Délmagyar logó

2016. 09. 28. szerda - Vencel 9°C | 22°C

Pengeélen táncolnak Az álarcosbálban

Szeged - Béres Attila Dóm téri Verdi-produkciójában, Az álarcosbálban az utolsó felvonás báli jelenetében Tihanyi Ildi minden szereplőnek hasonló jelmezt tervezett.
A nőknek piros, abroncsos tüllszoknyás ruhát, a férfiaknak bordó felöltőt, nadrágot. Mindenki rokokó parókát imitáló hófehér fejdíszt visel áttetsző fátyollal. A hasonlóság jobban elrejt, mint az álarc.

Úgy tűnik, nem csak a nézőknek jelent nagy kihívást, hogy az egyforma tömegben szemmel tartsák a főszereplőket. A kedd esti próbán a merénylő Anckarströmöt alakító orosz baritonista, Anatolij Fokanov nagy elánnal rontott be egy méretes késsel az „álarcosbálba", hogy meggyilkolja III. Gusztáv svéd királyt. Határozott léptekkel odarohant és szúrt.
– De nem én vagyok az! – kiáltott fel Taletovics Milán, aki a kórust és a tánckart erősíti a produkcióban. Az igazi király, László Boldizsár vagy húsz méterrel távolabb várta, hogy hasba szúrják.

A kacagtatóan groteszk jelenetet látva a szereplőgárda és a nézőtér fetrengő nevetésben tört ki. Az amerikai dirigens, Barnaby Palmer a karmesteri pultra borulva hahotázott.

Királygyilkosság. László Boldizsár mint III. Gusztáv és Anatolij Fokanov a merénylő Anckarström szerepében a próbán. Fotó: DM
Királygyilkosság. László Boldizsár mint III. Gusztáv és Anatolij Fokanov a merénylő Anckarström szerepében a próbán. Fotó: DM

– Nem láttam, olyan egyformák. Ikrek, ikrek! – szabadkozott némi orosz akcentussal Anatolij Fokanov.

– Ez annyira jó, hogy így kellene játszanunk – viccelődött a nevetéstől fuldokló Béres Attila. – Leszúrják a Milánt, utána meg rákezd a zenekar a Jaj, cicára... Így happy end a vége...

Akadt, aki komolyan vette a rendező poénkodását, és megkérdezte: – Akkor most hogyan csináljuk?

Pengeélen táncol ez a történet, csak nézőpont kérdése, hogy vígopera vagy komoly lélektani dráma – mondta a darabról még az olvasópróbán Béres Attila. A jövőbe látott. Most már csak azért szoríthatunk, nehogy a rendező minden jövendölése valóra váljon. Azt is mondta ugyanis, hogy azért rakta csúszós jégre a produkciót, mert ez a bizonytalan közeg szimbolikus. Túlpolitizált, labilis világunkra is utalhat, ahol senki sem érezheti magát biztonságban – és könnyen kitörheti a derekát...

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Katarina Witt: két tányér halászlé ebédre

– Remélem, beleférek még a jelmezembe – nevetett Katarina Witt két tányér szegedi halászlé elfogyasztása után. Tovább olvasom