Délmagyar logó

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 36°C Még több cikk.

Párhuzamos járatokra nem lesz pénz a jövőben

Régiós Volán-társaságok alakulnak meg 2012-ig, az átszervezés a dél-alföldi régióban kezdődik a szaktárca elképzelései szerint. A vasútnak és az autóbusz-társaságoknak már 2007 végére egyezségre kell jutniuk, hogyan szüntetik meg a párhuzamosságokat.
Fotó: Karnok Csaba
Megreformálják és átszervezik 2007 végéig a helyközi tömegközlekedést – jelentette ki Felsmann Balázs, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szakállamtitkára nemrégiben Szegeden. A tárca elképzeléseiről és elvárásairól a három dél-alföldi megye önkormányzatainak képviselőit, a Volán-vállalatok és a MÁV Zrt. szakembereit tájékoztatták.

Az egyeztetésen elhangzott, olyan egyezségre kell jutniuk a helyközi közlekedésben a piac szereplőinek, amely megszünteti a párhuzamosságokat. A 2008 januárjától érvénybe lépő koncepció szerint nem finanszírozná az állam azokat a vasútvonalakat, amelyeken átlagosan 5-10 fő jár a vonattal, ezeken a területeken a Volánokat preferálnák. A másik oldalon pedig az autóbusz-társaságok nem vehetnék igénybe a nyugdíjasok és a diákok után járó költségvetési támogatásokat, ha az adott városból óránként közlekedik vonat a fővárosba. A reform során egységesítenék a vasúti és a helyközi autóbusz-közlekedés tarifáit is. A helyközi közlekedés átalakításának olyan konszenzuson kell alapulnia, amely figyelembe veszi a szolgáltatói lehetőségeket, a lakossági igényeket és a költségvetés teherbírását – mondta a szakállamtitkár.

Arra a kérdésre válaszolva, miszerint küszöbön áll-e a Volán-társaságok privatizációja, a szakállamtitkár egyértelmű nemmel válaszolt. A jelenleg érvényben lévő koncessziós szerződések alapján a Volán-társaságokat 2012-ig nem érinti a közösségi közlekedési piac liberalizálása sem. Addig azonban olyan tőkeerős, régiós társaságoknak kell létrejönniük, amelyek fel tudják venni a versenyt európai társaikkal, ha majd megnyílik a piac. Az államnak mint tulajdonosnak elemi érdeke, hogy a piacnyitásra a cégek megfelelő működési tapasztalattal rendelkezzenek, és önmagukat egy új modell szerint megszervezve érdemi szereplői tudjanak maradni a helyközi közlekedési piacnak.

A helyközi közlekedési közszolgáltatás újraszervezése a tervek szerint statisztikai régiók alapján, három ütemben indul meg, elsőként a nyugat-dunántúli és a dél-alföldi régióban.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Választási ígéretek színesben és fekete-fehérben

Szeged a jövő városa! Polgármester A-tól Z-ig. Ébresztő, Szeged! E címekkel jelentettek meg… Tovább olvasom