Délmagyar logó

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 13°C | 22°C Még több cikk.

Politikusok tekertek a bicikliutakért

Zsombó - Új kerékpárút alapkövét tették le csütörtökön Zsombón, egyúttal a települések közötti bicikliútért is lobbizott Gyuris Zsolt. A polgármester a térség országgyűlési képviselőjét is meghívta egy kerékpártúrára.
Együtt kerékpározott Bohács Zsolt országgyűlési képviselő, Gyuris Zsolt Zsombó, Nagy Attila Gyula Üllés és Fodor Imre, Forráskút polgármestere a települések iskolásaival és tanárokkal tegnap délelőtt. A túra útvonala Zsombó–Bordány–Üllés–Forráskút–Zsombó volt, a célja pedig felhívni a figyelmet a településeket összekötő kerékpárút fontosságára. Egyelőre a fentiek közül csak Bordány és Üllés között épült ilyen.

A kirándulás apropója: Zsombón tegnap letették a belterületi kerékpárút alapkövét. A közel 3 kilométer hosszú, két méter széles utat hétfőn kezdik építeni, a beruházásra mintegy 90 millió forint uniós támogatást nyert a település. Várhatóan október végén készül el.

A kerékpárutakért tekertek Zsombón. Fotó: Schmidt Andrea
A kerékpárutakért tekertek Zsombón.
Fotó: Schmidt Andrea

– A pályázatban ugyan az a szakasz nem nyert, de önerőből a templom melletti utcán felújítjuk a járdát, és kerékpárút épül – mondta Gyuris Zsolt. A polgármester szeretné, ha Zsombót Szegeddel bicikliút is összekötné. A zsombóiak közül ugyanis sokan így közlekedtek a megyeszékhely és a falu között, de mára leszoktak róla, mert nagyon balesetveszélyes. Bohács Zsolt, a térség fideszes országgyűlési képviselője azt ígérte, minden segítséget megad az infrastruktúra fejlesztéséhez.

A sportolóból lett politikus egyébként családjával együtt sokat biciklizik, de mint mondta, ők szegediként kicsivel könnyebb helyzetben vannak, hiszen sokat jelent, ha nem az autók között, hanem bicikliúton lehet tekerni. Bohács Zsolt ünnepi beszédében többek között hangsúlyozta: a kormánynak fontos, hogy a vidék visszanyerje korábbi megbecsültségét.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 06. 11:53
    „22. jancsika 2010.09.03. 18:56
    "Ha egy kicsit is belegondolsz a helyzetbe, hogy elcsapnak.... nem te vagy vétkes, hanem éppen így jött ki a lépés... el fogsz gondolkodni, hogy vajon a különálló bicikliúton is megtörtént volna?"

    Ha a bicikliút nincs minden útkereszteződésben alul- vagy felüljáróval elválasztva az úttesttől, akkor miért ne történt volna meg?

    "Inkább építsenek bicikliutat, mint biciklisávot és senkit ne érjen baleset...."

    A mondat eleje és vége között sajnos nincs logikai összefüggés, ezt kell megérteni!”
  • 26. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 06. 08:29
    „21. jancsika 2010.09.03. 18:47
    "Kedves ifj. Nagy Gábor. Mindenféle kirohanás nélkül kérdezem tőled: ha téged vagy gyereked elgázolnak biciklizés közben a "biciklisávon"... kérdem én, melyik statisztikát fogod elővenni? Az A vagy B statisztika szerint fogsz reménykedni abban, hogy épen megússzátok? Csak képzeld el... elvont próbálkozás, de leírom: az xy statisztika szerint a biciklisávon közlekedők közül 1 óra alatt 9-en megússzák a 10-ből. Eelőtted 9-en mentek el éppen most és megúszták.... upsz... élj statisztika szerint... én inkább vigyázok magamra."

    Én a gyakorlati tapasztalatok szerint biciklizek, amelyek összhangban vannak a statisztikával. Kerékpárúton már többször kellett erősen fékeznem, hogy ne üssenek el.

    Az elvont próbálkozásodat folytatva: az xy statisztika szerint a biciklisávon közlekedők közül 9999-en megússzák a 10000-ből. Ugyanazon statisztika szerint a kerékpárúton 9500-an a 10000-ből... hiába vigyáznak magukra... Akkor melyik is a jobb?”
  • 25. CsImre 2010. szeptember 06. 00:34
    „24. gondazs:

    Ezt jól látod, de most akkor mit lehet tenni? :) Tudod, aki milliószor elmondja ugyanazt különböző helyeken, az már egy idő után nem tud a kérdéskörre kívülállóként tekinteni, és megszállottnak tűnhet. Türelmesnek kell lenni, az biztos, csak sajna nehéz ez annak, aki beleássa magát a dolgokba, és látja, hogy ami bekövetkezik, az miért következik be, és azt is, hogy hogyan lehetne elkerülni. Innentől két varia van, van, vagy csépli az ember tovább a szót, vagy apátiában vár 2 évtizedet, míg a kor utóléri, és rájön arra, amire Ő már rájött. Nyilván ebben van némi rejtett messiástudat, de álhatattal kiállni valamiért enélkül nem is igen lehet. Ez van akit megnevettet, van, akit felháborít, egy kisebbségnek tetszik, mert egyetért, vagy mert becsüli a kitartást, és van a többség, amelyet hidegen hagyja. Így látom én.”
  • 24. gondazs 2010. szeptember 05. 13:12
    „ifj. Nagy Gábor: igen, értem, persze. de amit ti ebben a témában képviseltek, az szerintem - Magyarországon legalábbis - olyan ultramodern dolog, mint hogy a természetvédők ellenzik a bioetanol üzemeket. szerintem sokan hiszik, hogy ezt a természetvédők támogatják, és sokan gondolják, hogy a bicajosok meg örülnek minden kerékpárútnak. erre nem is. ezt nem mindenkinek könnyű megérteni”
  • 23. CsImre 2010. szeptember 03. 19:05
    „22. jancsika:

    Mi is azt szeretnénk, ha nem érne baleset senkit, és mivel tapasztalunk igen sokat itthon és külföldön is, látjuk, hogy ha a biciklist a holt térben az utca egyik oldalán irányhelytelenül vezetik, akkor az sokkal, de sokkal veszélyesebb, mintha a biciklis egy kerékpársávon menne.
    Nyilván láttad az osztrák képeket.

    Ha eleve a hülye száguldozóknak építünk infrastruktúrát, akkor elvadul a közlekedés és kész. A szabályos közlekedőknek kell az utakat építeni. Ha egy ámokfutó lövöldöz az utcán, azt mondjuk, hogy tőle vegyék el a fegyvert, vagy nehezítsék a fegyverhez jutást, és nem azt, hogy adjunk golyóálló mellényt, plexisisakot, és lábpáncélt mindenkire, mert az nyilván biztonságos.”
  • 22. jancsika 2010. szeptember 03. 18:56
    „Sagan: van benne igazság, amit mondasz, de az 50 km/h az a KRESZ könyvben van és nem a való életben. Ha így lenne, nem lennének trafipaxok, nem lennének sebességtúllépések. Én sem vagyok vétlen ez ügyben nem tagadom. ÉS próbálok is figyelni mindig a biciklisekre, de sajnos sokan még egy tankot sem vennének észre az úton, főleg nem sötétben /télen azért hamar beáll/, kivilágítatlanul /habár ugye ez isbenne van a KRESZ-ben/, eleve KRESZ-t nem ismerve /tisztelet a kivételnek/. Ha egy kicsit is belegondolsz a helyzetbe, hogy elcsapnak.... nem te vagy vétkes, hanem éppen így jött ki a lépés... el fogsz gondolkodni, hogy vajon a különálló bicikliúton is megtörtént volna? Inkább építsenek bicikliutat, mint biciklisávot és senkit ne érjen baleset....”
  • 21. jancsika 2010. szeptember 03. 18:47
    „Kedves ifj. Nagy Gábor. Mindenféle kirohanás nélkül kérdezem tőled: ha téged vagy gyereked elgázolnak biciklizés közben a "biciklisávon"... kérdem én, melyik statisztikát fogod elővenni? Az A vagy B statisztika szerint fogsz reménykedni abban, hogy épen megússzátok? Csak képzeld el... elvont próbálkozás, de leírom: az xy statisztika szerint a biciklisávon közlekedők közül 1 óra alatt 9-en megússzák a 10-ből. Eelőtted 9-en mentek el éppen most és megúszták.... upsz... élj statisztika szerint... én inkább vigyázok magamra.”
  • 20. papsajt 2010. szeptember 03. 18:06
    „A Csongrádin is végig mehetnének! Még takarítani se tudják!”
  • 19. jozko 2010. szeptember 03. 14:40
    „Szép, szép, amikor a tábornok bemutatja a katonának, hogyan bánjon a puskával és kedvtelésből iányít egy lövészrajt, vagy vezetgeti a BMP-t....
    De közben ki irányítja a hadsereget? A lövészraj parancsnoka?!
    Vesztélyes játék, mert kiderülhet, nem is kell hozzá egy tábornok!
    Élsportolóként biciklizni-természetes!
    Képviselőként elintézni kell- és elsőként végigmenni rajta, mielőbb.....
    Így képzelem a munkamegosztást...”
  • 18. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 03. 14:28
    „15. jancsika 2010.09.03. 11:58

    Az ilyen kirohanások előtt esetleg máskor tájékozódj arról, hogy olyan kerékpáros balesetből van-e több, amikor a kerékpáros csak úgy megy az úton és elütik hátulról, vagy amikor egy kereszteződésbe ér és elütik oldalról/hátulról.

    Aztán ha ez megvan, akkor jusson eszedbe, hogy utóbbitól a kerékpárút sem véd meg. Sőt.....”
  • 17. deszkás 2010. szeptember 03. 13:46
    „JANCSIKA! Sintérsándorék a mai napig velünk lassitják a száguldozó "kultúrákat"!!!! (Az autósra is igaz.)”
  • 16. sagan 2010. szeptember 03. 12:35
    „15. hozzászólás jancsika 2010.09.03. 11:58
    Lakott területen most is 50-es sebkorlát van hal jól tudom.A kerékpárút kereszteződésében egyébként mi választja el egy kanyarodó,de a kerékpárutat be sem látó kamiontól?
    Gyerek 12 éves korig egyébként se mehet főútvonalon,de használhatja a járdát,tehát miatta építeni tökfölösleges. Az átlag felhasználóra/felhasználásra kellene infrastruktúrát csinálni nem az extrém esetekre.
    Lentebbi javaslatok pont arra vonatkoztak,hogy külterületen kellene kerékpárút,mert ott nagyobb a sebességkülönbség.
    Ha a kerékpár az úton van a többi közlekedő LÁTja és nem fog rajta senki sem keresztülmenni,mert senki sem akar balesetet okozni.”
  • 15. jancsika 2010. szeptember 03. 11:58
    „Ti elengednétek a saját gyerekeiteket kerékpárral iskolába úgy, hogy egy rohadt festékcsík választja el egy 20-40 tonnás, 90 km/h-val száguldó kamiontól? Gondoljátok, hogy egy 40-es tábla bárkit is lelassít? Nevetséges, hogy ebben még bárki hisz is. El tdujátok képzelni, hogy jön egy kamion 90-el, meglátja, hogy kerékpársáv + 40-es tábla és satufék 40-re? A saját gyerekeddel lassítanád a forgalmat? Hátha nem ütik el, csak lelassítanak? Embeeer.... nem vagyok zsombói, nem tartozom semmilyen politikai csapathoz sem, sőt még választáson sem indulok, de ezek az agyfuttatások, amiket néha itt olvasok.... pffff .. elkeserítő”
  • 14. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 03. 11:18
    „10. gondazs 2010.09.03. 10:50
    "atomboy: ők kint és bent is akarnak"

    Én ezt értem (meg szerintem atomboy is), de ugye Te is érted azokat a következményeket, amiket itt a hozzászólásokban többen leírtunk, ők viszont nem gondolnak bele...”
  • 13. CsImre 2010. szeptember 03. 11:08
    „Az meg különösen "szimpatikus", mikor politikusok politikai beállítottsággal nem bíró gyerekekkel a hátuk mögött kampányolnak a bicikliutakért, hogy aztán 4 éven keresztül magyarázzák a szüleiknek, hogy miért nincs karbantartásra pénz.”
  • 12. CsImre 2010. szeptember 03. 11:03
    „http://picasaweb.google.com/magyar.kerekparosklub/Burgenland_nyitottKerekparsav#5457839205778627634

    40-es sebességkorlátozás, meg egy ilyen festés tökéletes megoldást jelenthetett volna. Igaz, ebből nem lehet járdát felújítani, sem pedig eltüntetni a biciklist a közútról, ahová amúgy való lenne.

    Most, hogy sikerül a legbékésebb közlekedési módot eltakarítani az útból, lehetne 90 km/h-ra növelni a zsombói főutca sebességét, a gyalogosoknak aluljárót építeni, a házak elé zajvédő falat, a biciklis meg úgysem akar átkelni a túloldalra, mert ő csakis a bicikliúton mozog, a két végén meg megszűnik létezni.”
  • 11. KolompárRómeó 2010. szeptember 03. 11:00
    „Majd október után 4 évig ..... rá.”
  • 10. gondazs 2010. szeptember 03. 10:50
    „atomboy: ők kint és bent is akarnak”
  • 9. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 03. 10:47
    „És mégvalami a belterületi kerékpárút ellen:

    ha a kerékpáros kivonjuk a közúti forgalomból, akkor egyúttal - bár nem áll szándékunkban - lényegében a közúti közlekedési szabályok alól is kivonjuk. Hogy aztán ennek a következményei mennyire károsak ("sok hülye kerékpáros, nem ismerik a KRESZ-t" - hát csodálkozunk, ha a biztonságos kerékpárút jelszavával az út bal oldalára vezetjük, meg hajmeresztő elsőbbségi szituációkba, meg beláthatatlan helyekre? az egyik helyen gyalogosok közé, a másik helyen azt mondjuk, ne biciklizz a gyalogosok járdáján), azt remélem nem kell részletezni...”
  • 8. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 03. 10:39
    „5. Ferrer 2010.09.03. 10:22
    "4. CsImre
    Már megbocsáss, de az miért európai, ha nincs bicikliút?"

    Néhány példa:

    - inkább a falut átszelő főúton közlekedő járművek sebességét lassítják le, és akkor már szükségtelen a külön bicikliút

    - a főutcán át tud kelni a gyalogos a túloldalra, ha lassabban mennek a járművek

    - nem repednek meg a házak falai

    - nem kell sok pénzért belámpázni útkereszteződéseket, hogy esély legyen kikanyarodni

    - meg ami még nem jut eszembe

    Ha van kerékpárút, akkor az _elsősorban_ az úttest forgalmának gyorsítását szolgálja.”
27 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ötvenen túl az X-Faktor-ban

A Szegeden csak Stone-ként ismert vállalkozót, Kovács Lászlót múlt szombaton több ezer jelentkező közül beválogatták az X-Faktor első 150 jelöltje közé. Tovább olvasom