Délmagyar logó

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 10°C | 16°C Még több cikk.

Pénznyelő bankautomata az egyetemen - kicserélték az ATM-et

Szeged - A BTK Egyetem utcai épületében lévő bankautomata nagyobb összeg felvételekor időnként elnyeli a pénz egy részét, pedig a bizonylaton az eredeti összeg szerepel. Cikkünk hatására cserélték az ATM-et.
Cikkünk után a következő közleményt jutatta el a delmagyar.hu szerkesztőségébe az Erste Bank: "Sajnálattal olvastuk cikküket a szegedi, Egyetem utcai Erste ATM gyakori meghibásodásáról. Felvettük a kapcsolatot az ATM-et gyártó és karbantartó céggel, akik még szerdán ki is mentek a helyszínre és kicserélték a gép központi egységét (PC) és az ATM-et irányító szoftvert. Így tulajdonképpen egy teljesen új ATM működik már az egyetemen. Reméljük, ezzel sikerült megoldani a problémát és nem lesz több kellemetlenségben részük az ügyfeleknek."

Korábban írtuk

Pénz helyett idegeskedés és utánajárás – többeknek ezzel kell szembesülni, amikor a Bölcsészettudományi Kar Egyetem utcai épületében lévő Erste bankautomatából akarnak pénzt kivenni. Nagyobb összeg felvételekor ugyanis az ATM időnként elnyeli a pénz egy részét.

– Előfordult már, hogy 10 ezer, de az is, hogy 50 ezer forintot nyelt el a gép – meséli a BTK egyik portása. Többször megesett már, hogy a gép nem adta ki a teljes összeget, a bizonylaton viszont az eredetileg beírt szám szerepelt. Az elveszett bankók az automata egy belső tárolórekeszébe kerülnek.

Pénznyelő bankautomata az egyetemen
Pénznyelő bankautomata az egyetemen.

A neve elhallgatását kérő úr elmondta, hogy az ATM-et, az épület felújítása után, nyolc hónapja helyezték újra üzembe, azóta kéthetente történnek hasonló esetek. – Az automata a munkálatok idején nem volt használatban, kihúzva állt a folyosón, letakarva azonban nem volt. Valószínűleg belül poros a gép, ki kellene takarítani, de eddig ezért még senki sem jött ki – magyarázza a férfi. Az ATM-et nap mint nap sok alsó- és móravárosi használja, hiszen a város ezen részein élőknek ez a legközelebbi hely, ahol pénzt vehetnek fel.

Ön is járt már így?

Ha Ön is került már a cikkben leírt, vagy ahhoz hasonló helyzetbe, ha az Ön pénzét is nyelte már el automata, írja meg, hogy hol, mikor, és milyen ATM-nél fordult elő az eset. 

 
Munkatársunk is járt már pórul pénzfelvétel közben itt, a napokban pedig egy nyugdíjas egyetemi dolgozóval történt hasonló eset. A hölgy nyaralni készült, ezért 100 ezer forintot akart kivenni az ATM-ből, de csak 90 ezret kapott meg, az utolsó tízezrest elnyelte a gép. – Nagyon megijedtem, különösen akkor, amikor megláttam, hogy a bizonylaton 100 ezer forint áll. Szerencsére többen voltak körülöttem, akik segítettek, elmondták, hogy milyen számot kell felhívnom – elevenítette fel az esetet a hölgy.

A szerencsétlenül járt ügyfél először az automatán lévő 40-es telefonszámot hívta fel, ahol az ügyintéző megállapította, hogy a gép valóban elnyelte a pénzét. Ezután a legközelebbi bankfiókba kellett mennie, ahol ugyan mindenki kedvesen és készségesen állt rendelkezésére, az ügyintézés mégis 1 órájába került. – Számomra az a dühítő, hogy a bank a mi pénzünket használja, az ilyen esetekben mégis a károsultnak kell saját pénzből telefonálgatni, utánajárni, intézkedni, és várni a pénzére – tette hozzá a hölgy. Az űrlap kitöltése után azt ígérték neki, 2-3 napon belül visszakerül a számlájára a pénz.

Többen pórul jártak már ennél az ATM-nél.
Többen pórul jártak már ennél az ATM-nél.

Nem biztos azonban, hogy így lesz, hiszen munkatársunknak, és egy másik pórul járt hölgynek is heteket kellett várnia eltűnt pénzének megérkezésére. Eszternek, egy a bölcsészkaron dolgozó titkárnőnek júniusban ötvenezer forintját nyelte el a gép. – Azonnal berohantam a legközelebbi bankfiókba, ahol azt ígérték, hogy pár napon belül visszahívnak, és kifizetik a pénzemet. Három hétig vártam, a telefon azonban csak nem csörgött, így újra bementem a bankba. Akkor elnézést kértek tőlem, és rögtön utalták az összeget – mesélte a hölgy.

Felhívtuk mi is a 40-es számot, ahol az ügyintéző következőképpen reagált az elmondottakra: – Az történhetett, hogy a gép nem 2, hanem csak 1 centiméterre tolta ki a pénzt, vagy az ügyfél nem vette el időben a bankjegyeket, és működésbe lépett az időzár – magyarázta. Korábban a pórul járt munkatársunk is hasonló magyarázatot kapott, hiába bizonygatta, hogy végig a bankjegykiadó nyílásnál tartotta a kezét.
Kérdésünkre, hogy a beérkezett panaszok ellenére miért nem javították meg a gépet, azt mondta, eddig még nem érkezett bejelentés a szegedi, Egyetem utcai ATM-re. Ezt az állítást biztosan cáfolhatjuk, hiszen munkatársunk egy hónapja már jelezte a meghibásodást a bank felé, a telefonbeszélgetést rögzítette is a rendszer. Nyilván a többi pórul járt ügyfél is hasonlóan cselekedett.

Olvasóink írták

44 hozzászólás
  • 44. Moon 2010. augusztus 26. 15:18
    „Ehez miért kell egy újságcikk? Miért alap beállás az a nézet, hogy .....biztos ön hibázott....? Egy valamit magára adó pénzintézet megvizsgálja a problémát majd cselekszik esetünkben javítja az ATM-t? Na de nem egy újságcikk hatására! Hol van itt az ügyfélbarát magatartás? Ja értem, önök szerint addig kedves az ügyfél amíg ő a pénzét önökhöz "viszi". Értem. Magyarország 2010 mert én így szeretem!?”
  • 43. joy 2010. augusztus 26. 08:15
    „Írják ki az automatára:
    "Használata nem javasolt, lopja a pénzt!"

    Az Erste nem az első bank, van mááásííík!”
  • 42. nyomdasz63 2010. augusztus 26. 00:53
    „Bár nem automata-hiba,de "érdekes"
    Pár éve egy "szuperszerda" akcióban egy 20 ezer forintos terméket fizettem(volna) bankkártyával egy barkácsáruházban.Pénztároshölgy lehúzza a kártyát--közli: nincs fedezet.De van rajta !--Jó,jó 10 perc türelem,közeli ATM-ből felveszem a pénzt/a kártyámmal/-fizetek,mindenki boldog. Másnapig. Mint a következő kpfelvételnél kiderült,az áruházi gép levonta a pénzt a kártyáról.Jegyzőkönyv/ek/,3 hét után visszautalták a pénzt,de hó végén hiányzott az a 20 rugó.”
  • 41. Misi72 2010. augusztus 25. 20:23
    „Ez a bankuralom sajnos.”
  • 40. web 2010. augusztus 25. 20:11
    „és ha tartozol a banknak akkor bizony kegyetlenül ketyeg a kamat rá........”
  • 39. sanguine 2010. augusztus 25. 19:36
    „Én is jártam már így a Szent István téri bankautomatánál, ami nem ERSTE.”
  • 38. té 2010. augusztus 25. 18:46
    „akkor ez üzletszerű lopás gyanús dolog...ebbe a bankba se kell menni többet soha senkinek!!!!!!!”
  • 37. Filctoll 2010. augusztus 25. 17:12
    „Na ez jó reklám volt a banknak, én is remélem hogy az egyszerű, kispénzű ügyfeleikkel is foglalkoznak.”
  • 36. klj_54 2010. augusztus 25. 15:52
    „35. hozzászólás Joda 2010.08.25. 15:16
    Nem könyörögni, bankot váltani!
    A piac szabályozó szerepe csak ekként képes érvényesülni!”
  • 35. Joda 2010. augusztus 25. 15:16
    „Mért nem lehet tenni valamit? Könyörgöm!!!”
  • 34. klj_54 2010. augusztus 25. 14:12
    „31. hozzászólás Titanilla 2010.08.25. 13:41
    Szerencsére NEM a Te fejeddel van gond!”
  • 33. achilleus 2010. augusztus 25. 14:03
    „31. hozzászólás Titanilla 2010.08.25. 13:41
    10-es számrendszerben gondolkodnak: 3 év az 30 hónap, marad még hat, az meg egy kicsivel több mint fél év. Ebben a rendszerben 1 hét 10 nap, 1 óra 100 perc, 1 nap pedig 10 óra. Mi itt a probléma, nem is értem ;-)”
  • 32. hege76 2010. augusztus 25. 14:00
    „Igen sajna velem is megesett, hogy 50.000 Ft eltűnt a számlámról. Csak az a baj, hogy reggel 5:30-kor még aludtam! Az ERSTE 1 éve vizsgálja az esetet, tájékoztatást persze még mindig nem tudott adni, fél éve voltam bent és azt mondták, hogy még vizsgálják.
    Szomorú azok után, hogy több milliós lakáshitelt vettünk fel náluk így kezeljék a dolgokat!!!
    Jahh az OTP-t hadlyuk is az még egy f..s bank, de hát mit is várjunk mind a pénzünk akarja és nem a megelégedettségünket!”
  • 31. Titanilla 2010. augusztus 25. 13:41
    „Nekem meg azt próbálták megértetni abuta fejemmel, hogy 36 hónap, az 3 és fél év. Nagy baj, hogy nem értem?”
  • 30. Moon 2010. augusztus 25. 13:34
    „Ennyire korrekt ügyintézésnél kell bankot váltani! Úgy látszik az ERSTE-nél még azt hiszik, hogy az ügyfél van a pénzintézetért. Valaki szóljon már nekik miszerint manapság ez éppen fordítva van!”
  • 29. achilleus 2010. augusztus 25. 13:29
    „26. hozzászólás Ebgondolat 2010.08.25. 11:48
    Az enyémben meg ingyen használhatom a tollat ....bibi”
  • 28. hibafaktor 2010. augusztus 25. 12:11
    „Sajnos én is pórul jártam ennél az automatánál, kb 2 hónappal ezelőtt a felakartam venni a fizetésemet, de mindösze 2000 ft-ot kaptam a többi visszahuzta a gép! Persze megkaptam a nyugtát a teljes összeg levonásáról.
    Nem az Erste ügyfele vagyok, így saját bankomnál inditottam el a jóváírási folyamat kérelmét, mely megkezdésekor azt mondták számítsak 120 nap átfutási időre! ( magyarul addig az Erste használja a pénzed). Szerencsére CSAK 60 NAP LETT A 120-BÓL!!! de még igy is első körben elutasította a bankom igényét az erste bank. Senkinek nem kívánom ezt a helyzetet, "fizetés nélkül 1 hónapig".”
  • 27. Foma 2010. augusztus 25. 12:10
    „"22. kispacni 2010.08.25. 10:41
    klj

    költői kérdés volt. Magyarországon egyetlen bank sem adja amit külföldön a legtöbb. Olyan folyoszámla amely saját automatából korlátlanul mindig ingyenes a felvétel, minden állandó és eseti átutalás ingyenes stb. Mielőtt nekem esnek tudom, hogy a Citi ATM ingyenes, de Szegeden csak egy van."

    Nem pontosan tudod kispacni. Citibank számlám van, és nem csak a saját ATM-ekből, hanem más bankokéból is ingyenes a készpénzfelvétell, belföldön korlátlan számban, külföldön havi két alkalommal. Minden más tranzakció is ingyenes, számlavezetési díj sincs.”
  • 26. Ebgondolat 2010. augusztus 25. 11:48
    „Az OTP jónak tünik: a multkor kértem egy kártyatartó tokot és INGYEN adtak!!!!!!!! :D”
  • 25. klj_54 2010. augusztus 25. 11:41
    „22. hozzászólás kispacni 2010.08.25. 10:41
    A Mecsekvidéke a Volksbank csoport tagja és hidd el, hogy verhetetlen a szolgáltatás / ár viszonyában!
    Nekem a Rabonbanknál volt (Hollandban , http://www.rabobank.nl/particulieren/lokalebanken/stadenmiddengroningen/ambassadeurs/) számlám, ez azt tudja!
    Hasonlóan jó ma még az Unicredit.
    Meddig?
    A jövő titka...”
44 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Reményt keltett Mátéban a szobatárs transzplantációja

Inkább reményt keltett, mint csalódást okozott Illés Máté szüleinek, hogy nem fiuk, hanem szobatársa kapott két héttel ezelőtt új szívet. Tovább olvasom