Délmagyar logó

2017. 12. 15. péntek - Valér 6°C | 13°C Még több cikk.

Próbaszakasz a Boszorkányszigetnél

Az árvízi emlékmű és a gyermekklinika közötti próbaszakaszon viszik fel először a homlokfalra a mintákat, hogy a szakemberek teszteljék a látványt. Nem volt tavaszi árvíz, ezért jól halad a szegedi partfalberuházás.
– Nagy betonozási munkákra lehet számítani hamarosan a partfalberuházás első szelvényében, az árvízi emlékmű és a gyermekklinika között, a próbaszakaszunkon: a vízzáró vasbeton köpenyfalat készítik el a kivitelezők – mutatta meg az egyre látványosabb munkálatokat a helyszínen Kozák Péter, az Ativizig igazgatója. – Ehhez először le kell vésni a régi házgyári paneleket a régi köpenyfalról, és el kell távolítani a fedköveket is. Az új köpenyfalra pedig felviszik a homlokfal mintáit, amelyeket szakembercsoport tekint meg, és teszteli, hogy mutatnak a valóságban.

Megtudtuk: sík, valamint lég-, azaz buborékmentes betont kell előállítani, amelyre felviszik a matricaszerű anyagból készülő – és graffitiálló – díszítő elemeket. Ez a munka látványosnak ígérkezik, bizonyára szívesen leselkednének a szegediek is, de a munkaterület a partról megközelíthetetlen. Legfeljebb a víz felől lehet gyönyörködni a látványban.

Próbaszakasz a Boszorkányszigetnél. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

Ezen az első szakaszon még tart a résfal építése: mivel törmelékes a talaj, száraz technológiával dolgoznak. A második, a klinikák előtti területen már befejeződött a réselés. A Vízmű előtt áteresztő aknát építenek, és hozzáfognak a résfal fölötti fejgerenda kialakításához.

– Itt most elég nagy a felfordulás, de teljes útzárat majd csak nyáron terveznek – folytatta az igazgató –, előreláthatólag 2 hétig tart, amikor a Belvárosi híd déli és északi feljárójánál a mobil árvízvédelmi fal vasbeton talpgerendáját építik.

Mit láthatunk a Stefánián, a harmadik szakaszon? Tart a közművek kiváltása, a szivárgó építése. A réselés a lépcsők miatt másképp zajlik majd, mint az első két szakaszon: a résfalat a lépcsősor felső pihenőjénél indítják el lefelé, a mélybe. A negyedik, a Belvedere és a Bertalan híd közötti részen nem épül résfal, itt a fedköveket bontják, a szivárgót építik: ezek a munkálatok egyedül a gyalogosforgalmat akadályozzák.

3 és fél hónapja indult

2,2 milliárd forintból újul meg 2015 májusáig a szegedi partfal árvízi emlékműtől a Bertalan hídig tartó 2,1 kilométeres szakasza. A szegedi önkormányzat az uniós pályázat kedvezményezettje, az Ativizig a szakmai felügyeletet látja el, a kivitelező a Szeged S-H-K 2013 Konzorcium – tagjai: a Swietelsky Magyarország Kft., a Hídépítő Special Kft. és a KÖTIVIÉP'B Kft. –, amellyel 2013. november 29-én írták alá a szerződést. Az EU 1,5 milliárddal támogatja a projektet, 700 millió forint az önerő összege. A beruházás 2014. január 29-én indult.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tömeggyilkossági rekord a magyar holokauszt

A holokauszt tagadása az antiszemitizmus egyik formája. Tovább olvasom