Délmagyar logó

2017. 05. 30. kedd - Janka, Zsanett 14°C | 30°C Még több cikk.

Pénzbírsággal sújthatnak két szegedi betegszállító céget

Szeged - Pénzbírsággal sújthatnak két szegedi betegszállító céget, amiért nem tartalék autókkal, hanem saját, futó járműveikkel helyettesítik a márciusban leállt harmadik vállalkozást. Vállalták, hogy más helyett dolgoznak, de újabb anyagi terhet nem akartak magukra rakni. Közigazgatási eljárás indult ellenük.
Saját kapacitásuk terhére húzzák az igát a leállt cég helyett is a még talpon maradt betegszállítók Szegeden – és lehet, hogy még meg is büntetik őket. Megírtuk: március elsejével befejezte az OEP-finanszírozott betegszállítást a Maros Sped. Mivel Szeged negyede és több környező település maradt volna ezzel ellátatlanul, az Országos Tisztiorvosi Hivatal a másik három szegedi céget kötelezte, hogy vegye át ezeket a
Beszállhatnak a mentők

Lapunkban jelent meg először: májusban újabb betegszállító cég áll le, a Medico-Trans. Csak két vállalkozás marad Szegeden. Ekkora kapacitáskiesést már nem lehet új szolgáltató nélkül pótolni. Ilyen esetben az ÁNTSZ más cégek tartalék autóit jelölheti ki a feladat elvégzésére, sőt akár az Országos Mentőszolgálat autóit is. Zentay Attila, a Dél-alföldi Regionális Mentőszervezet orvos igazgatója elmondta: a cél az, hogy ne maradjanak ellátatlan betegek, így ha szükség lesz rá, és a feladatra a mentőszolgálatot jelölik ki, 4–5 autót be tudnak állítani betegszállításra. Hozzátette: a mentési kapacitáson felüli pluszjárművekről van szó, amelyek nincsenek felszerelve mentéstechnikai eszközökkel. Rövid távon túlórákkal a személyzet is biztosítható hozzá, a hosszabb távú megoldás: új emberek felvétele és kiképzése.
feladatokat is, tartalék autói terhére. Az érintettek akkor jelezték: ezt nem tudják vállalni, hiszen nincs tartalék személyzet, és a felmerülő pluszköltségekkel sem szeretnék tovább nehezíteni amúgy is kilátástalan anyagi helyzetüket. Így végül a szolgálatban lévő aktív autókat terhelték tovább a pluszbetegekkel, a rendszer azóta is így működik.

Elszállítanak tehát mindenkit, de nem úgy, ahogyan arra kötelezték őket – ezért az Országos Tisztifőorvosi Hivatal közigazgatási eljárást indított a Nüke Kft. és a Medico-Trans ellen. Akár pénzbírságot is kaphat a két cég. Utóbbi májusban biztosan leáll, a Nüke pedig – ha nem kap megfelelő finanszírozást – júliusban. Az ok: pénzhiány.

– A harmadik cég, az EKITEP Kft. márciusban jelentett tartalék autóval végzett fuvarokat az OEP-nek, de azt visszadobták azzal az indokkal, hogy erre nem adnak finanszírozást. Egyszerűen nem tudja az egyik kéz, mint csinál a másik. Köteleznek valamire, aztán felháborodnak, hogy arra finanszírozást kérnek – fogalmazott Tanács Róbert, az Országos Betegszállító Szolgálat Csongrád megyei irányító szervezetének vezetője, aki lapunk legutóbbi cikke után egyfajta számháborúba keveredett az OEP főosztályvezető-helyettesével. Kőrösi László egy tévéadásban azt mondta: a betegszállítók OEP-finanszírozása 180 forint kilométerenként. Tanács Róbert szerint valóban ennyinek kellene lennie, ő viszont 100 forinttal számol.

– A futott kilométerek 40 százaléka üresjárat, amit nem fizet ki senki. Pedig ahhoz, hogy elmenjünk a betegért, vagy ha kitettük, visszamenjünk, szintén kell üzemanyag – mondta el, hozzátéve: mivel az önköltséges működéshez is kilométerenként 75–80 forint hiányzik a kasszából, lassan valóban nem marad senki, aki talpon tud maradni. – Kőrösi László szerint nincs veszélyben a betegszállítás Csongrád megyében. De valamiért csak becsődölnek sorra a cégek – tette hozzá.

Olvasóink írták

  • 20. qrumpli 2012. április 13. 16:24
    „Teljesen felesleges betegeket hurcolászni.
    Kiutalni nekik az ásót kapát nagyharangot és mehetnek.
    Ha valaki öreg és beteg semmi szükség rá
    Csak a kenyeret pusztitja.
    Lehet végigdolgozta valaki az életét és fizette a járulékokat ,de aztán már semmi szükség rá.
    Addig se nagyon volt becsület még fizetett most meg pláne nincs.
    Érdekes tőlem meg se kérdezték soha ,hogy akarom e fizetni.”
  • 19. dokmed 2012. április 13. 14:50
    „Nem védeni akarom az OEP-et,
    DE:
    - ők csak annyi pénzt oszthatnak szét, amennyit a kedves lakosság befizet.
    Az meg a piaci érték kb 25%-a- mint amire igényt tart a magyar társadalom.
    3,5 millió TB- jéből nem lehet 10 milliónak mindent, mindig alanyi jogon juttatni”
  • 18. SunCityZs 2012. április 12. 23:53
    „Fura ez! Egyrészt gusztustalan, amit az OEP művel, és amennyit fizet!
    Másrészről a betegszállítók is "cégek". Ergo haszonnal dolgoznak, vagy legalábbis azzal kéne! Így azt tudom erre mondani, hogy úgy ahogy a többi cég bedőlt, úgy majd ezek is be fognak! Amennyi pénzt sikerült a tulajoknak kilapátolni az megmarad! Eddig volt szép élet, most majd más lesz.”
  • 17. klj-54 2012. április 12. 19:37
    „http://hangtar.radio.hu/kossuth#!#2012-04-12
    18.00 kor van az ütköző.
    Komoly emberek beszéltek az eladósodottság okairól.
    Érdemes meghallgatni mielőtt Gyurcsányozna bárki is!”
  • 16. Lackó50 2012. április 12. 17:50
    „Jelenleg a befizetett személyi jövedelemadó 90 százaléka külföldre kerül, a korábban felvett hitelek kamatainak törlesztésére. Akkor miről beszélünk? Nincs pénz. Söprögetik a padlást. Lesz ez még rosszabb is. Nem az itteni vezetésen múlik. Azokon, akik mindent elkövetnek azért, hogy a hiteleket ne lehessen visszafizetni, mert ha becsődölünk, akkor lehet rátenni a kezeket mindenre ami még a mienk.”
  • 15. Együgyű 2012. április 12. 16:26
    „,,Pénzbírsággal sújthatnak két szegedi betegszállító céget"
    Ebben az egész cirkuszban csak a leendő és a valós igazi betegek nem számítanak.
    Nem a kialakult kaotikus helyzet megoldását a szegedi országgyűlési képviselőknek kellene sürgetni a kormánynál?
    Esetleg a szegedi Fidesz-KDMP vallásos, atyai pártszövetségének, a tagjainak egy rendkívüli indítvány okán az ország atyái és anyái elé tárni? Vagy ezen kérdés megoldása nem fontos? Csak a valós betegeknek és hozzátartozóiknak?

    Mindenkinek én a vélemény szabadságot megadom a demokrácia jegyében! Bírálni senkit nem fogok!!!
    OFF.”
  • 14. KamuNeni 2012. április 12. 16:25
    „Miert nem buntetitek meg azokat is??? Tegyetek tonkre meg azt a kettot is ami van. Es utanna kerdezzetek meg par kuldust hogy van-e eszetek, mert azoknak valoszinu tobb van.”
  • 13. elgergho 2012. április 12. 14:31
    „Ha beteget viszel nem fizetünk ki, de ha nem megbírságolunk. Kicsit Magyar megoldás. Ezt vegye át a Nyugat. És pár éve mi röhögtünk a Románok EU csatlakozásán, most a Románok, az egész EU-val rajtunk röhögnek, és sajna igazuk van. Gyurcsány, Orbán egy kalap.”
  • 12. Mignon 2012. április 12. 14:26
    „Csak 1 (egy) betegszallito auto kellene!
    De abba ferjen bele egesz Magyarorszag.”
  • 11. murphyka 2012. április 12. 14:26
    „Az a baj ezzel a betegszállítással, hogy a NÜKE még válogat is a betegek között.Csak azokat viszi akiknél van visszfuvar is.Próbálkoztam, hogy saját gépkocsimmal szállítom a beteg rokonomat, de olyan keveset fizettek érte, hogy még a benzin sem jött ki.Ha a polgár átvállalja a saját rokona, ismerőse szállítását, ezzel levéve egy gondot a betegszállítókról, akkor azt miért nem fizetik ki normálisan??Sokan élnének ezzel a lehetőséggel. de azért legalább az üzemanyag költséget fizessék ki!!”
  • 10. Mignon 2012. április 12. 13:52
    „Csutak!

    Akkor Te biztosan ismered azt a szegedi sracot, akinek ma Svedorszagban
    egy spedicios cege van.
    Velünk egy idös, a `70-es evek közepen pattant le.
    (Röszken a Hungarocamion kirendeltsegen dolgozott a hataron)

    A sved ceg nevet most nem akarom leirni.
    (a hetvegen ugyis fel akarom hivni)”
  • 9. vmagdi 2012. április 12. 10:39
    „regota vilagos, hogy az oep akiknek feladata lenne a rcionalizacio, a betegek ellen tevekenykedik, beszedi a penzt de ebbol nem akar vissza adni egy centet se...
    Ez jo tanulopenz, hogy kormanyzati ceggel soha senki ne szerzodjon, mert abbol jol nem jon ki, regen voltak a kommunista szombatok, most meg a narancsos hetkoznapok, amikor ingyen kellene dolgoznunk, sot! meg mi fizessunk az allamnak, mig a politikusok arrol vitatkoznak, hogy eleg lesz e ha dupljara emlik a penzuket, vagy maradjon igy es akkor masod harmadallast (?) felugyelobizottsegi lebecolast vallalhatnak”
  • 8. klj-54 2012. április 12. 10:36
    „El kellene végre fogadni tényként azt, hogy a gépjármű vezetés szakma.
    A fuvarozás (spedició) egy másik szakma.
    Lehet itt rágalmazni a cégeket mindenfélével, de helyettük senki nem fogja elvinni a beteget.
    Ha én cégvezető lennék és megfenyegetnek, akkor azonnali hatállyal beszüntetném a vállalkozásom azon részét!
    Mivel amúgy 1985.06.03- 2000.09 között vállalkozó voltam, éltem is a hasonló eszközzel.
    Egy működő (de még a bukdácsolóban is!) piacgazdaságban NEM az Orbán által szorgalmazott eszközökkel teszik tönkre a piacot, hanem értelmes szabályozással irányítják.
    De ettől a dilettáns csapattól nem várhatunk el már érdemben semmit.
    Amellett a külföld hasonlóról tájékoztatta a Nagy Testvért tegnap, ahogy azt amúgy belinkeltem.
    Sem kölcsönt sem semmit nem kapunk, amíg nem leszünk piackonform ország.
    A beteget meg vigye az aki akarja...”
  • 7. Ellenzéki 2012. április 12. 08:41
    „Az ország lassan de biztosan szembesül az Orbán kormány dilettantizmusával és büntető állami mivoltával!
    Ha nem is maga a kormány büntet, akkor a különböző hivatalai által!
    A kormány folyamatosan, de gazdasági indokok nélkül emelteti az üzemanyagok árát, de azt már nem teszi, hogy kompenzálja azokat a cégeket akik részben vagy teljes egészében állami feladatot látnak el!
    Ilyen a betegszállítás is! Egy ideig az OMSZ végezte, de miután azok sem tudtak megbirkózni a folyamatosan emelkedő működési költséggel addig lobbizott, hogy ki tudott szállni a betegszállításból, helyette vállalkozások léptek be. Az biztos, hogy részükről volt olyan indíttatás ami esetleg a gyorsabb gazdasági eredményeket reméltette velük. Most azonban szembesülniük kell azzal a szomorú ténnyel, hogy az állam és egyik végrehajtója az OEP azért is megbünteti őket, súlyos bírsággal fogja őket sújtani mert a futó és nem a tartalék autóikkal végzik az egyik becsődölt cég feladatát! Az is biztos, hogy ha azzal végeznék de valamelyik futó gépük lerobbanna és nem tudnák a tartalékot a helyébe beállítani mert másik cég helyett dolgozik, akkor azért
    büntetnék meg!
    Ez tipikusan az az eset, hogy ha van rajta sapka, akkor azért, ha nincs rajta sapka, akkor azért büntessünk!
    Mindegy, hogy miért, de büntetni!
    Itt, mióta az Orbán uralkodik - szó szerint értendő - és nem kormányozza az országot, a törvényeket, rendeleteket azért hozzák, hogy az állampolgárokat lehessen büntetni, bírságolni! De ezt teszik az állami feladatot átvállaló vállalkozásokkal is ha azok nem úgy táncolnak ahogyan az orbáni hivatalok fütyülnek!
    Magyarországból egy büntető ország lett, bírságolni, ha nem fizet büntetni börtönbe vetni, minden áron, ez az orbáni állam lényege!
    FIDESZ fanok, fülke forradalmárok, ezt is megcsináltátok!”
  • 6. szentmiki 2012. április 12. 08:34
    „2. Emberségetavilágnak, most, hogy mondod, eszembe jutott néhány ilyen "bakon ülő vadbarom"....(csak ma már az emberek mellett kirabolják a gyerekeinket Szegeden fényes nappal és arra sem néznek, pl. két hete Szegeden)”
  • 5. comment 2012. április 12. 08:20
    „A NÜKE, aki a legkésőbb akarja a törülközőt bedobni, mindközül a legnagyobb csaló, mert igen is csalóóóóó !!!
    Csak meg kellene vizsgálni, hogy miként vezeti a könyvelését, autóinak km-futását, hát lenne min csodálkozni.
    Úgy hogy senki ne csodálkozzon, hogy a többiek buknak be elsőnek, mivel a NÜKE a dokikat fizette le legelőszőr, hogy csak velük szállíttassonak. Hiába volt a területi felosztás a lükeNÜKE sz@rt az egészre, mert egy csaló. Megérdemli a büntetést, de jó nagy összegűt!!
    További jó egészséget mindenkinek, hogy véletlenül sem ezeknek a mocskos csalóknak a szállítására legyenek szorulva.
    Szép napot egészségügy!”
  • 4. info 2012. április 12. 08:04
    „Csak egyetlen javaslatom lenne- az orvos írja rá a kezelőlapjára csak gépjárművel szállítható a beteg, tehát nem vehet részt a tömegközlekedésben.(Ezek a betegek nem mind fekvő betegek-de! betegek, úgyhogy nem is minden esetben indokolt azokkal az eszközökkel való szállításuk, ez is oka egyrészt a kialakult helyzetnek.Erről leginkább a betegszállító cégek tudnának beszélni ha akarnak.) Aki viszont fekvő beteg a ´cég szállítsa őket.Egyébként is több betegnek van saját autója de nem veszi igénybe mert "vigyenek csak, fizettem érte eleget" Ha ezeket a betegeket motiválnák arra, hogy bizonyos százalékát fizetnie kell a szállításért sokkal kevesebb ember folyamodna ehhez.-Emlékezzünk a vizitdíjra. -Viszont a felírt gyógyszerre is fizetem a nem támogatott részt a patikában. Ez, hogy a távolabbról érkező embereket betegszállító hozza-vigye, holott másként is megközelíthető a rendelő, egy rég kialakult gyakorlat ezért ragaszkodnak az emberek ehhez a módszerhez. Véleményem szerint járuljon hozzá a beteg is a szállításáéért ugyanúgy mint a patikában felírt gyógyszerért.”
  • 3. joy 2012. április 12. 07:38
    „OEP:
    "Még van működő betegszállító?
    Teszünk róla, hogy ne legyen!"”
  • 2. Emberségetavilágnak 2012. április 12. 07:04
    „Bevillant egy régi emlék. Egy lovasszekér kereke leragadt a sárban, a bakon ülő vadbarom üvöltve verte ostorral a lovakat. Az egyik szerencsétlen állat összeesett. Emberek rohantak oda, nagy kiabálás volt, felállították az állatot, nem tudom, mit csináltak a kocsissal, mert hazavitt apám, sokkot kaptam.
    Mi lesz ennek az őrületnek a vége?”
  • 1. Besenyő_Pistabácsi 2012. április 12. 06:53
    „Egyszerű szállítsa őket a tisztiorvosi szolgálat ha szükséges vigyék a betegeket akár a hátukon is, büntetés terhe mellett.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kitől kell védeni a szegedi házakat?

Meddig kell ragaszkodni egy város múltbeli arcához, és mikor kell az aktuális elvárások szerint alakítani? Tovább olvasom