Délmagyar logó

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 21°C | 34°C Még több cikk.

Profi portálkészítők Szegedről

Szeged - Még nincs túl sok olyan cég Szegeden, amelyik komoly részt szakítana az internetes bizniszből. Több a kisvállalkozás és van egy-két országos piacon is ismert név.
– Az on-line média éppen olyan kommunikációs csatorna, mint egy rozsdás tábla az út szélén. Csak valamivel modernebb. Az eróziónál maradva: ha egy webfelület éveken keresztül frissítés nélkül marad, akkor berozsdásodik. Egy avítt honlap igazi felhasználókínzás – magyarázta Fábián Zsolt, a szegedi Factory Creative Studio Kft. ügyvezetője. Ez a cég végezte tavaly év végén a Délmagyarország webfelületének grafikai megújítását. A több mint húszfős csapat a nemzetközi piacon is letette már a névjegyét: ők készítették el a Sony
Pictures négy televíziós csatornájának weboldalát, és azok teljes on-line kommunikációját.

www.delmagyar.hu

– A Délmagyarország tavaly októberben több pályázó közül választott bennünket a webfelületének grafikai megújítására. Egy komplett tartalmi és szerkezeti koncepcióval kerestek meg bennünket, erre kellett ruhát szabnunk. Az új grafikai megjelenés elsősorban az on-line szolgáltatások – fórum, apróhirdetés, játékok, nyelvi tesztek – kiemeléséről szólt – beszélt lapunk webfelületének csinosításáról Bereczki Balázs, a Factory Creative Studio webes fejlesztésének vezetője.

A Factory 2000-ben lépett a piacra. Az első években a csomagolástervezéstől a reklámanyagok készítéséig sok mindennel foglalkoztak. Az első komolyabb webes munkáik közül a Szegedi Kortárs Balett és a Burkolólap 2000 Kft. webfelületének megalkotása volt a legjelentősebb feladatuk. – Idővel arra törekedtünk, hogy egy terméket, egy szolgáltatást vagy egy márkát minél többféleképpen tudjunk kommunikálni. A teljes médiafelület lefedésére törekedtünk. Egy webfelület megvalósítása sokemberes feladat: grafikusok, programozók és adminisztrátorok profi együttműködését igényli. Olyan összetett, saját fejlesztésű tartalommenedzselő rendszereket készítettünk, amelyeket a megrendelők egyszerűen tudtak használni – árulta el az ügyvezető.
A néhány évvel korábbi internetes oldalak statikusabbak voltak, mint a maiak. Akkoriban a felhasználó nem tudott belepiszkálni a tartalmakba. A mai, forradalmian új technikáknak köszönhetően, – például a blogok elterjedésével – bárki készíthet honlapot, amelyet könnyen és gyorsan tölthet fel képekkel és videókkal – különösebb informatikai ismeret nélkül.

A szintén szegedi székhelyű Nexum Magyarország Kft.-nek a Démász és a Dégáz volt az első nagy ügyfele a régióban. Utóbbi a mai napig velük működteti a webfelületét, mint ahogyan a Környezetgazdálkodási Kht., a DARFT, a Szegedi Vízmű, vagy a mamutcégek közül a Lombard és a Pick is. – Tíz éve három fővel indult el a vállalkozásunk, ma már olyan cégekkel állunk kapcsolatban, mint az Unilever vagy az Erste Bank. A fejlesztés és az üzemeltetés mellett szervereket is üzemeltetünk – tudtuk meg a cég ügyvezető igazgatójától, Miszori Attilától. A cégvezető szerint saját hazájában nem lehet próféta az ember, mert hiába készítették el Makó, Martfű és Kiskunhalas, vagy korábban Szentes és Tiszafüred városi portáljait, Szeged honlapját nem ők csinálják.

A város hivatalos weboldalát, a www.szegedvaros.hu portált a Dunasoft.com Kft. üzemelteti. Információnk szerint az önkormányzat a jövőben a Ritek Rt.-re bízza a webfelület megújítását. A tesztelés jelenleg is zajlik, a felhasználók előreláthatóan szeptembertől találkozhatnak a megújult felülettel.

Vásárhelyieké a hazai forgalom harmada

Sikeres internetes céget gründolt a semmiből hét év alatt a vásárhelyi Holman testvérpár: János és Endre. Egyik cégük, a Generál Média Kft. mára az ország legnagyobb független internetes vállalkozásává vált, amelynek tulajdona a love.hu, a legnagyobb magyar társkereső és az ingatlanok.hu, a leglátogatottabb hazai ingatlanbázis is. A kft. generálja a magyarországi internetforgalom egyharmadát. A testvérpár vásárolja meg a vásárhelyi önkormányzattól a Vöröskereszt utcai, már üres álló iskolát. Készpénzt nem fizetnek, cserébe a város öt év alatt havi tízmillió megjelenést, internetes reklámcsíkot kap. A barterszerződés 40 millió 200 ezer forintos üzletet takar. A helyi ellenzék öt képviselője nyílt levélben kifogásolta a közgyűlés által két ellenszavazat és két tartózkodás mellett jóváhagyott üzletet.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csak rosszalkodni nem szabad az önkormányzati napköziben

Szeged - Az ötödik hét kezdődött az önkormányzat napközis táborában. A szegedi gedói iskolában… Tovább olvasom