Délmagyar logó

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 2°C | 13°C Még több cikk.

Reszkessetek biciklitolvajok!

Szeged - Várhatóan több százan fognak együtt demonstrálni a kerékpáros- és gyalogosbarát közlekedési infrastruktúráért szeptember 22-én. A szegedi biciklisek aláírás gyűjtésbe kezdenek, mert szerintük tarthatatlan és balestetveszélyes, hogy a kerékpárutakat több helyen a járdára tervezték.
A Magyar Kerékpárosklub Szegedi Alapszervezete és a Critical Mass Szeged szervezői az eddigi szokással szakítva, a Critical Mass szeptember 22-i demonstrációján és az azt megelőző Európai Mobilitási Hét (Széchenyi téri) Kerékpáros Utca programjain külön aláírás gyűjtő akcióval kívánják a nyilvánosság figyelmét felhívni arra, tarthatatlan, hogy a kerékpárosok – követve a „közlekedés tervezőinek utasítását" – rendszeresen a járdán kénytelenek közlekedni, zavarva ezzel a gyalogosokat.

Szeged kerékpáros útvonalainak nagy része a járdán vezet. A szervezők szerint ennek az az oka, hogy a tervezők és a közlekedésért felelős politikusok is úgy vélték korábban, hogy a kerékpár „zavarja a közlekedést", mármint a gépjárművek közlekedését, ezért menjenek a járdán. Hogy ezzel veszélyeztetjük a gyalogosokat, azokat, akiknek ugyancsak egyre kevesebb tér áll rendelkezésükre, mivel a járdán is autók parkolnak, az nem számít, és az sem, hogy – a vizsgálatok szerint – a járdán való közlekedés a kerékpárosnak sem biztonságos - áll a Critical Mass közleményében.

A tervezett útvonal
A tervezett útvonal

Szegeden, a civil szakmai nyomás ellenére sem változik ez a nézet. Újabb és újabb helyeken terelik járdára, elszeparált külön utakra a kerekezőket. A korábbi „sárga csíkok" is maradnak a járdákon, pedig a kerékpárosok száma rohamosan nő, és a kerekezőket is nehéz meggyőzni arról, hogy amit eddig jó megoldásnak mondtak, az nem jó, változtassanak a szokásaikon. Marad a „tervezők" által keltett konfliktus folytatja a közlemény.

A korábbi évekhez hasonlóan több százan fognak együtt demonstrálni a kerékpáros- és gyalogosbarát közlekedési infrastruktúráért.

A demonstráció kezdési időpontja: 2008. szeptember 22. 17 óra

Az esemény helyszíne: Dóm tér és a következő oldalon részletezett útvonal.

Az Autómentes Nap hétfőre esik, így várhatóan jelentősebb fennakadások lesznek a város forgalmában a felvonulás útvonalán:

Dóm tér - Aradi Vértanúk tere - Boldogasszony sugárút - Bécsi körút - Petőfi Sándor sugárút - Dugonics tér - Kálvária sugárút - Londoni körút - Kossuth Lajos sugárút - Bocskai utca - Szent István tér - Csongrádi sugárút - Rózsa utca - József Attila sugárút - Tisza Lajos körút - Takaréktár utca - Széchenyi tér (kerékpáremelés)- Híd utca - Népkert sor - Temesvári körút - Székely sor - Belvárosi híd (kerékpáremelés)- Dózsa György utca - Tisza Lajos körút - Huszár Mátyás rakpart - Aradi Vértanúk tere - Dóm tér (Az Anna-kúti felújítás előrehaladtától függően alternatív útvonal-korrekcióként a Bocskai utca helyett Szilágyi vagy Vadász utca és Madách utca kerüléssel).

További részletes információ a Critical Mass honlapján. 

Reszkessetek biciklitolvajok!

Szegeden a városi rendőrkapitányság és a helyi kerékpárosklub a biciklilopások csökkentése, megakadályozása és az ellopott kerékpárok felkutatása érdekében szombat délelőtt elindítja „Szegedi Kerékpár Regisztrációs Programját".

– Arra biztatok minden szegedi kerékpár-tulajdonost, hogy szombaton, a Széchenyi téren, a fél tízkor kezdődő közlekedésbiztonsági napon vagy később, valamelyik szaküzletben regisztráltassa a kerékpárját – nyilatkozta lapunknak Zélity László ezredes, a Szegedi Rendőrkapitányság vezetője.

A Magyar Kerékpárosklub helyi szervezete a rendőrkapitánysággal együttműködve azt szeretné elérni, hogy a mintegy 50-60 ezerre becsült szegedi kerékpár nyilvántartásba kerüljön. Az akció az országban egyedülálló.

– A kezdeményezés célja a kerékpárlopások megelőzése, csökkentése, illetve a megkerült kerékpárok beazonosítása – mondta Zélity László.
A nyilvántartásba vétel önkéntes, az adatokat (a tulajdonos nevét, címét, elérhetőségét, a kerékpár vázszámát, típusát és a beazonosítást segítő egyéb információkat) a kerékpárosklub tárolja.
A szaküzletekben vásárláskor, az adatfelvétellel együtt, egy 4 centiméter átmérőjű biztonsági matricát „ragasztanak" a kerékpárokra, a régi bicikliket ugyancsak az üzletekben lehet nyilvántartásba vetetni.

Olvasóink írták

55 hozzászólás
  • 55. ifj. Nagy Gábor 2008. szeptember 19. 23:26
    „szolg. közl.: vasárnap estig nem udvariatlanságból nem fogok válaszolni semmire, hanem mert nem leszek gépközelben”
  • 54. ifj. Nagy Gábor 2008. szeptember 19. 23:24
    „49. Busdriver 2008.09.19. 21:50
    "Milyen tévhit? Saját tapasztalatról beszélek. Max akkor jöhet szóba bicikli, ha nincs se nagyon meleg, se hideg, nem esik az eső, és nem fúj a szél(nagyon)."

    Nyilván ha velem jönnél az én tempómban és útvonalamon 6 kilométert holnap reggel, akkor valszeg leizzadnál, mert nem vagy hozzászokva, két hét után már lehet hogy nem.

    Az általad leírt időjárási körülmények egyébként egyáltalán nem ritkák, persze nem akarásnak, nyilván nyögés a vége.

    Ja, írtál a kipufogógáz és egyebek belégzéséről, ezt különböző mérések alapján túlkompenzálja a mozgás jótékony hatása, valamint a kerékpáros gyorsan átjut a dugón és a feje is magasabban van, mint az autósoké, a szmog viszont alul ül meg. A buszvezetők magasabban ülnek, ezt elismerem. :)”
  • 53. Ukuku 2008. szeptember 19. 23:16
    „Én autózom többnyire, semmi bajom a biciklisekkel, nekik is kell valahol közlekedniük, és azt én is észrevettem, hogy szerencsétleneknek nem egyszerű. Az un. bicikliutakon autósok parkolnak (lásd: csongrádi sgt.), a többi bicikliút csupa lik-luk, már ha egyáltalán van bicikliút. Ha a járdára feltekernek, akkor a gyalogosok berzenkednek. Szóval nem egyszerű. Kicsit bele kellene húzni a bicikliutak ésszerű építésébe. Egyébként a bicajomat ellopták pár éve :( , azóta nem vettem.”
  • 52. k 2008. szeptember 19. 23:08
    „Üdv Gábor! Látom lesz egy kis fel fordulás Szegeden,bár kicsit kár hogy a Kossuth L. sgt-at nem mentek élvezék már a kamionosok hogy mi kik is vagyunk, ja majd a Széchenyi téren üvölteni is kell hogy az illetékesek meg hallják hogy vannak a Városháza előtt!”
  • 51. CsImre 2008. szeptember 19. 22:10
    „Igen Busdriver, Te vagy a hétvégi kerékpáros, aki a legideálisabb körülmények közt, szabadidős tevékenységként biciklizik. Van olyan, aki minden nap ezt teszi, télen-nányorn, esőben, és napsütésben. Ők ugyanúgy közlekednek, mint Te busszal, időre mennek, dolguk van, haladni akarnak.

    Az alapvető érdekkonfliktus nem a buszok-trolik és a kerékpárosok között van. A várost nem ők dugítják be, és teszik élhetetlenné. Az, hogy mégis konfliktus van, az a személygépkocsik dominanciájának tudható be.”
  • 50. Busdriver 2008. szeptember 19. 21:54
    „Amúgy nem beszélek senkit le a bicajról, legalább több hely marad nekem az utakon :)”
  • 49. Busdriver 2008. szeptember 19. 21:50
    „Milyen tévhit? Saját tapasztalatról beszélek. Max akkor jöhet szóba bicikli, ha nincs se nagyon meleg, se hideg, nem esik az eső, és nem fúj a szél(nagyon). Nálam legalábbis. Nyáron 40 fokban pl. kifejezetten utálatos bicajozni(nekem), pláne munkába. Télen szintén nem jó.”
  • 48. ifj. Nagy Gábor 2008. szeptember 19. 21:44
    „34. Busdriver 2008.09.19. 17:21
    "Biciklisnek nincs helye az úton és punktum! :)"

    Asszem a Volánnál és az SZKT-nál is le kellene vetíteni a buszvezetőknek készült oktatófilmet:

    http://kerekparosklub.hu/oktatofilm-keszitese-es-sajtoesemeny-a-bkv-jarmuvezetok-es-a-kerekparosok-kozlekedeserol

    ------------------------------

    34. Busdriver 2008.09.19. 17:21
    "Munkábajáráshoz meg nem mindenkinek alternatíva a keró. Nem mindenki szeret izzadtan, csapzottan, porosan(sarasan) beérkezni a munkába.."

    Ajánlom szíves figyelmedbe a kerékpározással kapcsolatos tíz tévhitet:
    http://www.kamba.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=50&Itemid=70

    ------------------------------

    47. arvisura 2008.09.19. 20:07
    "Amit írtam, azt gyermekeiért felelős apaként, 23 éves balesetmentes vezetői múlttal, napi szintű tapasztalatokkal a hátam mögött írtam."

    És ezekre én írtam pár dolgot, amikre semmi ellenvetést nem tudtál mondani, csak annyit, hogy nem várod el, hogy megértsem.

    Megértettem. Úgy tűnik, te nem értetted, amit én írtam. A nagykörútnak átkelő szakaszként nagymértékben csökkenni fog a jelentősége, és akkor lehet a szélére nyugodtan kerékpársávot vagy busz-kerékpár sávot tenni (utóbbi, csak külön Busdriver kedvéért írom, olyan széles lenne, hogy sávon belül előzhető lenne nyilván a kerékpáros). Érdekes, már Budapesten is meg merték ezt csinálni, csak Szeged a bezzegváros, ahol aztán megmutatjuk, ha törik, ha szakad.

    Persze törni is fog, meg szakadni, de az már kit érdekel...”
  • 47. arvisura 2008. szeptember 19. 20:07
    „44. ifj.Nagy Gábornak
    Nem várom el, hogy megértsd amit írtam.
    Amit írtam, azt gyermekeiért felelős apaként, 23 éves balesetmentes vezetői múlttal, napi szintű tapasztalatokkal a hátam mögött írtam.
    A KRESZ-t pedig érteni kell, azt folyamatosan az élethez kellett igazítani.
    A bringások az átmenő forgalmú utakon nem az úton közlekednek.
    Menj el pl.Üllésre, mit gondolsz miért lett kerékpárút a községet átszelő út mellett?
    - Mert sűrűn történt kerékpáros baleset.
    Ha Te életszerűtlennek találod, az a Te véleményed, ez meg az enyém, az előző írásommal együtt.”
  • 46. E-Medve 2008. szeptember 19. 19:15
    „áldozat: hol volt regisztrálva? Mert tuti nem ebben az akcióban. Ez most szombaton indul.”
  • 45. áldozat 2008. szeptember 19. 19:10
    „A kerékpár regisztációs akcióhoz csak annyit: az enyém regisztrálva volt, mégis a feljelentés után három héttel a rendőrség megszüntette a (valószínűleg meg sem indított) nyomozást. Akkor mi értelme a regisztációnak?”
  • 44. ifj. Nagy Gábor 2008. szeptember 19. 18:52
    „21. Busdriver 2008.09.19. 15:28
    "Én nem értem, miért ragaszkodnak egyesek mindenáron az úthoz. Egyrészt feltartják a forgalmat is, meg könnyen elcsaphatja egy autó őket. Járdán ez kizárt."

    Járdán ez kizárt, de elég közel kell lenni az úticélnak, ha nincs közben egyetlen kereszteződés sem. :) Olyan közel, hogy akkor már nem is érdemes biciklire szállni.

    ------------------------------

    22. Busdriver 2008.09.19. 15:33
    "A bicikliút/autóút kereszteződésekben pedig lassítókat raknék a bicikliútra, és az autónak adnék elsőbbséget. Egyrészt a bisiklis jobban látja az autót, mint fordítva, másrészt környezetbarátabb a biciklit megállítani és 0-áról felgyorsítani, mint egy autót :)"

    Mint írtam a 40-esben, ez lehet, hogy környezetbarát, de borzasztó energiapazarlás, és ez egy olyan járműnél, ami emberi erővel van hajtva, csak akkor jöhet szóba, ha deklaráltan játék szintjén kezeljük a kerékpárt és nem közlekedési eszközként. Lehet ezt is, csak akkor ne mondjuk az ellenkezőjét és ne számítsunk a város egészének közlekedése szempontjából arra a jótékony hatásra, amit egy 10-20%-os kerékpáros részarány jelentene (írtam ezt is, kisebb tömeg, kisebb dugók).

    ------------------------------

    25. arvisura 2008.09.19. 16:01
    "A kerékpáros, ha leszáll a kerékpárjáról gyalogosnak minősül, és kisebb sebesség különbség miatt elférne a szélesebb járdán."

    De akkor minek vigye magával a biciklit? És ha nem viszi, miért nevezzük kerékpárosnak?

    ------------------------------

    25. arvisura 2008.09.19. 16:01
    "Szeged gépjármű közlekedése így is túlzsúfolt, ha a bringások az úton mennek, jónéhány ki lesz vasalva, az átmenő forgalom által, aztán lehet tipródni, jogsegélyért szaladgálni a román, török hatóságokhoz. Előbb Szeged elkerülő utak legyenek, aztán kell ezt újra átgondolni"

    Bármilyen meglepő, a bringások sok helyen ma is az úton mennek és nem tuok arról, hogy egy mészárszék lenne a város.

    Az elkerülő pedig már eléggé belátható időn belül van, ha most azonnal elkezdene a város szemléletet váltani, akkor is jóval a tranzitforgalom megszűnése után lenne ennek valódi hatása. Mert - és ezt is hangsúlyozni kell - az úttesten közlekedés NEM a jelenlegi úttesteket jelenti változatlan formában. Hanem például:

    - ahol van irányonként két sáv, ott a köztük lévő felezővonalat kicsit beljebb tolod és máris bőven van hely a szélsőben, elfér a kerékpáros is, meg aki előzi
    - a bekanyarodást segítő kerékpársávok terjesztése (mint a Torontál téren - kérem, aki elkezd szirénázni, hogy az milyen veszélyes, tegye ide a baleseti statisztikáját is, mert ez nem ulti, hogy bemondásra meg ránézésre higgyük el)
    - a szemben kerékpározható egyirányú utcák további terjesztése
    - olyan - megfelelő szélességű! - buszsávok kijelölése, amelyekben elfér a kerékpáros is

    ------------------------------

    25. arvisura 2008.09.19. 16:01
    "Aki nagyon az úton akarja a kerékpáros közlekedést megoldani, gondolja át, egy tizenéves tapasztalatlan kerékpáros helyzetét, a kamionok száguldozó vendégmunkások között."

    A KRESZ jelenleg is megadja, hogy 12 éven alul főútvonalon csak a járdán szabad közlekedni. Aztán meg nyilván nem csak a kamnionok által használt út van a városban, úgyhogy ha véletlenül 13 éves már a gyerek, akkor is mehet másfelé. Nem kéne ennyire erőltetni az életszerűtlen példákat...

    ------------------------------

    26. FELELŐTLENSÉG !!! 2008.09.19. 16:03
    "Úgy hajtanak át a közutat keresztező bicikliúton, mint a lovak."

    Ez miért felelőtlenség, ha pl. elsőbbségük van?

    Ja, nyilván azért, mert a bicikliútra úgy eleve nem számít az autós, így aztán akkor is lassan kell menniük, ha elsőbbségük van. Nem furcsa ez...?

    ------------------------------

    29. ÚTBURKOLATIJELEKET KÉRÜNK 2008.09.19. 16:25
    "Nincs ebből semmi gond, ha a járdára felvezetik a kerékpárutakat(József Attila sgt.), toleranciával, odafigyeléssel sok minden megoldható (lenne),...(!!!)
    (Ha már a piros színű macsaka kőre nem tellik, legalább , akkor fessék sűrübben az útburkolati jeleket a járdán és a bicikliutakon...!!!)"

    A járdán te szeretsz úgy gyalogolni, hogy folyton azt kell nézned, jó helyen mész-e? Szerintem a gyalogosok többsége nem...

    Macskakő meg miért is jó a bicikliútra? Ja, mert ráz - még egy biciklisellenes megoldás, hányadik már fél nap alatt a fórumban... Akkor már inkább festett aszfaltot, de annál lényegesen olcsóbb az úttesti közlekedés, mert jóval kevesebb extra csingilingi felfestését, kitáblázását igényli.”
  • 43. Busdriver 2008. szeptember 19. 18:41
    „Ahol nincs járda, ill. a járdán hely, ott nyilván kénytelen az úton tekerni. De ahol elég széles a járda, ott igenis tekerjenek ott!
    Amúgy meg nem az autósokat akadályozza-zavarja a haladásban az úton tekerő, mert egy személyautó ki tudja kerülni könnyen, de egy busz, teherautó már nem. ÉS igencsak fel tudja tartani.
    Amúgy meg a bicajos sokkal könnyebben érzékel egy közeledő autót, pláne buszt, mint fordítva. Ezért kéne neki megállnia. Főleg kanyarodáskor necces buszból, autóból észrevenni, hogy teker ész nélkül, elsőbbsége biztos tudatában..”
  • 42. ifj. Nagy Gábor 2008. szeptember 19. 18:31
    „1. kis istván 2008.09.19. 10:53
    "Az nembaj hogy együt mennek akerékpárosok meg a gyalogosok csak az a baj hogy sokan száguldoznak.De nem beszélve a gyalogosok azok meg menek ösze visza és még a tetejébe nem figyelnek semiresem."

    Azt írod, nem baj, aztán rögtön írsz két okot, hogy miért nem jó. Akkor most jó, vagy nem jó? :-)

    A gyalogoshoz képest a normális kerékpározási tempó (kb. 20 km/h) már száguldozás. A gyalogos meg miért figyeljen a járdán, amikor ott elvileg csak gyalogosok fordulhatnak elő?

    ------------------------------

    6. L 2008.09.19. 12:08
    "vonatkozzanank rájuk is ugyanugy a szabályok!!!

    Ez van jelenleg is. A szabályokat ismerniük kell.

    ------------------------------

    8. nem városi 2008.09.19. 12:11
    "elértem a hidat és látván, hogy a gyalogosok nem jönnek, nem jön gépkocsi sem, gondoltam kanyarodóra fogom. Hopp egy fiatal emberke walkman-al a fülecskéjében szét sem nézve elém hajtott, mert Ő úgy gondolta, oda préseli még magát a járda szigeten állók közé"

    Ha elsőbbsége volt (márpedig ott az van), akkor mi is a problémád?

    ------------------------------

    8. nem városi 2008.09.19. 12:11
    "Sok biciklis a kreszről azt sem tudja, hogy eszik-e vagy isszák, így véleményem szerint inkább maradjon a gyalogos-biciklis, mint az autós-biciklis párosítás."

    Ha szeretnéd, hogy továbbra is egy gyalogos kiszámíthatatlanságával, de egy kerékpáros tempójával jelenjenek meg előtted váratlanul, akkor legyen így.
    Természetesen ha véletlenül a másik utat választjuk, akkor nem egyik napról a másikra fognak a kerékpárosok széles tömegei megváltozni, de még mindig hamarabb, mintha megmaradnak a félgyalogos kategóriában.

    ------------------------------

    9. Alf 2008.09.19. 12:12
    "A kerékpárút, a járdával egyben van. A gond csak az, hogy a T.kerékpárosok úgy hajtanak végig rajta "százzal-gázzal", mint ha a gyalogos-felfestés ott sem lenne."

    A gond akkor nem az, hogy a kerépárút a járdával egyben van? Mert ha a kerékpáros ilyen helyeken mindenhol úgy lelassítana, hogy a gyalogos ne érezze magát veszélyben, sohan em érne célba!

    ------------------------------

    13. Natasha 2008.09.19. 13:27
    "A másik amikor a bicajos teker az úttesten és mellette kb 1,5m-re( Makkoserdő sor) van felfestve a járdán a bicikli út tök feleslegesen"

    Itt a lényeg, Tök feleslegesen van felfestve a járdán a bicikliút egy 30-as zónában. Ott nem kell bicikliút, mert a forgalom tempójába jól beilleszkedik a kerékpáros. Nyilván aki 50-nel akar menni a 30-as zónában, azt ez zavarja. A konkrét esetben pedig egyrészt csak festés van, táblázás nincs, azaz ott jogilag nincs bicikliút (aki nem hiszi, járjon utána), másrészt hasonlítsa össze a lengéscsillapítóval nem rendelkező kerékpár nyergében 20-25-ös tempónál az úttest és a kerékpárút aszfaltjának állapotát, az kerékpáros politikáért is felelős városfejlesztési alpolgármestertől a nem különösebben kerékpárbarát ottlakó fórumozóig már elég sokan elismerték, hogy a kerékpáút burkolata egy "picit" hullámosra sikeredett.”
  • 41. CsImre 2008. szeptember 19. 18:30
    „Üdvözletem!

    Felhívnám a figyelmet arra, hogy a kerékpárosok a járdán aligha száguldoznak. Amit a gyalogosok észlelnek, az a sebességkülönbség, ami valóban nagyobb. Ugyanis a biciklisek átlagban kb. 20-szal mennek, ami bicikliseknek - higgyétek el - nem sok. Nomost a gyalogosok kb. 4-5 km/órával haladnak. A biciklisek sebessége tehát legalább négyszer akkora, mint a gyalogosoké, és még igazából senki nem is száguldozott. Az autósok viszont elvileg csak 50-nel mehetnek, ami a biciklis tempónak kicsit több, mint kétszerese. Harmincas, vagy lakó-pihenő övezetben még elenyészőbb a különbség. A biciklis tehát nem száguldozik (kevés kivétel persze van, de fehér holló), csak rossz helyen van vezetve. A biciklis NEM A JÁRDÁRA VALÓ!

    A kerékpárt, mint járművet hajtja az ember, ezért a közúti forgalomba kell integrálni, legalábbis a városon belül. Tőlünk nyugatabbra is elterjedt gyakorlat az, hogy csak ott engedik össze a gyalogosokat és a kerékpárosokat, ahol az utca teljes szélességében gyalogos-kerékpáros övezet, vagy lakott területen kívül, ahol ritka a forgalom, kevés a kereszteződés és nincs kapualj. Egyéb esetekben lehetőleg az úttesten, megfelelő sávokban vezetik a bicikliseket, nem ritkán közös buszsávokban. Ez így van Koppenhágában, Amszterdamban, de egyre inkább Brüsszelben, Párizsban, Bécsben (és lassan Budapesten is), hogy csak ismertebb fővárosokat említsek, és ezekben a városokban egyre több a kerékpáros (ott is vannak hülyék, és normálisak is, ne legyenek illúzióink), és nem KRESZ-t követelnek tőlük, meg dugdossák őket járdákra mindenféle jogszabályilag értelmezhetetlen idióta táblázásokkal... hanem nekik adják a város útjait, a gyalogosoknak a járdákat, összhangban a tömegközlekedéssel, és harmadrendű dologgá teszik, hogy az autósoknak kényelmes legyen. És MŰKÖDIK!

    Vegyünk példát róluk, az elavult dogmáinktól szabaduljunk meg, félelmeinket vetkőzzük le! A hétvégén és hétfőn is 10:30-tól kétóránként lesznek 45 perces túrák a városban a Széchenyi térről indulván, ahol magyarázatokkal megszakítva az utunkat megyünk kerékpárral a városban, és megnézzük, hogyan érdemes partnerként, normálisan közlekedni, méghozzá lehetőleg teljesen szabályosan. Aki eljön, látni fogja, miért ostobaság a járdán bicikliutat kijelölni, és azt is, hogy az úton menni egyáltalán nem veszélyesebb.

    3-4 évvel ezelőtt én is a biciklisjárdára esküdtem volna. Azóta elkezdtem naponta közlekedni, és meghaladtam korábbi álláspontom.

    (A Délmagyar honlapjának Kerékpárút című fórumában találhatóak képek (újak is lesznek rövidesen) melyek olyan állapotban mutatják a várost, melyben a kerékpárosok az úton, előnyt élvező járműként haladhatnak, amerre a kedvük tartja, biztonságosan. A Széchenyi téren is lesz vetítés nyugati példákról. (Minden érdeklődőnek ajánlom figyelmébe!)

    (A Makkoserdő soron - Körtöltés utcán nincs kerékpárút, csak egy elrontott burkolatú járda (párhuzamosan egy másikkal), biciklis piktorgrammal. A biciklisnek ott az úton KELL mennie, szabály szerint.)”
  • 40. ifj. Nagy Gábor 2008. szeptember 19. 18:17
    „Remélem nem vagyok egyedül azzal a gondolattal, hogy az egymásra mutogatással nem jutunk közelebb a megoldáshoz, ami egy kényelmes, biztonságos és gyors (mindhárom fontos!) kerékpáros közlekedés lehetősége lenne. Ez ugyanis, azt gondolom, mindenkinek érdeke, nemcsak a kerékpárosoknak.

    Ehhez azonban meg kellene érteni a jelenlegi helyzet és a problémák okát, ami persze kétségtelenül valamivel több agyműködést kíván, mint a hülyekerékpáros, hülyegyalogos, hülyeautós vélt vagy valós sérelmeken alapuló ismételgetése.

    Aki azt gondolja, hogy a kerékpárút megoldás, az megfeledkezik arról, hogy a kereszteződésekben a járművektől való elválasztásból adódó biztonság szertefoszlik. A kereszteződésben úgy kerül elő egyszercsak a kerékpáros, hogy nem számít rá az autós, és mire bármelyikük fékezhetne, esetleg már késő. Minél inkább el van különítve az autós és a kerékpáros forgalom, az abban résztvevők egyre kevésbé tudnak együttműködni a másikkal, pedig az ellenkezőjére van szükség!

    A járdán kerékpározás a gyalogosok szempontjából biztosan nem biztonságos. A kerékpárosok szempontjából csak akkor, ha szabadidős céllal, igen ráérősen közlekednek, mert ekkor le tudnak lassítani minden egyes utcasarkon (utána meg lehet visszagyorsítani, kiváló módszer arra, hogy fárasztóbb legyen a kerékpározás...).

    Ha a város NEM akar normális kerékpáros közlekedést, akkor bohóckodhat járdakörnyéki megoldásokkal. De akkor ezt mondja ki, és legyen mindenki tudatában, hogy ez azzal jár, hogy nagyobb lesz a tömeg a villamosokon, trolikon és buszokon, nagyobb lesz a dugó az utakon, mert ha egy közlekedési módszer nem hatékony, akkor azt az emberek nem fogják választani.

    Másik téma: azt mondjátok sokan, hogy a kerékpárosok eszetlenül közlekednek. Ez egy részükre nyilván igaz. A szabályos kerékpárost meg ugye nehezebb észrevenni, mert nem hajt ki eléd, igaz? :)

    De ennek mi az oka? Részben biztos az, hogy jelenleg a kerékpárosnak az egyik utcán gyalogosként kellene visekedni a gyalogosok között, a másikon meg járművezetőként az úttesten. Erre ne mondja senki, hogy persze, mert kevés a kerékpárút, mert az összes utcában soha nem lesz kerékpárút, egy lakóövezetben nem is lenne értelme, meg sok helyen hely sem rá. Ha tehát a kerékpárost így kezelnek, akkor benne óhatatlanul az tudatosul, hogy bármikor "üzemmódot" tud váltani. Ezen pedig a KRESZ vizsga sem segít.

    Az általános (vagy közép)iskolában végzett KRESZ oktatás - amelyből ott az iskolában akár "vizsgázhatnának" is a gyerekek (de ha dolgozatnak nevezzük, ugye az sem baj? :) ) - hasznos lenne és már régen működnie kellene.

    Az is valamilyen szintű részmegoldás, ha a rendőrök rászállnak a kerékpárosokra. De amíg nincs egységes szemléletmód a kerékpáros közlekedést illetően, addig ez is csak addig hatásos, amíg ott a rendőr. Hülyék ellen meg nincs semmilyen orvosság, de ez járműfüggetlen.”
  • 39. Busdriver 2008. szeptember 19. 18:03
    „Ja, kifejezetten jót tesz szívni a kormos, benzingőzös levegőt az úton tekerve, miközben suhannak el melletted a buszok, kamionok, autók.. :) Közben beterítenek porral/sárral(ha esik az eső), és igen, nekem összebassza a hajam a szél(nem kopasz vagyok), és le is izzadok mindig valamennyire, ha bicajjal megyek. Azért meg nem indulok el fél órával hamarabb, hogy lezuhanyozzak még pluszba.”
  • 38. ekerö 2008. szeptember 19. 17:38
    „Csak 10 perc aktiv mozgas egy nap ...mondjuk bicaj :-))...es a lelked fenyrederul, mindamellett jot tesz a hangulatnak is, marmint a rendszeres mozgas...nem 10km futas, csak 10-20 perc bicaj,na jo 30 ennel nem nagyobb Szeged! Azert ha lehet a forumhejjak ne jojjenek elö egy dorozsma-tape vagy bakto-mihalytelek megamaratonnal, habar lehet:-))”
  • 37. ekerö 2008. szeptember 19. 17:31
    „Ez igaz,ha elindulok otthonrol befesulve ,tisztan es kivanatosan felulok a bicajra mire beerek a munkahelyemre, izzadt,poros,csapzott vagyok csurog a nyal a szambol es halkan ,de felreerthetetlenul horgok...bocs ezutan kocsival megyek majd, pedig egy kicsivel nagyobb varosban dolgozok jelenleg, igy mar ertem :-))”
  • 36. E-Medve 2008. szeptember 19. 17:30
    „Busdriver: sok munkahelyen például van zuhanyzó. Egyébként azért a meleg autóból kiszálló emberek hátát is meg lehet nézni. Ha az nem csapzott és nedves, akkor semmi. Arról nem is beszélve, hogy ekerönek igaza van: kerékpározás (és/vagy a séta) a lakosság nagyrészének nem árt, lévén túlsúlyosak. (Séta alatt a buszhoz vagy villamoshoz történőt értem, nem azt, hogy mondjuk a Rókusiról besétálj a Tisza Lajosra.)”
55 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egyetlen pályázó akadt az EHÖK-elnökségre

Szeged - Határidőig három boríték érkezett, de ezek között csak egyetlen érvényes pályázat volt az SZTE EHÖK-elnöki tisztségére: Zelena Andrásé. Tovább olvasom