Délmagyar logó

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 11°C | 21°C Még több cikk.

Rövid a zöld az Aradi térnél

Szeged - Nincs olyan ember, aki normál tempóban átérne a zöld jelzésen a Tiszához közelebb eső zebrán az Aradi vértanúk terén.
– Egészséges embernek is nehéz itt időben átjutnia, nemhogy nekem, aki mozgáskorlátozott vagyok – mondta Kása László az Aradi vértanúk terén. A férfi a Hősök kapujától indult a Tiszához közelebb eső zebrán a túloldalra. Nem ért át időben. Rendkívül forgalmas átkelőről van szó, rengetegen fordulnak meg itt mindennap.

Kész csoda, hogy nem történt baleset. A mozgáskorlátozott Kása László 10 helyett 18 másodperc alatt ért át a zebrán. Fotó: Schmidt Andrea
Kész csoda, hogy nem történt baleset. A mozgáskorlátozott Kása László 10 helyett 18 másodperc alatt ért át a zebrán. Fotó: Schmidt Andrea

Városüzemeltetési Iroda: Megvizsgáljuk

 Kósa János, a Városüzemeltetési Iroda munkatársa elmondta, nincs előírás arra, hány másodpercig kell zöldnek lennie egy gyalogátkelő lámpájának. A fázisidőt szakértők számolják ki, figyelembe veszik az adott környék kapcsolódó közlekedési pontjait. Hangsúlyozta, hogy a fázisidő azzal kalkulál, hogy a gyalogos a zöld jelzésnél azonnal elindul. Hozzátette, szabály írja elő, hogy egy autós nem várhat tovább a pirosnál 120 másodpercnél. – Köszönjük az olvasó észrevételét, megvizsgáljuk a fázisidőt, ha szükséges, állítunk rajta. Fontos tudni, hogy általában nem egyszerű „belenyúlni" a lámpaprogramba, több esetben újra kell tervezni a rendszert – mondta Kósa János.

Stopperral mértük le, mennyi ideje van a gyalogosnak, hogy átérjen a zöldön. Hat másodperc után kezdett el villogni a jelzés, tíznél pedig pirosra váltott. Kása Lászlónak 18 másodpercébe telt, amíg átért. Eddigre a Tisza Lajos körútról érkező autósok már zöldet kaptak, az egyik sofőr kikerülte a férfit, a másik pedig nem tudott elindulni, de türelmesen várt.

– Az út negyedénél jártam, amikor meghallottam a jelzést. Mire felnéztem, láttam, hogy piros. Vissza nem fordulhattam – mondta a férfi, aki hozzátette, gyakran vezetett autót korábban, bízik a sofőrökben.

– A legtöbben toleránsak, de sajnos nem mindenki. Itt lakom a Boldogasszony sugárúton, naponta többször is átkelek ezen a zebrán – mondta egy idős hölgy, akinek 19 másodperc kellett az átjutáshoz. Megjegyezte, a kerékpárosoktól jobban tart, mint az autósoktól. Egyszer hozzácsapta a táskáját egy biciklishez, aki hangosan kiabált vele, amiért nem sietett. Került már veszélyes helyzetbe, dudált rá agresszívan autós is.

Megfogadtuk a bringás tanácsát, sietve igyekeztünk az átkelőn. Nem futva, de hosszú, határozott léptekkel teljesítettük a távot, jobban siettünk, mintha késésben lennénk valahonnan. A villogó jelzés kellős közepén értünk át 8 másodperc alatt.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. queenmargareth1 2013. október 03. 13:16
    „17 oh, nem hát nem tudom melyik, de így utólag rájöttem, hogy nem az a nagykörút, amire én gondoltam:)én a "középső":) nagykörútra gondoltam, elnézést.”
  • 23. atomboy 2013. október 02. 22:35
    „17. queenmargareth1
    Hol talalkozik a Csongradi sgt Kiskoruttal (Tisza Lajos krt)?”
  • 22. nelek 2013. október 02. 21:41
    „SZerintem kaphatnának a gyalogosok + 5 másodpercet. Az nem lassítana lényegesen a kereszteződésen. Bár a színek nem számítanak, reggelente sokan amúgy is pirosoznak: troli, villamos plusz autók, gyalogosok és biciklisek.”
  • 21. ascendum 2013. október 02. 21:29
    „Elég sokára tűnt fel, mit ne mondjak. Ezen a lámpán képtelenség átérni a zöld alatt, bárkinek. Esetleg futva.
    Persze tényleg nem kellene villogó zöldnél is elindulni.
    Ugyanez a csomópont autóval közlekedve is inkább a horror kategóriája, össze-vissza sávok, lámpa 15 m-enként, kényszerből a piroson átszaladó gyalogosok. Nem hiszem, hogy nem lehetne a forgalmi rend egy nagyobb lélekzetvételű megváltoztatásával ezen javítani. Bizony, "újra kell tervezni a rendszert."”
  • 20. okz63 2013. október 02. 20:59
    „16. atomboy 2013.10.02. 17:13
    "En nem tiltanam ki az autokat, csak lassitanam. Egesz varosban, a foutaknal is 30 kmph korlatozast kell bevezetni."
    És ezt a kerékpárosoknak is be kéne tartani, amikor az autók mellett tekernek. Húúú, de kínos! ;-)”
  • 19. vmagdi 2013. október 02. 19:31
    „jó lenne, ha a szakértő kipróbálná a gyakorlatban a dolgokat, még a végén azt gondolom ezt is a közmunkásokkal csináltatják”
  • 18. chollo 2013. október 02. 18:57
    „Egyetértek a cikkel, az említett zebrán valóban rövid a zöld jelzés. A villamosnak elég, a gyalogosokkal nem törődnek, ahogyan más szempontból sem. A városközponton kívül az utakat időnként javítják, a járdákról elfeledkeznek. Bizonyára az illetékesek nem sokat járnak autó nélkül!”
  • 17. queenmargareth1 2013. október 02. 18:33
    „Valahogy Szegeden tényleg rossz a világítási rendszer és néhol olyan rövid a szabad jelzés, hogy ember, autós legyen a talpán, kerekein.Csongrádi és kiskörút kereszteződése, le a Kálvin térhez.Egy autó és egy troli.Mars tér, ahol szegény kerettel közlekedő emberek próbálnak félig eljutni a túloldalig...Szeged halála, hogy sem alul, sem felüljárója nincs!Ez rengeteget lendítene!”
  • 16. atomboy 2013. október 02. 17:13
    „2. _csutak_
    En nem tiltanam ki az autokat, csak lassitanam. Egesz varosban, a foutaknal is 30 kmph korlatozast kell bevezetni.

    6. Cortex
    A varos az emberekke, es nem az autokke.

    14. mackópajtás
    Az a bajom, hogy azt irtak: "autos". Tobbi kozlekedore nezve diszkriminacio.
    Jelenleg alkalmazott utvonalamon nincs, de attol meg lehet, hogy van, ahol hosszu idore varakoztatjak a gyalogosokat, a kerekparosokat. Amit nagyon utaltam, a Deak gimnaziumnal levo nyomogombos, de lehet, hogy azota modositottak rajta.

    Es en nem tartom jo megoldasnak az erzekelos megoldast, kerekparral mindig megszivok meg akkor is, ha ramegyek a negyzet szelere vagy kozepen, sehogy nem erzekel.”
  • 15. szatyi 2013. október 02. 16:08
    „"14. mackópajtás 2013.10.02. 14:13"
    " Van van valahol olyan lámpa ami több mint 2 percenként ad zöldet? "
    Nem mértem, hogy mennyi, de a Rókusi krt-ról balra(a Muskétás felé) csak minden második egyenes zöld cikluskor kapsz szabadot! Ugyanez van a Makkosházin ha az Agyagos utcára kanyarodnál a Lidl felé.”
  • 14. mackópajtás 2013. október 02. 14:13
    „4. atomboy

    Ez nem értem, hogy jön ide. Van van valahol olyan lámpa ami több mint 2 percenként ad zöldet?

    A másik ami jó dolog. Az az ´inteligens lámparendszer", ami ugyebár nem ad zöldet az alárendelt útról érkezőknek, csak ha ott érzékel járművet. Ezzel viszont a probléma az, hogy ez úgy működik, hogy mikor a gépjármű elhalad a kis téglalap felett, ami egy fémtekercset tartalmaz, akkor az érzékeli a fémet, és "tudja", hogy ott van autós. Nah de mikor egy kerékpáros jön, és szabályosan jobbra tartva az út szélén halad, akkor ő ott várhat rendesen mire zöldet kap...”
  • 13. Pimpa42 2013. október 02. 14:04
    „"A nagykörúton belülre egyetlen egy magán járművet be nem engednék!"

    Csak előbb
    - told odébb a hidat, esetleg építs még párat a városi folyószakaszon
    - építs néhány megfelelő méretű parkolót
    - még 1-2 körutat és sugárutat is
    - igazítsd hozzájuk tömegközlekedést, megfizethető áron
    - a hivatalokat mind telepítsd a nagykörúton kívülre, lehetőleg egy helyre
    - ne csak a magánjárműveket tiltsd ki, hanem mindent, ami nem tömegközlekedés vagy kék lámpás (nem vagy véletlenül önkormányzati képviselő?)
    - az ott lakóknak biztosíts megfelelő alternatívát”
  • 12. okz63 2013. október 02. 13:57
    „1. mackópajtás 2013.10.02. 10:23
    "Az egy dolog hogy rövid ideig van zöld, de elég sűrűn látni olyat a lámpás kereszteződéseknél, hogy az idős hölgy vagy úr, látja, hogy elkezd villogni a gyalogos lámpa, és ő még akkor kezd el átsétálni"

    Én sokszor olyat is látok, hogy már régen piros, mégis lelép. :-(”
  • 11. okz63 2013. október 02. 13:56
    „Az tényleg nagyon gáz, hogy nagyon sokan birka módjára még akkor is lelépnek, amikor réges-régen villog már, pedig arról egyértelműen a KRESZ is szól, hogy akkor bizony már tilos lelépni, és ha már a zebrán vagy, akkor mielőbb el kell hagyni azt. Ehhez képest volt már, hogy egy ilyenre rászóltam, erre az volt vissza a válasz, hogy "b....zd meg!" Nos, ahogy elnéztem az illetőt, a látvány alapján gusztusom nem lett volna, hogy megtegyem, amit mondott, de egy hatalmas fülest kiérdemelt volna érte. ;-)

    Sajnos a rend őrei továbbra sem azzal foglalkoznak, amivel tényleg kellene, de reménykedjünk, hogy egyszer csak tényleg eljön az a két hét, ami alatt rend lesz nálunk! :-D”
  • 10. okz63 2013. október 02. 13:53
    „2. _csutak_ 2013.10.02. 10:31
    "A nagykörúton belülre egyetlen egy magán járművet be nem engednék!"
    No és aki ott lakik, azt is köteleznéd, hogy máshol tárolja a kocsiját, mi?
    Pont ez az a demagógia, ami sok autósnál kiveri a biztosítékot.”
  • 9. szegedivagyok 2013. október 02. 13:31
    „6. Cortex 2013.10.02. 11:34

    Akkor nem a lámparendszer a kaka, hanem a közlekedők.”
  • 8. ankusz 2013. október 02. 13:08
    „Próbáljatok átjutni a Rókus templomnál. Ott is lehetetlen, futva megoldható...”
  • 7. okoskata 2013. október 02. 12:51
    „Ez így van két éve. Képtelenség normális tempóban átérni a túloldalra. Az iskolába igyekvő gyermekek számára is életveszélyes ez a hely [+ napi gyakorlat, hogy a gyalogosok zöldjébe beleszáguld a troli, ezért a Hősök Kapuja oldalon nem tanácsos ´ugrásra készen´ a járdaszegélynél várakozni, hátrábbról kell tehát indulni a zöldnél!].
    A projekt megrendelői és kivitelezői nem járnak arra sose, főként nem gyalogosan.”
  • 6. Cortex 2013. október 02. 11:34
    „Az egész szegedi lámparendszer kaka úgy ahogy van. Szándékosan le van lassítva minden. Frankón hozzá is szoktak a gyalogosok is meg az autósok is. Egyáltalán nem dinamikus a város érrendszere. (ez meg itt már off) Általános jellemző, hogy vársz 1 percig, és az előtted levő 3 autó kap csak zöldet. Ugyanis olyan bambabélák hogy már rég zöld van, és még akkor keresgeti az egyest. Egy két ilyen csigavérű embert felzavarnék pestre, szokni a rugalmasságot.Vagy ingyen osztani nekik az extraerős KV-t. Mintha valami francos nyugger városban élnénk. A 0-55-öt 4 másodperc alatt el lehet érni. És itt most nem a rokkantakra gondolok...azt úgyis ki kell várni nem tehetsz mást.”
  • 5. pachakuti 2013. október 02. 10:57
    „Próbáljatok meg a Novoteltől átkelni a Belvedere-hez!”
24 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ahol a mamut is zöldségből van

Az időjárás csak félig kedvezett az idei balástyai falunapoknak, hagyományos zöldség- és virágkiállításukat azonban az eső sem zavarta. Tovább olvasom