 19. 11:41
    „20. hozzászólás nekromonger 2010.11.19. 11:18
    akkor aludhat ki, ha az elejeben levo akkumulator elettel osszeegyeztethetetlen serulest szenved ;)”
  • 21. varadipal 2010. november 19. 11:32
    „Ne vezess gyorsabban ködben, mint ahogy az őrangyalod repülni tud. Ez nem a Kreszben van leírva, hanem Szt Péter kapuja előtt.A fizikát még Damu Roland sem tudja megerőszakolni.”
  • 20. nekromonger 2010. november 19. 11:18
    „15. kispacni!
    Te ne barmozd a magyart, főleg akkor, ha nem tudod, hogy mi és mikor történt! A baleset este 19 és 20 óra közt történt, tehát nem késő este, és magyar résztvevője is volt, pont az, aki meg tudott állni (a "Barom"-ja) az első baleset mögött, majd az ő kocsijának a hátuljába csapódtak bele érintőlegesen azok, akik ezt követően a már korábban balesetezett egyik kamion hátuljába csapódtak!
    9. ValakiaSOKKözül!
    Ha két autó összeütközik "ráfutás" során, akkor a hátsó járműnek miért alszik ki a hátsó világítása?!”
  • 19. vuk 2010. november 19. 10:51
    „Es ezeknek van jogositvanyuk...
    Biztos nem tanultak, hogy a fektavolsagod mindig rovidebb legyen, mint a belathato utszakasz hossza.”
  • 18. savos 2010. november 19. 10:15
    „Már megint kamion!”
  • 17. csafe 2010. november 19. 10:02
    „9. ValakiaSOKKözül
    Pont az ilyen módon gondolkodók mint te, miatt vannak az ilyen ráfutásos balesetek!
    Azért mert lassan megy, nem akar kockázatot vállalni mint egyesek, azért még nem kellene belerohanni!!
    Az hülyeség, hogy nem megfelelő a fényereje és nem mer menni. Mint NTK írja, az erős első lámpa semmi előnnyel nem jár. Aki jár ködben az tapasztalhatja, hogy a nagy fény visszaverődik és még jobban vakít, ezért nem lehet látni előre. Az infra fény, az segítene, vagy köd radar. Ha ez nincs akkor marad a lassú tempó. Még mindig gyorsabb félórával órával később odaérni, mint szétrongyolva ácsorogni a pályán.”
  • 16. kispacni 2010. november 19. 09:57
    „boccs késő esti időpontban :-)”
35 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

3 kar a Szent-Györgyi Albert Napokon

Szeged - A Szegedi Tudományegyetem 3 egészségügyi kara és a Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ… Tovább olvasom