Délmagyar logó

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 28°C Még több cikk.

Ötezerért se biztos, hogy ugrani kell

Idén legalább félmillióra becsülik a biztosítók azon ügyfelek számát, akik váltanak a 3,6 milliós, kötelezővel rendelkező autós táborból. Tavaly 300 ezren kötötték meg másik társaságnál autójukra a kötelezőt. Alaposan meg kell azonban gondolni, hogy havi pár száz forintért érdemes-e másik társasághoz átmenni.
Természetesen a Délmagyarország internetes szolgáltatását hívtuk segítségül, amikor teszteltük a biztosítókat, melyik kínálja a legkorrektebb feltételeket a kötelező biztosítás megkötésére. Hangsúlyozzuk: nem a legolcsóbb megoldást kerestük, mert, mint tudjuk, csodák nincsenek, a túlságosan kedvező megoldásnak legvégül mindig meg kell fizetni az árát.

A számolgatásnak úgy indultunk neki, hogy olvasóinknak szolgáljunk fogódzóval, melyik társaság felé induljanak el kicsi, nagy, öreg, fiatal autó birtokában. Hozzátéve: annak függvényében, milyen nemű pilóta az illető, s hogy városban, avagy faluban lakik-e. Nos, feleslegesen dolgoztunk. Kiderült ugyanis, hogy ahány a kabát, annyiféle az összeg.

Nem elegendő beütni az interneten a megfelelő dátumokat a tulajdonos és az autó életkorára, a jármű típusára, a jogosítvány keltére vonatkozóan, nem tudni, ki milyen kedvezményekkel kalkulálhat. Egyes biztosítók például a köztisztviselőket, mások a mezőgazdasági őstermelőket jutalmazzák pluszpontokkal, de mindenképpen számít, ki hány biztosítással rendelkezik ugyanott. Szóval, a kedvezmények rovatot egy az egyben átugrottuk, így viszont fals számokat kaptunk. (A legnagyobb példányszámú országos napilap is kísérletezett táblázatok összeállításával: nála az egyik legnagyobb biztosítótársaság idei és jövő évi ajánlata között háromszoros volt a szorzó.)

Menetrend

Az átszerződőnek november végéig kell eljuttatnia idei biztosítójához a felmondását – írásban. Jövő évi szerződését elegendő december 31-ig megkötnie az új társaságnál. Az internetes brókerek teljes körű ügyintézést vállalnak, még a kártörténeti igazolást is beszerzik. Az ügyfélnek mindössze egy megbízást kell adnia, vagy postán, vagy faxon.

Saját autómra például – amelynek negyedéves díja mindössze 4800 forint lenne jövőre a B10-es, vagyis a legkedvezményesebb kategóriában – régi biztosítómnál dupla akkora összeget számolt ki a számítógép. Ha viszont még azt beírtam, hogy szőke a hajam, már hajszálpontos adatokat kaptam. És találtam is a jelenleginél átlagosan 800-1000 forinttal olcsóbb ajánlatot. A csaknem kétezer forinttal kedvezőbb kötelezőt viszont csak egy biztosító egyesületnél köthettem volna meg, amelynél kizárólag Budapesten lehet bejelenteni a kárt.

Az első tanulság tehát az, hogy valamennyi társaság testre szabott egyedi díjat kínál. Meg kell alaposan gondolni, évi 4-5 ezer forintért érdemes-e váltani, ha amúgy elégedettek vagyunk a szolgáltatással. El kell azon is gondolkodni, nagy, tőkeerős társaságnál szerződjünk-e, avagy váltsunk egy kicsire, amelyik most tör be a piacra, és csak az első évben tartja alacsonyan az árait. Nem árt némi önkritika sem az ajánlatok böngészése közepette: mennyire vagyunk biztosak abban, hogy jól értelmezzük-e a kedvezményeket, s hogy emiatt nem kellene-e személyesen is felkeresnünk a társaság üzletkötőjét. Idén az is kérdés, hogy ki mennyire retteg a kormány megszorító intézkedéseitől és válik oly mértékben árérzékennyé, hogy azt mondja: neki az évi ötezer forint is számít.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hol legyen Gregor József szobra?

Gregor József özvegye felajánlaná a Szegedi Nemzeti Színháznak a művész bronz mellszobrát. A… Tovább olvasom