Délmagyar logó

2017. 09. 23. szombat - Tekla 11°C | 19°C Még több cikk.

Próbaút - 2 órás késéssel

Szeged - Végigment a villamos a Boldogasszony sugárúti új síneken – tegnap először. Ma várhatóan eldől, mikor kezdi hivatalosan átvenni a város, addig ugyanis kötbérezi a kivitelezőt. Villamosok még nem, az autósok azonban hamarosan visszatérhetnek.
Feltűnt egy Tatra villamos a Széchenyi tér felől, végiggördült a Boldogasszony sugárúton az Indóház térig, majd visszatért az Aradi vértanúk terére. Ez történt három és fél hónap villamosnélküliség után tegnap. A Tatra az új villamospályát tesztelte.

A próbaút nem volt „zökkenőmentes". Először gyalog járták végig a kivitelező A-Sz-E Konzorcium, a megbízó önkormányzat, a tömegközlekedési nagyprojektet irányító Szeged Pólus Kft. és a majdani üzemeltető SZKT emberei az új vonalat. Ekkor adódott a probléma: hiányolta az uniós projektet ellenőrző szakmérnök a legutolsó betoncsík töréstesztjéről készült mérés eredményét. Erre várt a Hősök kapuja alatt a negyvenfőnyi ellenőrző stáb több mint egy órát. A papír megérkezett, az eredményt elfogadták, jöhetett a villamos.

Még van egy kis híja, de a Tatra már végig tudott menni. Fotó: Karnok Csaba
Még van egy kis híja, de a Tatra már végig tudott menni.
Fotó: Karnok Csaba

A Hősök kapujánál felszálltunk. A Liliom utcáig siklott a Tatra, mint kés a vajban. Utána, mint megtudtuk, a sínre került kosz miatt, kicsit zötykölődött, de biztonsággal elmentünk a Szent Ferenc utcai körforgalomig. Ott újabb fennakadás: a tilosban állt meg egy Suzuki a kanyarban, nem fért el tőle a villamos. Rendőrt, pókos autót hívott a szemlebizottság, hogy elszállítsák. Az utolsó pillanatban visszaért a sofőr, így büntetés nélkül megúszta. A fiatal nő nem gondolta, hogy ennyi lezárás után egyszer csak erre jár egy villamos.

 Közben azt láttuk, hogy a Liliom utcától kezdve hiányzik a vágányok mentén az utolsó betonréteg, a Szent Ferenc utcánál nincs kész a körforgalom úttestje, és bőven van még munka járdákkal, bicikliutakkal.

A szakemberek figyelték a próbavillamos felsővezetékét, nézték a sínpárokat, ellenőrizték az elkészült peronokat és a szerelvény kanyarodását. A tesztút végén visszavonultak, hogy az ellenőrző körutat dokumentálják.

Próbaúton az 1-es villamos vonalán. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

Hallgat a kivitelező

Múlt pénteken lejárt a módosított határidő az 1-es villamosvonal Boldogasszony sugárúti szakaszán. Megírtuk: a város szombat óta kötbért számol fel, újabb magyarázkodást nem fogad el. A kivitelező vezetője nem osztotta a véleményt, szerinte csak a munka 1 százaléka nem készült el. Az eredeti határidő november 15. volt, ezt az A-SZ-E december végére akarta módosítani. A megrendelő szegedi önkormányzat alaptalannak tartotta a kifogások nagy részét, emiatt jóval kisebb csúszást engedélyezett, ekkor december 4-ére kérte a munka befejezését. Tegnap, noha előtte megígérte, a próbajárat után az A-Sz-E Konzorcium projektvezetője, Lukács Zsolt nem nyilatkozott.

Autóforgalom napokon belül

A tesztkörrel egy feltétele teljesült annak, hogy a műszaki átadás-átvétel elkezdődhessen az 1-es vonal Boldogasszony sugárúti részén, és ne kelljen tovább kötbérezni a kivitelezőt. A többi műszaki feltétel áttekintése után derül ki, hogy ez melyik naptól lehetséges. A műszaki átadás 30 napig tart, azalatt még elvégezheti az utolsó simításokat a kivitelező – tudtuk meg a Szeged Pólus Kft. projektigazgatójától, Tapasztó Sándortól. Menetrend szerinti villamost nem engednek rá erre a vágányrészre, mert a szerelvények csak az Anna-kútnál tudnának megfordulni, ott viszont túl hosszú időre megakadna miattuk a forgalom. Az autósok néhány nap múlva visszatérhetnek.

Olvasóink írták

31 hozzászólás
12
  • 31. Gerard 2010. március 17. 08:28
    „A tesztkörrel egy feltétele teljesült annak, hogy a műszaki átadás-átvétel elkezdődhessen az 1-es vonal Boldogasszony sugárúti részén, és ne kelljen tovább kötbérezni a kivitelezőt....ez volt a lényeg tisztelt olvasók...ez aztán a parasztvakítás..még kaptak 30 napot hogy megcsinálják...Tapasztó úr ő meg elmehet lekvárt kaszálni..térdig érő szélben ..de ha nincs meg időre akkor csinálhat 1 tesztkört..”
  • 30. varadipal 2009. december 11. 17:54
    „A 14-es az egyetlen értelmes hozzászólás. És az is emigrált. Azért jó buli lesz az épülő nagykörforgalomban az ünnepek előtti két hétben, amikor az exportrománok kolbászolnak hazafelé. Rálátni a pecomból, már árulom a jegyeket./1 óra kukucska 500.- + könyöklőpárna/ Tajt panoráma az Izabellától a Damjanichig.”
  • 29. ifj. Nagy Gábor 2009. december 10. 10:39
    „:-)))

    Jó kis lavinát idítottam el, ahogy látom.

    martin812 (gondolom az Indexen Martin.Kiss 18) figyelmébe meg ajánlom az irónia fogalmát, bár asszem ez pont nem az volt, hanem inkább gúny... na mindegy, szóval aki pár hónapnál régebbóta olvassa a hozzászlásaimat, tudhatta, hogy nem komoly. :-)”
  • 28. CID 2009. december 10. 00:00
    „Látom macs, más az informátorunk. Én úgy halottam, hogy megerősítik a felsővezetéket, és a sífelvonóhoz hasonlóan fog működni a villamos.”
  • 27. macs 2009. december 09. 22:10
    „Cid,
    én úgy hallottam, azért hogy a sínek kibirják a csatolt Tátrákat, nem egymást fogják a kocsik követni, hanem emeletes villamost csinál belőlük az SzKT és a Pesákat légpárnákkal fogják gyártani. :)))”
  • 26. CID 2009. december 09. 20:30
    „macs : Már, hogy lenne vicc. Amikor átgördül rajta az első pesa, akkor szét fog nyilni a sínpár, a beton porrá fog törni és a szerelvény a kisiskolások közé fog siklani, több száz szerencsétlen fogja kínok kínja közt lelni a halálát.”
  • 25. macs 2009. december 09. 19:56
    „ifj. Nagy Gábor,

    "Sőt, a csatolt Tátrát se fogja kibírni, ezt előre tudták, ezért jöttek ki csak szólóval a próbajáratra..."
    Ez komoly, vagy csak humor?”
  • 24. martin812 2009. december 09. 17:28
    „Nemazért jöttek, ki a szóó tátrával, mert éppen volt szabad a 4-es vonalon, amelyik arra ment. A pesa-t kifogja bírni, hiszen a réteg amiben a sinek vannak 600t-át bír ki a papir szerint.”
  • 23. ifj. Nagy Gábor 2009. december 09. 17:21
    „Sőt, a csatolt Tátrát se fogja kibírni, ezt előre tudták, ezért jöttek ki csak szólóval a próbajáratra...”
  • 22. Lutetia 2009. december 09. 16:59
    „12. Igen, ezt értem, de attól, hogy a sín kibírta a Tatrát, nem biztos, hogy a PESA-t is ki fogja bírni... :)”
  • 21. CID 2009. december 09. 14:50
    „sauron2 : megjegyezném, hogy az a várakozni tilos tábla, a képen.”
  • 20. augustus 2009. december 09. 14:09
    „2010-ben”
  • 19. valoperes_zugugyved 2009. december 09. 13:53
    „a 3-ast mikor ujitjak fel?”
  • 18. sauron2 2009. december 09. 13:41
    „a megállni tilos, akkor is megállni tilos, ha tudjuk nem jár a villamos! balfék!

    tegnap a 4-6 os villamos előtt tartotta fel a forgalmat egy szőke! én majdhogy nem ő volt felháborodva mert a villamos megkccolta a seggét!”
  • 17. favágó 2009. december 09. 12:46
    „Van egy vasúti átjáró Ámerikásban. Az van elé írva (sac/kb): A gyorsvonat minden nap 10.12-kor megy át ezen a kereszteződésen. Akkor is ha ön éppen a kocsijával a sínen tartózkodik!
    Tehán nem kellett volna a sínen megállni, kedves "szőke" gondolkodású hölgy!”
  • 16. CID 2009. december 09. 12:38
    „Hülye Suzukis. Értem én, hogy nem gondolta, hogy ennyi idő után megy arra a villamos, de az a pár tábla nem zavarta ?”
  • 15. Szemif 2009. december 09. 11:41
    „12. Hát igen, 2011 vége előtt Szegeden nem lesz új villamos, amúgy meg nem csak a PESAk kedvéért lett átépítve a pálya, gyakorlatilag újjáépítik az 1-es vonalat, így remélhetőleg az elkövetkező 20-25 évben komolyan nem kell majd hozzányúlni.”
  • 14. emigrans 2009. december 09. 11:40
    „Emberek a sok kellemetlenség ellenére,mindez értünk van és nekünk épül.Mindenki számoljon el 3-ig,igyon rá egy felest és legyen türelemmel egy kicsit.Meg fog épülni,és jó minőségű lesz!
    Ne legyünk már ennyire pesszimisták...
    Meg lehet nézni Szabolcs megyét,ott a rendszerváltás óta semmi se történt,büszkének kellene lennünk,mert Szeged szépen fejlődik és ez mind a két oldal érdeme.
    Szeretném ha a jövőben kevesebb pártpolitikus és annál több lokál patrióta alkotná a város vezetést !”
  • 13. jq 2009. december 09. 11:24
    „Télen nem az ünnepek miatt, hanem a fagy miatt nem szoktak építkezni. A fagyott föld nem tömöríthető, a beton nem köt, és pár egyéb jelentéktelen apróság miatt...”
  • 12. kowalsky 2009. december 09. 11:24
    „10. hozzászólás Lutetia 2009.12.09. 11:00
    Tatra is jár majd ott természetesen, a PESA meg még csak rajzasztalon létezik, vagy maketten, de egyikkel sem könnyű tesztelni. Egy Bengálit is ráküldhettek volna, lehet az nem ment volna végig :)”
31 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csipeszangyaltól a kutyaóráig - adventi vásármustra

Karácsonyi kacatok, amikért érdemes a szegedi vásárba menni. Tovább olvasom