Délmagyar logó

2017. 06. 24. szombat - Iván 19°C | 33°C Még több cikk.

Romák, melegek, Magyar Gárda a REÖK-ben

Szeged - Bár olykor elbeszéltek egymás mellett a melegek, a cigányok, valamint a Magyar Gárda és a Jobbik képviselői a REÖK-ben megrendezett sajtófotó-kiállításon, de egy asztalhoz lehuppanva azt is elmondták, miben értenek egyet, és miben nem.
– Egy színházi előadás fontos pillanatát örökítették meg – mondta szinte töprengés nélkül Tóth Péter a szegedi Regionális Összművészeti Központban (REÖK) Egy térben címmel megrendezett kiállítás egyik fotója előtt. A képen két férfi látható, az utcán ülnek, az egyiknek vér folyik a fejéből, arca és ruhája is csupa vér. Társa hátulról tartja, mintha segítségre várnának.

Tóth Péter, a Magyar Gárda alapítója, a Jobbik Magyarországért Mozgalom szegedi szervezetének  elnöke Virágh Zsolttal, a Cigányönkormányzat szegedi szervezetének alelnökével és Szabó Tiborral, a Délalföldi Meleg Baráti Kör (DAMKÖR) elnökével néhány napja egy sajátos tárlatvezetésen vett részt a REÖK-ben.

Virágh Zsolt a cigányönkormányzat, Tóth Péter a Jobbik és a Magyar Gárda képviselője az esélyegyenlőségről és esélyegyenlőtlenségről. Fotó: Schmidt Andrea
Virágh Zsolt a cigányönkormányzat, Tóth Péter a Jobbik és a Magyar Gárda képviselője az esélyegyenlőségről és esélyegyenlőtlenségről. Fotó: Schmidt Andrea

– Az Egy térben címmel megtartott rendezvény célja teljesült, a különböző nézeteket valló csoportok képviselői egy asztalhoz ültek – mondta Herczeg Tamás, a REÖK igazgatója.

Szabó, Tóth és Virágh a XXVI. Magyar Sajtófotó Kiállítás mintegy négyszáz, a 2007-es év legfontosabb pillanatait megörökítő fotók előtt mondta el markáns véleményét többek között az esélyegyenlőségről és esélyegyenlőtlenségről, a magyar belpolitikai helyzetről, a politikusokról, a jogbiztonságról, a rendőrség eljárásáról, a Magyar Gárda és a melegek felvonulásáról.
 

A tárlatvezetésen Szabó Tibor megértést kért a társadalomtól, megkérdezte, miért baj, hogy ők is szeretnének családban élni. Virágh Zsolt azt hangsúlyozta, hogy minden ember egyenlő esélyekkel születik, csak később nem mindenki kapja meg ugyanazokat a lehetőségeket. Tóth Péter egy kérdésre válaszolva elmondta, neki nincs baja sem a melegekkel, sem a cigányokkal, csak nem szereti, ha az előbbiek legalizálni szeretnék a párkapcsolatukat, és évente egyszer parádéznak, a cigányokban pedig a cigánybűnözés nem tetszik.

A bevezetőben említett fotón egyébként két német férfi látható. Másságuk miatt verték félholtra őket az egyik fővárosi szórakozóhelyen.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. tapsi 2008. december 01. 11:23
    „"Bar kell gyomor a Gardaval egy asztalhoz ulni" Én nem tudok azonosulni a Gárda, vagy a Jobbik politikájával, de inkább velük ülök le beszélgetni, mint egy meleggel. Jól fogalmazott Tóth Péter, amikor azt mondta, hogy a homoszexualitás az emberiség zsákutcája. Gondolj bele. Ha mindenki meleg lenne, egy generáció alatt kihalna az emberiség. Nem véletlen teremtett Isten két nemet.
    De még akár a cigányság képviselőjével is leülnék beszélni, ha az nem Virág Zsolt lenne. Aki egy ideig a Fiatal Baloldal (ma Societas - az MSZP ifjúsági szervezete) szegedi elnöke volt, aki hát mondjuk úgy, hogy pártérdekből ül ott, ahol ül...”
  • 27. MASNI 2008. december 01. 02:58
    „egyébként egyetertek, ennek a beszelgetesnek sok ertelme nem volt, illetve aki kicsit is nyitott a dolgokra, es nem zarkozik el teljesen a masik velemenyetol, azt kesztethette gondolkodasra, de sokan ezt a lehetoseget kizarjak..sajnos.”
  • 26. MASNI 2008. december 01. 02:49
    „24-25os hozzaszolok, egyetertek..

    tenyleg nem azt mondom hogy a balhés, szandekosan nem dolgozo, gyermekeket hobbibol nemzo cigányokat el kell fogadni, de tény hogy valtoztatni sokat rajta nem lehet, de pl Virag Zsolti egy egyetemet vegzett, hatarozottan ertelmes, illedelmes, es tisztelettudo srac, vele pl batray mi a bajod?
    hatarozottan agressziven szoltal a dologhoz, ot pl valszeg nem ismered.
    nagy altalanossag, tok szanalmas. persze van egy atlag, de nezzel ra, hallgasd csak meg hogy beszel, szerinted o az a fajta aki nem dolgozik nem tanul, es segelybol el?
    a masik pedig az hogy ha valaki abba szuletik hogy munka nelkul is, stb stb akkor mit varunk? azok a kisgyerekek akik ezt latjak a szuleiktol nem tudjak hogy ez nem jo dolog.
    gondolkodni kellene.
    24es, én is kulfoldon élek, kiutálhatnának csak mert nem innenk valo vagyok, de nem teszik- biznak bennem, a munkahelyemen iskolaba kuldenek, stb, miert?
    nem rasszistak, es nem erdekli oket honnan jottem - a munkam a lenyeg..

    a kerdes csak hogy az itteni - amugy nagy atlagban nem teljesen okosnak tartott - angolok neveltetésében mi a kulonbség, hogy ok el tudnak fogadni, stb, nem rasszistak . . .”
  • 25. pasolini 2008. december 01. 00:28
    „Azért nem ártana tudni, hogy kivel ülünk le egy asztalhoz beszélgetni. Tóth Péter egy olyan alak, aki nyáron ittasan karlendítésel és "mocskos zsidók" beszólással köszöntött az utcán, amikor szembejött velem (mindezt egy ártatlan videó miatt, amit egy jobbikos tüntetésről készítettem, de ez mindegy is). Holott zsidó nem vagyok, hanem éppenséggel meleg. Minden tiszteletem a szegedi zsidó hitközségé, hogy nem vett részt a képviselője ebben a süketek párbeszédében, amely a legócskább, legelhasználtabb paneleket sorakoztatta fel mindkét részről. A REÖK gondolom ezt most amolyan hatalmas összmulti-interkulti eseményként fogja értékelni, amelyben létrejött a diskurzus. Valójában álságos rendezvény volt, aminek a PR-on kívül semmiféle haszna nem volt. Hacsak az nem, hogy a három szervezet mostmár elhazudhatja magáról, hogy hajlandó a párbeszédre. Dehogy hajlandó... A Tóth Péter ugyanúgy fog ezekután mocskoszsidózni-buzizni, a Szabó Tibor pedig ugyanúgy lenácizza a jobbikosokat - amúgy helyesen. Csak akkor nem kéne ájtatos manó képpel egymás szemébe hazudni, hogy én így-meg úgy elfogadom a másikat. Nem, a Jobbik a melegeknek egyáltalán nem vitapartner.”
  • 24. floridaimagyar 2008. november 30. 03:39
    „En ugy latom hogy sokaig fog tartani amig mint nemzet meg fogjuk tanulni a masok elfogadasat es elviseleset gyulolkodes nelkul. En amikor otthon eltem meg nem volt magyar garda - de peldaul en egy floridai nagyvarosban elek ahol a lakossag 40%-a fekete, 50%-a feher, 10%-a latin amerikai. MI megeulnk egymassal - nalunk nincs az a gyulolkodes es nem dobalunk molotovot egymasra.

    A magyar garda meg nacionalizmus es hasonlo dolgok - szomoru hogy ilyen dolgokat hallok. En hiszek viszont abban hogy helyes oktatassal meg fogjuk tanulni hogy embereket erenyeik alapjan iteljunk meg es ne a szarmazas alapjan. Ha hazamegyek meglatogatni a testvereim es a magyar tudasom nem jo engem is megdobna valaki molotovval?”
  • 23. anti 2008. november 29. 10:03
    „A Virág Zsoltikának a tolvajokból álló ckö alelnökének nincs baja a gárdával. Zsoca, valóban röhejes vagy, mint az egész ckö. :D:D:D”
  • 22. batray 2008. november 29. 08:38
    „wazze nincs cigányprobléma a szemüveges cigány szerint, b@ssza már meg,addig nincs is míg egymást ölik,de amikor magyart ölnek,akkor bizony van wazze az ombuccmanjuk meg költözzön be közéjük,éljen köztük wazze Könnyű okosnak lenni a partvonalról wazze
    Yossarian, a cigányok már a kádár rendszerben is ingyen kapták a lakást,most ingyen tankönyv étkezés jár nekik az oviban,az iskolákban wazze. Milyen alapon? B@ssza meg,mert nem dolgoznak?Aki meg a belét kidolgozza, hogy megéljen, az meg mindenért fizet?Sírnak,mert közüzemi hátralékuk van a cserepesen?B@ssza meg, a magyart kirúgják a alkásából,ha nem fizeti a villany,víz + egyéb számláit wazze,ezek a tetvesek meg fel vannak háborodva”
  • 21. N.P. 2008. november 29. 05:25
    „Yossarian

    Szerintem a cigányok jelenlegi helyzetét egyszerű szociális-gazdasági problémának gondolni leegyszerűsítés. Ez a népcsoport évszázadok óta sehol sem tud beilleszkedni, mert egyszerűen mások a kulturális gyökereik, más az értékrendjük, más a viszonyrendszerük.”
  • 20. smalltown 2008. november 29. 03:17
    „Kis lepes ez is.....hogy leultek beszelgetni, meg ha parhuzamosan el is beszeltek egymas mellett. Megis jobb, mintha molotovot dobalnanak egymasra...(.Bar kell gyomor a Gardaval egy asztalhoz ulni)”
  • 19. MASNI 2008. november 29. 00:52
    „Szabo Tibor igenis egy okos ertelmes ember, es valoszinuleg azert nem mutatja meg magat mert munkahelyi viszonya elég furcsán venné ki a dolgot, és nem mindenki veszi ugy hogy valaki meleg, hogy vagy nem erdekli, vagy pozitivan all hozza, ha ez kiderul (aki ismeri igy is felismeri, bar valoszinuleg nem mindenki latja a videot) csak a buta emberekkel nehezedne az élete.

    Virág Zsolttal pedig szinte egyutt nottunk fel, ha fogalmazhatok igy..

    ettol fuggetlenul a beszelgetest vagy bovebben kellett volna mutatni, mert igy sokmindent nem adtak át, vagy pedig egyaltalan nem.”
  • 18. délioldal 2008. november 28. 23:00
    „off: na mire eszméltem elfelejtettem hogy melyik íráshoz akartam hozzászólni és már nem is ott vagyok

    on: hiányolom az "egy térből" a rendes polgár képviselőit. és ha szabó úr(?) kiáll egy ügy mellett miért nem mutatja meg magát? meleg büszkeségből? ennyi erővel beülhettek volna egy kocsmába és talán pár pohár után történik is valami.
    mondjuk szabó úr megkívánja virág urat aki emiatt haragra gerjed de ekkor beavatkozik tóth úr hogy megvédje a magyart majd kéz a kézben távoznak.
    erről talán már írni is lehetne egy cikket.
    nekem ez kicsit üres volt”
  • 17. joy 2008. november 28. 22:53
    „Megeg cigánygárdista.
    Hm.”
  • 16. KolompárRómeó 2008. november 28. 22:06
    „"és hiszik, hogy az esélyegyenlőség mindenkinek jár."

    Egyetértek. Én mint adófizető állampolgár az esélyegyenlőség szerint akkor jogosult vagyok ingyen lakásra, sok támogatásra munka nélkül, nekem szabad arra hivatkoznom mindenhol asztalt csapkodva, hogy csak azért kekeckednek velem, mert magyar vagyok. Ha beköltözöm valami lakásba, akkor azonnal jön a magyarvédő ombucmann, hogy onnan engem kirakni aljasság, törvényellenes. Ha megtámad a lassan többség, akkor jön az EP-képviselő magyar nő, aki minden magyarellenes cselekedetkor veri a nyálát, hogy meccsoda jogtiprás van itt kérem.

    Ugye erre teccettek gondolni?”
  • 15. belabacsi 2008. november 28. 21:21
    „akkor értelek,szenilis vagy . én hallottam beszélni és állitom értelmesebb orbannal is . bocs.”
  • 14. aranka2 2008. november 28. 19:31
    „Belabacsi, én hatvan éves vagyok. A legjobb esetben is legfeljeb 20-25 évem van hátra. Túl kevés ahhoz, hogy ebből egy fél órát Vona Gáborra szánjak.”
  • 13. Yossarian 2008. november 28. 18:31
    „egy normális országban ennek a beszélgetésnek semmi értelme nem lenne. mert nézzük például a melegek helyzetét. az lenne az optimális, ha ez nem is lenne téma. ha meleg valaki, hát meleg. emberi értékeit nem szexuális irányultsága határoza meg. a romák helyzetébe pedig sajnálatos módon belefolyt már a politika. és amit elronthatott, azt el is rontotta. nehéz kimondani, de a romák csak saját magukra számíthatnak. senki sem fog a hónuk alá nyúlva kihúzni őket a jelenlegi nehéz helyzetükből. látható, hogy az az út, amelyen az ügy most halad nem vezet sehova. hisz nem történik más, csak a többség megbélyegzése rasszizmussal, előitéletességgel, kirekesztéssel. azonban ha a dolgokat mélyebben megvizsgáljuk, mindíg az derül ki, hogy szociális, vagy gazdasági eredetű konfliktusokról van szó, illetve kriminalisztikai esetekről, nem pedig etnikai konfliktusokról. addig nem fog a helyzet javulni, amig nem beszélünk nyiltan, és őszintén a valós problémákról. az pedig, hogy ezen a beszélgetésen jelen volt a jobbik, és a gárda, az a legnagyobb szégyen. ezekkel nincs miről beszélgetni. és nem is szabad. kultúr országokban nem is tennék.”
  • 12. Mignon 2008. november 28. 17:56
    „Nem ertem egeszen a Gardistak falikepen a feliratot:
    "A törtenelem ismetli önmagat".

    Ha ez igy van, a Gardistaknak tudniok kellene:
    -mi var rajuk!!!”
  • 11. belabacsi 2008. november 28. 17:50
    „aranyka,téged leültetnélek Vona Gáborral egyszer beszélgetni,egyálltalán hallottad már beszélni?olvastad a programját netalán?pdf-be letöltheted!keress rá”
  • 10. aranka2 2008. november 28. 17:45
    „A Jobbikkal közös beszélgetés.... ???? HÜLYESÉG”
  • 9. Mathiasking 2008. november 28. 17:38
    „Szerintem olyan, mint amikor leül beszélgetni 1 süket, 1 vak és 1 néma. Nincs konszenzus , hogy ki mit látott, hallott, vagy beszélt.”
28 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyalog sem lehet közeledni a Szabadság hídon

Gyalog sem lehet közlekedni a Szabadság hídon november 29 és december 20 között - adta hírül… Tovább olvasom