Délmagyar logó

2017. 03. 30. csütörtök - Zalán 8°C | 18°C Még több cikk.

Park legyen vagy parkoló?

Szeged - A Korányi fasor patológiai intézet előtti részéről a napokban egyeztet a polgármesteri hivatal. A kérdés: továbbra is engedik parkolni az autósokat vagy elzárják a parkrongálók útját.
Autók szántják fel nap mint nap a Korányi fasor parkját az árvízi emlékmű és az Állomás utca között. Mély árkokat és sártengert hagynak maguk után az egyetem patológiai intézeténél. Nem látni a sok gépkocsi közt az új parktükröt sem, holott az 1944-ben lebombázott vasúti hídpillér maradványát rejti, ami tavaly év végén kapott helyi védelmet. Az utcán, a garázsok előtt és a járdaszegélyen is autók álltak tegnap délelőtt. A gyepen 14 járművet számoltunk össze.

Egy család épp kiszállt egy Renault-ból, és máris kéznél volt a mentség: ők most az egyszer jöttek, és másutt nem találtak helyet. Mutattunk más megoldást: a Tisza Lajos körúton az Aradi vértanúk teréig 20 szabad parkolóhelyet találtunk. Igaz, ezek távolabb vannak, és fizetősek. A család fiataljai erre azt felelték, sietnek, csak negyedórára hagyják a kocsit a füvön. Egy piros autóját lezáró férfit a gyerekklinika felé menet kérdeztünk, mi szükség rá, hogy éppen a parkban hagyja a járművét. – Vásárhelyről jövök át naponta kétszer a gyerekhez, így olcsóbb. Lehetne ingyenes parkolót kialakítani a mellvéden túl, a rakpart folytatásában is – javasolt megoldást az apuka.



Megoldás: virágláda

A Korányi fasor Tisza Lajos körúti szakaszán, az árvízi emlékmű tövében is többen parkoltak szabálytalanul a márványon. Úgy tűnik, hatékony megoldást találtak a kezelő környezetgazdálkodás szakemberei: virágládákkal zárták el a potyázók útját. Most már csak az a kérdés, meddig hagyják békén a dekoratív útzárat, ugyanis tegnap a Korányi fasor járdáján is láttunk egy autóst, aki a gyerekklinika felé erre rövidítette le az utat.

A közgyűlés városüzemeltetési és fejlesztési bizottsága nem nézte jó szemmel a Korányi fasoron kialakult áldatlan állapotot. A testület legutóbbi ülésén felkérte a polgármesteri hivatal városüzemeltetési irodáját, hogy készítsen szakmai anyagot a területről.

– Készül az anyag, a héten egyeztetünk többek között a Szegedi Közlekedési Kft.-vel és a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft.-vel, hogy a terület park maradjon vagy parkoló épüljön rá – tájékoztatott Kósa János, a szakiroda munkatársa. A szakmai anyagot jövő héten tárják a bizottság elé. Ha a Korányi fasornak ez a része továbbra is zöldfelület lesz, a mostaninál hathatósabban el kell választani a közúttól, hogy az agresszívebb parkolók se tudjanak bejutni a gyepre. Ha parkoló épülne, ahhoz terv és a közlekedési hatóság engedélye szükséges, hogy a megfelelő burkolattal és méretben készülhessenek el a parkolóhelyek. A szakember hozzátette: az idei költségvetésben parkolóépítésre nincs pénz.

A területet kezelő környezetgazdálkodás ügyvezetője, Makrai László a szerdai egyeztetésen azt javasolja, legyen parkoló a park helyén, ha ilyen nagy az igény rá. A kiépítése nagyjából 1 millió forintba kerülne hozzávetőleg 30 autó számára, de csak a partfalrekonstrukció után lesz lehetséges. Addig viszont megvédik a zöldterületet.

Olvasóink írták

60 hozzászólás
  • 60. métely 2013. március 07. 09:43
    „54. CsImre 2013.03.06. 19:20
    Nem mindegy, hogy az 5-ös úton megyek Kecskemétig vagy az autópályán. A különbséget és a kényelmesebb utazást az autópályadíjban fizetem meg.
    Nem a parkolási díj ellen vagyok, de a klinikáknál neuralgikus pont a fizetős parkolás. Nyilván ha a város peremén lenne a klinikai tömb, ott ingyen is lehetne parkolni. A belvárosban ezt nem lehet megtenni.”
  • 59. Hétszűnyűkapanyányimonyók 2013. március 07. 07:16
    „57. K.T. 2013.03.06. 21:13
    "Ha kevés a hely, tovább kell emelni a parkolóhelyek "bérleti" díját és egyre több marad majd szabadon azoknak, akiknek tényleg elkerülhetetlenül szükséges."
    Vagy inkább gazdagék és szlovák rendszámú adócsalók kiváltsága lesz fizetős övezetbe állni”
  • 58. nelek 2013. március 06. 22:00
    „49-50. okz63 2013.03.06. 18:18
    48. Vega 2013.03.06. 18:12
    ""egy 12 négyzetméteres másfél tonnás vas""
    "Egy átlagautó alapterülete mióta 12 négyzetméter?"

    Ha csak 8 nm lenne (pl. a Vectra kb. 1.7 x 4.7), mert ráállnának előlről-hátulról-oldalról, nemigen tudnál onnan elmenni. Kell az a 12.

    " ha azok közterületek és én tulajdonképpen parkoláskor fizetek a használatukért?"

    A parkolási díj olyan adó, amiért nem jár szolgáltatás. Tekintsd büntetésnek. Meg is mondták, hogy a belvárosi autózást akarják visszaszorítani vele.”
  • 57. K.T. 2013. március 06. 21:13
    „Úgy tűnik az senkinek sem tűnik fel, hogy 10-15 évvel ezelőtt (vagy régebben) azért volt elégséges (most is az) a klinikák körüli parkolók száma, mert kevesebben autóztak, kevesebb autó volt Szeged útjain.

    Akkoriban kevesebb betegforgalom lehetett?
    Kötve hiszem.
    Lehet, hogy más módon is meg lehetett oldani a klinikák megközelítését? Biztosan találtak rá megoldást.
    Ja! Vagy csak a fene nagy kényelem/elkényelmesedés egyedül, ami gondot okoz mostanság?

    Ha kevés a hely, tovább kell emelni a parkolóhelyek "bérleti" díját és egyre több marad majd szabadon azoknak, akiknek tényleg elkerülhetetlenül szükséges.
    Az, hogy egy "parkot" (a legnagyobb jóindulattal sem az, de legalább füves terület volt) parkolóvá akarnak alakítani teljességgel elfogadhatatlan akkor, amikor folyamatos légszennyezettségi gondokkal küzd a város.
    Az pedig, hogy Makrai javasolta: Legyen parkoló, számomra teljességgel hihetetlen, megkérdőjelezendő.
    A helyesíráson túl a tartalom megragadása sem a dm erőssége, így bármi lehetett. :(”
  • 56. eleonóra 2013. március 06. 21:03
    „Sokszor szembesültem a parkolási problémával a klinikák környékén.Addig nincs is baj, amig a beteg saját lábán tud a vizsgálatra menni ,ugyanis a betegnek vagy szállítójának tilos a klinika területén autóval várakozni.Ki kell jönni a kocsival a vizsgálat idejére.Tessék belegondolni.A szállított beteget magára kell hagyni amig a szállító családtag parkolót keres .Ez különösen gyerekkel és rokkant emberrel bonyolult, helyesebben 2 emberes feladat,ami nem mindíg megoldható.Kifele jövet meg először ki kell jönni a kocsiért és visszamenni a betegért.Akinek már volt ilyen esete az tudja, hogy miről beszélek...”
  • 55. szatyi 2013. március 06. 20:03
    „"48. Vega 2013.03.06. 18:12"

    Nem mondod?”
  • 54. CsImre 2013. március 06. 19:20
    „33. métely:

    Az autópálya-használatért miért kell fizetni? Nem kapsz érte semmit, csak mész a pályán saját benzinedből, a saját autóddal.

    34. macs:

    Így van.

    47. okz63:

    A belváros a nagykörúton belüli rész. Vagy szerinted a Centrum áruház, a megyeháza, A Hősök kapuja, stb. már nem a belváros? Akkor mi?
    A buszjegyért is ugyanannyit fizetsz, ha 500 méterre laksz a megállótól, mintha a házad előtt állna meg busz. Milyen dolog már ez? ;)

    --

    A város folyton azért fél megszüntetni fizetős parkolókat, mert az bevételkiesés. Erre most pénzt áldozna arra, hogy a fizető parkolók keresletét lerontó ingyenes parkolót építsen a belvárosi zöld felület pusztításával? Nem sántít ez egy picikét? Ha meg fizetős, akkor meg ugyanott tartunk, csak több autónak lesz hely a városban, de úgy tűnik a cikkből, van most is elég a Klinikák mellett. A múzeum melletti disznóólat mikor szándékoznak fölszámolni?”
  • 53. Vega 2013. március 06. 18:34
    „49. okz63 2013.03.06. 18:15
    42. Vega 2013.03.06. 17:19
    "fogd fel közterülethasználati díjként."
    Akkor elárulod nekem, hogy miért nincs télen rendesen a parkolókból eltakarítva a hó

    mert parkolnak a havon? sokszor a főutakról sincs eltakarítva a hó, pedig azért még az is fizet, aki nem ül autóba. eszem a szived.”
  • 52. _csutak_ 2013. március 06. 18:29
    „Egyszerűen nem értem, hogy miért akar mindenki kocsival menni a klinikára amikor troli járat is van.
    Régi vesszőparipám, hogy a nagykörúton belülre csak a tömegközlekedés és a rokkantak mehessenek be.”
  • 51. Vega 2013. március 06. 18:22
    „47. okz63 2013.03.06. 18:10
    a KRESZ-t miért nem tartják be a személygépjárművel közlekedők, miközben másoktól maximálisan elvárják ezt? nos, ha már témánál vagyunk, a zöldterületen való parkolás és járdán való autózás végett kérdezem, ugyanis a szóban forgó intézménynél mindkettővel találkozni.”
  • 50. okz63 2013. március 06. 18:18
    „48. Vega 2013.03.06. 18:12
    "egy 12 négyzetméteres másfél tonnás vas"
    Egy átlagautó alapterülete mióta 12 négyzetméter?
    Ne a furgont tekintsd átlagnak, amivel áruért jársz.
    Még a Vectra kombi is max. ennek a fele volt. ;-)”
  • 49. okz63 2013. március 06. 18:15
    „42. Vega 2013.03.06. 17:19
    "fogd fel közterülethasználati díjként."
    Akkor elárulod nekem, hogy miért nincs télen rendesen a parkolókból eltakarítva a hó, ha azok közterületek és én tulajdonképpen parkoláskor fizetek a használatukért? Jól látszik, hogy ez is csak pénzlehúzás, jöjjön a zsé, de érte semmit ne kelljen tenni...”
  • 48. Vega 2013. március 06. 18:12
    „46. szatyi 2013.03.06. 17:48
    én ezeket nem gondolom, ezek tudod így egyszerűen vannak. ha nem volnának, már megcáfoltál volna (vagy magyarázzam el hogy mi a különbség egy 12 négyzetméteres másfél tonnás vas és egy ember között? ezzel inkább menj orvoshoz). vagy csak szimplán nem vagy tisztában az irónia szó jelentésével, mert azt is használtam egy kicsit a hozzászólásaimban.”
  • 47. okz63 2013. március 06. 18:10
    „18. J.G. 2013.03.06. 09:53
    "A belvárosban igenis legyen fizetős a parkolás."

    Nos, ha már témánál vagyunk, ez a Patológia előtti rész mióta számít belvárosnak?
    Kívül van a Tisza Lajos körúton. Gyakorlatilag mindig is üzemi út vitt oda. További kérdés? ;-)”
  • 46. szatyi 2013. március 06. 17:48
    „"42. Vega 2013.03.06. 17:19
    43. Vega 2013.03.06. 17:22 "

    Te ezeket tényleg komolyan gondolod?”
  • 45. lukrecia 2013. március 06. 17:30
    „Ezzel kapcsolatosan leirtam mar a sajat velemenyem. Ott atalakitas szukseges ez nem ketseges. De amikor a Szepark kornyekezi mar azt a teruletet is, na az meg aljas gatlastalansag. Persze hogy kilora megtudja venni a "mi szeretett kepviseloinket" hiszen a kepviselok ingyenes egesz eves parkolasi jegye is a megvetelrol szol.
    A klinikaknal igenis kell ingyenes parkolasi lehetoseg kialakitasa. Hiszen a beteg amikor bemegy a klinikara nem fizethet a vilagba elore balkani maffianak. Tehat el a kezekkel Szepark, ott nektek semmi keresnivalotok.
    Egyebkent evek ota mondom a Huszarmatyas rakpart feljarot at kell alakitani a vizugyi emlekhelynel, es a boszorkanysziget Oldal u. iranyba meg kell szervezni a kozlekedesi lehetoseget. Csak igy lehetne elerni, hogy a forgalom ne az Aradi ter iranyaba a belvarosba menjen.
    sajnos minden ketsegem be fog igazolodni. A Szepark rateszi a kezet erre a reszre is, ezzel egyre jobban kulso reszekre kenyszeriti a fizetos parkolast. kell a bevetel az onkormanyzati dolgozoknak is. Ok is ingyenesen parkolhatnak, nekik sem szamit, h a nem csokos , nem ajandek ingyen jegyekkel rendelkezokbe meg egy szalkat dofnek.
    Nem Szegeden elek, dofkodjetek egymast ha nektek ez tetszik, de amikor otthon vagyok rossz latni az egyre balkanibb szervezest”
  • 44. macs 2013. március 06. 17:30
    „38. vidékibetyár,
    Esztergomban közel a Dunához építettek egy mélygarázst, mennyi gond volt vele. :-)”
  • 43. Vega 2013. március 06. 17:22
    „41. szatyi 2013.03.06. 17:13
    lehetne, de méretarányosan. ez kicsit olyan mint súlyadót felszámolni a kerékpárosok számára. vajon miért nem vezették be eddig?”
  • 42. Vega 2013. március 06. 17:19
    „33. métely 2013.03.06. 14:50
    "Miért kéne fizetnem érte?! Milyen szolgáltatás van mögötte?"

    fogd fel közterülethasználati díjként. frekventált helyen való ingyenes parkolás legalább annyira gyermekded álláspont, mint ingyen árúsítani a kárász utca vagy a széchenyi tér közepén.”
  • 41. szatyi 2013. március 06. 17:13
    „"37. J.G. 2013.03.06. 15:43 "

    A te elved alapján a padon üldögélő, napozó, olvasgató városlakóktól is kellene közterület foglalásáért pénzt kérni?”
60 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Utcára lépett a múlt

Autók parkoltak a mai korzó helyén a hatvanas években – derül ki a Móra-múzeum fekete-fehér fényképéről. Tovább olvasom