Délmagyar logó

2018. 04. 25. szerda - Márk 12°C | 25°C Még több cikk.

Patthelyzetben az autópálya-építők

Szeged - Kedd délelőttre ígért választ a Tisza M43 Konzorcium másik két tagja arra a kérdésre, megkapják-e pénzüket a csődvédelem alatt álló Szeviép Zrt. alvállalkozói. A pálya második ütemét kivitelező cégek nem nyilatkoztak: a beruházó NIF Zrt. ma reggel 8 órára újra tárgyalásra hívta őket.

Az autópálya második szakaszán a Tisza M43 Konzorciumot vezető Sedesa S. A. csupán egy olyan nyilatkozatot juttatott el a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-hez, amely szerint eddig mindenben a szerződésekben rögzített módon járt el, s a jövőben is így tesz – közölte tegnap a kifizetetlen számláik miatt közel 2 hete demonstráló alvállalkozókat képviselő Temesvári Zoltán ügyvéd.

Ez komoly visszalépés a korábbi tárgyalásokhoz képest: pénteken még úgy tudtuk, a konzorcium azt vállalta, tegnap délelőtt 10-ig nyilatkozik az alvállalkozói követelések megvásárlásának módjáról és idejéről. Rögzíti továbbá az erre vonatkozó garanciákat és az ajánlást, azt, hogy legfeljebb mekkora lehet ez a követelésállomány. Nem titok: a Sedesának, valamint a Hídépítő Zrt.-nek nem a teljes Szeviép-cégcsoport adósságáért kellene felelősséget vállalnia, hanem csak a Szeviép Zrt. M43-assal kapcsolatos, 1,5 milliárd forint értékű kifizetetlen számláiért.

Temesvári Zoltán úgy véli, a NIF Zrt. számára két lehetőség maradt: vagy felkéri a konzorcium kisebbik tagját, a Hídépítő Zrt.-t, hogy egyedül folytassa a munkát, vagy felbontja a Tisza M43 Konzorciummal kötött kivitelezői szerződést.

A ki nem fizetett alvállalkozók május 6-a óta demonstrálnak az épülő M43-as autópálya és a 47-es út csomópontjának közelében, s május 13-án elkezdték bontani az út töltését is a 10-es kilométerszelvénynél, Szeged határában. Az alvállalkozók azért kezdték el tiltakozó akciójukat, mert az autópálya kivitelezésében részt vevő, április 26-án csődvédelmet kért Szeviép Zrt. mintegy 3 milliárd forinttal maradt adósa a cégeknek. A NIF Zrt. május 13-án közölte, a kialakult helyzet miatt megkezdte a szerződéstől való elállás előkészítését.

Felbonthatják a szerződést

– Amennyiben nem születik kielégítő megoldás, egyéb lépésekben is gondolkodnunk kell, ami a szerződés felbontása is lehet. Ennek következményeit már vizsgáljuk – válaszolta Fazakas Orsolya kommunikációs vezető arra a kérdésre, hogyan tovább. Leszögezte: a NIF Zrt. a kezdetektől a moderátori szerepet töltötte be, hiszen a beruházó a konzorciummal áll szerződéses kapcsolatban. Azt is kifejtette, nagyon kellemetlen helyzetbe kerültek, hiszen az ő feladatunk az autópálya megépítése – megfelelő minőségben és határidőre. Ma reggel 8 órára újra tárgyalásra hívták a konzorcium tagjait. Úgy tudjuk, ez lehet az utolsó egyeztetés.

Olvasóink írták

  • 8. Dema 2010. május 20. 13:33
    „6. tron
    Eztett jóó meg mondottad!! :D:D:D
    De szerintem is ez a szó szerinti helyzet.”
  • 7. nyomdasz63 2010. május 19. 23:13
    „A NIF Zrt nagyon sok "háttérinformációhoz"jutna,ha valaki szólna a főnökségnek,hogy szánjon rá kb.egy órát,és olvassa el az elmúlt hetek idevonatkozó Dm.kommentjeit !”
  • 6. tron 2010. május 19. 17:59
    „Ismerem az építöipart, szinte valamennyi nagy cégnek dolgoztam...azt tudom...hogy elsösorban nem azért nem fizetnek,mert nem akarnak...vagy nekik sem fizetnek vagy dobbantanak a politikai garnitúrával együtt...egyébként...pedig se pénz se munka az egész országban...és ,most már tudom azt is,hogy valakik nagyon kozmetikázzák az adatokat...nincs se munka se beruházás se magánkivitelezés se felújitás,se hitel,se lakásépítés és vásárlás sem,üresek a szupermarketek,üresek a tekintetek...és céltalanok az emberek.
    Nemcsak érezzük hanem kézzefoghatóan statisztikát meghazudtolóan semmi remény és halvány esély se egyenlöre ,ami alapján azt lehetne egyenlö mondani...h valami jóó is fog történni.
    Elszámolások vannak...de ezzel nem magyarázható,hogy miért nincs senkinek pénze nemcsak nálunk ,hanme a Világban általábanm mindenhol.”
  • 5. kukajancsi 2010. május 19. 17:24
    „Van akinek valóban fizetési problémája van, de Ők nagy rész azok miatt akiknek nincsen problémájuk de mégsem fizetnek. Nagyon érdekes volt pár éve a real hungary generálkivitelezőjének (kreuter kft.) a csődje is. Több mint gyanús. Hol is dolgozik most ennek a volt tulajdonosa? Ja, hogy a reálnál. Milyen meglepő!!!! Meg aztán van még egy-két patkány ebben a városban. Lásd ék-therm, páncélék és társai!!!!!!!!!! Nekem is ezekre ment rá a fél életem, tele adóssággal. De ők megtehetik, hogy audival járjanak.”
  • 4. sadesa01 2010. május 19. 13:55
    „fizetni senki sem szeret!!!
    Lassan már azt sem ami jár!!!
    A real hungary is jól befürdött a tiszapalotával!
    Azt sokan mondják a városban, hogy sokaknak van fizetési problémája...
    Ezek után kevesen mernek majd dolgozni...
    Mi is csak akkor dolgozunk, ha fizetési garanciát kapunk, de sajnos így kevés a munka és ezzel mindent elárultam. Sok cég nem szeret fizetési garanciát adni! ugyan miért???”
  • 3. gyalogkakukk 2010. május 19. 13:42
    „http://index.hu/gazdasag/blog/2010/05/19/megsem_bontjak_el_az_m43-ast/

    Akkor most pontosan, hogy is van ez????”
  • 2. Dema 2010. május 19. 11:00
    „De még mindig az a kérdésem, hogy HOL A LOVÉ? ?? ?? MIÉRT NEM VÁLASZOL RÁ SENKI?”
  • 1. Stevvve 2010. május 19. 10:45
    „Botrány nélkül már semmi se megy....

    Amúgy a Reál Hungary se nagyon szeret fizetni ahogy hallom....lásd Tiszapalota”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kint felejtett tábla miatt bukhatnak a tanulók

Újra jár az 1-es villamos, ám a Tisza Lajos körúton a Szentháromság utca és a Boldogasszony sugárút között még mindig az ideiglenes terelés van érvényben. Tovább olvasom