Délmagyar logó

2018. 09. 25. kedd - Eufrozina, Kende 8°C | 16°C Még több cikk.

Reggeltől forrt a sofőrök agyvize

Szeged - A gyér nyári forgalomban nem az útlezárás, hanem a sofőrök türelmetlensége okozott fennakadást a Rókusi csomópontban, a Vásárhelyi Pál utcán és a nagykörúton.
Tegnap óta sötét Szegeden a rókusi nagykörforgalom összes jelzőlámpája. A körbe belépni és kihajtani minden irányból csak egy-egy sávon lehet, a körben az öt sáv közül egyedül a legkülsőt lehet használni. Elkezdte ugyanis az 1-es villamosvonal felújítását végző kivitelező a garanciális javításokat: az A-Sz-E Konzorcium cseréli a bazaltbeton burkolatot a vágányok mentén, és helyreállítja az úttestbe épített prizmasorokat. Ahogy az várható volt, tegnap a legtöbb jármű a Kossuth Lajos sugárútról és az Izabella híd felől zúdult a csomópontba. Már messziről látni lehetett az áthúzott sávválasztó táblákat, ennek ellenére a sofőrök – nyilván a nagy hőség miatt – megszokásból nyomták a gázt, s az utolsó pillanatban próbáltak egymás elé vágni a körforgalom bejáratánál. A sorban várakozók sem a buszokat, sem a szemtelen autóstársakat nem engedték be.

Egy sávra szűkült a  rókusi csomópont a javítás miatt. A körforgalom szabályai érvényesek.  Fotó: Karnok Csaba
Egy sávra szűkült a rókusi csomópont a javítás miatt. A körforgalom szabályai érvényesek.
Fotó: Karnok Csaba

A körforgalomban szinte mindenki elfelejtette, mit tanult KRESZ-ből; aki bátrabb volt, az vágódott be a körjáratba, és az jutott ki belőle. A villamosokra és a gyalogosokra a legagresszívabbak még rá is dudáltak. A reggeli csúcsban az a kamionos járt a legrosszabbul, akit az autósok szorítottak be a terelőtáblák és terelőszigetek közé. Hosszú percekbe telt, mire engedték, hogy kiforduljon. A tömegközlekedési nagyprojektet lebonyolító Szeged Pólus Nonprofit Kft. tájékoztatása szerint a rókusi körforgalom közlekedése előreláthatólag szeptember végén áll helyre.

Körkörös szabályok

Mindig a körforgalom belsejében haladónak van elsőbbsége. A villamosnak pedig szabad utat kell biztosítani. Kizárólag kihajtáskor és csak jobbra kell indexelni.

Augusztus közepe óta egyirányú a Vásárhelyi Pál utca a Kossuth Lajos sugárúttól a Bakay Nándor utcáig, szélesítik ugyanis az utat – október elejéig. Tegnap mégsem ez okozta a legnagyobb fennakadást, hanem a Bakay Nándor utcai körforgalom. Ebben a csomópontban is az agresszív sofőrök voltak eredményesebbek, bár percenként kockáztatták a koccanást. A két körforgalom között emiatt dugult be a Vásárhelyi Pál utca.

Tegnap szintén garanciális javítás miatt lezárták a Kossuth Lajos sugárút és a nagykörút kereszteződésében a két középső sávot. Ott előreláthatólag a jövő hét végéig javítják ki a burkolatot.

Olvasóink írták

82 hozzászólás
  • 82. vuk 2011. augusztus 29. 16:57
    „81. Katyvaszka 2011.08.29. 10:48
    "NE a közlekedési sáv közepén poroszkáljanak."
    A 40 az 50-hez kepest nem szamit "poroszkalasnak".. Mellesleg ha 40 helyett a robogos 50-nel megy, azert az meg szerintem nem akora bun - pl. teged sem tart fel.
    Csak egyszer probalj meg kismotorral kozlekedni, azonnal megtudod, hogy miert a sav kozepen mennek. En is ott mentem (50-nel), amig kismotoroztam. Erdekes, ha nagymotorral megyek a sav kozepen szinten 50-nel az mindjart sosem volt gond. Nem ertem en ezt :)”
  • 81. Katyvaszka 2011. augusztus 29. 10:48
    „Szerintem mindenféle köpködéstől független tény amit már páran megállapítottak: <moderálva> minőségben történt a kivitelezés és szomorú tény hogy ez a műszaki átvételkor nem derült ki. 1 év után gyakorlatilag mindent javítani kell, az egész projekt területén és a folyamatos beruházások miatt válik gyakorlatilag élhetetlenné az egész város. Tudjuk persze hogy minden tervszerűen ment tönkre mert máshol is tönkremegy :D . A tényen azonban ez nem változtat: a selejtes munkák eredményét mi szívjuk meg, de Szeged én így szeretlek!!
    u.i. igazán nem szép dolog a gyalogosoktól hogy a JÁRDÁN, az autósoktól meg hogy az úttesten zavarják a kerékpárosokat :D A robogósoknak üzenem ha nem lennének olyan agresszívek a forgalomban mint amilyenek semmi gáz nem lenne. Jó lenne megtanulni hogy a robogó megengedett sebessége 40 az autóké meg 50 tehát NE akarjanak gyorsabbak lenni és 40-nel NE a közlekedési sáv közepén poroszkáljanak... Köszi”
  • 80. vuk 2011. augusztus 29. 00:37
    „76. Zeppelin 2011.08.28. 20:39

    "ha nem kellene ... a főutat 7 km-en belül nem kellene nyolcszor kereszteznem"
    Ezzel tokeletesen egyetert veled Imi is szerintem...
    O pl. pont ezek ellen kuzd, mint MK tag. De hat a varosvezetes fafejeit nehez lebeszelni rola, ha valami hulyeseget a fejukbe vettek. Sajnos a fo cel meg mindig a kerekparos uttestrol valo letakaritasa.”
  • 79. vuk 2011. augusztus 29. 00:34
    „75. man 2011.08.28. 20:35
    "Dehogy nincs, legfeljebb nem úgy hívják."
    Egeszen pontosan ugy hivjak, hogy "jarda". :)
    Az a szomoru, hogy ugyanezek az emberek zavarjak az uttestre a biciklist, amikor eppen jardazik.. (ami persze jogos, csak erkolcsi alapot nelkuloz)”
  • 78. man 2011. augusztus 29. 00:02
    „77. Dehogyisnem, éppen azért magasabb az egyik korlát, hogy az öntudatosok ne essenek a kocsik közé, ha már egymástól sem férnek el...”
  • 77. CsImre 2011. augusztus 28. 22:05
    „76. Zeppelin:

    Az utolsó mondatoddal teljesen egyetértek.

    75. man:

    A KRESZ határozza meg az ilyesmit, nem a korlát magassága. Csak aztán nehogy valaki meg a padka milyensége, vagy az aszfalt hőmérséklete alapján mondja meg, hogy ahol épp kárművel halad, ott szabad-e, mert akkor hirtelen nagyon sok viszonyrendszer lenne, és mindenki ott menne, ahol akar.”
  • 76. Zeppelin 2011. augusztus 28. 20:39
    „Nyáron, - mikor tanítási szünet van - kerékpárral járok a munkahelyemre. Korábban robogóval jártam. A robogóról leszoktam, mert úgy éreztem, ki fognak nyírni az autósok. Nálunk ez valami betegség lehet, hogy megpróbáljuk elsodorni a robogósokat. Mostanság biciklivel közlekedtem, amit élveztem volna, ha nem kellene annyi gödröt és hülyét kerülgetni, illetőleg a főutat 7 km-en belül nem kellene nyolcszor kereszteznem.
    Most a gyalogosokon érzem azt az agressziót, mint robogós koromban az autósokon.
    Sajnos mindenki frusztrált, mindenki másban keresi a hibát, mindenki a másikat akarja nevelni.
    Beteg társadalomban élünk...”
  • 75. man 2011. augusztus 28. 20:35
    „73. Dehogy nincs, legfeljebb nem úgy hívják. Vagy akkor miért is magasabb az egyik oldalon a korlát?”
  • 74. CsImre 2011. augusztus 28. 20:20
    „73. man:

    Ott nincs ilyen. Örülök, hogy ezt sikerült tisztázni.

    72. Zeppelin:

    Mindenkit megviselnek a felbontások, de ettől függetlenül Szeged mérnökileg megtervezett város, színvonalas tömegközlekedéssel, és a lakosság zöme részére jó adottságokkal a gyalogos, v. kerékpáros közlekedéshez.”
  • 73. man 2011. augusztus 28. 20:09
    „71. "vagy minden városi úton meg kell tiltani" - nem akarok ezen rugózni, de ahol van kijelölt kerékpárút/sáv/stb. (mint pl az újhídon) ott igen.”
  • 72. Zeppelin 2011. augusztus 28. 20:03
    „CsImre !

    Te valamit nagyon félreértettél! Fordulj meg, mert háttal ülsz a vászonnak!

    A lényeg - és nem akarok személyeskedni, mert már uncsi - Szeged közlekedése katasztrofális. Nem lehet nyugodtan, kiegyensúlyozottan eljutni A pontból B pontba, úgy, hogy ne legyen kátyúzás, terelés átépítés, újjáépítés vagy garanciális javítás. Minden fel van túrva, iszonyat, ami itt van!”
  • 71. CsImre 2011. augusztus 28. 16:19
    „69. man:

    Ugyanolyan veszélyes egy rövid, közvilágítással ellátott városi út, ahol a járművek max 50 km/h-val mennek, mint egy autópálya, közvilágítás nélkül, ahol 130-cal mennek a járművek? Tök jó. Akkor engedni kell az autópályán biciklizést, vagy minden városi úton meg kell tiltani.

    70. Zeppelin:

    A mérgedet Te töltöd ki, többek közt a saját gyerekedre. De legalább nem lihegnek az undorító embertársaid a nyakadba a prolibuszon.”
  • 70. Zeppelin 2011. augusztus 28. 15:41
    „CsImre!

    Ha frusztrált vagy ne rajtam töltsd ki a mérged!”
  • 69. man 2011. augusztus 28. 15:06
    „68. Nem írtam hogy híd = autópálya, azt írtam, hogy életveszély szempontjából teljesen mindegy. Szövegértés ugyebár?”
  • 68. CsImre 2011. augusztus 28. 13:30
    „47. man:

    A Bertalan-híd mióta autópálya? Ilyen primitív módszerek szintjére alacsonyodsz, csak hogy visszavághass valamivel? Kár.
    Az értetlenkedésed nem értem, a KRESZ szabályait követni miért öntudatbiciklizés?

    49. Zeppelin:

    Az élethez, az egészséghez, az egészséges környezethez való jog alkotmányos alapjog. Az iskolába autókázás nem az, sem útadóért, sem anélkül. A Te gyereked 3 évvel hamarabb távozik az élők sorából, mert még páran nem szeretik, ha nyakukba lihegnek a buszon, ellenben szeretnek a dugóban vánszorogni. Ennyit a nagy jogaidról. A szálló por nincs tekintettel rá, hogy Te vidékről hordod a gyereket iskolába, mert tré a falusi suli.

    51. eleonóra:

    De rossz lenne a nemzetgazdaságnak, ha a sok zajtól frusztrált, fáradt idegrendszerű ember, a sok tüdőrákos, asztmás, allergiás ember nem venné igénybe az egészségügyi szolgáltatásokat. Az éremnek van egy másik oldala is. Attól, hogy nem látod a mérget az autódban, és nem veszed észre a zajt, attól még ott van.

    62. Sifka:

    Ne keverd az olvasottságra hajtó botrányújságírót a nekemsemmisejó fórumozókat, a politikai bérbeírókat, és azokatl, akik szerint a körforgalom közlekedési szempontok alapján túlzás volt.”
  • 67. Horthyszobor 2011. augusztus 28. 13:23
    „A tegnapi és a mai közlekedési "élményeinkhez" pár gondolat:
    1. Az M5-re való M43-ról történő feljutást gondolom a román, török, bolgár invázió alatt kellett megakadályozni, mert így érdekesebb. Illetve erről direkt nem kellett tájékoztatni a város lakosságát.
    2. A SZIN idejére és iskola kezdésre kellett szintén időzíteni a Belvárosi híd felújítását, a Kossuth Lajos nagy kereszteződéseinek javítását.
    3. Nem kell felfesteni még mindig a román szűklátókörű barátainknak az M43-ra ROMÁNIA feliratot. Hadd kovályogjon a szőrős talpú.
    4. Kitüntetést fog-e ezért átvenni a szegedi közlekedés szervező???
    5. Ki ennek az egész borzalomnak a felelőse? Név szerint? Erről lehetne-e egy cikk???
    6. Miért nem dolgoznak a város érdekében vasárnap is ezeken a helyeken? Az oké, hogy az 1-es villamos ebben a tempóban jövőre sem lesz kész, de a fővonalakon miért nem tudnak dolgozni??? Illetve ahogy nézem a 4-es vonala a Dugonics tértől még nem lett felújítva a Földvári utcában a busz olyat üt a síneken, hogy rossz nézni. Ez is meg lesz csinálva? Még idén felbontják ezt is?”
  • 66. vuk 2011. augusztus 28. 11:29
    „64. deszkás 2011.08.28. 10:18
    Nalunk nem zipzar, hanem "utolso par elore fuss" elv van. Vagyis ha az egyik sav megszunik, akkor a megszunoben levok varnak, amig a masikban mindenki elmegy, majd utana az allo sor VEGEROL szepen mennek elore, igy aki eloszor erkezett a megszuno savba, annak vegig kel varnia az osszes mogotte levo idiotat is, amig elmegy.
    Ugye magara ismer mindenki, aki igy csinalja?
    Koszonom.”
  • 65. man 2011. augusztus 28. 11:22
    „58. Az újhídon az úton kötelező???? kerékpározni? Na azt megnézném, pláne, hogy külön oldal van a kerékpárosoknak...
    Azért írtam ezt a példát, mert életveszély szempontjából tök mindegy hogy ott, vagy az autópályán cikáztok öntudatból az autók között...
    A jogsim miatt ne aggódj, öntudatbiciklistát még nem ütöttem el.”
  • 64. deszkás 2011. augusztus 28. 10:18
    „Hogy ki és be hajtáskor nem működik a zippzár elv? Hát igen az a fránya vidéki mentalitás. "nem látod hogy gyövök"? Magamban "de látlak a telepjáróddal menjél nagyfejű".A gigázóknak:ha figyelni kell a másikat IS az miért baj?”
  • 63. THK 2011. augusztus 28. 09:45
    „61,
    a Teréz nick ellenére tényleg az aláírásodban használt Emese lehet a valódi, ha pont a beszúrt link lényegét nem sikerült megértened:
    "E tábla, csak az ,,ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező" vagy az ,,Elsőbbségadás kötelező" jelzőtáblával együttesen kerül kihelyezésre Magyarországon"

    Vagyis még egyszer, lassan: NEM A KÖRFORGALOM, hanem a becsatlakozó utak végén lévő TÁBLÁK MIATT van elsőbbsége a benn haladónak - azok nélkül a jobbkézszabály miatt a beérkezőnek lenne elsőbbsége...

    Tessék csak rákeresni vmelyik online KRESZ-ben: sehol nem említi a körforgalom elsőbbségét!

    Ez csak látszólag részletkérdés (ha egyszer minden körforgalomnál kinn vannak), mert ez egy speciális kereszteződés, nem tisztán körforgalom - ezért kellene tudni, vajon itt kirakták-e ezeket a táblákat?
    (mostanában nem jártam arra, nem tudom)”
82 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Védőnők: a nemzet napszámosai

Szeged - Bruttó 120 ezer forint körül van a kezdő védőnők fizetése, pedig a szakemberek akár több… Tovább olvasom