Délmagyar logó

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 3°C | 13°C Még több cikk.

Rendőrök fogják vissza a gyorshajtókat

Szeptember végéig minden hét végén az egész országban közlekedésbiztonsági akciósorozatot tart a rendőrség. Az ok: akadt hétvége, amikor 21-en vesztették életüket az ország útjain. A városi kapitányságok szinte minden hadra fogható embert mozgósítottak, hogy kiszűrjék a gyorshajtókat.
Forráskútnál is dolgozott a lézeres sebességmérő. Fotó: Karnok Csaba
Csongrád megyében is fokozott rendőri ellenőrzést tartottak ezen a hétvégén minden város ki- és bemenő főútvonalán, vagyis a közlekedési szempontból kritikus pontokon. A rendőrök mellett a polgárőrök és a bűnügyes kollégáik is ott voltak az utakon, hogy segítsék a munkát. M. Toronykőy Márta, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense elmondta, az akcióban a városi kapitányságok szinte minden hadra fogható embert mozgósítottak, hogy kiszűrjék a gyorshajtókat, s azokat, akik szabálytalanul előznek. Büntettek, ha a vezető és az utasok nem használták a biztonsági övet. A hétvégi akcióról a részletes összesítés ma készül el a rendőr-főkapitányságon. Szerencsére a mögöttünk álló hétvége nem követelt halálos áldozatot Csongrád megyében.

A Népszabadság információi szerint az ORFK az ön- és közveszélyes száguldozók megfékezésére drákói szigort javasol: a leggyakoribb szabálysértésekért adható büntetőpontok számát a két-háromszorosára emeltetnék, a kiszabható bírság alsó határát meg legalább a duplájára, mivel Magyarországon 2001 és 2004 között majdnem öt százalékkal nőtt a halálos kimenetelű közúti tragédiák száma. 2004-ben 1284-en haltak meg az utakon.

A halálos áldozatok magas számát a szakértők a biztonsági öv használatának elmulasztásával, a gyorshajtással, az ittas vezetők magas arányával (a balesetek 12 százalékát ittasan okozzák), a közlekedésrendészet kis létszámával és felszereltségének hiányosságaival magyarázzák. 2004-ben az összes közlekedési baleset harmadában, míg a halálos kimenetelűek 41 százalékában a sérültek nem használtak biztonsági övet. A rendőrség akciót hirdetett az övhasználat kikényszerítésére. Ennek ellenére 2005-ben az összes baleset 42 százalékában, a halálos kimenetelűek 67 százalékában nem voltak bekötve az autósok. Kevés az utak mellett álló rendőr: országosan 2004 és 2005 között tizedével csökkent a forgalom-ellenőrzésre specializálódott közlekedési rendőrök száma. Részben ez a szolgálat vált ugyanis a rendőrség sorozatos átszervezéseinek áldozatává.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zarándokok a Himaláján

Észak-Indiában és a Himalájában járt társaival tavasszal a Tóth István, a Szegedi Felsővárosiak… Tovább olvasom