Délmagyar logó

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 36°C Még több cikk.

Reklám teszi a játékot?

Csokitojás-készítő gép, éneklő baba és scooby doos társasjáték – ezek az idei karácsony slágerjátékai. A gyerekek arra vágynak, amit a tévében látnak, ezek pedig az utóbbi időszak legreklámozottabb termékei.
Az idén a kísértetházas játék az egyik nyerő a gyerekek körében. Fotó: Frank Yvette
„Tudna segíteni? Valami olyasmit keresek, hogy fürdőkádba kell beletenni és figura lesz belőle. Létezik ilyen? Mert a lányom olyat szeretne." Ilyen kérdésekkel bombázzák a játékboltok eladóit a szülők, akik megpróbálnak kiigazodni gyermekeik karácsonyi kívánságlistáján.

Honnan merítenek ötleteket a gyerekek? A rajzfilmcsatornák reklámjaiból. Nem véletlen, hogy minden évben azok a slágertermékek, melyeket a legnagyobb marketingkampány kísér. Minden korosztálynak és nemnek megvannak a maga kedvencei – ezekből szemezgettünk.

Az idei karácsony nagy favoritja a csokitojás-készítő gép, melyet főleg konyhatündérnek készülő kislányok kérnek. A szerkezet ledarálja, majd krémmé melegíti az alapanyagot, igazi édességet lehet vele előállítani. A másik sláger a Kísértetház nevű társasjáték, a már évek óta eladási rekordokat döntögető scooby doos termékcsalád legújabb fajtája.

A játék örök sláger

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a játékvásárlásból a szülők nem engednek. Karácsony tájékán egyáltalán nem ritka a 10-20 ezer forint értékű vásárlás sem, a játékboltok forgalma pedig idén is hasonló, mint az elmúlt években. Elsősorban a reklámozott termékek fogynak, de sokan igyekeznek az ajándékok közé csempészni egy-két készségfejlesztő vagy gondolkodtató játékot is. Fiúnak általában nehezebben találni ajándékot, mint lánynak. Elnézve a robotos-szörnyes felhozatalt, szemben a kedves beszélő babákkal, ez nem is olyan meglepő.

– Ezek mellett állandó sláger fiúknál a legó, melyből most főleg a vikinges, tűzoltós és repülős témájúak fogynak, lányoknál pedig a beszélő babák – mondta el Petri Ildikó, az egyik legnagyobb szegedi játéküzlet vezető helyettese. – Utóbbiak közül most az éneklő Popstar, illetve a 15 magyar mondatot tudó Chou Chou babák a legkelendőbbek. De sokan viszik Cliffordot, a síppal irányítható kutyát, a Thomas és barátai című rajzfilmből ismert vonatokat és azok tartozékait. Ismét reneszánszukat élik a fa építőjátékok is.

A beszélő gőzösökkel kapcsolatos kollekciót keresett tegnap Földi Ibolya és párja, Kéri János is húsz hónapos kisfiuk számára. – Mi szabja meg, hogy mit veszünk meg? Hát a józan ész – válaszolt kérdésünkre a fiatal pár, ám ezt azonnal megcáfolták, amikor képzeletben már a szomszéd lakást is megvásárolták, és összenyitották sajátjukkal, hogy a játék, amit kinéztek, elférjen. – Nézd! Itt van a maci, aminek el lehet fújni a viharlámpáját! Ott meg Clifford, azt a szomszéd kislány nagyon szeretne – mutogatta lelkesen egyik játékot a másik után Ibolya. Az érintésre többféleképpen makogó majmot együtt gyömöszölték, és csak azért nem került a gyermeklelkű szülők kosarába, mert hullik a szőre.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A bőr alatti jeladó már a jelen

Egyre népszerűbb eljárás a háziállatok chipes azonosítóval való ellátása, de szakemberek szerint még… Tovább olvasom