Délmagyar logó

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 17°C Még több cikk.

Padka is lesz, nem csak az utat szélesítik az 55-ösön

Csongrád megye - Közel 2 méteres padkákat is építenek az 55-ös főút mellett, nemcsak az utat szélesítik – tudtuk meg a beruházó NIF Zrt.-től. A 94-ből már 78 kilométeren történt valami tavasz óta.
Az autósoknak feltűnt, hogy az 55-ös főút mindkét oldalán széles sávban kivágták a fákat és a bokrokat, akkora területen építkeznek, mintha 2×2 sávot alakítanának ki. Loppert Dánieltől, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetőjétől megtudtuk: egyrészt szélesebb lesz a burkolat, másrészt mindkét oldalon 1,75 méter széles padkákat építenek ki. Így biztonságosan félre tud húzódni az autós, és bőven lesz hely arra, hogy akár le is állhasson. Újjáépülnek az árkok: eddig szikkasztóként szolgáltak, a beruházás befejeztével azonban széles, új árkok vezetik el a csapadékot.

Padka is lesz, nem csak az utat szélesítik az 55-ösön. Fotó: Karnok Csaba (galéria)


Kinek fontos a bajai út?

Az 55-ös főút a dél-alföldi és a dél-dunántúli régiók fontos közúti folyosója, az országhatárral közel párhuzamosan haladva Szegedet köti össze a Dunántúllal. Az útról 3 ország 6 határátkelőhelye közelíthető meg, ezért, valamint az olcsóbb e-útdíj miatt használja egyre több kamionos: Szegeden keresztül a nagylaki, a röszkei, valamint az ásotthalmi, a tompai, a hercegszántói és az udvari átkelő az úti cél. Az 55-ös és a bajai híd a Duna legdélebbi közúti átkelője is.
– De a különálló bicikliút kiépítése miatt is több területre van szükség annál, mintha csupáncsak burkolatszélesítést végeznénk – mondta Loppert Dániel. – Ahol szükséges, a kanyarokban ívkorrekciót is végrehajtunk, hogy a tervezett 90 kilométer per órás sebességnek megfelelően biztonságosan lehessen bevenni a kanyarokat. Ezeken a részeken szintén pluszterületre volt szükség.

Az 55-ös főúton már 78 kilométer hosszan dolgoznak a kivitelezők. A burkolatot úgy erősítik meg, hogy az uniós elvárásoknak megfelelően kibírja a 11,5 tonnás tengelyterhelést. Kelebia és Tataháza között szélesítenek, ezen a szakaszon a közeljövőben szűkített sávos útlezárásra is kell majd számítani. Tataháza és Baja között még csak a fákat vágják, de ebben a hónapban elkezdik a földmunkákat és az út szélesítését is.

A mórahalmi elkerülőnél alapozzák a töltést, építik a földművet, terítik az alapréteget. Szegedtől Mórahalomig földművet és hidat építenek, félpályás útlezárásokkal szakaszosan aszfaltoznak. A mórahalmi elkerülőtől a megyehatárig tartó szakasz közbeszerzési eljárása eredménytelen lett, ősszel jelenthet meg az új kiírás.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pénteken kezdődik a halfesztivál

A halünnepet a hét végén, szeptember 5–7. között rendezik meg a Partfürdőn és a Széchenyi… Tovább olvasom