Délmagyar logó

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 3°C | 13°C Még több cikk.

Próbaúton az M43-as csütörtökön megnyíló első szakaszán

Szeged – Ma ideiglenesen átadják az M43-as első szakaszát a forgalomnak. Megnéztük, honnan hová vezet az út.
Április elsején átadják az M43-as autópálya első szakaszát: az 5-ös főút és a Csongrádi út közötti részt. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleménye szerint azért engedik ide a járműveket, hogy a Szegeden átvezető forgalmat csökkentsék, megkönnyítsék az autósok helyzetét, hiszen elkezdődik a Rókusi körúti 2-es villamos pályájának építése.

Megnéztük, hová vezet a már elkészült M43-as új szakasza. Az autópályának eddig 3 kilométere épült meg, ami az M5-ös Szeged-Észak csomópontjánál ágazik ki és az 5-ös útig tart. Folytatásának hivatalosan augusztus 31-éig kell elkészülnie. Szeged-Nyugatnál hajtottunk fel az M5-ösre, és Szeged-Északnál le, hogy megnézzük az M43 folytatását.

Le és feljárók, hová vezet az M43-as? Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

Jelenleg aki lehajt Szeged-Északnál az M5-ösről, majd elhagyja az M43-ast, behajt az 5-ös úti kettős körforgalomba, majd az ideiglenes felhajtón át tud eljutni az M43-as folytatására. Az 5-ös útnál jó 80–100 méter hiányzik az M43-as és a felüljáró között, egy autó parkolt épp az épülő híd előtt. Erre még krosszmotorral sem lehet átjutni. Megnéztük az út másik végét, a Csongrádi útnál épülő csomópontot is. Az M43-as a felüljáró után véget ér, egy ideiglenes körforgalomba lehet behajtani, abból pedig egy szervízúton keresztül lehet visszajutni a Csongrádi útra. Ebből az következik, hogy aki nem követi a terelést, és Szeged-Északnál lejön az M5-ösről, az új szakaszon maximum eltévedhet. Előrébb nem nagyon jut.

A szakasz megnyitását azzal indokolják, hogy a 2-es villamos építése miatt a Rókusi körút zsúfolttá válhat. Az érvényes terelés szerint ugyanakkor eleve nem kell bejönnie a tranzitforgalomnak a Rókusira. Vagyis szinte alig van forgalom, amit a félig kész M43-asra terelnének. Amíg az el nem készült felüljárónál nézelődtünk, körülbelül egy órán át, alig 30–40 személyautó jött le az M5-ösről.

Ideiglenesen használhatjuk az M43-ast. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

– Az M43 autópálya teljes vonalának teljesítési véghatárideje 2010. augusztus 31., ám a NIF Zrt. Szeged városának igényére, kérésére reagálva, a szegedi polgárok helyzetének megkönnyítésére ideiglenes forgalomtechnikai megoldásokkal 2010. április 1-jén átadja az autópálya 5. sz. főút és a Sándorfalvára vezető 4519-es jelű összekötő út (Csongrádi út) között elkészülő szakaszát, valamint a Csongrádi úti csomópontot – tájékoztatta a delmagyar.hu-t Fazakas Orsolya, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. „Ezzel a megoldással Szeged északi városrésze tehermentesül a tranzitforgalom, valamint az ezzel járó zaj- és környezetszennyezés alól. Mivel azonban az autópálya továbbra is építés alatt álló terület marad, szükség van bizonyos forgalmi korlátozások érvényesítésére. Az érintett szakasz ezért nem autópályaként kerül ideiglenesen forgalomba, hanem főútként, ahol 90 km/h-nál nagyobb sebességgel, illetve 7,5 tonnánál nagyobb össztömegű gépjárművel nem lehet közlekedni" – mondta a NIF kommunikációs vezetője.

Az 5-ös út és a Csongárdi út között lesz járható az új M43-as
Az 5-ös út és a Csongárdi út között lesz járható az új M43-as

Olvasóink írták

41 hozzászólás
  • 41. Gazficko 2010. április 01. 09:05
    „Magáért beszél ez a cikk:

    Mégis jöhet Mercedes-gyár Szegedre
    .....
    2010. április 1., csütörtök
    Nagy Sándor: ,,Most hatványozottabban fog dőlni Szegedre a pénz."

    Mivel szükség van egy kisebb, speciális alkatrészgyártó részlegre is a kecskeméti gyár mellett, ami a finommechanika mellett a Mercedesekben használt speciális folyadékok gyártását is előirányozza, az egyetemünk miatt a lehetséges telephelyek között ismét felmerült Szeged neve - erősítette meg portálunk információját Paul Graurock, a Mercedes Benz Manufacturing Hungária Kft. termelésmenedzseri és logisztikai igazgatója.

    Az ITD Hungary, a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara és a Daimler AG mérnökei, üzletemberei és szakmai fórumot hívtak össze a napokban, ahol jegyzőkönyvben rögzítették egy kiegészítő üzem szükségességét is az épülő kecskeméti Mercedes-gyár mellett. A megjelentek nagy része ismét városunk nevét emlegette - értesült megbízható forrásból a .......hu. Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester megkeresésünkre úgy felelt, hogy bár még csak tervek szintjén, de újra elstartolt egy soha nem látott, komoly munkahelyteremtő beruházás, amely - Ujhelyi István államtitkár hathatós lobbitevékenységének is köszönhetően - jövő év április 1-jére valósulhat meg. Majd megjegyezte: ,,Most hatványozottabban fog dőlni Szegedre a pénz."
    Megépül a 2000 ágyas klinikai tömb

    A héten közben az is kiderült, hogy az Egészségügyi Minisztérium - felülbírálva korábbi döntését - új forrásokat csoportosított át a beruházáshoz, így ebben az évezredben mégis felépülhet a korábban ígért 2000 ágyas szegedi klinikai tömb, melyet a helyi MSZP-s politikusok - Botka László, Ujhelyi István és Kozma József - ígéretekhez ragaszkodó munkájának is köszönhet a város.

    Portálunk kérdésére Nagy Sándor közölte: rekordidő alatt sikerült előteremteni az extraforrásokat a még be nem fejezett városi beruházások felülvizsgálatával, a részben még el nem kezdett munkák törlésével, a jogosulatlanul vagy épp feleslegesen kifizetett pénzeszközök visszatérítésével. A városvezető hangsúlyozta, hogy az induló klinikai beruházásnál folyamatosan közzéteszik a munkák állását, és szigorúan betartatják az előírt határidőket.

    ,,Hogy a város biztosítani tudja a szükséges önerőt, mindhárom kollégám kölcsönt vett fel, és jelzálogot jegyeztettek be belföldi és külföldi, saját és egyéb érdekeltségi köreikhez tartozó ingatlanjaik terhére" - így az alpolgármester, aki hozzátette, hogy a beruházás rögtön kezdődik, és 2111. április 1-ig tart.”
  • 40. antikos 2010. március 31. 21:16
    „Jó, hogy valamit kitaláltak, csak röhejesen néz ki:))) Ez siralmas, hogy még cross motorral sem lehet a felüljáron átmenni:)”
  • 39. Miska 2010. március 31. 20:31
    „Ja és az alapkérdés:
    Mibe is került ez?
    :))”
  • 38. Miska 2010. március 31. 20:29
    „Ez röhej! :)) :)):)):))

    Ilyen félkész nullával kampányoltok? Hogy néz ez ki?
    Ugyan már!”
  • 37. baja2005 2010. március 31. 19:55
    „Szerintem azért kellett elkezdeni a nagyberuházást, mert ha Viktor lesz a győztes, akkor erre a "VIDÉKRE" semmi sem fog jutni. Van egy vízióm, miszerint a választások után a félig kész hidak úgy fognak ott árválkodni, mint valamikor Szerbiában a háború után :-(”
  • 36. Léni 2010. március 31. 15:44
    „EZÉRT IS GYURCSÁNY, BOTKA ÉS UJHELYI A HIBÁS !!!!!!!!!”
  • 35. ricsko 2010. március 31. 14:01
    „@ nsanyi55 , segesvarics : köszi a térképet!!”
  • 34. nsanyi55 2010. március 31. 13:25
    „Nézzetek körül itt:
    http://www.roads.extra.hu/road_plans/m43_1_szeged.jpg”
  • 33. E! 2010. március 31. 12:18
    „Én csak azt a huplit nem értem a sándorfalvi felüljáró előtt. Építettek egy dombot a mocsár fölé, vagy mi a szösz (bár lehet, hogy később belecuppan)?
    A 90-es táblán/súlykorlátozáson meg nem csoálkoznék: az "ideiglenes" fel/lehajtók pöttyet keskenyre sikerültek és elég kis ívben fordulnak. Gondolom, agyon se alapozták őket. A Csongrádi út sem épp tranzitforgalomra lett kitalálva.”
  • 32. segesvarics 2010. március 31. 12:18
    „térkép mellékelve. bár inkább fikció, ugyanis a nyomvonalat nem tudom pontosan.”
  • 31. CsImre 2010. március 31. 12:09
    „28. "Csak a tényeket mondom: aki pályázott már valaha (és netán nyert is) EU támogatást, az pontosan tudja, micsoda szigorú szabályokat kell betartani."

    Aki pedig használt már valaha EU-s pénzből épült dolgokat, az tudja, milyen ügyesen lehet kijátszani ezeket a szabályokat. Ettől függetlenül még helytálló, amit írsz.”
  • 30. asdiob 2010. március 31. 11:49
    „Kedves Micsoda!

    Amit írtál, az mind igaz. Egy baj van, hogy egy átlag polgárra és cégre igazak ezek. A politikai pártok kifizetőhelyein más szabályok szerint dolgoznak!!!”
  • 29. ricsko 2010. március 31. 11:41
    „valaki tudna feltenni / linkelni egy térképet ahol lehet látni az átadott szakaszt? Köcci”
  • 28. micsoda 2010. március 31. 11:16
    „Nem védek senkit. Csak a tényeket mondom: aki pályázott már valaha (és netán nyert is) EU támogatást, az pontosan tudja, micsoda szigorú szabályokat kell betartani. Kezdve azzal, hogy mikor kell elkezdeni a projekt lebonyolítását. Nincs méltányosság, nincs különbség önkormányzatok és cégek között, nem lehet odamenni hogy köszi a pénzt meg minden, de a támogatási szerződésben már azt szeretnénk beleírni, hogy nem most kezdünk, hanem majd 1-2 év múlva... úgy küldik el a már nyertes pályázót a picsába, hogy öröm nézni.”
  • 27. Mil 2010. március 31. 11:00
    „Könyörgöm: 1, azaz egy nyavajás évet kellett volna várni ezzel a tetves nagyprojekttel meg felújításokkal.. És ahogy elnézem, nem lesz kész őszig sem az 1-s villamos, beleszámítva a garanciális javításokat, visszabontásokat is. Nem hiszem el, hogy az EU miatt kellett erőltetni ezt, inkább a szocik nyomták, a választások miatt, hogy legyen mit átadni, legyen mit felmutatni. De elszámították magukat, ebbe fognak belebukni. Illetve hát, elnézve az ellenzék siralmas teljesítményét, akik egy épkézláb érvelést nem tudtak flemutatni pl. a 2-es villamos ellen, hát.. nem olyan biztos hogy buknak sajna.”
  • 26. zimezum 2010. március 31. 10:41
    „Az "autópályáról " meg annyit,hogy olyan mint a népmesében az okos lány története:
    kész is van meg nem is.
    Ennek igazából majd a minden bizonnyal bekövetkező kötbérezésnél lessz jelentősége.
    Megkavarták a sz.rt.lesszmajd kibúvó alóla.”
  • 25. zimezum 2010. március 31. 10:34
    „köszönjük kedves szunyi ,hogy megosztottad velünk életed történetét.
    Doktori címedhez gratulálunk,igaz,hogy mindezeknek semmi köze a cikkhez ,meg az úthoz sem.”
  • 24. unknown 2010. március 31. 10:19
    „És hol lesz az útavatás, mely munkagödör mellett? Izgatottan várom a DM képes tudósítását...”
  • 23. szpirigonzálesz 2010. március 31. 10:16
    „A kettős körforgalomnál még mindig nem készült el a felüljáró?
    Az M43-ast csak régi 5-ös útig adták át, nem az M 5-ösig?(((((”
  • 22. gavallér 2010. március 31. 10:11
    „Nagyon szép az egész autópálya!

    Köszönet az építőknek !!!!!”
41 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csongrád megyeiek az internet pöcegödrében

Nem a büszkeség íratta velünk ezt a cikket, pusztán a figyelemfelkeltés volt a cél: mindenhol jelen vannak a Csongrád megyeiek, még az internet pöcegödrében is. Tovább olvasom